Година спілкування "НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ ЛЮДИНИ - ДРУЖБА!"

Про матеріал

У розробці вміщено матеріали з формування творчої компетентності учнів початкових класів.

Матеріали години спілкування сприяють розвитку у дітей молодшого шкільного віку творчості. Цікаві завдання допоможуть вчителю чи вихователю групи продовженого дня зробити процес навчання і виховання цікавим, різноманітним, сприяти розвитку творчості кожної особистості.

Перегляд файлу

Клас : 2

Година спілкування

ТЕМА: " НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ ЛЮДИНИ  - ДРУЖБА!»

 

Мета: - формування предметних компетентностей: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і

товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з

них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в

учнів загальнолюдські чесноти;

- формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі

відмінності) мовами; уміння вчитися впродовж життя; ініціативність і підприємливість;

-       соціальна та громадянська компетентності; обізнаність та самовираження у сфері культури.

Обладнання: Прислів'я про дружбу і товаришування, картки для роботи в групах, слайди, музичні записи, заготовки для створення книжечок.

Прислів’я.

«Людина з друзями — степ із квітами, а людина без друзів — жменя попелу.»

 

Структура години спілкування

І. Організація класу. Ранкове коло.

1. Привітання.

- Доброго ранку!

- Який у Вас сьогодні настрій?

2. Робота з прислів'ям (прислів’я записане на дошці)

- Подивіться, будь ласка, на дошку. Давайте прочитаємо прислів'я.

«Людина з друзями — степ із квітами, а людина без друзів — жменя попелу».

- Чи можете пояснити як Ви розумієте це прислів'я?

- Як Ви вважаєте, як краще мати одного друга чи багато друзів?

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

1. Бесіда про мрії і бажання дітей

- Про що ви мрієте найбільше? (Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом

управління, книжку, ляльку тощо.)

- Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за

гроші. Що це? (Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)

- Діти, послухайте вірш, який записаний на дошці:

Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити допомагає.

- Сьогодні ми з вами поговоримо про те чого не можна купити за гроші, про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього?

- Уявіть собі ситуацію - У Вас немає нової іграшки і водночас немає друзів. Ви дуже хочете з кимось подружитися, але не виходить. Раптом Вам купують нову красиву іграшку і відразу з'являється новий друг. Як Ви вважаєте це справжній друг чи ні?

- Сьогодні темою нашого спілкування є "Дружба - найцінніший скарб"

- А що ж таке скарб? Давайте звернемося до тлумачного словника і дізнаємося.

- То чому дружба це скарб? (Це духовна цінність, що створила людина)

-А чи знаєте Ви вірші про дружбу?

2. Вправа «Очікування».

- Я пропоную скласти дерево дружби.  Давайте

доповнимо це дерево  пелюстками, продовжуючи початок думки:

- Сьогодні на уроці я хочу дізнатися про...

- Я хочу побачити...

- Я хочу зрозуміти...

- Я хочу стати...

- Я хочу навчитися...

- Я хочу отримати...

- Я очікую, що на уроці буде...

- А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, учитися дружнім стосункам.

3. Пісня "Про дружбу"

IIІ. Актуалізація опорних знань учнів.

4. Вправа «Криголам».

Повторення правил роботи в групі

— Перед початком роботи повторимо правила роботи в групах.

• Обрати командира, каліграфа, секунданта.

• Уважно ознайомитися з інструкціями до завдань.

• Працювати так, щоб не заважати іншим.

• Вислуховувати думки кожного члена групи.

• Вкладатися у визначений час.

• Дотримуватися правила «піднятої руки».

Групи учнів класу отримують різнокольорові смужки, на звороті яких записані слова з прислів'їв.

1. Дружній череді вовк не страшний. (Про силу дружби та взаємодопомогу.)

2. Куди голка, туди й нитка. (Так говорять про двох друзів, про подружжя, про двох людей, які скрізь разом.)

3. 3 добрим дружись, а лихих стережись. (Ці слова застерігають від спілкування з нехорошими людьми.)

4. Без вірного друга велика туга. (Це означає, що людина самотня, коли у неї немає друга)

Один учасник з групи зачитує прислів'я і пояснює його значення.

- Я вам прочитаю одну історію, ви уважно послухайте, а потім ми з’ясуємо, чи є головні герої товаришами.

Два товариші

Ішли лісом два товариші і зустріли ведмедя. Один кинувся тікати, виліз на дерево й заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим.

Ведмідь підійшов до нього, обнюхав його лице та й пішов собі.

Коли ведмідь пішов, той зліз з дерева і сміється:

Ну, що, - запитує, - ведмідь тобі на вухо шептав?

А він сказав мені, що погані ті люди, які в біді товариша покидають.

- Отже, чи можна цих хлопчиків назвати товаришами? (Чому?)

5. Технологія «Мозкова атака».

- Поясніть, будь ласка, зміст слова "дружити". (Це означає товаришувати, приятелювати, брататися, особливо приязно ставитися один до одного.)

- Дружба – це найбільший скарб, який має людина в своєму житті.

- А які ж якості повинен мати справжній друг?

- Зараз за початковими літерами слова дружба назвати якості свого товариша та записати у лепбуках.

Робота в групах.

Д (добрий, дотепний, дбайливий).

Р (розумний, радісний).

У (уважний, урівноважений).

Ж (життєрадісний, жвавий).

Б (бадьорий, балакучий).

А (акуратний, активний).

Один із групи називає якості характеру справжнього друга.

Слово вчителя.

- Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.

- Усе з чогось починається:

Школа – з порога

Урок – із дзвінка,

- А з чого ж починається дружба?

6. Гра: паперові ―Долоньки‖

Вчитель роздає дітям долоньки. Учні тримають ―долоньки‖, якщо названа якість є якістю справжнього друга то діти піднімають помаранчеву долоньку, якщо не є якістю справжнього друга то піднімають фіолетову долоньку.

(Якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість,

щирість, чуйність. )

Фізкультхвилинка

Бесіда з учнями.

- Чи можна сказати, що наш клас – дружний? (Так.)
- Які вчинки доводять, що це так?
Можливі відповіді дітей: (Разом проводимо свята. Разом вітаємо іменинників. Допомагаємо один одному одягатися швидко. Допомагаємо у навчанні. Разом граємося та відпочиваємо.
- Все це хороші вчинки.
- Чим ви можете допомогти другу, коли у нього поганий настрій?
IV. Закріплення та осмислення знань.
- Я пропоную послухати вірш і визначити, чи добре поводився зі своїми друзями наш  наступний герой Славко.
Новий велосипед
Славкові, що з квартири сорок,
Велосипед купили вчора.
Він зразу в двір його потяг,
Прудкого та дзвінкого.
Все хизувався ним, та нас
Не підпускав до нього.
Просила Іра: «Славчик, дай
Проїхать до паркану!»
А він Ірині: «Не займай,
Бо дам – так враз відстанеш!»
Просив Юрко: «Ну дай хоч раз
Проїду метрів двісті!»
А він Юркові: «Ач, який!
Собі купи – та їзди»!
Ми відійшли. Славко ж гуляв
Ще довго на подвір’ї.
А ви скажіть: поступлять так
Із вами друзі вірні?
Обговорення
- Не говорячи слова «НІ», скажіть, чи будуть діти дружити зі Славком? Чи будуть у хлопчика вірні товариші?
- Які риси характеру Славка відкрилися вам у вірші?
-Якби ви зустріли такого Славка, що б ви йому порадили?
- Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися
до тебе.
- Дякую, діти, ви мене переконали, що вмієте дружити, що вам відомі правила дружби і ви знаєте найголовніший закон дружби: цінуй своїх друзів.
7. Вправа «Гронування»
- Яким б Ви хотіли бачити свого друга (подружку)? Серед особистісних якостей виберіть потрібні.
- Якщо Ви вважаєте, що це хороша риса, то плесніть в долоні, якщо погана, то тупніть ніжкою.

Друг : привітний, лінивий, заздрісний, справедливий, вірний, надійний, хитрий, байдужий, чуйний, пихатий, жадібний, відвертий, спокійний, глузливий.
- Дружба справді допомагає в житті, але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.
- Уникайте агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. В народі кажуть, що сильніший не той, хто вдарив, а той, хто стримався.
- Ваше шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до Вас. Друзі цінуватимуть Вас за доброту, чуйність, чесність, справедливість…
- Не звертати уваги? Неможливо, адже він Ваш друг. А кидати друга в біді неправильно. Дотримуйтеся правил дружби і Вас називатимуть справжнім другом, у Вас буде багато  друзів, життя стане радісним.
Висновки (діти складають закон про дружбу)
- завжди прислухатися одне до одного;
- не брехати одне одному;
- не кривдити та не обзивати одне одного:
- завжди підтримувати одне одного;
- не залишати одне одного в біді;
- завжди чинити по справедливості;
- завжди поступатися одне одному;
- допомагати одне одному
8. Скарбничка народної мудрості.
- Народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок.
- Діти, я пропоную вам позмагатися. Я читаю вам початок прислів’я, а ви його продовжуєте:
- Не май 100 рублів, а май 100 (друзів).
- З ким поведешся, того й (наберешся).
- Друга шукай, а знайдеш (тримай).
- Друга шукай, а знайдеш – (бережи).
- Старий друг кращий за нових ( двох).
- Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, (хто ти).
- Друзі пізнаються у (біді).
- Вірний приятель – то найбільший (скарб).
9. Технологія «Незакінчені речення»
«Хто з ким дружить?»
Котик та……..(Півник)
Карлсон та …….(Малюк)
Вінні-Пух та ........( П'ятачок)
Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)
Білосніжка та ........(Семеро гномів)
- Молодці: всі ви дуже кмітливі.
V. Підсумок години спілкування. Рефлексія .
Підсумкова бесіда.

- Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали в групах та вчились дружнім стосункам.
- Що нового ви дізнались і чому навчилися на уроці?
- Що таке дружба? Що означає дружити?
На згадку про наш урок кожен учень отримує пам’ятки.
Пам’ятка!
1. Дружба — це правда і чесність кожного.
2. Поважай тих, з ким дружиш.
3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.
7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.
9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.
10. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».
11. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку