ВИХОВНА ГОДИНА ЗА ТЕМОЮ:« МОЇ ЗАХОПЛЕННЯ, МОЇ УПОДОБАННЯ…»
МЕТА:
- ознайомити учнів з поняттям «хобі», з видами та різновидами захоплень;
- вчити дітей створювати презентації;
- вчити дітей розповідати про себе, свої уподобання, свою родину;
- розширювати кругозір учнів;
- розвивати слухову, моторну, зіркову, оперативну пам’ять дітей;
- розвивати логічне мислення, здогадку дітей;
- виховувати поважливе ставлення до захоплень інших;
- виховувати культуру спілкування один з одним;
- виховувати бажання дізнаватися щось нове, пробувати свої сили у різних сферах діяльності.
ОБЛАДНАННЯ: презентація « Хобі», мультфільм, відео та презентації учнів.
Хід виховної години.
I. Оргмомент. Привітання. План уроку.
Добрий день, любі мої дітки. Як настрій?
Сьогодні на нашу виховну годину завітали гості, ваші вчителі, тому що, вони хочуть дізнатися про вас більше. Тема на сьогодні – « Мої захоплення, мої уподобання». Я дуже сподіваясь, що ми всі дізнаємося щось новеньке..
Дітки, щоб ви хотіли почути чи побачити на вих. годині? ( думки учнів)
Так, ми з вами познайомимося з різними хобі: корисними, здоровими, рідкісними, професійними, з вашими особистими та хобі вашої родини. Я приготувала для всіх сюрприз.
Почнемо?
II. Основна частина.
Давайте з’ясуємо, що таке хобі? Як ви розумієте значення цього слова?
Правильно, хобі – яке-небудь захоплення, улюблене заняття у вільний час. Це слово прийшло в українську мову з … АМ. Тобто захоплення, хобі – це те, що нам подобається робити у вільний час.
Поясніть, коли у вас є вільний час?
Добре, а що ж ви любите робити у свій вільний час?
Давайте за допомогою презентації з'ясуємо, які ж існують захоплення; а якщо ви побачите те, чим ви любите займатися - підніміть руки.
Вгадайте, яке хобі переклодається « Володар помер» - це шахи, тому що це слово походить від персидських слів « шах мат».
Скажіть мені. Чи любите ви дивитися телевізор? Я назву вам хобі, а ви назвете ТВ програму:
- готувати ( Мастер шеф)
- співати ( Х фактор, Караоке на майдані)
- танцювати ( Танцюють всі)
- показувати фокуси, читати реп, іздити на мотоциклах ( Україна має талант)
- подорожувати ( Орел чи решка)
- розказувати анекдоти ( Розсміши комика).
Добре, а чи може хобі бути корисним для багатьох людей? Якщо це винаходи.
У 19 столітті жив незвичайний чоловік, якого звали Едисон. Він любив щось винаходити, щоб полегшити своє життя. Він вважався великим винахідником. Одного разу він змайстрував нову калітку, але вона важко відкривалася. Друзі спитали його, чому він – великий винахідник не полагодить її. Відповідь приголомшила усіх: « Моя калітка це і є великий винахід. Вона з'єднана з насосом у колодязі і кожен , хто через неї проходить і її відкриває накачує мені 20 літрів води.»
Американець британського походження Олександр Грехем Белл був логопедом і працював з дітьми, а у свій вільний час він придумав телефон. У старинному телефоні було дві трубки – в одну треба було говорити, а з другої слухати. Це сталося 10 березня 1876 року. Перше, що сказав Белл своєму асистенту було : « Міс-
Тер Ватсон, зайдіть до мого кабінету, будь ласка.»
У 1928 році Олександр Флемінг, шотландський вчений, експериментував з бактерією. Одного ранку він помітив, що в пробірці, де знаходилася бактерія з’явилося щось зелене та м’яке. Олександр Флемінг вже збирався її викинути та раптом помітив, що ця зелена субстанція вбила бактерію. Це була пліснява Пеніціліум. Завдяки цьому винайшли перший у світі антибіотик першого ряду пеніцілін у 1943 році і врятували багато життів. У 1945 році Олександр Флемінг отримав Нобелівську премію.
У 1886 році аптекар з Атланти, штат Джорджія, США Джон Пембертон випадково винайшов напій Кока-кола. Він зробив коричневий сироп, перемішавши листя коки та горіхи коли. Він назвав напій кока- кола і продавав як ліки від усіх хвороб. Лише декілька людей купило ці ліки, тому Пембертон продав рецепт іншому аптекарю Асі Кандлеру., який додав у напій газировки і став міліонером. Зараз не додають ні листя коки ні горіхів коли у напій, але рецепт - таємниця. Лише де-кілька людей знає його, але смак кока-коли однаковий і в США і на Україні.
( Альпініст, спелеолог, дайвер, байкер, флорист, геймер)
Розібрати з дітьми, що означають ці хобі.
Наступне завдання - творче. Ви будете дивитися мультик та рахувати кількість хобі, які ви побачите.
III. Заключна частина.
Любі мої дітки, чи сподобалося вам на уроці? Дякую вам за гарну роботу. Ви – молодці!