Година спілкування :"Мудре рішення"

Про матеріал
Дану розробку можна використовувати на годинах спілкування класним керівникам 3-6 класів.ЇЇ матеріали допоможуть дітям усвідомити значення звички для формування характеру особистості.
Перегляд файлу

Година спілкування                        3 клас

Тема. Мудре рішення

Хід заняття

 

  1. Вітання

Форма проведення: робота у великій групі.

Діти утворюють коло. Разом з учителем промовляють: «Привіт! Я радий вас бачити!»

 

  1. Вправа «Станьте ті, хто...»

Діти стають у коло.

Учитель просить стати всередину тих, хто: любить довго спати, вчасно приходить до школи, вітається зі своїми товаришами, миє руки з милом тощо.

Обговорення:

 Який у вас настрій?

 Чи є в класі діти з однаковими звичками?

 

  1. Вправа  «Звичка чи характер»

Форма проведення: робота у великій групі.

 Учитель пропонує вставити пропущені слова у  крилатий вислів, а потім його обговорити. «Посієш думку - пожнеш ________; посієш ______- пожнеш ________; посієш ______ - пожнеш __________; посієш _________ - пожнеш долю».

 

 

  1.  Вправа «Так і ні»

Діти об’єднуються в пари, стають один навпроти одного й вирішують, хто в парі буде говорити «так», а хто — «ні». Один з учасників пари починає гру і вимовляє слово «так». Другий відразу ж відповідає йому: «Ні!». Тоді перший знову каже: «Так!», можливо, трохи голосніше, ніж першого разу, а другий знову відповідає йому: «Ні!» і теж голосніше. Отже, кожен учасник вимовляє тільки обране ним слово, але змінюючи тон, емоцію і гучність. Головна умова — нікого не об¬разити. За сигналом учителя учасники міняються ролями і гра продовжується.

Обговорення:

 Як ви зараз почуваєтесь?

 Як вам зручніше сперечатись — вимовляючи слово «так» або слово «ні»?

 Що допомогло не образити партнера, не посваритися з ним?

 

  1. Вправа «Сократівський діалог»

Матеріали: текст притчі для кожного учасника.

Форма проведення. У колі починається робота із притчею. Учні читають текст «ланцюжком», тобто один за одним. Наступний крок — запитання дітей, які в них виникли після прочитання. Далі учні шляхом голосування обирають одне чи два запитання, які сподобалися їм найбільше. Наступний крок — загальне обговорення, формулювання тверджень та їх аргументація.

Притча «Картопля й образи»

Учень запитав учителя:

- Ти такий мудрий. Завжди в гарному настрої, ніколи не злишся. Допоможи й мені таким бути.

Учитель погодився й попросив учня принести картоплі й прозорий пакет.

- Якщо ти на когось розлютишся й затаїш образу, — сказав учитель, — то візьми цю картоплину. З одного боку напиши своє ім’я, а з другого - ім’я людини, з якою посварився, і поклади в пакет.

- І це все? — здивовано запитав учень.

- Ні, — відповів учитель. — Ти повинен завжди носити цей мішок із собою. І щоразу, коли на когось образишся, додавати туди картоплину.

Учень погодився.

Минув якийсь час. У пакеті побільшало картоплі, тож носити його із собою стало важко й не дуже зручно. До того ж картоплини, покладені першими, почали псуватися. Покрилися слизьким бридким нальотом, зацвіти й неприємно пахли. Учень прийшов до вчителя й сказав:

- Це вже неможливо носити з собою. По-перше, пакет заважкий, а по-друге, картопля зіпсувалася. Запропонуй щось інше.

Але вчитель заперечив:

- Те ж саме відбувається й у твоїй душі. Коли ти на когось злишся, ображаєшся, то на душі з’являється важкий камінь. Просто ти не відразу це помічаєш. Потім камінців більшає. Учинки перетворюються на звички, звички — на характер, що провокує смердючі пороки й гріхи. І цей вантаж робить твоє життя нестерпним, бо ти носиш його постійно із собою. Я дав тобі можливість поспостерігати весь цей процес із боку. Щоразу, коли вирішиш образитися або, навпаки, скривдити когось, подумай, чи потрібний тобі цей камінь…

  1. Вправа «Я думаю так»

Групова дискусія.

Матеріали: аркуш паперу АЗ для кожної групи.

Завдання: дати відповідь на запитання «Як не ображатися?».

Охочі по черзі висловлюють думки й аргументують їх. Під час обговорення вчитель висуває контраргументи для того, щоб діти вчилися знаходити більш переконливі докази, підходили до розв’язання проблеми з різних боків, уміли захищати свою думку.

  1. Рефлексія

Незакінчене речення.

Завдання: закінчити речення «На занятті я дізнався...», «Для себе я обираю...».

  1. Вправа-прощання

Завдання: учасникам слід швидко вишикуватися таким чином:

 рука до руки (взятися за руки);

 плече до плеча (торкаючись плеча один одного);

 мізинець до мізинця (взятися за мізинці);

 голова до голови (зібратись у коло);

 п’ятка до п’ятки (зібратись у коло, обличчям назовні);

 носок до носка (повернутись обличчям усередину кола).

 

 

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку