Година спілкування "«Помічай, упізнавай, поводься безпечно!» «Вибухонебезпечні предмети"."

Про матеріал
Година спілкування сприяє поглибленню знань учнів про вибухонебезпечні предмети; допомагає сформувати правила поведінки та обов’язки людини під час надзвичайних ситуацій, пов’язаних з вибухонебезпечними предметами.
Перегляд файлу

Тема. «Помічай, упізнавай, поводься безпечно!» «Вибухонебезпечні предмети". Година спілкування.

Мета: поглибити знання учнів про вибухонебезпечні предмети; сформувати правила поведінки та обов’язки людини під час надзвичайних ситуацій, пов’язаних з вибухонебезпечними предметами; розвивати навички самозахисту та взаємодопомоги; виховувати бережливе ставлення до власного життя і життя інших людей
Обладнання : Інтерактивна гра WORDWALL «Вибухонебезпечні предмети.

https://wordwall.net/uk/resource/37959506/%D0%B2%D0%B8%D0%B1%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D1%96-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B8 ;

 мультфільм  «ПЕС ПАТРОН: Правила поводження на замінованих територіях.» https://www.youtube.com/watch?v=cR0rXKcfDt4 ;

мультфільм «Обережно! Вибухонебезпечні предмети. Відео ДСНС України для батьків і дітей!» https://www.youtube.com/watch?v=V3hnYiLIc ;

мультфільм «Як поводитись при виявленні невідомих предметів

https://www.youtube.com/watch?v=DmtnGFlEgwo ;

інтерактивна гра Learningapps «Номери екстрених служб» https://learningapps.org/view2120325

                                             Хід уроку

І. Організація учнів.

1) Розминка.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

 У містах, де проводились бойові дії, сапери щодня вилучають тисячі вибухонебезпечних предметів, які бувають різних видів, форм та розмірів, але всі – однаково небезпечні. Тож варто знати, як себе поводити поруч з ними, щоб не постраждати, а також уміти розрізняти такі предмети в кущах, траві чи на землі.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1)Вступна бесіда.

- Красива і багата земля України. Рясніє вона корисними копалинами, лісами, озерами та річками, садами та хлібами. Але земля нашої країни ще таїть неждану небезпеку.  До речі, знайти сьогодні «небезпечну іграшку» можна практично скрізь: в лісі, в старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі і навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобні вибухівки, що можуть з'явитися на вулицях міст і селищ визначити набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами досить актуальним.

- Що ви розумієте під вибухонебезпечними предметами?

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.

2) Вправа «Асоціативний кущ». Фронтальна робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Розповідь вчителя.

До вибухонебезпечних предметів відносяться:

1) вибухові речовини - хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

2) боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для поразки живої сили супротивника. До боєприпасів відносяться:

- бойові частки ракет;

- авіаційні бомби;

- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

- ручні гранати;

- стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).

3) піротехнічні засоби:

- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);

- вибухові пакети;

- петарди.

4) ракети (освітлювальні, сигнальні):

- гранати;

- димові шашки.

5) саморобні вибухові пристрої - це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

- саморобні міни-пастки;

- міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

     Як правило, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі люди  негайно викликають фахівців, які убезпечують район і знешкоджують небезпечні знахідки в установленому порядку. Інша справа - діти. Природна цікавість спонукає їх на страшні експерименти. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, в школу.    

   Земля таїть багато небезпечних знахідок, на які можна натрапити під час прогулянок лісом, походів і стати їх жертвами, навіть, не підозрюючи про це. Ніхто не може гарантувати, що у землі під багаттям, розкладеним на лісовій галявині, не ховаються снаряди часів війни.

3) Інтерактивна гра WORDWALL «Вибухонебезпечні предмети.

https://wordwall.net/uk/resource/37959506/%D0%B2%D0%B8%D0%B1%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D1%96-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B8

4)Перегляд та обговорення мультфільму «Обережно! Вибухонебезпечні предмети. Відео ДСНС України для батьків і дітей!»

https://www.youtube.com/watch?v=V3hnYiLIcwA

5) Перегляд та обговорення мультфільму «Як поводитись при виявленні невідомих предметів»

https://www.youtube.com/watch?v=DmtnGFlEgwo

6)Перегляд та обговорення мультфільму «Обережно! Вибухонебезпечні предмети. Відео ДСНС України для батьків і дітей!»

https://www.youtube.com/watch?v=V3hnYiLIcwA

7) Перегляд та обговорення мультфільму «ПЕС ПАТРОН: Правила поводження на замінованих територіях.»

https://www.youtube.com/watch?v=cR0rXKcfDt4

- Чи безпечно грати у «вибухи»? Чому?

- Чи можна гратись в огороджених місцях?

- Чи можна брати покинуті іграшки? Чому?

- Чи можна фотографувати міну, засипати землею, поливати водою? Чому?

- Як потрібно правильно діяти?

8) Бесіда.

Правила безпечного поводження.

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  1. Торкатися знайденого предмета, пересувати його або робити з ним будь-які інші дії, особливо намагатися розібрати або знешкодити його.
  2. Проводити будь-які роботи біля знайденого предмета, особливо ті, які можуть викликати навіть незначне коливання ґрунту.
  3. Палити, користуватися запальничками, а також іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати.
  4. Користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  5. Заливати предмет рідинами, засипати ґрунтом, намагатися чимось накрити або здійснювати інші дії на нього: звукові, світлові, теплові, механічні та ін.
  6. Допускати скупчення людей безпосередньо поруч зі знайденим предметом.

ЩО РОБИТИ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?

  1. Зупиніться, нічого не чіпайте. Зберігайте спокій, уникайте паніки. Запам’ятайте місце виявлення предмета.
  2. Попередьте про виявлений предмет осіб, які поруч.
  3. Якщо ви або люди навколо виконують якісь роботи – негайно припиніть їх.
  4. Відійдіть самі і відведіть інших якнайдалі (не менше 100 м) від знайденого предмета. Водночас відходити необхідно тим самим маршрутом (бажано слід у слід), яким ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися необхідно колоною по одному й так само, слід у слід.
  5. Повідомте про виявлення підозрілого предмета дорослим , в правоохоронні органи і спеціальні служби за телефонами 101 зі 102 (повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета).
  6. По можливості до прибуття правоохоронних органів або спеціальних служб вживіть заходів щодо недопущення до небезпечної зони сторонніх людей. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи або спеціальні служби.

Особливу  увагу й пильність треба приділяти:

  • колишнім військовим позиціям і оборонним укріпленням;
  • контрольним дорожнім пунктам;
  • місцях переправ через водні перешкоди;
  • залишкам військової техніки;
  • вузьким місцям, де неможливо обійти або об’їхати перешкоду;
  • ґрунтовим дорогам і узбіччю доріг із твердим покриттям;
  • необробленим ділянкам землі;
  • будинкам і спорудам, покинутим місцевими жителями.
  • ПАМ’ЯТАЙТЕ!!!

Завжди зберігайте спокій, уникайте паніки! Це допоможе запобігти жертвам й дати можливість спецслужбам діяти ефективно!

Ніколи не заходьте в райони, позначені знаком мінної небезпеки «НЕБЕЗПЕЧНО, МІНИ» (DANGER, MINES / УВАГА, МІНІ)!

У разі перебування в небезпечних районах усі знаки, що викликають сумнів, необхідно розглядати як попередження про небезпеку.

9) Розучування вірша.

Якщо десь побачив міну,
Повертайся неодмінно
Стежкою якою йшов
І дорослих повідом.
Дин, дин, дин – телефонуй 101.

Презентація "Вибухонебезпечні предмети"10) Робота в парах. Обговорення пам’ятки.

 

11))Інтерактивна гра Learningapps «Номери екстрених служб» https://learningapps.org/view2120325

ІV.Підсумок уроку.

1)Розповідь вчителя.

- У той час, коли увесь світ відмовляється від використання піротехнічних мін та забороняє  її використання, Росія збільшує масштаби та кількість їхнього використання в Україні та випробовує нові зразки такої зброї. Нам потрібно знати про них та бути максимально О Б Е Р Е Ж Н И М И !!!!!!!

2) Складання «Сенкану». Робота в групах.

Наприклад:

Вибухонебезпечні предмети

Небезпечні, підступні

Вибухають, калічать, знищують

Потрібно знати правила поводження

Лихо

3) Вправа «Крісло автора»

Використані джерела:

  1.      https://gimnaziya-dovzhenka.webnode.com.ua/vibukhonebezpechni-predmeti/
  2.      https://www.unicef.org/ukraine/stories/explosive-items-what-to-do
  3.      https://akhmetovfoundation.org/news/minna-bezpeka-tsi-pravyla-mae-znaty-kozhen

 

 

1

 

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку