Відкритий урок з читання : Леся Українка "На зеленому горбочку"

Про матеріал
Відкритий урок з читання: Леся Українка "На зеленому горбочку". Ознайомлення з життям і творчістю поетеси, інтерактивні завдання.
Перегляд файлу

Леся Українка. Вірш «На зеленому горбочку»

Хід уроку

І. Організація класу

1.Привітання.

Добрий день, малята,

Хлопчики і дівчата.

З давніх пір і понині

Кажуть в нас в Україні

Здоровенькі були!

-Діти, з яким настроєм ви прийшли на урок?

-Що треба  зробити тому, хто прокинувся вранці з поганим настроєм?

(Підійти до дзеркала і усміхнутися, сказати комусь приємні слова і обійняти когось із близьких, рідних людей, з’їсти щось смачненьке, солоденьке).

 

2. Мовленнєва розминка              

-Уже традиційно розпочинаємо наш урок з мовленнєвої розминки. Перед вами скоромовка.

-Уявіть, що у вас в руках клубок ниток, намагайтеся читати скоромовку швидко, при цьому, ніби намотуючи нитку в клубок.

В темно-сірому жупані,

Сидить заєць на дивані,

Зачинив свою хатинку,

І гризе смачну морквинку.

 

II.Актуалізація опорних знань.

 

1.Робота над приказкою.

Лютневий сніг весною пахне.

 

-Як ви розумієте цю приказку?

(Лютий останній місяць зими, після нього до нас приходить довгоочікувана весна, день стає вже довшим, в повітрі вже відчувається дух весни. Тому так і говорять, лютневий сніг весною пахне, вказуючи, що вже зовсім скоро до нас завітає весна)

 

-Весна – прекрасна пора року. Їй присвячують свої твори поети і письменники, художники і композитори. Дуже любила весну і відома українська поетеса з творчістю якої ми сьогодні ознайомимося.

 

III.Оголошення теми уроку.

-Ми сьогодні з вами

поведемо мову

про чудову жінку,

українцям всім відому.

Оце перед вами

у квітах барвінку

наша поетеса —

Леся Українка.

-Сьогодні на уроці прочитаємо вірш Лесі Українки «На зеленому горбочку».

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

 

1.Опрацювання статті «Леся Українка».

(вчитель розповідає біографію, а на презентації фото з життя Л.Українки)

 

Справжнє ім’я Лесі Українки – Лариса Петрівна Косач.

Вона народилася на Волині, росла у великій сім’ї, крім неї було ще п’ятеро дітей. У Лесі було двоє братів, та три сестри. Та найбільше вона любила спілкуватися зі своїм братом Михайлом. Разом вони навчалися та гралися.

В дитинстві дівчина любила читати, малювати, вишивати, співати.

У 4 роки вже добре читала, в 5 років –писала. А в 9 років склала свій перший вірш « Надія». Мама запропонувала їй підписувати свої твори-Леся Українка. Це був її псевдонім. Вона мала здібності до вивчення мов, знала їх аж 11.

Під час Водохреща в Луцьку дівчинка так захопилася, що не відчула, як промочила ноги в крижаній воді. З цього часу й починається її важка, виснажлива боротьба з хворобою. Перемагаючи біль, поетеса вчилася, писала свої твори, жила повноцінним життям.

Але ще в дитинстві поетеса засвоїла правило: щоб не плакати, треба сміятись.

 

2. Ознайомлення з віршем «На зеленому горбочку» (відео)

1) Робота із заголовком.

- Прочитайте назву вірша. Про що ми можемо дізнатися за назвою? (Про місце подій).

-Слухаючи вірш, подумайте, з чим Л. Українка порівнює хатинку?

 

3.Аналіз прочитаного вірша.

А)Що ви відчуваєте після прослуховування вірша? (ЛЕГО)

 

Жовтий – гордість                                   Блакитна – смуток                             

Червона – радість                                    Зелена – захоплення

Синя – здивування                                   Помаранчева – жаль

 

Б) Інтерактивна вправа «Колесо»

-Що ви уявляли, слухаючи цей вірш?

-Що описує Леся Українка у вірші? (природу)

-Де знаходилася хатинка?

-Що вийшло до хатинки?

-З ким порівнює поетеса сонце?

-Як сонце змінило хатку?

-Зачитайте пестливі, лагідні слова, які використано у вірші.

Зворушливий вірш "На зеленому горбочку" Лесі Українки розповідає про те, як малесенька хатинка з нетерпінням чекала, коли вийде сонечко. Поетеса порівнює хатинку з дитиною, а сонце з мамою. Ясне сонечко своїми теплими промінчиками зігріває хатинку, немов мати огортає своїми теплими обіймами свою маленьку дитинку

V.Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.Читання вірша учнями мовчки.

 

2.Конкурс на кращого читця. (інтерактивна вправа)

-Читаючи цей вірш, намагайтеся передати замилування описаною картиною.

 

3. Доповнення вірша добиранням слів, що римуються. (Інтерактивна вправа Гра «Хвости»).

 

На зеленому …, (горбочку)                         у вишневому …, (садочку)                    

мов маленькая … (дитинка)                       притулилася …, (хатинка)

стиха вийшла …, (виглядати)                     чи не вийде її …. (мати)

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Інтерактивна вправа.

-Який вірш ми читали на уроці?

-Хто автор?

-Що цікавого запам’ятали з життя Лесі Українки?

-Найбільше мені сподобалося….

Домашнє завдання – вивчити вірш напам’ять.

 

2.Рефлексія. (цеглинки ЛЕГО)

-Чи сподобався вам урок?

Червона-ні                   Жовта-так                       Зелена-дуже сподобався.

 

— Кожному з нас треба повчитися в цієї мужньої дівчини, як треба переносити тимчасові незгоди, біль, неприємності. Віримо в краще, мислимо позитивно та чекаємо нашої ПЕРЕМОГИ. Всім дякую за урок, гарного дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
1404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку