КЗ «Шполянська санаторна школа Черкаської обласної ради»
Відкрита година спілкування
“Україна починається з тебе”
Мета: формувати національно-патріотичну самосвідомість учнів, активну громадську
позицію, громадянське самовизначення та суспільну активність, прагнення до
самореалізації в Україні ;
ознайомити учнів із видатними постатями громадсько-політичного, військово-
го, культурно-мистецького середовища, які зробили вагомий внесок у розвиток
українського державотворення та популяризацію національної ідеї ;
розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами своєї держави;
виховувати національну гідність, любов та повагу до історії Батьківщини та
рідного краю, свідоме ставлення до обов’язків людини, громадянина, бажання
своєю працею розбудувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.
Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, кубик Блума, листи зсу
Всім серцем любіть Україну свою,
І вічні ми будемо з нею
(В. Сосюра).
Хід години
Доброго дня! Слайд 1
Я рада вітати Вас на відкритій годині спілкування. Сьогодні у нас незвичайний захід. Ми зібралися тут, щоб краще пізнати нашу Батьківщину. Хочу розпочати наш захід наступними рядками...
Слайд 2
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.
Ліна Костенко
(Вірш супроводжується під відео-музику)
https://www.youtube.com/watch?v=Ar6sceLOXHg
Вихователь: Які почуття викликає у вас вірш? (почуття краси, гордості, шани за рідну Україну)
Домашнім завданням було намалювати або написати міні-твір «Місця, які я люблю усім серцем своїм»( діти зачитують міні-твори та показують свої малюнки)
Слайд 4.
За активність на занятті діти самооцінюють свої відповіді беручи нагороди «значки» . Таким чином ми дізнаємось хто був активним на уроці
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття: (2 хв)
1.Вступне слово вчителя.
Дорогі учні! Сьогодні ми з вами поговоримо про найсвятіше в житті кожної людини – її Батьківщину.
Для нас це Україна - наша земля, наш рідний край, наша країна із славною історією, одночасно молодою і багатовіковою. Україна – це мудрі працьовиті люди; чарівні пісні, які дивують світ; мальовнича природа, мелодійна мова. Все це рідне і близьке для кожного з нас. Кожна людина з теплотою згадує свій дім, те місце, де вона народилася, де пройшло її дитинство.
Словникова робота. Слайд 5
Батьківщина – це край, земля, місце на планеті, де народилась людина.
З цим словом ти зустрівся ще в ранньому дитинстві.
Ми вже знаємо, що воно означає, але варто звернутись до ТЛУМАЧНОГО СЛОВНИКА.
Батьківщина – країна, стосовно до людей, які народилися в ній та є її громадянами.
2. Вправа 1. «Очікування»3 хв Слайд 6
У І ст. н.е. римський державний діяч, філософ на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона – твоя». Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення: «Для мене Україна – це ……»
-(Для мене це край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки
Вправа 2 «Що ти знаєш про Україну» - кубик Блума 3 хв Слайд 7
ІІ. Основна частина.
Слово вихователя (3хв)
Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю.
Україна має давні культурні традиції та досвід державотворення, адже вона пройшла непростий шлях до здобуття своєї Незалежності, бо її історія та велич творилась віками людьми, чиї імена викарбувані в серці кожного українця.
Завдяки їх відвазі та відданості рідній землі ми отримали у спадок вільне та незалежне сьогодення. Ми не маємо права знехтувати цим подарунком. І не має значення, на якій частині цієї величної держави ми проживаємо, ми – єдині.
Єдині в думках, у помислах, у бажанні жити у вільній, незалежній державі з високими показниками її розвитку та співдружності її громадян.
Зараз для нашої країни та кожного з нас – нелегкі часи.
Уже не один рік на вустах у мільйонів – тільки одне побажання – бажання миру.
Хтось бере до рук зброю та відправляється на схід сміливо боронити рідний край, захищати свою родину.
Хтось – абсолютно безкорисливо підтримує наших військових, допомагає зібрати необхідні речі, продукти та медикаменти.
Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням.
А згадаємо її історичне минуле. Там безмежна боротьба, величний порив волі, вічна сутичка з людьми, котрі бажали розділити землю на якій жили наші предки і житимуть наші діти.
Слухання пісні виконавців ТНМК Історія України за 5 хвилин(Відео)
Слайд 8
Слово вихователя:
Протягом віків ми боролися за нашу свободу. Боролися тому, що відчували себе частиною одного цілого, розуміли, що за нас самих ніхто не побудує нашого майбутнього.
Зчитайте та запам’ятайте основні віхи становлення української державності:
Вихователь: Перегляньмо, які ж міста- герої України, мужньо боряться у війні із російською федерацією.(Відео)
Слайд 16
Наші серця навіки з героями ЗСУ, героями Небесної сотні, мужніми захисниками, які полягли у боротьбі за свободу та єдність України.
Хвилина мовчання під звуки метроному Слайд 17
Виховтель Почуття патріотизму – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм є однією з найважливіших складових національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до інших націй. Воно є однією з провідних цінностей, якими має оволодіти кожна людина. Що ж таке патріотизм? (Відповіді учнів)
Орієнтовні відповіді учасників:
Патріоти́зм – це
- любов до Батьківщини;
- готовність пожертвувати своїми інтересами;
- відданість своєму народу;
- гордість за надбання національної культури;
- готовність діяти в інтересах Вітчизни;
- захист у разі необхідності.
Словникова робота. Слайд 18
Вихователь
Патріотизм – це велика любов до землі, на якій живемо ми і на якій житимуть майбутні покоління.
Патріотизм – складне і багатогранне поняття, один з найважливіших компонентів індивідуального та суспільного способу життя. Патріотизм українців покликаний захистити національні інтереси своєї держави, дати новий імпульс духовному оздоровленню нації та забезпечити розвиток громадянського суспільства, що функціонує на засадах гуманізму, свободи, законності, соціальної справедливості, це основа для формування свідомості молодого покоління українців
Наша країна прагне стати зразком демократії, соціальної справедливості та правових гарантій. Такою вона не може стати сама по собі, такою її можуть зробити тільки її громадяни.
То якими повинні бути громадяни України?(орієнтована відповідь: На мою думку, бути добрим громадянином в Україні – означає з повагою ставитися до місця, в якому ти живеш.
Громадянин – це той, хто захищає свою історію та історію своєї країни.
Фізкультвилинка (1хв) (Відео слайд 19)
https://www.youtube.com/watch?v=hgaFXOIlseA
Інтелекуальна гра «Все буде Україна» Слайд 20
Конкурс 1 « Я патріот своєї країни» Слайд 21
Конкурс 2 «Відгадай особу» Слайд22
1) Володимир Зеленський- Президент України
2)
Іван Мазепа
світліший Гетьман та правитель України
3)
Кім Віталій Олександрович
Голова Миколаївської
обласної державної адміністрації
4)
Тополя Тарас Володимирович
— соліст популярного українського
гурту «Антитіла»,
доброволець в лавах ЗСУ
5) Катерина Поліщук, позивний Пташка
парамедик в ЗСУ
КОНКУРС №3 «Вгадай кадр» (Слайд 23)
1) Військовий парад
2) Прийняття військової присяги
3) Пісня «Ой у лузі червона калина»
4) Проголошення Незалежності України
Конкурс №4 Вікторина «так/ні» Слайд 24
Арсенал – це склад військового озброєння? ( Так)
Слайд 25 Слайд 26
Слайд 27 Слайд28
Воїн
Служба
Слайд 29
(За кожну правильну відповідь діти отримують «значок»)
Вчитель: Сьогодні до нас завітав на заняття гість, який може розповісти, як зараз проходить служба в ЗСУ та який чином вони захищають нас від ворожих ракет.
Домашнє завдання
Написати лист подяку воїнам ЗСУ за захист та чисте небо над головою, за те що ми маємо можливість сьогодні бути на цьому заннятті
ІІІ. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
- На які роздуми наштовхнув вас сьогоднішній урок?
- Чи знадобиться почуте в житті?
- Про яку Україну ви мрієте? Що для цього треба зробити?
Учитель. Підрахуйте всі свої нагороди, таки чином ми дізнаємось хто був активним на цьому уроці.
Давайте пообіцяємо докласти всіх зусиль для того, щоб наша Батьківщина квітувала, розвивалася, багатіла і міцніла. Нехай біди і негаразди залишать нашу рідну землю, нехай прийде довгоочікуваний мир і добробут! Слава Україні! Героям слава!
1