Година спілкування "Моє майбутнє"

Про матеріал
Матеріал спрямований допомогти старшокласникам визначати головні життєві орієнтири, вміння брати відповідальність за свої рішення, а також бачити перспективи свого майбутнього.
Перегляд файлу

Година спілкування   «Моє майбутнє»

Мета: формувати вміння бачити свої реальні перспективи, здатність підтримувати позитивну мотивацію;

виховувати особисту відповідальність за майбутнє;

вміння приймати правильні рішення, порівнювати та аналізувати різні життєві ситуації.

 

Щоб дійти мети, треба насамперед іти ( О. Бальзак)

  1. Слово учителя

 Юність – особливий період людського життя. Саме на цьому етапі людина визначає свої життєві орієнтири, формує життєву стратегію й будує плани на майбутнє. Від того, як  ви увійдете в самостійне життя, наскільки активно візьмете участь у суспільному житті, залежить доля країни,  її  завтрашній день. 

Сьогодні ми обговоримо реальні перспективи вашого майбутнього,  про те, що може перешкодити вам  реалізувати свої цілі в житті.

2. Очікувані результати

  • Поміркуйте на тим, що кожен з вас очікує від сьогоднішнього заняття.
  • Після цього кожен озвучить написане і прикріпить на ватман.  Для написання завдання  у вас є 2 хвилини.

3. Прийняття правил роботи

  • Я пропоную прийняти правила роботи, за якими ми будемо працювати. (Обговорення правил)

4. Асоціативний кущ

  • Які асоціації викликає у вас словосполучення моє майбутнє ”?

( Запитання для обговорення)

  •  Яким ви бачите своє майбутнє?
  • Що може перешкодити людині реалізувати свої цілі в житті?
  • Як ви думаєте, сходинки до майбутнього людина вибудовує самостійно?

Висновок: Щодня стикаючись із складними проблемами, все ж таки потрібно зберігати і вдосконалювати свою особистість, спираючись на моральні цінності. А от, як ми досягаємо мети  залежить від нас, від характеру,  це – твій вибір. Твій успіхи значною мірою  будуть визначатися твоїм вибором. Головне завдання, яке стоїть перед тобою, - зрозуміти себе і вибрати головні орієнтири, шлях, яким ти  будеш йти протягом усього життя.

5. Вправа “Скріпка”

 Наступна вправа допоможе усвідомити, що означає правильний вибір у реальному житті. Щоб стати дорослою людиною, необхідно володіти духовними цінностями, проявляти творчість,  приймати рішення.

  Послухайте умови вправи “скріпка”.Кожен із вас отримає канцелярську скріпку. Завдання полягає в тому, щоб якомога швидше її розігнути. На виконання дається 1 хвилина. За моєю командою будемо розпочинати.

  • А тепер, кожен повинен повернути своїй скріпці попередній вигляд. (На виконання 1 хвилина) Продемонструйте отримані вироби.
  • Пригадайте, що було важче виконати: розігнути “скріпку” чи надати їй попередній вигляд?  

 Ось так і в житті: швидко можна наробити безглуздих помилок, але виправляти їх нелегко, а іноді й неможливо.

 6. Вправа  “Моя позитивна долоня”

Я пропоную вам вправу. Для виконання наступного завдання ви отримаєте по аркушу паперу. На одному листочку з обох сторін потрібно відмалювати слід своєї долоні. А тоді з кожного боку на кожному пальці необхідно написати позитивні риси, а на іншому – негативні. Для виконання вправи вам дається час 5 хвилин. (Запитання для обговорення)

  • Як ви себе почували, коли писали свої позитивні та негативні риси?
  • Які риси легше було писати?
  • Якої риси вам легше позбутися: позитивної чи негативної?
  • Назвіть риси,  які ви хотіли бачити у свого друга.

7.Інформаційне повідомлення

Наприкінці 30-их років 20 століття  Інститут Карнегі провів дослідження серед успішних людей. Ось результат: лише 15% причини успіху складала професійна компетентність, а 85% базувалися на мистецтві « людської інженерії» - це сукупність рис характеру, вмінь та навичок конкретної людини, що допомагає у взаєминах з іншими людьми, тобто ваша особистість, яка може приваблювати людей або відштовхувати їх. Недавнє дослідження показало, що існує 10 найбільш привабливих для інших  якостей людини:

  • Почуття гумору
  • Доброзичливість
  • Чесність
  • Відкритість і дружелюбність
  • Оптимізм
  • Співчутливість
  • Терпіння
  • Здатність слухати
  • Впевненість у собі
  • Хороші манери
  • Погляньте, скількома з перехованих якостей ви володієте?
  • За умови володіння всіма десятьма, ваша ефективність як особистості рівна 100%. Оцініть себе, поставивши біля кожної риси бал від 1 до 10 , і побачите завдання для власного вдосконалення.
  • Висновок.  Як бачимо, що від кожного з нас залежить, чи буде наше життя успішне та щасливе. Ми самі його творимо. Усе залежить від нас самих!

8. Вправа «Вірш про нас»

А зараз пропоную об’єднатись в четвірки для виконання такої вправи: дописати готові форми “Вірша про нас” кожній із груп. На це завдання у вас 10 хвилин. (Обговорення вправи)

Ми   ( характеристики )

Ми хочемо (те, що вас цікавить)

Ми турбуємось (те,що вас турбує)

Ми   (повторення першого рядка)

Ми знаємо  (істина,у якій ви впевнені)

Ми мріємо  (те,про що ви мрієте)

Ми  ( повторення першого рядка)

Ми намагаємось (те,до чого ви  докладаєте зусиль)

Ми сподіваємось (те,на що ви маєте надію)

Ми  ( повторення першого рядка)

9. Притча про суперечку трьох мудреців про те, що важливіше для    людини – її минуле, сьогодення або майбутнє.

«Три мудреці сперечалися про те, що важливіше для людини – її минуле, сьогодення або майбутнє. Один з них сказав: «Моє минуле робить мене тим, хто я є. Я вмію те, чого навчився в минулому. Я вірю в себе, тому що мені добре вдавалися ті справи, за які я брався. Мені подобаються люди, з якими мені раніше було добре ».

Інший мудрець заперечив йому: «Якби ти був правий, людина була  б приречена, як павук, сидіти день за днем в павутині своїх звичок. Людину робить її майбутнє. Не важливо, що я знаю і вмію зараз – я буду вивчати те, що потрібно мені в майбутньому. Мої уявлення про те, яким я буду через 2 роки куди більш реальні, ніж мої спогади про те, яким я був два роки тому. Мої дії сьогодні (тепер ) залежать не від того, яким я був, а від того, яким я збираюся стати. Мені подобаються люди, не схожі на тих, кого я знав раніше ».

Ви зовсім випустили з уваги, – втрутився третій мудрець, – що минуле і майбутнє існує тільки у ваших думках. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає. І незалежно від того, згадуєте ви про минуле або мрієте про майбутнє, дієте ви тільки  тепер тільки сьогодні можна щось змінювати у своєму житті – ні минуле, ні майбутнє нам не підвладно. Тільки в цьому можна бути щасливим: згадування про минуле щастя – сумні, очікування майбутнього щастя – тривожно!

У нас в кабінеті в різних кутах висять написи «ТЕПЕРІШНЄ», «МИНУЛЕ»,  «МАЙБУТНЄ».

9. Вправа «Займи позицію»

  • Як ви вважаєте, що важливіше в житті людини? Точка зору якого мудреця вам ближча? Займіть вибрану вами позицію біля відповідного напису.

 Висновок. Все  важливо в житті: вміти аналізувати досвід минулого; бачити перспективи майбутнього; вміти перед собою ставити цілі «тут і тепер»; бачити можливості щось змінити у своєму житті в кращу сторону.

10. Рефлексія”Незакінчене речення”

На завершення заняття пропоную вам продовжити незакінчене речення:

  • Найбільше  мені сподобалося…
  • Я зрозумів(ла), що …
  • Моє майбутнє залежить від…
  • У майбутньому я…
  • Життя кожної людини – це…
  • Мої очікування теж здійснилися. Закінчити наше заняття хочу словами Василя Симоненка:

                       “Є тисячі доріг, мільйони стежинок

                        Є тисячі ланів, але один лиш мій…”

 

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку