Година спілкування "Поговоримо про кохання"

Про матеріал
Година спілкування призначена для учнів 7-8 класів. Основне завдання полягає в тому, щоб навчити дітей не соромитися своїх почуттів, допомогти розібратись у собі, навчитися розрізняти почуття закоханості та кохання, надати знання щодо того, що вважається природним і що є небажаним у взаєминах молоді.
Перегляд файлу

Година спілкування «Поговоримо про кохання…»

Мета: поговорити про кохання, про те, що вважається природним і що є небажаним у взаєминах молоді; допомогти розібратись у собі, навчитися розрізняти почуття закоханості та кохання.

Обладнання: вислови, визначення, плакат з різницею мж закоханістю та коханням.

Хід заняття:

 Вступне слово.

       - Всі ви чули такі поняття як закоханість і кохання, і всі ми бажаємо кохати і бути коханими. Варто лише включити радіо в будь-якій країні світу, і за півгодини ми впевнимося, що більшість пісень написані про це дивне почуття. Ці пісні про кохання радісне, втрачене, невірне, взаємне, майбутнє, минуле, тобто таке, яке воно  буває – різне, неповторне. Тема сьогоднішньої зустрічі – “Поговоримо про кохання…”. І розпочати розмову я хочу давньою індійською легендою про взаємостосунки, чоловіка і жінки.

Основна частина.

Спочатку Тваштрі (давньоіндійське божество) створив світ. Потім – чоловіка, а після цього виявилося, що він використав усі будівельні матеріали, які були в нього, і не лишилося жодного міцного елемента з якого він міг би створити жінку. Тоді Тваштрі замислився і незабаром зробив таким чином: він узяв круглу форму повного місяця і хвилясту лінію змії, переплетеність повзучих рослин і тремтіння трави, стрункість тростини, дитячу веселість сонячного променя і сльози хмар, непостійність вітру, лякливість зайця, пишність пави, непіддатливість алмазу і м’якість пуху, що вкриває шийку горобця солодощі меду і жорстокість тигриці, жар вогню і холод криги, стрекотіння сойки і воркотання голубки — змішав усе це разом і створив жінку. Покликав до себе чоловіка і віддав її йому, в дарунок.

Чоловік узяв жінку і пішов з нею, але через 8 днів прийшов до Тваштрі і сказав:

– Господарю, що за істоту ти мені подарував? Вона просто отруює мені життя: то вона плаче через кожну дрібничку, то говорить так багато, що забирає у мене час і не дає працювати, то вічно хворіє. Я прийшов просити тебе, Господарю, щоб ти забрав її назад, бо я не можу з нею жити. І Тваштрі забрав у чоловіка жінку. Але через вісім днів чоловік змову прийшов до Бога сказав:

– Господарю, не знаю, як це вийшло, але життя моє стало одноманітним відтоді як Ти забрав у мене цю істоту, я пригадую, як вона танцювала і співала передімною, як
вона дивно дивилася на мене, віддай мені її назад, і Тваштрі віддав чоловіку жінку. Але рівно через три дні чоловік знову прийшов до Бога і сказав:

– Ні Господарю, тепер я точно переконався, що істота, яку ти подарував мені, приносить набагато більше горя ніж радості. Я молю тебе, візьми її назад!

  Але тут уже розсердився Тваштрі і вигукнув:

  Іди геть, чоловіче і влаштовуйся сам, як хочеш!

Але не можу ж я жити з жінкою — сказав чоловік.

 Так само,- як не можеш жити без неї – відповів Бог. Тоді чоловік пішов своєю дорогою і при цьому постійно повторював:

– О, я нещасний не можу жити з жінкою, і без неї не можу.

 

Вправа ”Асоціації”.

Мета: -  розширення і поглиблення розуміння кохання, розвиток толерантного ставлення до думок інших.

      -   Я пропоную з’ясувати думки всіх учасників стосовно того, що ж це таке – кохання? На цих великих аркушах кожна група за 3 хвилини запише якомога більше варіантів закінчення речень “Кохання – це…”, тобто визначень кохання, асоціацій пов’язаних з ним, образів, що виникають коли ми чуємо це слово. (Групи виконують і презентують свої роботи).

        -  Яке розмаїття думок! В чому причина, як ви гадаєте? (Учасники говорять, що у кожної людини – свій досвід, своє уявлення про це, адже всі ми – різні і т.д.).

        - Дійсно, словом “кохання” називають почуття, а висловити почуття з допомогою слів дуже складно. Ми читаємо вірші, чуємо пісні і порівнюємо: чи те ж відчуваю я? Чи справді це кохання? Ми шукаємо відповіді на це питання і серед висловів великих і знаменитих людей. І знову порівнюємо з власним досвідом.

 

  •     Але в суспільстві існує ще одне поняття яке часто плутають з любов’ю – це закоханість. Давайте разом спробуємо визначити , що ж це таке та в чому ж різниця між цими почуттями і як зрозуміти, що відчуваєте ви по відношенню до свого обранця. (найголовніші якості (характеристики) записуються на половині паперового серця)

З науковими визначеннями даних понять ви можете ознайомитись на плакаті. Також давайте подивимося в чому ж є справжня відмінність між «коханням та закоханістю»

Любов – форма духовної культури, представлена в сукупності понять людини як індивідуальне переживання почуття відданості людям, предметам і явищам навколишнього світу, ідеям, мріям, самому собі, коли об’єкт цього почуття стає вище й цінніше особистого «Я», коли особистість не мислить свого існування або, принаймні, відчуває глибоку незадоволеність, свою неповноцінність, неповноту індивідуального буття.

Кохання - морально-естетичне почуття, яке виражається у самозабутньому і безкорисливому ставленні до певної особистості.

Закоханість - гостре емоційне переживання, потяг до об'єкта вибору. В майбутньому може швидко згаснути або ж перейти в стійке почуття любові

Основні відмінності закоханості та кохання

Закоханість

Кохання (любов)

«Терміни» почуттів (як почався роман)

Швидко (хвилини, години, дні)

Повільно (місяці, роки)

Кількість партнерів

Закохатися можна відразу в кількох

Відчуваємо безкорисливе почуття всього лише до одного людині.

Що більш за все цікавить, подобається, приваблює

Зовнішні особливості людини

Повна індивідуальність, вся особистість в цілому

Який вплив мають стосунки на вашу особистість

Дезорганізуючі, дивні вчинки, здається «самі не в собі»

Організуючі, творчу появу нових позитивних якостей, натхненність

Як впливає відстань (тривала розлука) на ваші стосунки

Випарувались, не витримали, зникли

Вижили, можливо навіть зміцніли

Що ви відчуваєте та як відноситесь до своїх стосунків

Мало відчувала цілісності. Багато: я, мені, мій, він, йому, його

Відчуваємо і думаємо як одне ціле, пара, спільність. Говоримо: ми, наш, нам

Метод визначення почуттів

Варто познайомити свою другу половинку зі своїми друзями і близькими.

Якщо ж друзі і батьки відмовляють від відносин, то це привід задуматися. Можливо, вони помітили те, чого не видно вам, наприклад, зміни не в кращу сторону. Це означає, що любов не справжня. Є безліч шлюбів, заснованих на закоханості і, як правило, тільки одиниці щасливі

І якщо ви будете «світитися від щастя», то навколишні люди, які добре вас знають, напевно схвалять ваш вибір.

 

 

Вправа «Вчимося проявляти симпатію»

А зараз спробуємо знайти ті слова та дії, які б допомогли нам проявити симпатію до протилежної статі. Для цієї вправи пропоную об’єднатися у дві групи: група хлопців і група дівчат. Завдання: на аркуші паперу запишіть всі можливі варіанти прояву симпатій, які ви знаєте (позитивні і негативні) та використовуєте щоб завести нове знайомство та проявити симпатію. Час на виконання 5 хвилин. (учні працюють над завданням)

Тепер групи обмінюються між собою плакатами. Позначаєте ті варіанти прояву симпатії, які являються для вас приємними, після яких ви змогли б продовжити ваше взаємоспілкування. По  закінченню кожна група обирає того, хто буде презентувати роботу від імені всіх учасників вашої групи. (учні презентують, психолог доповнює важливі пропущені варіанти прояву симпатії)

- Чи виникли у вас якісь труднощі при виконанні завдання ? Які ?

- Що допомогло вам у виконанні завдання ?

- Чи важко вам використовувати всі ці прояви симпатії на практиці ? Чому?

 

На останок давайте подумаємо яким би ви хотіли бачити кохану чи коханого і складемо ідеальний портрет такої людини. (завдання виконується в тих же групах – дівчата, хлопці на аркушах паперу які потім презентуються на дошці)  

Отже, задумайтесь над тим чи відповідаєте ви цим портретам, що ж потрібно робити кожній половинці, щоб підтримувати вогонь кохання вічно?.

 

Підсумок “Скарбничка”.

- В наступні декілька хвилин у нас є можливість подумати про те, що ви отримали сьогодні. Який досвід? Які знання? (Учасники традиційно підводять підсумки, вносять свій досвід в “Скарбничку”).

- В свою чергу я хочу подякувати вам за гарну та активну роботу на уроці, мені дуже сподобалось сьогоднішнє спілкування з вами. Проявляйте свої позитивні якості, частіше посміхайтеся один одному, робіть добро і любіть людей і це на крок зробить вас щасливим. На все добре.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку