Година спілкування " Подорож у місто Ввічливості"

Про матеріал
Година спілкування " Подорож у місто Ввічливості" для учнів НУШ (1 клас)
Перегляд файлу

1

 

Козіна Наталя Олександрівна, вчитель початкових класів,  вихователь  ГПД. НВК «Гімназія – спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов»,         м. Генічеськ, Херсонська область

Година спілкування

Тема.  Подорож  у  місто  Ввічливості

Мета: вчити першокласників ввічливому спілкуванню з ровесниками, дорослими; розширювати словниковий запас дітей словами ввічливості; вчити користуватися ввічливими мовними формулами (будь ласка, вибачте, добрий день , до побачення, здрастуйте , дякую); виховувати культуру спілкування.

Обладнання: назви міста і вулиць, мультимедійна дошка, у кожного учня – «кермо» автомобіля, мультфільм.

Хід заходу

І. Вступне слово вчителя

На дошці напис: «Місто Ввічливості».

  • Доброго дня! Доброго здоров'я дітки. Я щиро рада вас бачити усміхненими і щасливими. Сьогодні  на нас чекає цікава мандрівка у чарівне місто Ввічливості. Потрапивши до нього, ми будемо пригадувати ввічливі, ніжні, добрі слова; подивимося, якими ми є насправді – чуйними, вихованими і добрими. Будемо продовжувати вчитися ввічливо спілкуватися з друзями і дорослими, дізнаємось про нові «чарівні слова». І я сподіваюсь, що ви все частіше і частіше, коли це буде потрібно і доречно, будете користуватися ними.

Готові до мандрівки?

Діти. Так!

  • Тоді сіли зручно, кожен у свій автомобіль, узялися за кермо і- і-і поїхали.

(Роздається звук автомобіля, що рушає з місця. Всі діти беруть кермо й «рулюють» ним. На дошці з'являється напис: «Вулиця Вітальна»).                                       Учитель. І ось ми з вами зупиняємося на першій вулиці Вітальній. І щоб потрапити до наступної, потрібно правильно відповісти на питання, які підготували мешканці  цієї вулиці.

Вітання бувають різні. Люди вітають один одного за допомогою слів, жестів. Говорячи «доброго ранку», «здрастуйте», людина бажає добра іншим людям.

Я знаю хлопчика, що постійно скаржився, що з цим «здоровканням» у нього одні  неприємності.

Я, каже, вже скоро нервовим стану від цього.  На вулиці тільки й кручу головою, щоб когось із знайомих не пропустити. Як побачу – «здрасьтє», кричу, а мені ще дорікають: «Який ти, Сашко, некультурний».

  • А як взагалі  можна привітатися? (Добрий день, доброго ранку, доброго вечора).
  • Так, згодна з вами. Ви відчуваєте, скільки добра і ввічливості у цих словах?
  • А чи можна при зустрічі говорити «привіт»?
  • (Так, але тільки знайомим одноліткам).
  • А як вітаються на відстані? (Потрібно вклонитися або махнути рукою).
  • Хто повинен привітатися першим? (Ті, хто молодший, хто прийшов до класу, в гості).
  • Існує звичай: чоловіки, заходячи у приміщення, знімають шапку. Це говорить про те, що людина заходить з миром.
  • Молодці, дітки!

Ось і потрапили ми ще на одну вулицю. Це вулиця Чарівних слів (На дошці напис – Вулиця Чарівних слів).

  • А ця вулиця підготувала вам віршик. Я вам прочитаю його, а ви будете закінчувати  рядок словами, що римуються ( На мультимедійній дошці вірш).

Розтане навіть криги глиба

Від слова теплого (спасибі).

Зазеленіє навіть пень,

Коли почує (добрий день)

Якщо ти їсти більш не в силі ,

То мамі скажемо (спасибі).

Коли  сварять у класі за підказку,

То скажемо ми ( вибачте, будь ласка).

І в Україні, у Болгарії, в  Словаччині

Усюди на прощання кажуть (до побачення).

  • Молодці!А ваші однокласники підготували теж віршики про ввічливі слова, і вони теж зараз прочитають їх.

 

Учень.

Сонце землю освітило,

Вже до ліжка мама йде.

  • Добрий день, матусю, мила.
  • Добрий день!

Все усміхнене навколо

Від заквітчаних  вишень.

  • Добрий день, садок і поле.
  • Добрий день!

Праця радісна повсюди –

  • Добрий день, хороші люди.
  • Добрий день!

Любо жити нам й зростати

В краї щастя і пісень.

  • Добрий день,

Вітчизно – мати.

  • Добрий день!

Учениця.

Сію дитині

В серденько ласку.

Сійся – родися,

Ніжне «будь ласка»,

Вдячне «спасибі»,

«Вибач» тремтливе –

Слово у серці –

Як зернятко в ниві.

«Доброго ранку!»,

«Світлої днини!» -

Щедро даруй ти

Людям, дитино!

Мова барвиста,

Мова багата,

Рідна і тепла,

Як батьківська хата.

Учитель.

  • Ось бачите, як багато вже знають наші першокласники, й невипадково у школі про них говорять: «Які виховані дітки! Приємно з ними спілкуватися».

Заводьте, будь ласка, ваші машини. (Звук автомобіля).

Поїхали на вулицю Абеткову (На дошці напис: Вулиця Абеткова).

  • А ось два будиночка. В ньому живуть ввічливі слова. Але всі букви переплуталися, і ці слова зникли. Допоможіть скласти ввічливі слова. (Діти збирають із букв слова).

Діти.

СПАСИБІ                    ВИБАЧ

Учитель.

  • Дуже  добре. Все  вам  під  силу.  Їдемо  далі.

А ось ми доїхали до   Вулиці Зразкової поведінки

Як бачите у місті Ввічливості багато незвичайних вулиць.

( На дошці – Вулиця Зразкової поведінки)                                                       Кожен з вас знає, як потрібно поводитися в різних ситуаціях. І жителі вулиці  Зразкової поведінки зараз перевірять, як ви вмієте поводити себе в громадських місцях.

(На мультимедійній дошці тест. Діти знаходять правильну відповідь).

  1. Коли заходиш у музей, театр, бібліотеку, насамперед потрібно:
  • зняти шапку;
  • зняти взуття;
  • голосно розмовляти;
  • одягти шапку;
  • їсти цукерки;
  • поводитися тихо і ввічливо.
  1. Коли з'їв цукерку, фантик потрібно:
  • кинути на підлогу;
  • викинути у смітник;
  • кинути другові в сумку;
  • покласти на стіл.
  1. За столом у їдальні потрібно:
  • сміятися, штовхаючи сусіда;
  • після їжі подякувати за обід;
  • пити компот обережно, не розливаючи його;
  • лізти руками в склянку, щоб дістати фрукт з компоту.
  1. Коли звертаєшся з проханням, потрібно казати:
  • будь ласка;
  • мені треба;
  • дуже вдячний;
  • прошу;
  • дай мені швиденько;
  • дякую.
  • А  про цікаву пригоду, що сталася з  хлопцями, які все ж таки побували у гостях,розповість ваш однокласник.

Учень.

У неділю із гостей

Хлопчики верталися

А дружок у них пита:

  • Як вам гостювалося?
  • Та нічого, все як слід…

Тільки, бачиш, друже,

В тому домі хазяї

Некультурні дуже.

Некультурні хазяї,

Грубі, нехороші,-

З нас при вході не зняли

Шапки і калоші.

Навіть з них кожушин

Снігу не струсили…

То ми так, як увійшли,

І до столу сіли.

 

Учитель.

-   Ну, що? Втомилася?Ні! Тоді мерщій на вулицю Музичну. Потанцюємо! (На дошці – Вулиця Музична).

(Звучить музика. Діти виконують танцювальну              фізкультхвилинку)

У цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви (три хлопки).

Добрий день, тому , хто зліва

(поворот наліво).

Добрий день, тому, хто справа

(поворот направо).

Ми – одна сім'я

(розвести руки в сторони, показати на всіх).

У цьому класі друзі всі: (три притопи ногами).

Я і ти, і ми, і ви

(три притопи ногами).

Посміхнись, тому хто зліва

(посміхнутися сусідові зліва).

Посміхнись , тому, хто справа

(посміхнутися сусідові справа).

Ми -– одна сім'я

(розвести руки в сторони, показати на всіх).

- Відпочили! І знову ми мандруємо.   Нас чекає вулиця Казкова. На цій вулиці живуть незвичайні казкові тварини, які не тільки вміють розмовляти, а і дуже добре знають ввічливі слова.( На дошці – Вулиця Казкова. Діти дивляться мультфільм «Ввічливі слова. Вечірні історії»).

- Ось такі казкові герої живуть на цій вулиці. А які слова вони вимовляють?

Діти. Дякую, будь ласка, доброго вечора…

- Завели свої мотори, кермо в руки  і вже перед нами – вулиця Питальна. (На дошці - Вулиця Питальна)

 

  • На цій вулиці всі  люблять  гратися, і ось яку гру ми  підготували сьогодні для вас.

Гра «Так чи ні?»

  • Чи поступаєшся ти місцем старенькій людині в транспорті? (Так.)
  • Чи кидаєш ти на вулиці обгортки від цукерок?(Ні.)
  • Чи переходиш ти вулицю на червоне світло?(Ні.)
  • Чи розмовляєш ти за столом?(Ні.)
  • Коли прокинувся, чи кажеш мамі «Доброго ранку»?(Так.)
  • Чи допомагаєш ти батькам по господарству?(Так.)
  • Чи дякуєш ти, коли тобі щось подарували?(Так.)
  • Цікавою була мандрівка в країну Ввічливості? (Так.)
  • - Давайте подякуємо цьому чудовому  місту Ввічливості!

Діти. Дякуємо!

  • Прийшов час повертатися додому. Що ми скажемо мешканцям міста Ввічливості?

Діти. До побачення!

Учитель. Я хочу щоб усі чарівні слова, які ви почули на нашій зустрічі, були з вами все життя. «Чарівні слова» допомагають людині бути доброю, вихованою, щирою.

Учениця.

«Будь ласка», «Спасибі» й «Будьте здорові» -

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і вдома

Від мами, учителя й просто знайомих.

Тож радим: частіше їх, друзі, вживайте.

Даруйте сміливіше радісний настрій!

І кожен свій день завжди починайте

Зі слів: «Добрий день», «Вітаю» і «Здрастуй».

 

 

C:\Users\Natalia\Desktop\1 клас 2017\IMG_20170221_095446.jpg

 

C:\Users\Natalia\Desktop\выпуск  2016\фото  4-Б\наташа  фото\TmVAqpZwoPo.jpg

                        Література

  1. Азбука ввічливості. – К.,2001.
  2. Мовчун А.І. Етика. Підручник \А.І. Мовчун  К., 2006.
  3. Фесенко В.І. Етика. Підручник \ В.І. Фесенко,

О.В. Фесенко, Т.С. Бакіна. – К., 2005.

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку