Година спілкування «Моє майбутнє»
Мета: формувати вміння бачити свої реальні перспективи, здатність підтримувати позитивну мотивацію;
виховувати особисту відповідальність за майбутнє;
вміння приймати правильні рішення, порівнювати та аналізувати різні життєві ситуації.
Щоб дійти мети, треба насамперед іти ( О. Бальзак)
Юність – особливий період людського життя. Саме на цьому етапі людина визначає свої життєві орієнтири, формує життєву стратегію й будує плани на майбутнє. Від того, як ви увійдете в самостійне життя, наскільки активно візьмете участь у суспільному житті, залежить доля країни, її завтрашній день.
Сьогодні ми обговоримо реальні перспективи вашого майбутнього, про те, що може перешкодити вам реалізувати свої цілі в житті.
2. Очікувані результати
3. Прийняття правил роботи
4. Асоціативний кущ
( Запитання для обговорення)
Висновок: Щодня стикаючись із складними проблемами, все ж таки потрібно зберігати і вдосконалювати свою особистість, спираючись на моральні цінності. А от, як ми досягаємо мети залежить від нас, від характеру, це – твій вибір. Твій успіхи значною мірою будуть визначатися твоїм вибором. Головне завдання, яке стоїть перед тобою, - зрозуміти себе і вибрати головні орієнтири, шлях, яким ти будеш йти протягом усього життя.
5. Вправа “Скріпка”
Наступна вправа допоможе усвідомити, що означає правильний вибір у реальному житті. Щоб стати дорослою людиною, необхідно володіти духовними цінностями, проявляти творчість, приймати рішення.
Послухайте умови вправи “скріпка”.Кожен із вас отримає канцелярську скріпку. Завдання полягає в тому, щоб якомога швидше її розігнути. На виконання дається 1 хвилина. За моєю командою будемо розпочинати.
Ось так і в житті: швидко можна наробити безглуздих помилок, але виправляти їх нелегко, а іноді й неможливо.
6. Вправа “Моя позитивна долоня”
Я пропоную вам вправу. Для виконання наступного завдання ви отримаєте по аркушу паперу. На одному листочку з обох сторін потрібно відмалювати слід своєї долоні. А тоді з кожного боку на кожному пальці необхідно написати позитивні риси, а на іншому – негативні. Для виконання вправи вам дається час 5 хвилин. (Запитання для обговорення)
7.Інформаційне повідомлення
Наприкінці 30-их років 20 століття Інститут Карнегі провів дослідження серед успішних людей. Ось результат: лише 15% причини успіху складала професійна компетентність, а 85% базувалися на мистецтві « людської інженерії» - це сукупність рис характеру, вмінь та навичок конкретної людини, що допомагає у взаєминах з іншими людьми, тобто ваша особистість, яка може приваблювати людей або відштовхувати їх. Недавнє дослідження показало, що існує 10 найбільш привабливих для інших якостей людини:
8. Вправа «Вірш про нас»
А зараз пропоную об’єднатись в четвірки для виконання такої вправи: дописати готові форми “Вірша про нас” кожній із груп. На це завдання у вас 10 хвилин. (Обговорення вправи)
Ми хочемо (те, що вас цікавить)
Ми турбуємось (те,що вас турбує)
Ми (повторення першого рядка)
Ми знаємо (істина,у якій ви впевнені)
Ми мріємо (те,про що ви мрієте)
Ми ( повторення першого рядка)
Ми намагаємось (те,до чого ви докладаєте зусиль)
Ми сподіваємось (те,на що ви маєте надію)
Ми ( повторення першого рядка)
9. Притча про суперечку трьох мудреців про те, що важливіше для людини – її минуле, сьогодення або майбутнє.
«Три мудреці сперечалися про те, що важливіше для людини – її минуле, сьогодення або майбутнє. Один з них сказав: «Моє минуле робить мене тим, хто я є. Я вмію те, чого навчився в минулому. Я вірю в себе, тому що мені добре вдавалися ті справи, за які я брався. Мені подобаються люди, з якими мені раніше було добре ».
Інший мудрець заперечив йому: «Якби ти був правий, людина була б приречена, як павук, сидіти день за днем в павутині своїх звичок. Людину робить її майбутнє. Не важливо, що я знаю і вмію зараз – я буду вивчати те, що потрібно мені в майбутньому. Мої уявлення про те, яким я буду через 2 роки куди більш реальні, ніж мої спогади про те, яким я був два роки тому. Мої дії сьогодні (тепер ) залежать не від того, яким я був, а від того, яким я збираюся стати. Мені подобаються люди, не схожі на тих, кого я знав раніше ».
Ви зовсім випустили з уваги, – втрутився третій мудрець, – що минуле і майбутнє існує тільки у ваших думках. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає. І незалежно від того, згадуєте ви про минуле або мрієте про майбутнє, дієте ви тільки тепер тільки сьогодні можна щось змінювати у своєму житті – ні минуле, ні майбутнє нам не підвладно. Тільки в цьому можна бути щасливим: згадування про минуле щастя – сумні, очікування майбутнього щастя – тривожно!
У нас в кабінеті в різних кутах висять написи «ТЕПЕРІШНЄ», «МИНУЛЕ», «МАЙБУТНЄ».
9. Вправа «Займи позицію»
Висновок. Все важливо в житті: вміти аналізувати досвід минулого; бачити перспективи майбутнього; вміти перед собою ставити цілі «тут і тепер»; бачити можливості щось змінити у своєму житті в кращу сторону.
10. Рефлексія”Незакінчене речення”
На завершення заняття пропоную вам продовжити незакінчене речення:
“Є тисячі доріг, мільйони стежинок
Є тисячі ланів, але один лиш мій…”