Виховна година розроблена для того, щоб сприяти розвитку творчих здібностей, критичного мислення, розвивати навички рівноправного спілкування, асеративної поведінки (навички слухати інших, приймати рішення, відстоювати власну думку, жити в дружбі і мирі) .
Навчальний заклад:КЗ КОР « Великополовецька спеціальна школа»
Година спілкування для учнів 5 класу Поговоримо про дружбу.
Мета навчальна: поглибити поняття про дружбу, про риси характеру, які сприяють дружнім відносинам;
розвивальна: сприяти розвитку творчих здібностей, критичного мислення, розвивати навички рівноправного спілкування, асеративної поведінки (навички слухати інших, приймати рішення, відстоювати власну думку, жити в дружбі і мирі) в малих та середніх групах, розвивати навички раціонально використовувати час;
виховна: виховувати чуйність самоповаги, взаємоповагу почуття обов’язку, розвивати дружнє, толерантне відношення до людей; бажання допомагати іншим.
Форма проведення: тренінг для учнів середньої школи.
Обладнання: Плакат «Дерево міцне корінням, а людина- друзями». (Народна мудрість), плакат зі словами по центру: 5 клас – ПРОСТО КЛАС!!!, листки кольорового паперу для кожного учня, полоси двостороннього скочу для кожного учня, чистий ватман, картки для роботи в групах, клубочок яскравих ниток.
Місце проведення: класна кімната, в якій стільці стоять по колу.
Хід заняття
Учитель. З чого починається дружба і вміння дружити. Сьогодні ми поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок,сотні віршів,поем,романів.Говорять що дружба потрібна людині тільки трішечки менше,ніж їжа та повітря.
(учитель наголошує тему уроку ,план та епіграф, діти мають пояснити слова епіграфу та розвязати задану проблему наприкінці завдання).
Розпочати з попередньо заданого завдання: Підібрати по три прислів’я та приказки про дружбу.
Завдання №1
З чого починається дружба та вміння дружити.
Робота в групах. Учні мають записати по три ознаки початку дружби
(Можливі відповіді: ходили разом у дитсадок; поряд живуть;познайомилися у школі,на вулиці,святі,у спортивній,музичній чи в школі мистецтв,на занятті гуртка;разом відпочивали та ін)
Завдання №2
Чи всі ми вміємо дружити ?
Групам необхідно навести приклади того,чи вміють вони дружити і що,на іх думку,головне у друдбі.
( Можливі відповіді:допомогати одне одному; не видавати секрети друга,бути відвертим,щирим з другом,не ображати,ділитись,вміти пробачати,довіряти другові,мати спільні справи та інтереси та інші)
Завдання №3
Кого ми називаєм другом.
Гра «Мій друг (подружка)»
Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі,не називаючи іх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім’я друга.Той хто правельно відгадав ,стає ведучим.
Завдання №4
Скласти правила товаришування( поділити учнів на дві команди)
Завдання №5
За що ми цінуємо своїх друзів?
Спільна робота . Діти по черзі називають риси, які на їх думку, притаманні справжньому другові,не повторюючи вже названі.
Та проаналізувати свої виступи під і назвати головні риси, притаманні справжнім друзям
(Можливі відповіді щирість,поступливість,щедрість та ін.)
Завдання №6
Розв’язання проблемного питання.
Учні роблять висновки на основі здобутих знань щодо прислів’я- « Дерево міцне корінням, а людина- друзями».
На закінчення бесіди разом з дітьми виконати руханку «Дружба все перемагає».