Година спілкування "Моя сім'я, моє багатство"

Про матеріал

Сценарій виховної години в 5 класі на тему " Моя сім'я, моє багатство"

Перегляд файлу

Година спілкування у 5 класі

Тема: «Моя сім’я, моє багатство»

 Мета: Розкрити знання дітей про найрідніших людей: батька і матір. Учити учнів шанувати й поважати своїх батьків; формувати в них почуття обов'язку перед батьками; довести всім присутнім, що батьки і діти - це одне ціле. Виховувати в учнів почуття любові, поваги до своїх рідних, бажання спілкуватися з ними, приносити їм радість.

Обладнання:

макет «Щаслива родина», музичний супровід, ТЗН, презентація

Епіграф:

 Дерево не може жити без коріння, а людина - без сім'ї.

Народна мудрість.

Перебіг виховної години:

І. Організаційний момент 

Добрий день, діти! Добрий день, шановні колеги та гості! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались в нашій класній кімнаті.     Бажаю вам гарного настрою і позитивних емоцій.

ІІ. Мотивація виховної діяльності

Сьогодні у цій класній кімнаті,

Ми дуже раді всіх вітати!

І, сподіваємось, що кожен

Для себе щось узяти зможе.

 

Хтось настрій добрий запозичить

Бо посмішка усім нам личить.

Хтось — слову доброму зрадіє,

Бо про добро усі ми мрієм.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети виховного заходу

А тему нашого заходу ви мені підкажете самі, прослухавши легенду.

(Звучить мелодія, під неї зачитується легенда) 

Мільйони років тому, коли Земля була ще зовсім юною, зустрілися двоє: чоловік і жінка. Вони покохали одне одного і вирішили жити разом. Це були – Адам і Єва.

Ніч. Тиша.

В тихім шелесті трав

Адам у Єви запитав:

— Кохана, люба, мила, чарівна,

Скажи мені, єдина,

Хто буде дарувать життя,

А потім доглядать дитя?

 Я.

— Варити, прати, прибирати,

Сімейне вогнище оберігати?

— Я.

— Постійно радість дарувати,

Усіх теплом обігрівати?

— Я.

А ти, мій милий, неповторний,

Скажи мені, єдиний,

Хто буде рід наш берегти,

І множить покоління?

— Я.

— Хто дбатиме усе життя

Про щасливе майбуття?

— Я.

— Дітей навчати лиш добра,

І боронити від лиха й зла?

— Я.

— Кохати буде до забуття

І поруч буде все життя?

— Я.

І так сім раз

Звучало я, я, я.

Ось так створилась  сім’я.

         Про що говорилося в легенді? (відповіді учнів)

Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ніжний голос мами, дбайливу суворість батька. Сім’я – це святиня людського духу, благородних почуттів: кохання, любові, вірності та піклування.

ІV. Хід уроку.

Отже, сьогодні мова буде йти про сім’ю, і темою нашої години спілкування буде  «Моя сім’я, моє багатство».

Епіграфом до нашого уроку буде народна мудрість: «Дерево не може жити без коріння, а людина – без сім’ї»

Сьогодні у нас на занятті діють правила:

Правила:

         Думати швидко;

         працювати творчо;

         відповідати чітко;

         запам’ятовувати міцно;

         працювати дружно.

Ми вже чули, що слово «сім’я» можна поділити на два слова – «сім» і «Я». І тоді воно  каже нам: «Сім’я – це семеро таких же, як я». 

 Говорять, що число сім – магічне. Мабуть це і справді так. Бо у світі багато чого позначено числом сім. 

         сім днів у тижні;

          сім раз відміряй, а раз відріж – каже народна мудрість;

         а ще є сім чудес світу;

         а ще від щастя людина буває на сьомому небі;

         і книга за сімома печатями є;

         найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів!

  •         сім кольорів веселки
  • Ці кольори утворюють веселковий міст на все небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно приведе у чарівну казку.

І, мабуть, ще багато чогось іншого позначається числом сім. Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні?

Пропоную вам прийняти участь у грі - розминці «Сім’я – яка вона» Підберіть сім прикметників до слова сім’я

ррр1

«Я + Я+ Я» = щаслива, дружна, надійна, вірна, творча, щедра, весела СІМ’Я»

 

 

 

Учні презентують свої відповіді.

 

 

Сім’я – це пристань і гавань,

Сюди повертаєшся знов

Із мандрів далеких і плавань,

Тут вічно панує любов.

Тебе тут завжди пам’ятають,

Куди б ти не їхав, не йшов,

На тебе постійно чекають

Увага, турбота, любов.

 

Питання учням: Скажіть діти, а хто входить до складу сім’ї?

(Учні називають членів сім’ї)

Кросворд «Члени родини»

1. Дочка моєї мами – то моя ( сестра)

2. Син моєї дитини. (Онук)

3. Тато мого тата – ( дідусь)

4. Та, що дала нам життя. (Мати)

5.  Син моєї сестри або брата. (Племінник)

6.  Сестра мами чи тата. (Тітка)

Словничок:

Сім’я   це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.

«Сім’я» має відношення до «семені» та продовження роду, тобто народження і виховання дітей, яке традиційно вважається основним призначенням створення сім’ї

 Родина – це група людей, що складається з батьків, дітей, внуків і близьких родичів. 

Слово «родина» походить від кореня «род», «рід», що говорить саме за себе. . Родина була і залишається хранителькою духовних цінностей, родинних традицій, культури та історичної спадкоємності поколінь, чинником стабільності і розвитку.

Вірш «Моя родина»

Нема краще, ніж родина —

Знає кожна хай дитина.

Татко – гроші заробляє,

Про добробут сім’ї дбає.

Мама – наша берегиня,

Дуже добра господиня.

А сестра моя школярка,

Теж вже добра господарка.

Мій дідусь теж не ледачий –

Влітку трудиться на грядці.

Все у нього до ладу

І в горді, і в саду.

І бабуня не сидить,

Кізку і гусей глядить.

Я їй теж допомагаю,

Цю роботу добре знаю.

Ну й щаслива я дитина,

Що така в мене родина!

Одним із правил нашого заходу було правило працювати творчо. І зараз наступила та мить.

І завдання «Скласти прислів’я»

У дитини заболить пальчик, а в матері серце. 

Все купиш, лише тата й мами — ні

 

Який дуб – такий тин, який батько – такий син

ІІ завдання  «Склади слово»

Із поданих букв складіть слова на тему «Сім’я».

Р Д О А И Я І М Б С Т Н  (родина, рід, сім’я, баба, рідня, мама, син, доня, дід, тато).

Фізкультхвилинка.

Запорукою сімейного щастя є також здоров'я кожного члена родини, а особливо дітей. Давайте також приділимо увагу нашому фізичному здоров'ю.

Уявімо, що ми-дерево, яке в українській культурі є символом роду. Підніміть руки догори і відчуйте, як по них від ніг поступає енергія. Наші ноги ніби наші пращури, міцні та сильні. Права рука-чоловіки в нашому роді, ліва-жінки, а пальчики-це продовження нашого роду-дітки. Іноді наше дерево хитають життєві проблеми.

Сильний вітер до землі 

гне дерева молоді, (присідають)

А вони ростуть, міцніють (піднімаються)

Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

 Для вирішення всіх негараздів необхідно триматися разом , міцно . Тоді над  нашею родиною буде сяяти яскраве світле сонечко.

ІІІ завдання. Складання гербу класу.

 Усі ми знаємо, що людина сильна тоді, коли вона не одинока, коли її є кому підтримати, це той причал, до якого пристаєш, ховаючись від бід і незгод, де знаходиш спокій та затишок.

Кожного ранку ми з вами зустрічаємося в цій класній кімнаті. Ми з вами також є родиною.  Молодою, але дружньою, цікавою, єдиною родиною. Ми частина великої шкільної родини. Я намагаюся робити все, аби зберегти родинний вогник у кожного з вас.

Колись давним-давно, у добу середньовіччя у кожній родині було прийнято мати свій родинний герб . Родина створювалась, і голова сім'ї обирав символи, що будуть зображені на гербі і будуть відзнаками роду.

Я пропоную вам створити герб свого класу, вашої шкільної родини.

 Презентація гербів.

Що ви хотіли показати цим малюнком?

Чому саме цей герб ви намалювали?

Також можна зобразити традиції своєї сім'ї. Кожна сім'я має свої звичаї. Ними вона живе, їх передає від батька до сина, від матері до доньки. Такі традиції ще більше здружують членів  родини.

ІV завдання. Міні - Проект «Щаслива родина»

Основа сімейних стосунків – є любов і щастя. Ми звичайно мріємо про те щоб наші рідні були здорові, щоб був мир і затишок у наших оселях. Але інколи нам для щастя достатньо маленької дрібнички. Давайте зараз створимо макет щасливої родини. Я вам роздаю квіточку, на якій ви напишете секрети щасливої родини.

Створення макету щасливої родини. (Учні прикріплюють квітку на плакат)

Пам'ятайте! Сім'я - це дім, де тебе завжди чекають найдорожчі люди - батьки. Тож запам'ятайте назавжди слова, що звучать, як заповіт.

 «Щаслива дитина виростає в міцній сім'ї, а де міцна сім'я - там міцна держава.»

Вчитель.

V. Підсумок

Ось  і підходить до завершення наша виховна година.

 Словесна рефлексія

« Я дізнався, що…»

«Я зрозумів, що…»

«Я запам’ятав, що…»

Щиро дякую всім за те, що взяли участь у нашому заході. І хочу побажати всім – дорослим і дітям – завжди пам’ятати про тих, хто дав нам життя, цінувати їх і шанувати.

Бажаю вам всім любові від батьків, поваги від дітей, а щастя й здоров’я від Бога.

А тепер візьміть ліву долоньку, вона ближче до серденька, покладіть на неї ті знання, добро і любов, які у вас є. А тепер візьміть праву долоньку і покладіть на неї ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть все до своєї душі.

І пам’ятайте: завжди перемагають добро, краса і любов.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Дочка моєї мами – то моя……

2. Син моєї дитини.

3. Тато мого тата –

4. Та, що дала нам життя.

5.  Син моєї сестри або брата.

6.  Сестра мами чи тата.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  2

«Створення герба»

Білий - благородство, відвертість, чистота і правдивість.
Жовтий - могутність, багатство і християнські чесноти: віра, справедливість, милосердя і самостійність.
Чорний - сталість і мудрість.

Блакитний - краса, вірність, чесність, довіру, рух вперед і надія на краще.

Зелений - достаток, радість, свобода.

Червоний - любов, мужність, сміливість.

 

  фенікс - символ безсмертя;
  лев - сили і мужності;
  змія - мудрості;
  кінь - символ хоробрості;
  голуб – символ миру;
  бджола - працьовитості;
  риба – символ удачі та достатку;

Девізи для гербу:

Поспішай на добру справу!

Дружна сім'я не знає печалі!

Справа майстра боїться!

Добре братство краще багатства!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Заграй Валентина Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Михальченко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Медведєва Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
41457
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку