Година спілкування "Обовязки в сімї"

Про матеріал

Якщо говорити мовою символів, то людина – це птах з двома крилами. Одне крило – це наші права, друге – обов'язки. І для того, щоб здійснювати повноцінний політ у соціумі, обидва крила повинні бути розвинені рівномірно...

Обов'язок - громадянська необхідність відповідати за свої дії, вчинки. Видатний німецький мислитель Г. Гегель відокремив чотири різновиди обов'язків:

 Обов'язок перед самим собою;

 Перед сім'єю;

 Перед державою;

 Перед іншими людьми.

Перегляд файлу

Тема: Мої основні права і обов’язки в сім’ї. Родинні стосунки

Мета: Поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї — кожен член великої родини має дбати про красу, чесність і порядність свого роду. Розвивати мовлення, вміння висловлювати свої думки. Виховувати шанобливе ставлення до старших членів сім’ї, традицій української родини, почуття патріотизму

ХІД УРОКУ

1. Вправа «Мікрофон».

— Що означає слово сім’я?

Сім’я — група близьких родичів (чоловік, дружина, батьки, діти та інші, що живуть разом).

 

Вчитель: Від народження кожен із нас перебуває в оточенні своєї родини, яка турбується  про нас, допомагає нам. Людина сильна тоді, коли вона не самотня, коли її є кому підтримати, коли в неї є сім′я.  Бо сім′я – це наша опора, це той причал, до якого пристаєш, ховаючись від лиха і негоди, де знаходиш спокій і затишок.

 

2. Асоціативний кущ

Які почуття викликає у вас слово сім’я?

 

3. Кросворд " Родина".

Дайте відповідь на питання, яке записане на пелюстці ромашки. Закінчіть речення

1.    Донька моєї мами - то моя ... (сестра).

2.    Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи ... (тато).

3.    Своїх онуків розуму навчає старенький ... (дідусь).

4.    Найбільше пестять та голублять своїх дітей ... (мами).

5.    Батькам на потіху росте здоровий, розумний їхній ... (син).

6.    Твою матусю донечкою кличе твоя ... (бабуся).

 

Ви бачите на дошці корабель під назвою «Родина», а ті складові,  з яких  вона повинна  складатися  - це вітрила. Лише міцний корабель, у якого дружна команда може подолати всі бурі в морі життя.. В ході уроку ви маєте назвати  саме ті цінності, які допоможуть вашому кораблю гарно пливти по океану.

 

4. Розповідь учителя.

Мати і батько, бабуся й дідусь — найрідніші і найближчі кожному з нас люди. Від батьків ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Так є, так і було в Україні завжди. Слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже змалку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи, посильно працювали. Дівчатка переймали науку від матері та бабці — вчилися прясти, вишивати, ткати, розписувати писанки, шити одяг, давати лад у хаті. Хлопчики навчалися чоловічого ремесла від батька чи діда. Наприклад, колись було заведено, що дівчинка 7—10 років могла вже вишити собі сорочку. Дітей брали з собою на сінокіс, на жнива, по гриби, по ягоди, на ярмарок, у гості. Діти у сім’ї завжди були зайняті. Старші бавили менших братиків і сестричок, змалку пасли худобу. Старші розповідали меншим багато казок, легенд про історичні події. Так, розповіді діда Івана про Коліївщину, про гайдамаків, відвідування з дідом Холодного Яру, де гайдамаки освячували ножі, дали Т. Шевченку тему «Гайдамаків» та інших історичних творів. Дітей любили, але завжди ставилися до них вимогливо, дозволяли далеко не все, за провини часом карали. Існували певні правила поведінки для дітей. Сьогодні життя інше. Але ніхто не заперечує, що найбільше виховує дитину сім’я.

  Які традиції передали вам ваші бабусі та дідусі. Повір’я и легенди. Про які укр традиції розказали вам? Які речі передаються з покоління в покоління?

 

5. Інсценізація вірша А . Костенка «Домашній твір».

А в т о р . Вітько-бідак страждає так,

Аж здригує ногами!

Він — за столом,

Він пише твір:

«Я допомагаю мамі».

Старанно олівець гризе

Та супить брови грізно.

Але нічого — хоч умри! —

До голови не лізе…

Та ось тихесенько зайшла

В його кімнату мама.

М а м а . Вітюнь, будь-ласка, в магазин сходи за сірниками.

С и н . Ідея!

А в т о р . Вигукнув синок,

А мамі…

С и н . Ну й морока!

Сама іди! Я твір пишу —

Роблю важкі уроки.

А в т о р . І мама вийшла … А Вітько

Швиденько пише в зошит.

С и н (пише). «Я в магазин завжди ходжу,

Коли мене попросять…».

А в т о р . Хвилин за десять мама знов

З’являється у дверях.

М а м а . Вітюнь, картопельки начисть,

А я зварю вечерю.

С и н . Сама начисть.

А в т о р . Кричить Вітько.

Та так, що ледь не лопне.

С и н . Я твір пишу! Я — зайнятий!

Сама вари картоплю!

А в т о р . Виходить мама, а синок

Писати знов сідає.

С и н (пише). «Я мамі сам варю обід,

Вечерю та сніданок…».

А в т о р . Радіє син.

С и н . Не твір, а люкс!

Оцінка буде гарна!

А в т о р . І геть не думає про те,

Що він радіє марно…

 

6. Бесіда про основні обов’язки в сім’ї.

  • Хто впізнав себе у поведінці Вітька?
  • Кожен член сім’ї має свої обов’язки, своє заняття вдома. Назвіть, які ваші обов’язки в сім’ї.
  • Як розподіляються обов’язки між іншими членами вашої сім’ї?
  • Чи оглядаєте ви квартиру маминими очима? Чи помічаєте речі, які лежать не на своєму місці?
  • Чи бувають випадки, коли батьки зайняті, а ви заважаєте?

 

7. Сценка-фіз.хв «Домашні предмети».

На екрані різні предмети домашнього вжитку, наприклад: віник, відро, ножик, каструля, губка тощо. Діти показують як їх використовуватиїх використовувати.

 

8.Прослуховування пісні родина.

З чим порівнює автор родину ? Чому?

Що ще в нашому життя залежить від родини? Чи шанують у вашій родині Україну? Як саме. Назвати традиції. Які українські свята шанують у родині?

 

9.Робота в парі

Створити рядки вірша і зачитати його

Сім'я - це свято, сімейні дати,

Подарунки, покупки, приємні витрати.

Народження дітей, перший крок, перший лепіт, 

Мрії, майбутнє, хвилювання і трепіт.

Сім'я - це праця, один про одного турбота,

Сім'я - це багато домашньої роботи.

Сім'я - це складно! Сім'я - це важливо!

Але щасливо жити одному неможливо!

Завжди будьте разом, любов бережіть,

Образи і сварки подалі женіть,

Хочу, щоб про ваше казали ім’я :

І яка прекрасна Ваша сім'я!

 

10. Сценка «Коли мамі (татові, бабусі, дідусеві) сумно».

— Уявіть, що ви приходите додому, а мама (група 1), тато (група 2), бабуся (група 3), дідусь (група 4) сумна (сумний), у неї (нього) поганий настрій. Які слова треба дібрати, щоб утішити, полегшити, допомогти?

 

11.Підсумок

Записати на кораблі, яку цінність чи традицію або звичку ви хотіли б мати у своїй родині.Мені хотілося б, щоб у моїй сім'ї ...

Діти , подумавши, розповідають про те, яку сім'я вони мріють бачити 

(було все добре; було щастя, затишок, добробут;  все було так само, як в моїх батьків;  не було самотності; було багато дітей;  були добрі діти, які любили б мене)

 

А хто говорить, що любить своїм батьків, хто дякує. Хочу побажати нашій класній родині уміння прбачати, говорити стримано і більше компліментів. А не образ.

 

Пісня мама й тато.

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
2641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку