Година спілкування "Щоб не сталося біди, менше трать тепла, електроенергії й води"

Про матеріал
Вправи, ігри, завдання для формування уявлення дітей про використання людиною енергії, води, інших природних багатств; виховання необхідності охорони навколишнього середовища, корисних копалин, енергії, водних ресурсів; навчання економно їх витрачати; виховання бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Година спілкування «Щоб не сталося біди, менше трать  тепла, енергії й води»

Мета: Формувати уявлення дітей про використання людиною енергії, води, інших природних багатств; довести необхідність охорони навколишнього середовища, корисних копалин, енергії, водних ресурсів; навчати економно їх витрачати; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Вчитель.

-  На попередніх заняттях ми говорили про значення навколишнього середовища для людини і, навпаки, про вплив людини на довкілля.

- Пригадайте, що дає людині природа. (Відповіді дітей)

- Природні багатства створювались протягом тисячоліть, а використовуємо ми їх значно швидше. І може настати час, коли не залишиться природного газу, вугілля, нафти, прісної води. Отже, уже зараз потрібно змінювати наше ставлення  до природи і її багатств.

  1. Повідомлення теми і завдань заняття
  •          Сьогодні ми поговоримо про ощадливе використання води, тепла, електроенергії, інших природних багатств.

    III.  Щоб чиста і цілюща вода була завжди, ми її повинні старанно берегти.

Учитель.

 - Діти, відгадайте загадку.

«Буває хмаркою вона, пушинкою буває.

Бува, як скло, крихка й тверда –

Звичайно, підкажіть…(вода)»

- Я випадково знайшла один віршик і хочу прочитати його вам. Послухайте.

Якби на всьому світі не стало води,

Висохли б всі ріки, озера і ставки.

Тоді б не падав білий сніг, не йшов би дощ,

Ніхто з гори кататися б не зміг.

Якби на всьому світі не стало води,

Пожовкли б городи, загинули б сади…

  •          Які  страхіття трапилися б з нами ще, подумайте і скажіть, будь ласка. (Діти відповідають)
  •          Дехто скаже: «Води на Землі багато, де вона подінеться?» Але прісної води, яка придатна для використання людиною, стає з кожним роком все менше і менше.
  •          Послухайте повідомлення наших друзів.

Гра «Ерудити»

«Людина за день випиває майже 2 літри води. Без їжі вона може прожити 30 діб, а без води – лише 3 дні. Близько 300 літрів витрачає на прання, миття посуду, приготування їжі, купання. Вода необхідна для життя  кожній людині, бо її тіло майже на три чверті складається з води».

«Вода необхідна тваринам і рослинам. Без неї вони не житимуть. Щоб виристити 1 кг овочів, потрібно 2 тонни води».

«Жодне підприємство не обходиться без води. Для виробництва гуми, цукру, олії використовують воду».

«Для виготовлення 1тонни паперу використовують 250 тонн води».

«На Землі стає все менше чистої води. Бо люди забруднюють воду!»

«Учені пірахували, що щороку у водойми потрапляє стільки шкідливих речовин, що ними можна заповнити 10 товарних потягів. Промислові підприємства скидають у водойми різні відходи, люди миють машини на берегах річок, скидають у воду сміття».

IV. Робота з павутиною «Джерела забруднення води»

V.  Рекламна акція «Щоб не було біди, витрачай менше води».

  •          Подумайте, діти, як ви можете економити питну воду?

«Якщо вода тече з крана даремно, потрібно закрутити кран»

«Коли миєш руки, вмиваєшся, треба прикрутити кран».

«Коли чистиш зуби, рот краще полоскати, наливаючи воду в чашку».

«А ще не можна кидати сміття в річку, бо вона забруднюється. І взагалі сміття не можна розкидати, бо вітер розносить його скрізь і забруднює природу».

«Посуд треба мити в мисці. Якщо мити під краном, то витікає багато води».

«Жива вода дає життя

Всьому живому в світі.

Якщо живе жива вода,

Тоді земля у квіті.»

VI. Енергозбереження – шлях до збереження природи Землі

1. Вчитель:

  •          Відгадайте загадку.

«По дротах гуляє, темряву розганяє» (Електрика)

  •          Діти, яке значення має електрика в повсякденному житті?
  •          Якими електричними приладами ви користуєтесь вдома?
  •          Пригадайте, які ви знаєте джерела отримання електричної енергії?
  •          А чи потрібно її берегти?

Вчитель:

- Найбільше елекроенергії витрачається на освітлення приміщень. Щоб заощадити її, потрібно збільшити надходження природного світла. Цьому сприятимуть світлі кольори стелі і стін, чисте віконне скло, відсутність зелених насаджень біля вікон надворі.

  •          Подумайте, як можна зекономити електроенергію вдоми, в школі?

2. Вправа «Мікрофон»

  •          Потрібно вимикати світло, коли виходиш з кімнати.
  •          В електрочайник слід наливати лише потрібну кількість води.
  •          Звичайні лампочки треба замінити на енергозберігаючі.
  •          Не можна залишати ввімкнений телевізор, комп′ютер, праску. Витрачається зайва електроенергія. А ще від цього може виникрути пожежа.
  •          Не можна залишати відчиненими дверцята в холодильнику,  ставити в нього гарячу їжу.
  •          Не можна користуватись багатьма електрачними приладами одночасно.

3. Гра «Знайди помилку»

  •          У сонячний день на вулиці горять ліхтарі.
  •          Хлопчик дивиться телевізор, а поруч – увімкнений магнітофон.
  •          Таня розмовляє по телефону, а з крана тече вода в раковину.
  •          Ввечері мама завісила вікна шторами, щоб зберегти тепло в кімнаті.   Тому Вітя, сідаючи вдень за уроки, ввімкнув світло.

4. Хвилинка-цікавинка

- Зекономленої в побуті 1квт⁄год електроенергії достатньо для вироблення 5 кг олії, 14 кг борошна, 30 кг хліба, 10 кг цукру.

Вчитель.


В людей є розум, мова, етика,

Комп’ютер, ксерокс, інтернет.

Тому тепер без енергетики

Не можна рухатись вперед.

Прогрес і далі буде йти,

Сягнули в космос, кібернетику.

Нам розвивати й берегти

Треба електроенергетику


V. Тепло в домі збережу – довкіллю допоможу.

1.  Вчитель.

  •          Для опалення будинків, отримання гарячої води, приготування їжі використовують теплову енергію. Її виробляють унаслідок спалювання газу, вугілля, дров. При цьому в повітря викидається багато шкідливих газів. Вони забруднюють повітря, воду, грунт, що негативно впливає на здоров′я людей. З кожним роком на планеті зменшуються запаси паливних матеріалів. Тому потрібно економно використовувати теплову енергію.

2. Обмін думками «Як береже тепло моя родина»

  •          Наш будинок обігрівається твердопаливним котлом. Дрова дешевші, ніж газ.
  •          Ми влітку утеплили свій будинок, поставили нові вікна і двері. Тому за газ платимо значно менше, ніж минулого року.
  •          А ми заклеїли вікна паперовими смужками, тато утеплив двері. Нам теж плата за газ зменшилась.
  •          У нас всі стежать за тим, щоб тепло не виходило з будинку. Ми щільно зачиняємо  двері, завішуємо вікна на ніч шторами.
  •          Мій дідусь давно посадив сад навколо будинку. І тепер дерева захищають  наш дім від холодних вітрів.

Вчитель.

  •          Молодці ви, діти, і ваші батьки. У ваших родинах економно використовується тепло. Ви не лише свої кошти економите, але  й бережете природні ресурси.

3. Ігрова вправа «Оціни вчинок»

  1. Хлопчик відчинив вікно і розмовляє з друзями про те, коли вони підуть сковзатися на санчатах.
  2. Діти побігли грати в сніжки і залишили вхідні двері відчиненими.
  3. На перерві чергові провітрювали клас і забули зачинити вікно. Коли діти повернулись з уроку фізкультури, в класі було холодно.
  4. Миколка вранці провітрює свою кімнату. Він відчиняє вікно навстіж  і виходить з кімнати. А через 3-4 хвилини  зачиняє вікно.

Вчитель.

-  За цей час свіже повітря наповнює кімнату, а стіни не встигають охолонути. 

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

- Що вас вразило, здивувало?

- Які знання ви можете  використати в повсякденному житті?

- Які з них, на вашу думку, стануть вам у пригоді в майбутньому?.

- Економлячи електроенергію, воду, тепло, ми економимо гроші, а також сприяємо поліпшенню стану навколишнього середовища і розумному використанню природних багатств.

На землі, у домі вселюдському –

Протиріч і негараздів тьма.

Будьте, діти, бережливі в ньому!

І тоді достатньо буде всім тепла!

 

 

doc
Додано
7 грудня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку