Година спілкування «Що таке добро»

Про матеріал
Година спілкування «Що таке добро» ТЕМА : Уточнити морально-етичне уявлення про добро та зло. Вчити виявляти критичність до своїх вчинків, схвалення дій того хто зробив правильно. Створювати сприятливі умови для ставлення соціальної компетентності дитини, розвивати в дітях соціальні емоції (співчуття, бажання допомагати, тощо) .Виховувати у дітей бажання бути приємними людьми, бажання творити добро, добрі вчинки, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування.
Перегляд файлу

 1  клас

Вчитель : Дремлюга Олена Володимирівна

Година спілкування

 «Що таке  добро»

                          

 ТЕМА : Уточнити морально-етичне уявлення про добро та зло. Вчити  виявляти критичність до своїх вчинків, схвалення дій того хто зробив правильно. Створювати сприятливі умови  для ставлення соціальної компетентності дитини, розвивати в дітях соціальні емоції (співчуття, бажання допомагати, тощо) .Виховувати у дітей бажання бути приємними людьми, бажання творити добро, добрі вчинки, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування.

 

Обладнання і матеріали: свічка, склянка,паперові сердечка, кольорові фарби, м’яч,кольорові фішки.

 ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

 

1. Комунікативна діяльність. Мотивація заняття.

  • Що таке доброта?
  • Яких людей ми називаємо добрими?
  • Які добрі слова ви знаєте?

 

Мотивація

  • Сьогодні ми поговоримо про доброту і дізнаємось яка вона, де живе і в чому проявляється.

 

2.   Пізнавальна діяльність.

 

2. 1.  Дослідницька діяльність «Яка доброта на дотик?»

Діти висувають гіпотези.

  • Я принесла вам свічечку – це людина. Погляньте яка вона?
  • Чи приємно вам дивитись на свічку?
  • Що ви відчуваєте коли підносите руку над свічкою?

Ось так і добра людина, випромінює красу і тепло і на неї приємно не лише дивитися, а можна і зігрітися.

  • А тепер я накрила свічку склянкою? Погляньте на свічку щось змінилося? (ні вона теж горить і приємно дивитись)
  • А що відчувають ваші ручки? Як видумаєте, яку людину символізує ця свічка?

Отже, накрита свічка –  холодна, це людина, на яку приємно дивитись, але вона  дбає лише про себе і не робить добра іншим, тому біля неї холодно.

Висновок: добра людина тепла, а зла людина холодна.

 

 

 

 

 

2.2. Дослідницька діяльність «Яке добро на колір?»

- Де живе добро? (Добро живе у нашому серці, це його будинок.)

Як ви думаєте про яку людину говорять безсердечна?

Коли людина робить хороші вчинки наше сердечко б’ється спокійно, воно радіє. Як ви думаєте якого кольору воно стає? А коли ми робимо погані вчинки, що відбувається з нашим серцем? (воно швидко стукає, починає боліти, його переповнює злість  і воно стає темне.)

  • Розфарбуйте сердечко, яке б ви хотіли мати.

 

2.3.Дидактична гра " В якому вчинку живе добро "

 

Якщо я називаю поганий вчинок, ви топаєте ніжками, а коли - добрий - плескаєте в долоні!!1

 

Допомагати другові в біді.

Когось образити.

Захистити слабкого.

Когось обдурити.

Ділитися тим, що маєш.

Не слухатися старших.

Вихвалятися перед кимось.

Радіти з чужої біди.

 Співчувати , якщо з кимось сталось нещастя.

Дражнитись.

 Ображатись через дрібниці.

Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив.

Поважати інших.

 

 

Фізкультхвилинка

                           Вправа  " Перевірте свій характер "

 Дорослий називає риси і пояснює кожну з них, а діти стають біля своїх стільчиків.

Стійкий - намагається не плакати, бути мужнім.

Чесний -  говорить правду, не бреше, відвертий, щирий.

Охайний - дотримується чистоти, не розкидає своїх речей.

Добрий - робить добрі справи для себе й для інших.

Ввічливий - уміє поводитися і говорити так,  щоб іншим було приємно  з ним., виявляє увагу до інших людей, не ображає їх.

Турботливий - думає про те , як допомогти іншим, зробити для них  щось гарне.

Справедливий - ставиться до людей так, як вони на те заслуговують.

 

Мімічна гра " Добра і погана людина"

Показати виразом обличчя

 

 

 

 

 

3. Рефлексія

3.1.  Гра  " Так і ні "

Бабусі хлопчик помагав, на допомогу він мастак.

Він , діти , добрий хлопчик ?  ( ТАК )

Тепер усі скажіть мені : у сварці жити добре ? ( НІ )

А як немає забіяк , тоді усе прекрасно ? ( ТАК )
А як серця усі ясні, то вам погано , діти ? ( НІ )

Співає хлопчик , гарно як, то вам погано діти ? ( НІ )

А як обличчя всіх сумні, похмурі, злі ? Вам добре? ( НІ )

Кричить, ламає все хлопчак, це теж погано , діти? (ТАК )

Тоді іще скажіть мені : як діти б'ються, добре ?(НІ )

Коли вам краще жити : коли сміються діти ?! (ТАК )

 

2. метод " Рюкзак "

Зібрати людські чесноти, близькі до добра,скласти в рюкзак. щоб взяти в  життєву дорогу, а негативні риси характеру скласти в  " сміттєвий мішечок ".  Нехай вони ніколи не  торкнуться вашого серця.

 

4. Підсумок.

4.1     .Гра Утворити коло добрих слів "

4.2.     Гра " ми у класі друзі всі "