Година спілкування на екологічну тему: «Збережемо нашу планету»

Про матеріал
Мета: формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу; виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.
Перегляд файлу

Година спілкування на екологічну тему:

« Збережемо нашу планету»

Підготувала вчитель початкових класів Буртівської ЗОШ I-IIIступенів

Хоменко Надія Василівна

Мета:  формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу; виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.

Обладнання: таблиця для гри «Допомога»;  кросворд,додатки.

ХІД ЗАХОДУ

Нумо, діти, підведіться.

Та приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок

                                              Починаємо  урок!

Доброго дня,  діти ! Сідає краса, а потім – сила.

Повітря, земля і вода – це природа.

Природа – це я. І ти – це природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми тільки частка цієї краси.

Учитель. Все, що оточує нас і не зроблене руками людей, - природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Вона є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи, охорони. Ми повинні берегти довкілля, охороняти її багатство, бо без нього ми не зможемо жити.

Сьогодні у нас незвичайне заняття. Я  хочу вам подарувати годину милосердя і спостережливості.

Девіз

На землі, у домі вселюдському –

Протиріч і негараздів тьма.

Будьте, люди, обережні в ньому!

Іншої домівки в нас нема!

Земля не належить нам.

Це ми належимо їй!

1-й учень

І пташка, і метелик, і людина

Сплелися у вінок. Імя йому – Життя.

Одна у них Земля, одна родина,

І вічність в них одна, і небуття.

Учитель. Земля – наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові? Але на сьогодні ми маємо значну кількість свідчень про те, що людина не є бережливим господарем, а є самовпевненим землевласником.

2-й учень

Усіх людей ми закликаєм:

Нащадкам збережіть природу,

Її степи, ліси, джерельну воду,

Дерева не рубайте, не вбивайте звіра,

І у природи буде хай довіра,

Що не заподієте ви зла їй,

Своїй колисці, матері своїй.

Учитель. Екологія – це наше здоров’я і довголіття, наше  щасливе майбутнє! Всі  ми – діти землі і неба.

3-й учень

Всі, хто маленький, хоче рости!

     Чисте повітря й водичку нам треба,

                                      Просить з нас кожен – і я, і ти.

                                      Хочемо ми, щоб сонце світило!

                                      Хочемо ми, щоб поле родило

                                      І щоб навколо квіти росли.

                                      Хочемо, хочемо, хочемо ми!

  •             Щоб зберегти природу, потрібно її знати і любити.
  •             Будь до природи уважним, і вона обов’язково тобі віддячить!
  •             Пам’ятай! Людина – частина Природи. Знищуємо природу – знищуємо самих себе.

4-й учень Дерево, трава, і квітка, й птахи

 Не завжди зуміють захиститись.

                                    Якщо будуть знищені вони –

На планеті ми залишимось самі.

ГРА « Допомога, боляче дуже боляче»

№з/п

«Допомога»

«Боляче»

«Дуже боляче»

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

  • Намалюйте кружечок і зафарбуйте відповідним кольором: «Допомога» - зеленим, «Боляче» - жовтим, «Дуже боляче» - червоним.
  1. Вирубування лісу.
  2. Сміття на галявині.
  3. Лійка і квітки.
  4. Пташка у клітці.
  5. Зірвані квіти.

ЛИСТ ЗДОРОВ’Я

Ми – птахи, звірі, рослини – звертаємося до вас, діти, за допомогою. Нам загрожує небезпека: забруднення повітря та води, знищення всього живого на землі! Якщо ви не виконуєте завдання, які знаходяться в цьому конверті, тоді все живе може загинути!

Учитель.Ну що ж, діти, допоможемо?

  1. Завдання – загадки
  • Без чого дорослі та діти не можуть прожити? (Без їжі, води, повітря)
  • Що не можна набрати у сито? (воду)
  • А у що не можна набрати води? (сито)
  • Як називається транспорт, який рухається по воді? (водний)
  1. Завдання – продовжити прислів’я
  • Без води - …(не туди, і не сюди).
  • Лід і вода – … (брат і сестра).
  • Скільки сніг не лежатиме, а …(розтаватиме).Чому?
  • Весна багата…(водою).

Фізкультхвилинка

Довго слухали малята.

Час настав відпочивати.

Руки – вгору, руки – вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз присіли, другий встали.

Вдих глибокий – раз, два, три.

                                             Вчитись знову почали.

 

  1. Завдання «Значення води»
  • Роздивіться таблицю «Значення води». (На таблиці посередині зображена краплина води, навкруг неї – рослини, люди, будівлі, риби, книги… тощо. З класу обирають експертів та секретаря.)
  • Вам необхідно з’єднати краплину води з тими, кому вона необхідна. Секретар з’єднуватиме, а експерти доводитимуть свою думку.

4 – Завдання. Конкурс «Розминка»

  • Тварини є частиною живої чи неживої природи?
  • Тварини, які самостійно здобувають їжу, влаштовують житло, виводять дитинчат, називаються дикими чи свійськими?
  • Тварини, яких людина розводить і використовує в домашньому господарстві, називають дикими чи свійськими?
  • До тварин належать: квіти, гриби, лисиця?
  • Горобці, галки, ворони – це птахи, які відлітають чи зимують?
  • Яка з пташок перелітна: ластівка, сорока, ворона?
  • Собака, кіт, білка – яка з цих тварин зайва? І чому?
  • Хто із цих тварин змінює хутро: ведмідь, заєць чи вовк? І чому?
  • Яка із цих пташок не має гнізда: ластівка, лелека, зозуля?
  • Які із цих квітів перші квітнуть: підсніжники, конвалія, тюльпан?

5 – Завдання . Кросворд.

  • Спробуйте уявити себе мешканцями лісу. Це допоможе вам упоратися з цікавими завданнями кросворду. А коли ми його розгадаємо, то дізнаємося про найдорожчий і найрідніший скарб у світі.
  1. Це весняний ранній птах, називається він… (ШПАК).

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=26802088-05-72&n=21

  1. За вікном сніжок, піднялася віхола, та не страшно птахові, що сидить під стріхою. (ГОРОБЕЦЬ).

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=52765942-12-72&n=21

  1. Хитра кума сліди замела. (ЛИСИЦЯ).

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=136106837-43-72&n=21

  1. Вправні будівельники майструють дашок із соснових голочок. (МУРАХИ).

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=4999693-04-72&n=21

  1. Я найперша квітка в гаю, синім цвітом зацвітаю. (ПРОЛІСОК).

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=181961273-55-72&n=21

  1. Влітку наїдається, взимку відсипається.(ВЕДМІДЬ).

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=78746137-13-72&n=21

  1. Білі дзвіночки висять, гойдаються, як вони називаються? (КОНВАЛІЯ).

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=417981694-20-72&n=21

Ключове слово: природа.

  • То який найдорожчий скарб у світі?

 

 

П

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 – Завдання. Правила поведінки на природі « Буду я природі другом»

Потрібно допомагати природі відновлювати свої сили. І я це зможу!

  1. Не ламай гілля дерев і кущів, а посади дерево;
  2. Не зривай у лісах та на лугах квітів, а посій квіти, щоб радували твій зір;
  3. Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах;
  4. Не руйнуй мурашники;
  5. Не лови диких тварин і не принось їх додому;
  6. Не залишай вогонь у лісі;
  7. Не сміти!
  8. Не галасуй у лісі.
  9. Змайструй з татусем шпаківню чи дуплянку для пташок;
  10. Змайструй сам годівничку для птахів на зиму;
  11. Люби цей світ, він чекає твоєї доброти, захисту, любові!

5 – й учень

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

                                       Конвалії й фіалки ніжні,

І вісник березня – підсніжник?

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=52110382-10-72&n=21

6 – й учень

Невже ми більше не побачим,

                                         Як сон – трава росою плаче?

                                        Троянда степу, квітка мрії

Жар – цвітом землю не зігріє?

                                         Ми всі – господарі природи,

                                         Тож збережемо її вроду!

 

7 – й учень

 Все на землі, все треба берегти,

І птаха, й звіра, і оту тварину,

         Не чванься тим, що цар природи ти,

    Бо, врешті, ти – лише її частинка.

 

8 – й учень

Так, частинка – невелика і залежна,

Цю істину сприймай беззастережно,

Якщо бережеш, то треба віддавати,

                                   Коли й надалі хочеш царювати.

9– й учень

  Поки в небі є свято веселок і крил,

Поки є на землі і роса, і колосся,

Я живу,

        Поки засклено щебетом пташки вікно,

Поки тиша, овіює явір гіллястий,

Я живу,

Поки в думках моїх день, що вимагає давно,

     Поки є кому вранці промовити : « Здраствуй »,

Ми живемо!

Ми живемо!

10– й учень

Ріки і гори, моря і поля –

Це наша рідна, хороша Земля,

Будь їй ти другом, люби, бережи,

       Приклад в усьому всім покажи.

 

11– й учень

     Квіти хай квітнуть, співають пташки,

  Хай всі привітно стрічають стежки.

Кожна стежина в майбутнє веде –

Там радість і щастя чекають тебе.

Підсумок заняття

Чи заслуговує наша Земля любові?

Що таке екологія?

Що потрібно знати людям, щоб зберегти природу?

Що для себе повчального взяли із заняття?

Висновок

Памятайте! Людина – частина Природи. Знищуємо природу- знищуємо самих себе.

 

 

 

Додатки

Підсніжники

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=22123604-16-72&n=21

 

 

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=52110382-10-72&n=21

 

 

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=69150768-21-72&n=21

 

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=512156881-59-72&n=21

 

 

 

Конвалія

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=417981694-20-72&n=21

 

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=123756882-42-72&n=21

 

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=417983627-09-72&n=21

 

 

 

Ведмеді

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=78746137-13-72&n=21

Ведмеді

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=71844733-25-72&n=21

 

 

 

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=217691632-52-72&n=21

 

 

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=5724989-52-72&n=21

 

 

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=72831432-38-72&n=21

 

 

 

 

Проліски

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=181961273-55-72&n=21

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=194911192-54-72&n=21

 

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=9864833-27-72&n=21

 

 

Мурахи

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=4999693-04-72&n=21

 

 

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=316972304-08-72&n=21

 

Лисиці

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=484999549-47-72&n=21

 

 

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=84099967-67-72&n=21

 

 

 

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=136106837-43-72&n=21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Горобці

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=52765942-12-72&n=21

 

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=39326136-16-72&n=21

 

 

 

Шпаки

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=57776260-01-72&n=21

 

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=26802088-05-72&n=21

 

 

 

 

Метелики

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=271856685-17-72&n=21

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=344050459-42-72&n=21

 

 

 

 

 

Ліси

 

 

 

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=45305274-59-72&n=21

 

 

 

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=67565367-57-72&n=21

 

 

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=114112119-30-72&n=21

 

 

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=455838780-00-72&n=21

 

 

Сон-трава

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=235220222-38-72&n=21

 

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=353985319-49-72&n=21

 

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=252916936-03-72&n=21

 

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=103191210-03-72&n=21

 

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=579379998-26-72&n=21

 

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=106888510-37-72&n=21

 

 

 

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=359309253-17-72&n=21

docx
Додав(-ла)
Хоменко Надія
Додано
14 березня 2019
Переглядів
3297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку