родинне свято з елементами гендерного виховання. Мета свята- звернути увагу дітей на статеві відмінністі людей. Допомогти усвідомити рольові відмінності представників різних статей людства у житті родини і суспільства.
Довести до свідомості дитини думку про рівноцінність обов'язків, виконуваних різними членами родини. Допомогти дітям усвідомити себе в часі; організувати свою життєдіяльність в часі.
Методичний кабінет
Родинне свято з елементами гендерного виховання
Підготувала: вихователь
Чертовська Т.В.
Мелітополь, 2017 рік
Мета: звернути увагу дітей на статеві відмінністі людей. Допомогти усвідомити рольові відмінності представників різних статей людства у житті родини і суспільства.
Довести до свідомості дитини думку про рівноцінність обов'язків, виконуваних різними членами родини. Допомогти дітям усвідомити себе в часі; організувати свою життєдіяльність в часі.
Завдання:
Продовжувати вчити дітей ідентифікувати свою статеву приналежність, пов'язану з фізичними можливостями дівчинки / хлопчика, чоловіки / жінки.
Вчити дітей узгоджувати свої дії з діями партнера при виконанні роботи в парі.
Розвивати зв'язну і монологічну мову, формувати граматично правильну мову.
Закріпити і впорядкувати послідовність вікового та статевого розвитку людини.
Виховувати культуру дружніх відносин у дитячому колективі, толерантне ставлення до захоплень і розуміння рівних прав на вибір хлопчиків і дівчаток ..
Мета роботи з батьками: створення і реалізація системи по взаємодії педагогів з батьками, що сприяє сприятливому протіканню процесу статево рольової соціалізації хлопчиків і дівчаток шкільного віку.
Завдання:
1. Пошук нових форм взаємодії школи з батьками, що сприяють активному залученню батьків в освітній процес;
2. Педагогічна освіта батьків з питань гендерного виховання школярів;
3. Створення послідовної цілеспрямованої системи заходів щодо взаємодії з батьками.
Хід заняття
Звучить музика «З чого ж, з чого ж, з ...». Діти парами входять до залу, хлопчики з дівчатками за руку. (хлопчик садить дівчинку, потім сідає сам). (Презінтація 2)
Ведуча: Шановні гості! Дорогі батьки, вітаємо Вас на нашому святі. Запрошуємо на хліб та сіль, на слово щире, на беседу мудру, на наше свято.
Діти заносять коровай на рушнику.
1 учень: Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром!
2 учень: Хліб ясниться в хаті, сяють очі щирі,
Щоб жилось по правді, обжилось у мирі!
3 учень: Із колосків вкраїнської пшениці
Прийміть в дарунок нашу паляницю,
Хай буде, як дуб, могутній наш рід!
Хай злагода й мир запанують в сім’ї
Звучить (мінусовка пісні) Моя Україна! (Презінтація 3)
Ведуча: Хай цей хліб, що нагадує вам рідний дім, стане символом нашого свята. Народилися ми и живемо на такій чудовій мальовничій землі – в нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди і діди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз зачувши рідне слово…
Гляньте на ваші родинни дерева, які ви виготовляли разом з батьками.
Стовбур - це ваші дідусь і бабуся. Гілки – це ваші тато і мама, а листочки, що виросли на гілочках – це ви, дітки.
Недарма ж кажуть – «Який рід – такий плід!»
Ведуча: Сьогодні в нашім залі зібралися найрідніші ваші люди, ваша сім’я. Дуже хочеться, щоб в кожну сім’ю увійшли мир і спокій, злагода і любов.
Бо в народе кажуть: «Хто батьків має, той в добрі зростає»
-Сьогодні Ми будемо багато грати і говорити про тих, хто живе на планеті Земля, тобто про нас з вами. Кожна людина на землі або чоловік, або жінка, а діти - хлопчики і дівчатка. А ви знаєте хто ви?
Зараз ми пограємо в гру «Інтерв'ю», ви будете по - черзі брати мікрофон, і давати інтерв'ю, т. б. розповісти, як вас звуть і хто ви і що ви полюбляєте? (хлопчик чи дівчинка. Наприклад мене звуть я жінка, я полюбляю…, діти представляються)
-Тепер ми дізналися один про одного більше.
Хлопчики, що ви можете сказати про дівчаток? Які вони? (ніжні, ласкаві, турботливі)
-Дівчата Тепер ви скажіть, які у вас хлопчики? (сміливі, сильні, спритні, веселі)
-А Що хлопчики можуть розповісти про себе? (вірш)
Пусть плачут сосульки и ржавые вёдра
И мокрые шляпы: кап-кап.
Но мы ведь мужчины реветь без причины
Нельзя нам по чину никак.
Ведь мы же мальчишки, а значит - мужчины.
Мы слёз не покажем никак!
-Дівчата, Що ви можете сказати про себе?
«Мы - девчонки, это значит- скромные, приятные
И во всех делах очень аккуратные.
Любим в кукол и посуду мы с подружками играть
И подснежники весною на пригорке собирать
А поплачем мы немножко - это не считается.
Потому, что мы - девчонки, нам это разрешается
-Ви Маєте рацію, діти, хлопчики і дівчатка відрізняються один від одного і про це треба завжди пам'ятати.
Діти по черзі:
Хлопчик-Дівчинка - це майбутня жінка, мама.
Дівчина- Хлопчик - майбутній чоловік, захисник, він ніколи не образить жінку, а завжди готовий прийти їй на допомогу.
Дівчина -Він сильний і бере на себе всі труднощі.
Вірно діти! Дівчатка можуть поплакати, намагаються бути ніжними. Дівчатка не лізуть в бійку і самі ніколи її не починають. Хлопчик, який хоче бути сильним, ніколи не скривдить дівчинку. Такий хлопчик вміє захищати дівчаток, прощати образи
А Зараз перевіримо, чим відрізняються хлопчики від дівчаток, а дівчатка від хлопчиків, а допоможуть нам в цьому загадки. Слухайте уважно і відповідайте, хто це хлопчик чи дівчинка? (загадки)
-Навесні вінки з кульбаб плетуть, звичайно, тільки ...
-Болти, шурупи, шестерінки знайдеш в кишені у ...
-Ковзани по льоду креслили стрілочки, в хокей грали тільки ...
-Розмовляли годину без перепочинку в квітчастих платтячках ...
-Молодці!
- Діти, ви бачити що ми всі різні, у кожного свої заохоплення
Ми продовжуємо нашу розмову
Зараз ви маленьки, а коли ви виростите у вас у кожного буде своя сім’я
Скажить що таке сім’я? (відповіді дітей) . (Презентація 4)
Як добре, що у кожного з вас є своя сім'я. Піднімить руки у кого дома є сімейний альбом? (показ фото з сімейного альбому)
Ми із задоволенням дивимося, якими ми були раніше, якими стали зараз, а також якими були бабусі, прабабусі.
Скажіть, навіщо люди фотографуються? (бо ми ростемо, змінюємося)
Вірш
Є в будинку альбом.
Сімейний альбом:
Як у дзеркалі ми віддзеркалюємося в ньому.
Нехай, не завжди ми красиві,
зате ці фото правдиві.
Пісня «Моя сім’я» МОЯ СІМ’Я Захарія Оля (Презінтація 5)
1.Осені листок кленовий кружить за вікном,
Я відкрию наш старенький сімейний альбом.
Он я з мамою в колясці ще маленька їду,
Ось із татом я до школи в перший клас іду.
Приспів:
Моя сім’я дружна і весела,
Мама, татко і сестра, а у центрі я.
Моя сім’я, нічого більш не треба,
Коли збирається разом вся моя сім’я.
2.Незабаром вже з роботи прийдуть мама й тато,
І новин сестра із школи принесе багато.
Всі зберемося ми разом за нашим столом,
Будемо переглядати сімейний альбом.
Приспів:
-Я Приготувала для вас гру, яка називається «Від народження до старості». Прийшла пора перевірити, як наші хлопчики і дівчатка вміють не тільки грати разом, але й виконувати завдання. Спочатку потрібно знайти свою пару (даю кожній дитині картинку, діти шукають пару з такою ж картинкою).
Дидактична гра «Від народження до старості»
-Разкладіть фотографії за віком, починаючи з самого молодшого. Одна команда - дідуся, а друга - бабусю.
Презентація робот
-Подивіться На фотографії і покажіть : де бабуся та дідусь у….
Дитинство: допитливість, цікавість, довірливість
ЮНОСТЬ: романтичність, закоханість, безпосередність.
МОЛОДОСТЬ: енергійність, впевненість, безкомпромісність.
РОЗКВІТ: відповідальність, серйозність, жага пізнання.
ЗРІЛОСТЬ: досвідченість, вдумливість, уміння і бажання ділитися знаннями.
СТАРОСТЬ: мудрість, терпіння, вміння прощати, бажання осягнути ИСТИНУ.
-Молодці!
Якщо ми вибрали правильну дорогу, то на кожному етапі цієї дороги довжиною в життя завжди знайдеться для кожного з нас щось настільки потрібне і цікаве, що не захочеться повертатися, так як кожному етапу притаманне щось своє, абсолютно неповторне:
А зараз , я хочу Вам розповісти легенду про дві половинки.
Сідайте зручно, і приготуйтеся слухати (звучить легенда про андрогени) (Презінтація 6-10)
«Це було давним-давно. У ті стародавні часи землю населяли дивні істоти, добріши і могутні. Називалися вони андрогени (показ малюнка).
-І не було їм рівних по силі і розуму. Важко собі уявити, але у них були дві голови, чотири руки і чотири ноги. А найголовніше - всі вони були щасливі.
Позаздрив їх щастю злий дух. Став гадати, як вкрасти у них щастя. І придумав.
- Розділив він ці чудові істоти на дві половинки. Одну половинку назвав чоловіком, а іншу - жінкою. А щоб не з'єдналися вони знову,
-перемішав половинки і розкидав по всій землі, як насіння. І стали називатися це насіння людством. З тих пір нещасні половинки бродять по світу, нудяться, шукають один одного. Ні спокою, ні щастя в їхніх душах не стало.
-Але якщо двом половинкам все-таки вдається знайти один одного, руйнуються закляття Злого духу,
-з'єднуються вони в одну сім'ю, як в стародавні часи, і знаходять знову і щастя і силу. Ім'я тієї сили - любов! »
Яка сила допомагає людям бути щасливими?
А чи знаєте чиєю, ви половинкою є?
Яка сила пов'язує вас з вашими батьками? (ЛЮБОВ)
Ось і виходить, що ви - щасливі.
А коли ви вирастите вам доведеться знайти свою половинку. І тут головне не помилитися - інакше ні якого щастя в цій зустрічі не буде.
Ведуча:Діти головною берегинею роду хто був? завжди була МАТИ! Мати – найдорожча людина в світі. Вона народжує дитину, пестить її і голубить, вчить добра і любові!
Перше слово, яке діти вимовляють в усіх країнах світу, це слово “МАМА”. І не даремно, бо першою людиною, яка схиляється над їх колискою, є мама. (Презінтація 11)
Дитина:
Можна у світі чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна пройти крізь пустелі та хащі…
Тільки без мами не можна нізащо:
Бо найдорожче стоїть за словами:
В світі усе починається з мами!
Є немало мам на світі,
Мами добрі, мами світлі.
Та одна є наймиліша
Хто така? Скажу вам я-
Рідна матінка моя.
Конкурс для мам (Зібрати дитину до школи) Пісня «мамонтенка про маму»
Наші мами впорались із цим завданням, але іноді трапляється і такє!
Увага на сцену
(Сценка про сім’ю дітей). (Презінтація 12)
Сцена 1.
Интерьер - комната в квартире. Папа сидит в кресле с газетой, мама у телефона на стульчике, сестра – учит уроки на письменном столе. Мальчик играет один на полу с кубиками, подходит к радио, крутит поиск программ. По радио передают:
«Добрый день, уважаемые радиослушатели! В эфире передача для самых маленьких. Рассаживайтесь поудобнее, ребята, около своих радиоприёмников и слушайте.
Произошла история
Недавно иль давно.
История занятная,
Каких полным-полно.
Это шутка, в ней намек,
Если вдуматься — урок!
Вы на нас не обижайтесь,
Вникнуть в тему постарайтесь!..»
Сцену прерывает телефонный звонок. Мальчик отходит от радио, идёт снова играть в кубики.
Мама (берет трубку).
Здравствуй, Любочка, подружка!
Ты давно мне не звонишь!
Может быть, сегодня в гости
На минутку забежишь?
Много дела? Да, немало
Ждет домашних нас хлопот,
Надо ужин приготовить,
Постирать, сварить компот.
Мальчик (подходит с книжкой).
Надоело мне играть,
Сказку можешь почитать?
Мама.
Подожди ты, не гуди,
Лучше к папе подойди.
(Мальчик охает, пытается взять и посмотреть косметику, но мама легко бьет его по руке).
Что ты? Кофточку купила?
Говоришь, красивый цвет?
Рюшки, бантики, оборки —
Замечательно, слов нет!
Да? Каблук такой высокий?
Сможешь ты такой носить?
Ах, как хочется мне тоже
Эти туфельки купить! (Кладет трубку).
Мальчик.
Мама, скучно мне стоять.
Может нам с тобою вместе
В паровозики сыграть?
Мама.
Ах, мне некогда, сыночек,
Побежала я стирать,
Вон сидит на кресле папа,
Попроси его сыграть! (уходит)
Мальчик (подходит к папе и дергает его за рукав).
Папа, папа, не читай,
Лучше в мячик поиграй!
Я тебя прошу давно,
Отведи меня в кино!
Папа.
Это все потом, мой милый,
Ты сходил бы погулять.
Мне же надо очень срочно
Всю рекламу дочитать.
И футбол сегодня будет!
(Гордо).
Я — болельщик «Спартака»!
Мы в индейцев поиграем
Завтра вечером. Пока! (Уходя).
А гулять... Об этом, кстати, Попроси сестренку Катю.
Мальчик.
Катя, ты сегодня сможешь
Самолет дорисовать,
Или катер будем в ванной
Мы с тобою запускать.
Катя.
Скажешь тоже! Мне сегодня
В школе раньше надо быть,
Ведь контрольная сегодня,
Мне пора уж выходить.
А вчера знакомый Славка
Пригласил меня в кино.
Ни минуточки свободной,
Все расписано давно.
Уходит. Мальчик остается один, он в недоумении пожимает плечами.
Мальчик.
Тишина, сижу, зеваю...
Что же делать мне? Не знаю.
Может мне сейчас пойти
Маму новую найти…
Маму новую найдите!
Хорошо. Я посижу,
Вас я дома подожду (кладёт трубку, идёт садится на ковёр, продолжает играть с кубиками)
Ми сподіваємось,що ви не впізнали тут себе, але якщо і впізнали, то це були випадкові випадки і такого більш не буде.
Ведуча: Дітям для щастя потрібні не лише материнські руки, а й батьківське мужнє серце. Батько і мати у дитячій долі – це два сонця гарячих, що дарують надію й тепло!: (Презінтація 13)
ВІРШ ПРО ТАТА
Зовсім не старенький любий мій татусь.
Ми з ним добрі друзі, і я цим горджусь.
Він такий розумний – все на світі знає
Бо книжок багато він завжди читає.
Дуже поважає мій татусь футбол,
Разом із гравцями «забиває» гол
То підскоче в кріслі, то «Ура!» кричить,
Аж на стелі люстра дзвінко дзеленчить.
Недарма вважає наша вся сім’я,
Що на тата зовні дуже схожий я.
Підросту ще трішки, і всього навчусь
І таким завзятим стану як татусь.
Мій татусь рідненький, завжди будь таким:
Спритним і веселим – вічно молодим.
Ведуча: Діти, а ви хочете подивитися, як ваші тата допомагали вашим мамам, коли ви були зовсім маленькі?
2.Конкурс проходить під пісню «Тато може»
Гра « Хто швидше замотає ляльку»
Молодці!
У житті кожного з нас виникають проблеми, подолати які поодинці важко, а деколи – неможливо. Важливо, щоб в такий момент поряд опинилися люди, здатні не просто вислухати і зрозуміти, але і надати дієву допомогу. До кого ми можемо звернутися, коли нам потрібна допомога чи підтримка? До рідних. А саме до сім’ї, сім’я– це колиска кожної людини, яка складається з батьків та дітей.
Танок дітей (батьки співають пісню «Виростала я на Україні») (Презінтація 14)
Вихователь: (Презінтація 15)
Існує така думка: “Якщо твої плани розраховано на рік – сій жито, якщо на десятиріччя – саджай дерева, якщо на віки – виховуй дітей”.
Задумаймось над цими словами.
Звучить приспів пісні “Родина”, вчитель під звучання музики промовляє:
Наш захід хочу закінчити словами Габріелли Містраль:
Багато того, що нам потрібно,
Може почекати, але не дитина.
Їй не можна сказати: Чекай до завтра ».
Її звуть - Сьогодні!
Ми вдячні всім, хто з нами тут.
Бажаєм щастя вам, здоров‘я, радості багато,
Щоб вік ваш довгим і безхмарним був.
Наше свято добігає кінця..
Пам'ятайте, любі діти, що сім'я і родина — це основа всього людського життя