Година спілкування: «ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ЗДОРОВ’Я»

Про матеріал
Позакласний захід з фізичної культури формує у молодших школярів здоров’язбережувальну компетентність (виховує бажання у дітей вести здоровий спосіб життя, уміння турбуватися і дбати про власне здоров’я); соціальну компетентність (вчити дітей продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу).
Перегляд файлу

Розділ «Виховання ціннісного ставлення до себе»

Година спілкування: “ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ЗДОРОВ’Я”

         

Мета. Формувати в учнів здоров’язбережувальну компетентність (виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя, уміння турбуватися і дбати про власне здоров’я); соціальну компетентність (вчити дітей продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу).

Обладнання: предметний малюнок потяга,  прислів’я про здоров’я, «Мікрофон», дощечка для письма, смужки паперу, маркери, дитячі малюнки, малюнок мішечка з грошима і малюнок із зображенням рук людини з написом «Все у твоїх руках», «чарівна скринька», дзеркальце, текст пісень.

Форма проведення: уявна подорож .

Зупинки під час «подорожі»:  1. Найдорожчий скарб.

               2.Танцювальна .

              3.Народна мудрість.

              4. Країна здоров’я.

Попередня робота.

1. Запросити батьків.

2. Підготувати інсценівку «Кондуктор на лінії». Роль кондуктора виконує один з батьків.

 

Хід заходу

І. Вступ

Класна кімната прикрашена дитячими малюнками, плакатами з висловами про здоров’я, повітряними кульками.  На дошці - зображення казкового потяга. Парти розміщені для роботи в групах по 4. Кожна група позначена цифрами 1, 2, 3, 4,5,6 – це номери вагонів.

 

Учитель:   Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня.

                   Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

                   Хай сміється мирне небо і дивує світ.

                  А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

 

Батьки:      Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.

                    А здоровий і веселий — щастя не мине!

                    Дітей наших радо усіх зустрічаєм,

                    Для вас привітання від батьків ми маєм.

                     Ми хочем, щоб ви всі щасливі були,

                     І здорові росли,

                    Щоб смуток і горе назавжди пішли.

ІІ. Основна частина.

 1. Емоційне налаштування

Вчитель:      Сьогодні у нас незвичайний день,

                       Сьогодні ми зробимо ще один крок

                      В країну відому, в країну Здоров’я.

                      Рукою легенько я лиш махну

                      І в подорож чудову вас всіх поведу.

 

- А подорожувати ми будемо в чарівному потязі. Приготувались! Вирушаємо!

Звучить мелодія (стукіт коліс потяга).

2. Поділ дітей на групи.

Вчитель: Для подорожі необхідно нам придбати квитки.

 Правила  роботи під час подорожі.

  • Бути доброзичливим.
  • Говорити коротко і по черзі.
  • Слухати того, хто говорить.
  • Не критикувати думки інших.
  • Правило піднятої руки.

Вчитель: Діти, чи вмієте ви берегти таємниці? У мене є чарівна скринька, зазирнувши до неї, ви зможете побачити найголовнішу людину на Землі. Спочатку ми нікому про це не будемо розповідати. Домовились?

(Діти по черзі дивляться у чарівну скриньку, де розміщене звичайне дзеркало і отримують «квиток» з номером. Так діти діляться на групи.)

— Тепер, коли всі зазирнули до чарівної скриньки, я дозволю вам відкрити наш секрет.

— Кого ви побачили?

— То хто ж найголовніша людина на Землі?

— Так, кожен з вас – головний, важливий, особливий і неповторний. Кожну

людину потрібно любити, цінувати і оберігати. А особливо дорогі ви – своїм батькам.

3. Робота в групах.

( На партах лежать картки зі словами :освіта, здоров’я, любов, їжа, житло, друзі, знання,родина, одяг, життя, повага тощо.)

 — А тепер, діти, прочитайте, що ж необхідно людині для життя ?

 Розподіліть цінності  на дві групи. Подумайте, чому саме так розподілили слова?

Отже, біля однієї групи слів  прикріплений малюнок мішечка з грошима, біля іншої – зображення рук людини, що символізують власні можливості людини проектувати своє життя, робити вибір («Все у твоїх руках»).

4.Мотивація діяльності.

Вчитель: А ось дівчинка Ганнуся. ( Прикріплюю малюнок дівчинки)А чому вона з нами подорожує допоможуть розібратися чарівні капелюшки. ( Роздаю кожній групі капелюшок відповідного кольору і конверт із запитаннями)

 

Прослухайте казочку https://youtu.be/JMBeLi4Cedg.

 

Казка про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну

Десь-колись, у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали в полі, а Марійка залишалася з бабу-сею.

      Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:

- Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку. Вмийся холодною водою і сідай їсти.

      Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже очікували подружки, бабуся зупиняла її:

- Спочатку поїж, а потім підеш гратися, - говорила бабуся. – Щоб вирости, необхідно їсти.

     Завжди перед їжею бабуся примушувала Марійку мити руки. Їжу подавала в чистому і красивому посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:

- За столом не поспішай. Від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі.

         Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила:

- Марійко, не читай за столом – погано засвоюватиметься їжа.

Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:

- Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! – кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з’їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.

           Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала:

- Хто ви?

До неї підійшов один із них і відповів:

- Я великий король Вірус Дев,ятнадцятий!

        Та який це був король? Його корону обплутало павутиння, він весь був у сажі. З його бороди звисали макарони. А червона сорочка була заплямована варенням.

- Це добре, що ти врешті позбулася прискіпливої бабусі Гігієни. Тепер твоїми друзями будемо ми – бактерії.

       Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її пашіла і була дуже важкою.

- Бабусю, - тихо покликала Марійка. Але ніхто не відгукнувся. Тільки з темних куточків на неї повзли бактерії та віруси, а попереду їх був король – Вірус Дев’ятнадцятий.

        Марійка захворіла. Вночі викликали «швидку допомогу». Наступного ранку дівчинка не пішла гуляти у двір. Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір’я.

      Після хвороби Марійка стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їдою руки, виконувала її поради і більше ніколи не хворіла.

                                                                                   Л.Коротевич, В.Шахтенко

 

                                                                

Вчитель: Перша зупинка «Найдорожчий скарб».

Складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).

— Що таке здоров’я?

— Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?

Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

1-й учень   Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається,

Радість б’ється в нім щоднини

Це ж чудово для людини!

 

2-й учень   Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

 

3-й учень   Хто здоровий — не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

 

4-й учень   Бо здоров’я — це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

 

5-й учень   Немає нічого дорожчого на світі,

Ніж дивне щастя жити на землі

В здоров’ї кожній квіточці радіти,

І посміхатися навіть уві сні.

 

6-й учень   Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,

Із юних літ нам треба берегти.

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здорові були ми.

 

7-й учень   Зрозуміло, всім відомо,

Як приємно бути здоровим,

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.

   https://dovidka.biz.ua/virshi-pro-zdoroviy-sposib-zhittya/

— Молодці, гарні вірші розказали. Що треба робити, щоб бути здоровим?

  Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров’я — це найдорожчий скарб.

Чому необхідно берегти здоров’я?

4.Складання  «Асоціативного куща».

Вчитель: Увага! Працює кондуктор. Приготуйтесь до перевірки квитків.

 Кондуктор:Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго  здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.

А як же берегти своє здоров’я? (Думки дітей).

 

Кондуктор: Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

 

1-й учень   Кожен день по розпорядку

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус.

2-й учень   Хто дружити з вітамінами буде –

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

 

5.Фізкультхвилинка. Український танок (фізкультхвилинка під музику укр.нар.танцю «Гопак»)

Вчитель : Наступна зупинка «Танцювальна»

  https://youtu.be/13DN_qYIy2c                                                                

Ми почнемо танцювати      ( Руки на поясі, навприсід   )                                                  

Український наш танок.    ( Праве плече вперед, навприсід,потім ліве)                                             

 Ліву ніжку ми поставим      ( Ліву ногу вперед п'ятку, назад на носок   )                                                      

Хутко з п'ятки на носок.

 Потім праву ніжку ставим  ( Праву ногу вперед на п'ятку, назад на

Знову з п'ятки на носок         носок)

Навприсід уліво, вправо     (Навприсід,з поворотом тулуба і підняттям рук)

 Повернемося разок.             ( Руки перед грудьми.)     

 Руки ми розводимо            ( Руки розвести в сторони, прийняти вихідне   

І швиденько зводимо.         положення)

Український наш танок         (Поплескати в долоні.)

Знову ми заводимо

 

6. Зупинка «Народна мудрість».

 

Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо.

Здоровий злидар щасливіший від багача.

— Які ще приказки про здоров’я ви знаєте? (Діти і батьки  відповідають).

 

У здоровому тілі – здоровий дух.

Чиста вода для хвороби біда.

Здоровий не знає, який він багатий.

Найбільше щастя у житті – здоров’я.

Здоров’я не купиш ні за які гроші.

Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий.

Здоров’я – всьому голова.

Без здоров’я нема щастя.

Шкіра – дзеркало здоров’я.

Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.

Здоровому все здорово.

Світ великий – було б здоров’я.

Глянь на вигляд – і про здоров’я не питай.

Гроші загубив – небагато загубив, час загубив – багато загубив, а здоров’я загубив – все загубив.

Було б здоров’я – все інше наживеш.

Найбільше багатство – здоров’я.

Здоров’я дорожче від багатства.

Здоров’я дорожче від золота.

 

Здоров’я – найдорожчий скарб.

Здоров’я не купиш, хвороби не продаси.

Немає друга вірнішого за здоров’я.

Здоровому лікаря не потрібно.

Турбота про здоров’я – кращі ліки.

Хто здоровий, той ліків не потребує.

Здоров’я не вродить – ніхто не нагородить.

Хочеш бути здоровим – будь розсудливим.

Здоров’я живе обережністю.

Бережи одежу знову, а здоров’я змолоду.

Поки людина здорова, то здоров’я не шанує.

Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.

Здоров’я виходить пудами, а входить золотниками.

Хто здоровий, той і молодий.

Нема щастя без здоров’я.

Чистота – дві третини здоров’я.

Здоров’я в чистоті міцніє.

7. Гра « Всі на свої місця!»

Вчитель: Допоможіть пасажирам знайти своє місце у вагоні. А для цього відновіть  прислів’я:

 

Хто день починає з зарядки, у того здоров’я… (в порядку).

Найбільше щастя у житті – …(здоров’я).

У здорової людини гарний…(настрій).

Здоров’я – найдорожчий… (скарб).

Багато ходити – довго …(жити).

 

8.Зупинка « Здорове харчування»

Вчитель: Щоб бути здоровими ми повинні вживати корисну їжу. Триває подорож. Нам необхідно пообідати.

 

Учень:   Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам’ятати про вітаміни.

Звучить мелодія ( мінус) пісні « Посмішка»

 

«Пісня про здорове харчування» на мотив пісні «Посмішка»

Є корисні страви і смачні:

Борщ і каша, груші, сливи, спіла диня.

А шкідливим – дружно скажем:  «Ні!»

Не приносять вони користі людині.

 

Приспів:

Про здоров’я треба дбати,

Вітаміни споживати,

Огірочки, апельсини і морквину.

І тоді, повір, умить

Перестанеш ти хворіть.

 

Пам’ятай це мудре правило, дитино.

Не купуй нізащо на обід

Різні чіпси, шоколадки і мівіну.

Їх вживать багато нам не слід,

Не приносять вони користі людині.

Приспів (повторюється).

 

9. Гра «Корисно-шкідливо».

Вчитель: Щоб веселіше було подорожувати пограємо в гру « Корисно – шкідливо»

Учні показують зеленим кольором «корисно», а червоним – «шкідливо».

  1. Перебування на свіжому повітрі.
  2. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.
  3. Тривале сидіння біля телевізора .
  4. Миття рук перед уживанням їжі .
  5. Дворазове чищення зубів .
  6. Паління цигарок .
  7. Правильне регулярне харчування .
  8. Загартування.

 «Пісня про фізкультуру і спорт»

 

1.Із спортом ми дружили,

Зарядку всі робили.

І жили – не тужили,

Здоровими були.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

Жили і не тужили.

Повірте мені, повірте мені,

Здоровими були.

2.Ми в різні ігри грались,

У озері купались,

В походи всі збирались

І весело жили.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

В походи всі збирались.

Повірте мені, повірте мені,

І весело жили.

 

3.Та якось Лінь підкралась,

І щось із нами сталось,

Не бігалось, не гралось

Всі сонними були.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

Не бігалось, не гралося.

Повірте мені, повірте мені,

І сонними були.

 

4.Усі маленькі діти

Знов почали хворіти,

І ніде правди діти –

Ослабли враз усі.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

І ніде правди діти.

Повірте мені, повірте мені,

Ослабли враз усі.

 

5.Тоді ми зрозуміли,

Що помилку зробили,

Що нам потрібна сила

Й здоров’я повсякчас.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

Що нам потрібна сила.

Повірте мені, повірте мені,

Й здоров’я повсякчас.

 

Ми сьогодні добре грали

Про здоров’я все пізнали.

Про гаразди і негоду.

Та залишилося нам

Висновок усьому дати.

 

10. Гра «Овації»

Вчитель: Наш потяг прибуває до кінцевої зупинки –  країни Здоров’я. На пероні зустрічають оплесками тих, хто дбає про своє здоров’я 

Так, здоров’я треба берегти, бо його важко відновити. А ви все робите, щоб

зберегти здоров’я? Давайте пограємо у гру «Овації».

(Вчитель пропонує встати тим, хто, приміром, уранці робить зарядку. Якщо є

такі, вони встають, а інші їм аплодують).

Устаньте всі ті, хто:

робить вранці зарядку;

не має шкідливих звичок;

любить фізкультуру.

старанно працював.

  1. Як прокинувся — вставай, ліні волі … (не давай).

І під музику бадьору ти зарядку … (починай).

Щоб здоровим довго жити, воду слід усім … (любити),

Мило, пасту, гребінець — будеш справжній … (молодець).

 

  1. Зуби добре вичищай, милом руки … (вимивай).

Пам’ятай про основне, що здоров’я … (головне).

Але ти не поспішай, подивись спочатку,

Чи нічого не забув, чи усе  в … (порядку).

 

  1. І дивись, не барись,

В школу швидко, швидко … (мчись).

В школі, в класі не брудни, сміття бачиш … (підніми).

 

  1. Не носи в кишені жуйки,

Крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники,

А носи … (носовички).

 

  1. Будьте всі здорові, діти,

З усмішкою в світ …(ідіть).

Хай вам щиро сонце світить,

Всі здоровими … (ростіть).

 

  1. Щоб тобою всі пишались,

Перехожі оглядались,

Так роби, щоб люди звикли —

 

Ти у всьому завжди … (приклад).

 

  1. Щоб міцне здоров’я мати,

Треба добре … (пам’ятати)

Дітям правила прості,

А за змістом — … (золоті).

 

ІІІ. Підсумок подорожі

Учитель:  Що цікавого було під час подорожі?

Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?

Оцініть нашу  мандрівку смайликами.

 

Здоров’я бережіть, доки малі,

І мудрими йдіть по цій землі.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що без здоров’я щастя не буває!

 

Добро хай панує у вашому домі.

І щастя хай буде завжди

Здоров’я міцного і щасливої долі

Бажаємо на довгі роки.

Нехай всім щастить!

 

Учитель:  Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам! Наостанок, нехай кожен з вас побажає своєму сусіду по парті здоров’я.

 

Швидко спливають хвилини —

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу

Щастя, здоров’я, добра.

 

Усі разом.

Здоров’я — це сила!

Здоров’я — це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!

 

 

docx
Додано
16 квітня 2023
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку