Година спілкування «Родина - мій дім, мій оберіг».

Про матеріал
Година спілкування «Родина - мій дім, мій оберіг». Мета: формування почуття обов’язку перед батьками; розвивання в учнів комунікативної, соціальної компетентностей; виховування любові до родини, сім’ї, історії, традицій українського народу, прищеплювання любові та повагу до старшого покоління.
Перегляд файлу

КЗ «Рубіжанська обласна загальноосвітня санаторна

школа-інтернат І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Родина - мій дім, мій оберіг»

(година спілкування)

 

 

 

 

 

 

Підготувала:  

вихователь, Ліхачова О.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 рік

 

Мета: формування почуття обов’язку перед батьками; розвивання в учнів комунікативної, соціальної компетентностей; виховування любові до родини, сім’ї, історії, традицій українського народу, прищеплювання любові та повагу до старшого покоління.

Обладнання: ватман, маркери, стрічка, гребінець, дві корзинки, картки з назвами овочів та фруктів, тканина, гумка, нитки, кулька з фольги, відео матеріал про родину.

 

 

Перебіг години спілкування

 

1. Організаційний момент.

Вихователь. Добрий день, діти! Дуже приємно, вітати всіх вас у шкільному родинному колі. У родинному колі буває все: досягнення і негаразди, сльози, сміх, допомога, непорозуміння.

Думаю, що сьогодні від нашого спілкування ми всі отримаємо позитивні емоції. Тому передаю вам свій позитивний настрій і бажаю вам добра (Орієнтовні відповіді: щастя, нових знань, радості, миру, благополуччя, успіху, гарного настрою, активності, здоров’я, натхнення, злагоди, усмішок, вдачі, достатку, взаєморозуміння, здійснення мрій, творчості, натхнення, успіхів у спорті).

Як ви себе почуваєте?

(Орієнтовні відповіді: добре)

А зараз увага на екран.

Перегляд відео «Родина».

Ви готові до подальшого спілкування. Які думки, з’явилися після перегляду відео ролика. Хтось хоче озвучити чи погоджується зі словами відио роліка.

(Орієнтовні відповіді: так ми погоджуємося.)

Сподіваюсь що ви здогадались що темою нашої години спілкування є «Родина мій дім, мій оберіг».

Родина, сім’я – це найдорожче для кожної людини. В родині людина робить свої перші кроки, звідси вона виходить у широкий світ. У сім’ї вона навчається любові і добра, у сім’ї вона вчиться шанувати свій рід, свою землю.

Найбільшим дарунком Господа для людини – є сім’я. Це той оберіг, куди повертаєшся з далекої дороги, те місце, де можна спочити, зігріти душу.

Вправа «Мікрофон».

- Що таке родина?

(Орієнтовні відповіді: Родина – група людей, що складається з батьків, дітей, онуків і близьких родичів, які проживають разом.

Родина – це найдорожче в житті кожної людини.

Родина – це, звичайно, мама і тато, сестра і брат, бабуся і дідусь).

- Які бувають родини?

(Орієнтовні відповіді: повні, неповні, багатодітні, щасливі родини.)

Міні - проект «Щаслива родина».

А що таке щаслива родина давайте зараз створимо портрет щасливої родини. Для того щоб створити портрет щасливої родини пропоную об’єднатися у дві групи. Ви знаєте що діти це квіти життя пропоную назви команд соняшник та барвінок. Перша група соняшник, друга група барвінок. Будь ласка станьте за стіл по групах.

Завдання кожної групи намалювати портрет щасливої родини та презентувати свою роботу. (Учні об’єднуються у дві команди «Соняшник» та «Барвінок». На ватманах малюють щасливу родину та роблять презентацію міні - проекту.)

(Орієнтовні відповіді: Щаслива родина це коли велика родина. Дідусь бабуся, тато, матуся, брат, сестра. Коли кожен член сім'ї доповнює один одного, коли існує повага та любов, щастя, затишок. В щасливій родині повинні бути домашні тварини. Коли кожен член родини почувається потрібним.)

Ви добре попрацювали. Дивіться як схожі ваші портрети, бо щасливі родини Походять одна на одного.

- Діти хотіли б ви в майбутньому створити щасливу родину? Поясніть свою відповідь.

(Орієнтовні відповіді: так я хочу створити щасливу родину, щоб у мене були діти хлопчик та дівчинка, щоб у родині був мир, щастя, щоб в родині було взаєморозуміння, щоб не було сварок.)

Вихователь.

Діти, а чи замислювалися ви, що є символом щасливої родини. Символом єдності сім’ї, символом любові до рідної землі був український рушник. Кожна сім`я має свій родовід на вишитому полотні. В моїй родині зберігаються старовинні рушники які передаються із покоління в покоління .

Сьогодні хочу продемонструвати вам рушник своєї бабусі, який дуже ціниться і бережеться. Він надихнув мене на створення свого рушника, із зображенням мого родоводу.

Родовід - це перелік поколінь одного роду. Цей перелік зазвичай зображується у вигляді дерева, стовбур якого ділиться на дві умовні гілки (материнську і батьківську), кожна з яких також ділиться на дві менші гілки – брати та сестри. Коріння — це дідусі і бабусі.

Особливе місце займають на родинному дереві брат і сестра – це найближчі люди на землі, брат - це кращий друг, а сестра – вірна подруга. Їхня порада, допомога будуть супроводжувати вас все життя.

- Діти, а хто з вас має сестричку чи братика?

- Хто хоче розповісти про них?

(Орієнтовні відповіді: У мене є молодший братик, його звуть Ілля і йому 5 рочки. Я дуже його люблю, допомагаю йому, даю поради. Адже я старша сестра, і завжди нею залишусь. Я хочу вірити, що в майбутньому його чекає все тільки гарне! Він мій брат, рідна людина! Я пишаюсь, що в мене є молодший братик, маленьке сонечко в нашій родині!

У мене є два старший брата. Я дуже їх люблю. Я дуже радий, що у мене є чудові брати.

У мене є старша сестра, її звуть Марина. Зараз вона вчиться в 11 класі і готується до вступу в університет. Ми з моєю сестрою кращі подруги. Вона завжди допоможе мені в складних ситуаціях, як в житті, так і в навчанні. За це я її дуже сильно люблю і ціную. Я вважаю, що мені дуже пощастило — мати таку чудову сестру.

Мою молодшу сестру звуть Оленка. Вона навчається у 4 класі. Ми вчимося в одній школі, тому кожен день я відвожу її на уроки і потім забираю. Вдома ми разом робимо уроки. Я допомагаю Оленці, якщо їй щось незрозуміло, перевіряю виконані завдання. Оленка - найчудовіша сестричка на світі.)

Чи завжди ви розумієте свого брата чи сестру. Чи виникають у вас з ними конфлікти?

(Орієнтовні відповіді: так я завжди розумію свого брата, інколи виникають конфлікти.)

Діти, хочу навчити вас вправі яка продемонструє стилі розв’язання конфліктів.

Вправа «Прохід над прірвою».

Вправа має назву. «Прохід над прірвою». Для вправи необхідні три пари охочих узяти участь.

Є бажаючі! (Орієнтовні відповіді: так.)

Для виконання вправи двом парам необхідно вийти, з класу, щоб ви не могли спостерігати за першою парою.

Перша пара, вам необхідно стати з різних боків «доріжки». Уявіть що перед тобою брат чи сестра. Завдання пари пройти «доріжкою» на інший бік. Той хто ступить за мотузку, «падає у прірву». Перемагає пара, яка подолає «стежку» за короткий час.

Нажаль ви впали у прірву і не змогли пройти по стежці.

Друга група змогла домовитися та пройти по стежці

Дуже добре, третя пара пройшла швидше всіх.

(По черзі запрошують другу і третю пари та пояснюють умови гри.)

Яка пара учасників продемонструвала найгірший спосіб розв’язання конфлікту?

(Орієнтовні відповіді: пара яка впала в прірву.)

Яка пара учасників продемонструвала найкращій спосіб розв’язання конфлікту?

(Орієнтовні відповіді: пара в якій один учасник поступився іншому, пара яка змогла домовитися.)

Діти, чи зрозуміли ви як можна розв’язувати конфлікти.

(Орієнтовні відповіді: так, конфлікти можна розв’язувати поступаючись один одному, також конфлікт можна розв’язувати домовляючись один з одним.)

Раджу вам виступити волонтерами та провести таку вправу з усіма членами своєї родини.

Хто завжди непокоїться за долю своїх дітей, навіть, коли ті стають дорослими?

(Орієнтовні відповіді: Мама.)

Маму називають берегинею роду. Мама... Це найпрекрасніше слово на землі! Найтепліше. Найсвятіше. Мати народжувала дитину, співала їй пісень, вчила добра і любові, навчала охайності, працьовитості. Тільки вона нічого не пошкодує для своєї дитини. Це вона у хвилину небезпеки ніколи не згадає про себе, все віддасть для того, щоб захистити дитину. Материнська любов не знає кордонів, страху, сумнівів, розрахунків. Для кожного з нас матір – це найдорожча, найрідніша людина на світі, яка завжди може вислухати, порадити.

Зараз я прошу вас подумати та відповісти на таке запитання:

- А яка ваша мама?

(Орієнтовні відповіді: добра, ніжна, ласкава, привітна, найгарніша, привітна.)

Зараз ми з’ясуємо що ви знаєте про своїх матусь?

Які квіти любить твоя мама?

Де працює твоя мама?

Який колір подобається твоїй матусі?

Який колір очей у твоїй матусі?

Яка улюблена страва твоєї матусі?

Яке улюблене кіно твоєї матусі?

(Орієнтовні відповіді: моя мама любить трояни, моя мама працює в лікарні, моя мама любить червоний, у моїй мами блакитні очі.)

Діти, які ви молодці ви всі добре знаєте своїх мам.

 

На родинному дереві є ще одна головна гілка. Це татусева гілка.

Батько має обов’язок піклуватися про родину, годувати її та захищати.

Суворий. Вимогливий. А його любов до дітей — стримана і врівноважена. Недарма кажуть, що дитину потрібно любити так, щоб вона про це не знала. Саме такою є батьківська любов.

Споконвіку діти до батька зверталися на ВИ. А називали його ніжно і любляче: тато, татко, таточко, татонько, татусенько, татусь.

В майбутньому кожен з вас створить свою родину. У вас з’являться обов’язки дружини та чоловіка.

Справжні чоловіки повинні вміти і обід приготувати, і в хаті прибрати, і жінці допомогти.

Хочу запропонувати перевірити наших хлопців на вправність. Чи добре вони справляться з чоловічими обов’язками. Є бажаючи! (Виходять два хлопця.)

Вправа «Майбутній татусь».

Зараз ви повинні виконати вправу «Майбутній татусь». Ваша дружина залишила вас вдома з донькою. Вам необхідно нагодувати доньку українським борщем. Виберіть з переліку фруктів та овочів ті які необхідні для приготування страви і розвісьте таблички з назвами на дошці, а потім прокоментувати ваш вибір. На вправу у вас є 40 секунд. Час.

(Хлопчики із запропонованих продуктів вибирають продукти для приготування українського борщу та розповідають які продукти необхідні.)

 

Ілля, які овочі ти вибрав для приготування борщу?

Данило, прокоментуй свій вибір?

(Орієнтовні відповіді: Для приготування українського борщу необхідно м’ясо яловичини, картопля, буряк, морква, цибуля ріпчаста, часник, капуста, томатна паста, зелень петрушки, перець болгарський, чорний перець мелений, масло рослинне.)

Молодці, хлопці в майбутньому ви будите гарними господарями і не залишите родину голодною.

 

Ваше друге завдання вам необхідно заплести донці косу. Для цього хлопцям потрібні помічниці - дві дівчини.

(Хлопці плетуть коси дівчатам.)

Наші хлопці справилися з поставленою задачею і зробили гарні зачіски.

Молодці хлопці сідайте на свої місця.

 

Діти, кого ми називаємо мудрими досвідченими наставниками або кого ми називаємо нашим корінням. Наше старше покоління це дідусі і бабусі Слово дідуся не таке суворе й вимогливе, як батькове, та дідусева наука не забувається ніколи.

Дідусі завжди вміють заспокоїти й дати мудру пораду. А бабусі – це найвірніші подружки. Вони пестять онуків і все їм дозволяють.

Ви тільки вслухайтеся: Бабуся!.. Бабусенька!.. Бабуся – солодуня!

Яке ніжне, красиве, лагідне, пестливе й тепле слово!

А чому?

А тому, що бабуся – це мамина або татова мама, отже вона прожила на світі удвоє більше, і ви, мабуть, удвоє дорожчій для неї, бо ви – дитина, її дитини.

Бо ви – її онучатко чи хлоп’ятко. Бо ви – її пташенятко, ластів’ятко, козенятко, нехай  іноді навіть телятко, нехай іноді і поросятко.

Бабусі - хранительки звичаїв і обрядів. Вони з любов’ю передають свої уміння онукам. Від бабусь онучатка вчаться в'язати шити, вишивати, і виконувати домашню роботу.

Коли в родині дитині виповнювалося три роки, саме бабуся вчила дитину робити її перший у житті оберіг. Оберіг робили як дівчатка так і хлопці.

Діти а ви маєте обереги. Які обереги. А хто не має хотіли мати.? (Орієнтовні відповіді: так.)

Зараз я навчу вас виготовляти родинний оберіг. Це лялька «Дзвіночок» ― захисниця домівки від неприємностей та бід. У давнину вірили, що присутній у будинку оберіг – «Дзвіночок» завжди несе з собою щастя і радість.

Майстер клас з виготовлення родинного оберегу ляльки «Дзвіночок».

Візьміть необхідні матеріали для виготовлення ляльки «Дзвіночка».

Для роботи нам знадобляться:

- різнокольорові клапті тканин;

- гумки;

- кулька з фольги.

Хочу запропонувати нашим гостям теж зробити ляльку оберіг.

Разом з вами я також буду виготовляти ляльку «Дзвіночка».

Приступаємо до створення ляльки! Кладемо на стіл кола з трьох клаптиків тканин (виворотом догори) це спідниці. Беремо кульку з фольги, та кладемо її в центр спідниць.

D:\Мои документы\ОЛИНЫ документы\фото\Camera\IMG_20180214_223734.jpg   D:\Мои документы\ОЛИНЫ документы\фото\Camera\IMG_20180214_223807.jpg

Потім формуємо голову нашої ляльки, для чого збираємо спідниці в збірку, всередині кулька це буде голова. Обмотуємо навколо голови гумкою. Вийшла шия.

D:\Мои документы\ОЛИНЫ документы\фото\Camera\IMG_20180214_223928.jpg   D:\Мои документы\ОЛИНЫ документы\фото\Camera\IMG_20180214_224116.jpg  

Беремо заготовку з білої тканини, кладемо її середину на голову ляльки. Призборюємо білу тканину навколо шиї ляльки. Замотуємо гумкою.

     

Приступаємо до створення рук. Краї тканини обмотуємо гумкою на зап'ясті. Також робимо іншу руку.

  

Беремо хусточка для ляльки, одягаємо її на голову та зав'язуємо вузлик під підборіддям.

   D:\Мои документы\ОЛИНЫ документы\фото\Camera\IMG_20180214_225925.jpg  

Лялька готова.

Все поздоровляю лялька готова. Тепер кожен має захисницю вашого будинку від неприємностей та бід. Лялька-оберіг має стояти на видному місці. Коли ви занесете ляльку в дім квартиру поставте її на призначене для неї місце, розкажіть їй, для чого вона прийшла у ваш дім.

 

Підведення підсумків години спілкування.

От і добігла кінця наша година спілкування.

- Що цікавого дізнались ви і чому навчилися сьогодні?

(Орієнтовні відповіді: Я дізнались багато цікавого про традиції нашого народу, навчились робити родинний оберіг – ляльку – «Дзвіночок», та навчу робити свою сестричку, любити та цінувати свою родину, більше розуміти, допомагати батькам, навчилися долати конфлікти.)

Вихователь.

Бажаю всім вам щастя, здоров'я, злагоди у родинах! Родина – це ваш дім, ваш оберіг. Бережіть і шануйте свій рід, свою сім’ю. Будьте завжди чемними і ввічливими з усіма членами родини. Вивчайте історію свого роду, продовжуйте його традиції.

Література

 

1. Нові години спілкування. 5-8 класи / Укладач В,М, Андрєєва - Х.: Вид. група «Основа», 2017. – 112 с. – (Серія «Виховна робота»).

2. Шкільні виховні завходи. Вип. 1 / Упоряд. Петренко Л.В. - Харків – Тернопіль: Видавництво «Ранок», 2010. – 176 с. – (Серія «День святковий»).

3. Шкільні виховні заходи. Вип. 2 / Упоряд. Л.В.Петренко. - Харків – Тернопіль: Видавництво «Ранок», 2011. – 192 с. – (Серія «День святковий»).

4. Година спілкування. 7 клас / Упоряд. М.О. Володарська. – Х.: Ранок – НТ, 2007. – 176 с. – (Класний керівник).

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку