Година спілкування на тему: «Характер. Позитивні і негативні риси характеру. Як подолати негативні риси»

Про матеріал
Формування моральних цінностей і моральний розвиток особистості мають велике значення для самовиховання характеру. Самовиховання характеру — це свідома діяльність, спрямована на формування позитивних рис свого характеру. Воно передбачає розуміння особливостей чинників, від яких залежить характер людини.
Перегляд файлу

ДНЗ « Борщівський професійний ліцей»

 

Година спілкування на тему: «Характер. Позитивні і негативні риси характеру. Як подолати негативні риси»

 https://naurok.com.ua/uploads/files/188836/296929/324294_images/thumb_5.jpg

 

 

Підготував:  Вихователь Вахула С.С.

Година спілкування на тему: «Характер. Позитивні і негативні риси характеру. Як подолати негативні риси».

      Мета: розширити уявлення учнів про характер, його вплив на долю людини; спонукати до аналізу вчинків, думок, почуттів і бажання працювати над собою; стимулювати інтелектуальну активність вихованців, вчасно, логічно і доцільно, генерувати ідеї, думки; учити бути тактовними і толерантними у взаєминах з учасниками заходу; формувати такі моральні якості як доброта, щирість, чесність.

 

Анотація.

  Формування моральних цінностей і моральний розвиток особистості мають велике значення для самовиховання характеру. Самовиховання характеру — це свідома діяльність, спрямована на формування позитивних рис свого характеру. Воно передбачає розуміння особливостей чинників, від яких залежить характер людини.

 

 

Хід заняття

     I. Оголошення теми заняття

     — Діти, сьогодні ми проведемо годину спілкування на тему: «Характер. Позитивні і негативні риси характеру. Як подолати негативні риси».

     Під час години спілкування ви будете висловлювати власні думки і дискутувати.

     З’ясуймо значення слова «дискусія».

     Дискусія — широке обговорення якогось спірного питання для з’ясування різних поглядів.

   Який девіз древніх ми знаємо про суперечку?

(народжується істина)

   Які правила етикету ведення суперечки?

1. Перший обов’язок – вміти протилежні докази вислухати, точно зрозуміти і оцінити.

2. Вміння вислухати – фундамент мистецтва суперечки.

   Яка важлива умова справжньої і чесної дискусії?

(Повага до переконань і поглядів суперника)

   Що неприпустиме під час ведення дискусії?

(Висміювання, зневажливий тон, грубощі, недоречні дотепи)

   Що необхідно для ведення дискусії?

(Розум і душевна рівновага)

   Які є манери ведення дискусії?

(По-лицарськи, по-хамськи, на війни як на війні)

   Який повинен бути стан учасників дискусії?

(Спокійний, врівноважений)

     Згадаймо «Пам’ятку учасника дискусії»

  1. Перед тим, як сперечатись, подумайте, про що ви будете говорити.
  2. Сперечайтеся чесно і щиро, не перекручуйте думок і слів товаришів.
  3. Ясно і чітко сформулюйте положення, які будете відстоювати, доводити.
  4. Найкращий доказ — точні і незаперечні факти.
  5. Говоріть ясно, чітко і розумно.
  6. Головне логіка, доведення, а не міміка, жести, вигуки.

 

     Англійський письменник і філософ 19 ст. Джонсон Вільнінс сказав: «Намагайтеся, щоб у суперечці слова твої були м’якими, а аргументи твердими».

     Зачитайте зі своєї «Скарбнички», що може слово зробити з людьми: Словом можна вбити і оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу і безнадію, одухотворити, викликати посмішку і сльозу, породити віру в людину і зародити невіру, надихнути на працю і скувати сили душі…

     Слово — найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живучою водою, і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом.

     Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле приносить біди.

     Зачитайте прислів’я, які допоможуть вам проводити диспут.

     Від теплих слів і лід розметає.

     Слово не горобець, як вилетить не спіймаєш.

     Гостре словечко коле сердечко.

     Будь господарем свого слова.

   Якими словами можна розпочати дискусію?

Я думаю…Мені здається…Якщо я не помиляюсь…

   Які ще слова вам знадобляться? (Можливо я… На мою ж думку…Ваша думка цікава, але…)

Звернімось до теми нашого заходу.

Умовно у нас є 3 зупинки.

Перша: Характер людини.

   Які будуть ваші думки щодо слова «характер?»

(Учні висловлюються)

     Знайдімо значення слова «характер» у тлумачному словнику.

  1. Сукупність стійких психічних властивостей людини, що формуються в процесі її виховання, навчання, праці, діяльності.
  2. Сила волі, наполегливість у досягненні мети.
  3. У літературі художній образ, що узагальнює в собі типові риси певної групи людей.

     Отже, характер щось таке, що є стержнем, підпорою, становою силою, що впливає на вчинки і поведінку людей.

   Що таке вчинок?

   До чого веде повторення одного і того самого вчинку? (звичка)

   Що формує  звичка? (характер)

   На що впливає характер? (на долю)

В народі кажуть:

«Посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю»

     Тому щастя людини і її життя часто залежить від одного необдуманого вчинку.

   Чим відрізняється одна людина від іншої? ( зовнішність, зріст, вдача)

   Чи є схожі людські обличчя?

   Чи є схожі людські характери?

   Чи може це бути абсолютним?

   Які є людські характери? (сильні/слабкі, легковажні/серйозні, добрі/злі, черстві/чуйні, підлі/благородні)

   Як ви думаєте, чи існують люди, які завжди в будь-якій ситуації добрі, чуйні, чесні, спокійні?

   Чи зустрічали ви таких?

   А навпаки?

   Де такі можуть бути?

   Які найчастіше трапляються люди у повсякденному житті?

Зупинка друга. Риси людського характеру.

   Про які риси людського характеру ви дізналися із збірки народної творчості «Народ скаже — як зав’яже?»

 (розум)

Аби розум — щастя буде.

Вчися розуму не до старості, а до смерті.

Гарна птиця крилом, а чоловік розумом.

Золото без розуму – болото.

   Яку ваду на противагу розуму висловлює народ?

Дурний горя не має.

Дурний дурня торочить.

Дурній голові і ліки не допоможуть.

   Що означає у нашому розумінні «розумна людина?»

   Яких людей не можна називати дурними навіть самому собі? (хворих)

   Чи можна вживати слово «дурний?»

   При яких обставинах?

   Яку рису в людині найбільше цінуємо?

   Які ви знаєте прислів’я про доброту?

Робота в групах: пояснення змісту наступних прислів’їв.

Добро добром згадують.

Добре роби добре і буде.

Доброму скрізь добре.

   Яке ви знаєте «золоте правило Біблії?»

(Люби ближнього свого як самого себе)

   Хто такий «ближній?»

   Що означає любити ближнього?

   Що написано про добро в Біблії?

(Любіть ворогів своїх, творіть добро тим, хто вас ненавидить)

   Чи часто ви робите добро своїм ворогам?

   Чому це важко робити?

   А що внесе добро між вами і вашими ворогами?

   Що означає робити добро в широкому розумінні слова?

   Який антонім до слова добрий?

(зло)

Злий чоловік гірше від вовка.

Злості повні кості.

У кого є злість, той своє серце їсть.

   Яке слово іде поряд з добротою? (совість)

   Коли говоримо «совісна людина?»

   В яких випадках можна почути «безсовісний?»

Совість — найкращий порадник.

Совість гризе без зубів.

Не догоджай людям, а совісті своїй.

   Яких людей не тільки не люблять, а й не довіряють?

(брехливим)

Брехнею далеко не заїдеш.

Брехня стоїть на одній нозі, а правда на двох.

Брехня лиш раз їсть калач.

   Чи можна сказати неправду хоч один раз?

   Чи можна обманювати, коли брехня збереже іншій людині душевний спокій і рівновагу?

   До чого може призвести здавалось би маленька поодинока брехня?

   Що іде поряд з брехнею?

(хитрощі)

Не хитруй — натрапиш на хитрішого.

Слова ласкаві, а думки лукаві.

   Чому ми не поважаємо і не любимо хитрих людей?

   Чому хитрий чоловік гірший від ворога?

   Що ви розумієте під словом «гордість»?

   До чого призводить надмірна гордість?

Гордий — дурного брат.

Горді та вперті нічого не варті.

Гордість з ума зведе.

   Що найчастіше роблять горді люди? (хваляться)

Не хвалися у дзеркало подивися.

Кожний дубок хвалить свій чубок.

Не хвалися, але покажися.

   Чи можна хвалитися у повсякденному житті? Чому? Навіщо?

   В яких випадках?

   Чому говорять, що упертий гірше свині?

   В яких випадках ви стаєте вперті, хоч знаєте, що неправі? Чому?

Упертий хоч черпаком вухо ріже.

Хоч кіл на голові теши, а він своє.

На впертих воду возять.

   Про кого кажуть «Щедрий за копійкою труситься?»

   Що означає скупий?

   До чого іноді призводить скупість? (двічі платить)

   Як розрізнити скупість і економію?

   Що означає бути економним?

   Скупість поступово породжує заздрість.

Заздрісний від чужого щастя сохне.

У заздрості на все очі великі.

Заздрість здоров’я  з’їсть.

   Коли людина говорить « Я тобі по доброму заздрю?»

   Що означає «смілива людина?»

 

   Що може смілива, але слабка здоров’ям людина?

   Чого не може сильна, але боязка людина?

   Коли говорять, що моя хата скраю, я нічого не знаю?

Є людська вдача, яку не підставиш під жодну з рис людського характеру.

Це безхребетність! Безхарактерна людина.

Це не тільки дуже поганий характер, але іноді й небезпечний для людей. Від такої людини можна чекати чого завгодно.

     Через свою безхребетність вона піддається поганому впливові, згубним звичкам, зрештою такі люди здатні на злочин і на зраду. Отже, характер — зовнішній прояв внутрішньої духовною суті люди, що становить її неповторність.

     Зупинка третя. Як подолати негативні риси.

   Які риси людського характеру ви найчастіше бачите у своїх друзях, однокласниках?

   Чого б ви хотіли бачити більше?

   Чого не хотілося б бачити взагалі? Чому?

   А чи може бути так?

   Які риси характеру переважають у вас?

   Чи є у вас вади?

   Чи справедливо кажуть: « У мене поганий характер, я таким вродився?»

   Чи передається у спадок характер?

   Що впливає на характер людини?

   Чи є характер незмінним на протязі усього життя?

   Від чого залежить характер людини?

   Хто винен у ваших поганих вчинках?

   Як подолати негативні риси характеру? Що для цього треба зробити?

   Коли наслідки будуть успішними?

   Чи допомагають вам зауваження учителів, повчання батьків?

   У яких випадках?

   Коли б ви не хотіли чути зауваження і повчання?

   Якщо перед собою людина поставила мету змінити рису характеру, чи допоможе вираз: «Почну з наступного понеділка?»

   Коли треба починати?

   Як потрібно це робити?

III. Підведення підсумків

І в підсумку хочу сказати:

     Прийдіть від власних щоденних вчинків до щасливої долі, щоб рідні, близькі і знайомі, просто чужі люди були щасливі поряд з вами. І пам’ятайте слова стародавнього мудреця:

Ми стаємо тими, кого робимо з себе самі

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
13 червня
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку