Година спілкування на тему: "Що таке справжня дружба?"

Про матеріал
Година спілкування на тему: "Що таке справжня дружба?" Пропоную вашій увазі різні форми роботи. Кожен вчитель може обрати собі ті етапи роботи, які підходять його учням.
Перегляд файлу

Година спілкування

Тема: Що таке справжня дружба?

Мета: Уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу; розвивати у дітях загальнолюдські чесноти, допомогти усвідомити значимість слова «друг», вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з проблемних ситуацій. Виховувати у дітей правильне ставлення до таких понять як друг, дружба. Виховувати бажання бути справжнім другом, жити в мирі й злагоді з рідними та близькими.

Хід заняття

«Хто не шукає дружби з ближнім, той сам собі заклятий ворог».

                              Шота Руставелі

І. Розповідь учителя (звучить музика).

Сьогодні ми поговоримо про те, які повинні бути стосунки між школярами в колективі. Вас багато і всі такі різні. Мир і злагода починається з вашого дому, з вашої сім'ї, з мами й тата і вас. Лад – це коли усі знають, що робити, коли, хто має слухатись і кого слухатись, кого шанувати, за що відповідати. Усі питання в сім'ї і в школі вирішуються дружно, щоб був мир і злагода.

Давайте пригадаємо казку «Батьківський заповіт»? Про що ця казка? (Учні розповідають казку).

У ній розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці у руку і попрохав їх зламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев'язав їх і знову попросив зробити те ж саме. Але сини не могли переломите цей пучок. Тоді батько сказав: «Ось так у житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте».

 

ІІ. Розповідь учителя.

У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель вона несла в голій руці.

Рука в мене замерзла страшенно! – поскаржилась Оленка подружці.

Наталка відповіла:

-А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

Запитання: Що можна сказати про поведінку Наталки? Як потрібно було їй зробити? А як би ви діяли на місці Наталки?

 

ІІІ. Конкурс між командами «Хто більше?»

( Учні змагаються, хто знає більше прислів'їв про дружбу).

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

Один у полі не воїн.

Дружні сороки орла заклюють.

Де дружно, там і хлібно.

Дружний табун і вовків не боїться.

Дружба – велика сила.

Друга шукай, а знайдеш – тримай.

З добрим дружись, а лихого стережись.

У лиху годину пізнаєш вірну людину.

Міцну дружбу і вогонь не спалить.

Справжній друг пізнається у біді.

Сила птаха – у крилах, а людини – у дружбі.

Людина без друзів, як дерево без коріння.

Без вірного друга – велика туга.

Нових друзів май, а старих не забувай.

Матимеш вірного друга, то матимеш ще одну голову.

Справжнього друга за гроші не купиш.

Біда друзів випробовує.

 

ІV. Робота над оповіданнями В. Сухомлинського. Порівняння головних героїв.

Мишкові купили велосипед

Мишкові купили велосипед. А живе він поруч зі школою. Між їхньою садибою і шкільною — сад, так що й їхати ніде. Мишко привів свій велосипед, мов коня на вуздечці.

Хлопці оточили Мишка. Обмацували колеса, педалі, руль, фару. Велосипед усім подобався. Усі заздрили Мишкові.

Що ж, катайся,— сказав Федько й відійшов убік,— так немовби йому зовсім не хотілось кататись.

Ти думаєш, мені справді дуже хочеться на ньому кататись? — байдуже запитав Мишко.— Бери, пробуй.

Федько, не вірячи своїм вухам, схопив велосипед, сів на нього й помчав шкільним стадіоном. Катався аж до дзвінка на урок.

На першій перерві катався Іван, на другій — Степан, на третій — Сергій, на четвертій — Оля.

Залишилися кататися й після уроків. Велосипед переходив з рук у руки. До четвертої години накаталися всі.

Мишко привів велосипед о пів на п'яту, мов коня на вуздечці.

Де це ти досі катався? — здивувалась мати.— Хіба ж так можна?

А я й не катався…

Як — не катався?

Хлопці каталися… Й дівчатка… Мама полегшено зітхнула й сказала, немовби сама до себе:

Найбільше, чого я боялась, що ти сам кататимешся.

Запитання до тексту

- Що ви можете сказати про Мишка?

- Чи можна назвати Мишка справжнім другом?

- А як би ви вчинили на місці Мишка?

- Які риси характеру притаманні хлопчикові?

Як Павлик списав у Зіни задачу

Павлик був стурбований. Дома він сидів над задачею й не міг розв'язати. Тож до школи Павлик прийшов зарано, щоб у когось її списати. Бо працювати сам не любив.

Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв'язувати задачі. Павлик й питає:

На скільки питань задача?

На троє,— відповідає Зіна.— А хіба ти не розв'язав?

Не вийшла... Дай списати...

Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш працювати? — питає Зіна.

Але таки дала йому свій зошит.

Павлик став списувати. Одна дія, друга, ось уже третя, а в третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, вона написала 32.

У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.

Учителька зібрала зошити, щоб перевірити. Наступного дня їх і принесла.

У Павлика «п'ять»,— сказала вчителька.— Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею.

А в тебе, Зіно,— «чотири». Помилку зробила...

Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпив голову.

Запитання до тексту

  • Що ви можете сказати про Павлика?
  • Чи добре хлопчик вчинив по відношенню до Зіни?
  • Порівняйте Мишка і Павлика.
  • На кого ви б хотіли бути схожими?

 

V. Робота над байкою П.Глазового «Колективна творчість».

Але у виборі друзів можна іноді і помилятись.

Прослухайте байку «Колективна творчість», автором якої є Павло Глазовий.

 

Колективна творчість

Двоє друзів тихо йшли

Полем, попід гаєм.

Раптом дивляться – ведмідь

З яру вибігає.

Перший вигукнув: - Біда!

Буде нам рахуба!-

Кинув друга і притьмом

Вискочив на дуба.

Другий скрикнув і упав

На краю дороги.

З переляку задубів 

І відкинув ноги.

До лежачого ведмідь

Підійшов поволі.

Довго нюхав, потім чхнув,

Та й побрів по полю.

Зліз із дуба, той, що втік.

Ти живий? – питає. –

Ну й великий же ведмідь!

Більших не буває.

Як же він тебе не з'їв?

Мабуть, не голодний.

Ні, друзяко, видно він –

Добрий, благородний.

Ти, повіриш, розмовлять

Вміє по-людському.

Він обнюхував мене

Й говорив при тому:

«Ти дружи з людьми, та знай –

Совісті не має

Той, хто в горі та біді

Друга покидає».

Байку вигадав Езоп,

Цим себе прославив.

А мораль ведмідь сказав,

Крапку я поставив.

 

Чи сподобалась вам ця байка?

Яка її мораль?

Як у цій ситуації повів себе друг?

У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен з нас по-своєму виходить з них.

 

VІ. Друг…Який він? Чемний, вихований, подільчивий, спокійний чи грубий, злий і жадібний?

Розповіді учнів про друга.

 

VII. Розгадування кросворда до казки «Ріпка»

 

 

Д

І

Д

 

 

 

 

 

 

М

У

Р

К

А

 

 

 

 

В

Н

У

Ч

К

А

 

 

 

 

 

Ж

У

Ч

К

А

 

 

 

 

Б

А

Б

А

 

М

И

Ш

К

А

 

 

 

 

 

Пригадайте одну з ваших улюблених казок «Ріпка».

1. Хто першим пішов тягти ріпку? Чи вдалося дідові витягти ріпку? Чому?

2. Кого позвав дід на допомогу?

3. Кого гукнула баба?

4. Без чиєї допомоги не змогла обійтись внучка?

5. З ким товаришувала Жучка?

6. Хто допоміг Мурці?

- По вертикалі прочитайте, що допомогло витягти ріпку. Так лише дружно, усі разом змогли витягти ріпку із землі.

VIII. Підсумок години спілкування.

Про що ми сьогодні говорили?

Дружити – це добре чи погано?

Чи будете ви дружити між собою?

 


 

doc
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку