Година спілкування "Талант – то крапля здібностей і море праці"

Про матеріал
Година спілкування з елементами практикуму "Талант – то крапля здібностей і море праці"
Перегляд файлу

Талант – то крапля здібностей і море праці

Мета: розширити знання учнів про поняття «здібності», «обдарованість», «талант», «геніальність» людини, про досягнення видатних людей як про напружену і постійну працю; формувати правильне уявлення учнів про свої здібності та шляхи їхнього розвитку, готувати до свідомого вибору професії; виховувати відповідальне ставлення до навчання і праці, ціннісне ставлення до кожної людини.

Обладнання: екран, проектор, презентація, картки, буклети, виставка учнівських робіт, плакат «Кожна дитина талановита»

Форма проведення: година спілкування з елементами практикуму.

«Для людини з талантом і любов'ю до праці не існує перешкод.»

(Людвіг ван Бетховен)

«У кожної дитини дрімають задатки будь-яких здібностей. Ці задатки, як порох: щоб їх запалити , необхідна іскра.»

(В. Сухомлинський)

Хід заходу

І. Організаційний момент.

Вправа для емоційної розминки «Подаруй усмішку»;

Вихователь. Доброго дня всім! Шановні, я дуже хочу, щоб сьогодні у всіх вас був гарний настрій, бажання проявити власну творчість, бажання розвиватися, сприймати нову інформацію. А для того, щоб всі ми отримали заряд енергії на весь час нашого заходу пропоную подарувати один одному посмішку (посміхніться мені, гостям, один одному). Від ваших посмішок стало затишніше і світліше у класі.

ІІ. Мотивація.

1. Вихователь. На ваших столах лежать паперові серветки. Відірвіть куточок з любого краю серветки. Складіть кожний із вас серветку навпіл і знову відірвіть куточок з любого краю. Згорніть ще раз і знову відірвіть. А тепер розгорніть і подивіться, що у вас вийшло. (Учні показують серветки.)

Як ви гадаєте, чому ви отримали різний результат? Адже інструкція у всіх була однакова? (Висловлюються діти.)

Звичайно, ми всі різні, по різному складали, відривали, мислили, в решті-решт творили. Здатність мислити та творити – дуже цінний дар, який кожна людина отримує при народженні. Ми досить часто в житті працю, будь який  вид діяльності людини зв’язуємо  із словами  здібності, обдарованість, геніальність. Як на вашу думку – це одне і те саме? Залежать ці поняття один від одного?  Чи кожна людина талановита? Чи є таланти у вас і ваших однокласників? (Учні висловлюються.)

2. Завдання групам: викладіть у вигляді піраміди картки з написами – здібності, обдарованість, задатки, талант, геніальність. Що буде фундаментом? А чому ви саме так думаєте? Учні обґрунтовують свою думку.

ІІІ. Повідомлення теми і мети заходу

Вихователь.  Кожна людина наділена різноманітними талантами: хтось має гарний голос і співає, хтось пише чудову музику, а хтось її віртуозно виконує; хтось, маючи хист до слова, розповідає про красу цього світу, а хтось, володіючи пензлем і фарбами, відтворює цю красу у своїх картинах. Хтось має талант лікаря, вчителя, хтось – архітектора чи кондитера. Разом, слугуючи своїм талантам один одному, люди допомагають робити світ кращим, світлим, добрішим.

Сьогодні ми поговоримо про здібності, про талант, про працю, про їх взаємозв’язок, поміркуємо чи будь-хто може стати знаменитою, видатною людиною. А може це прерогатива тільки окремих, наділених талантами або, як кажуть у народі, «з іскрою Божою»? І, взагалі, талант – то крапля здібностей чи море праці? Але спочатку з’ясуємо значення цих понять. Про це нам розкажуть учні групи «Дослідники».

ІV. Робота над темою заходу

1) Повідомлення учнів групи «Дослідники» (слайд 1)

1-й учень. Говорячи про розвиток здібностей, виділяють такі рівні: задатки, здібності, обдарованість, талант, геніальність. (слайд 2)

Задатки — первинні генетично зумовлені анатомо-фізіологічні та психічні властивості особистості, які є основою для розвитку здібностей.

Це, головним чином, вроджені анатомічні та фізіологічні особливості будови тіла, рухового апарату, органів чуття, властивості мозку, особливості функціональної асиметрії великих півкуль та ін.

Задатки не гарантують розвитку здібностей. Вони можуть перетворитися і не перетворитися на здібності, залежно від виховання і діяльності людини. За відсутності належного виховання та діяльності навіть великі задатки не стануть здібностями, а при відповідному вихованні та діяльності навіть з невеликих задатків можуть розвинутися здатності досить високого рівня.

2-й учень. Здібності отримуються в результаті розвитку, навчання та виявляються у швидкості, глибині і міцності оволодіння способами і прийомами деякої діяльності. Людину, яка має природний нахил до чого-небудь та досягнення у якійсь галузі, називають здібною.

3-й учень. Обдарованість - це сукупність спеціальних (до конкретної діяльності) і загальних (до різних видів діяльності) здібностей, властивих конкретній людині. Раніше всього проявляється музична обдарованість, пізніше – здатність до малювання, математики.

4-й учень. Наступний етап – талант – поєднання високо-розвинутих спеціальних здібностей, яке дає людині змогу створювати такі продукти діяльності, що виділяються своєю новизною, досконалістю і мають високу суспільну значущість. Літературні, наукові, організаторські таланти розкриваються в більш пізньому віці. Нерівномірна і продуктивність талановитих людей. Помітні 6-7-річні періоди зміни творчої продуктивності і певні вікові її максимуми: в науці максимум припадає на період 35-40 років, в поезії – 24-30.

Талант –  поняття не стільки наукове, скільки життєве, оскільки  не існує ні теорії, ні методів його діагностики.

5-й учень. Саме слово «талант» походить від найменування міри ваги і грошової одиниці в Стародавній Греції, а в сучасній Греції – це міра ваги, що дорівнює 150 кг.

 В християнстві існує притча про те, що господар подарував трьом своїм рабам по монеті – таланту. Перший закопав гроші. Другий – розміняв багатства. Третій – примножив. Звідси, до речі, потім і пішли вирази: примножити або зарити свій талант у землю.

6-й учень. Геніальність (від латинського genialis – властивий генієві, плідний) –  найвищий ступінь розвитку здібностей, що виявляється у творчій діяльності, результати якої мають історичне значення.

Геніальні люди відрізняються від талановитих величчю і суспільною значущістю проблем, які вони вирішують. Геній –  дуже рідкісне явище. Виражаючи потреби суспільства, він творить самостійно й оригінально, шукаючи відповіді на такі питання, яких інші люди часто й не помічають. Своєю діяльністю геній сприяє прогресивному розвитку всього суспільства.

Вихователь. На думку В. Сухомлинського, задатки якихось здібностей, що дрімають у кожної дитини, «як порох: щоб їх запалити, потрібна іскра». Такою іскрою є натхнення, захоплення високою майстерністю людей, що стали дитині ідеалом. Якщо в дитині є маленький паросток таланту, він може перетворитися в міцне, могутнє дерево, але тільки на благодатному ґрунті працьовитості. Без любові до праці цей маленький паросток засохне на пні. Або ж в умовах сімейних чи фінансових негараздів  обдарованість дитини деформується. Тоді винахідник може стати зламувачем сейфів. Дуже важливо, аби суспільство шукало й заохочувало таланти. Інакше вони стануть лідерами заколотів і революцій.

  •   Чи можна заздалегідь передбачити чиюсь обдарованість, майбутні досягнення людини?
  • Чи може в ранньому дитинстві проявитися обдарованість?

 (Міркування учнів)

Слово групі істориків.

2) Повідомлення учнів групи «Історики»

(Супроводжується показом слайдів презентації «Обдаровані. Талановиті. Геніальні»)

1-й учень. Історія знає чимало людей з багатогранним талантом. Про незвичайний дар свідчать дуже ранні та яскраві вияви здібностей В. Моцарта, Ф. Шуберта, В. Гюго та інших. Так, В. А. Моцарт виконував свої музичні твори в три роки, Ф. Й. Гайдн - в чотири, Ф. Мендельсон - в п’ять. Римський-Корсаков у два роки вже розрізняв мотиви, які йому наспівувала мати, в чотири сам мугикав мелодії, котрі грав йому батько, а згодом почав музикувати на фортепіано. Чайковський у п’ять років легко награвав на фортепіано почуті ним мелодії. Композиторські здібності почали виявлятися в нього в шкільні роки.

Схильність до художньої творчості проявляється пізніше. Так, у С. Рафаеля вона проявилася у 8 років, у Б. Мікеланджело - в 13.

Леся Українка у 13 років вперше опублікувала свої поезії.

Засновник кібернетики Норберт Вінер 4-річним читав "Походження видів" Чарльза Дарвіна і розумів про що йдеться.

2-й учень. Секрет видатних людей далеко не тільки в їхній феноменальності...

Є багато прикладів, які засвідчують: іноді доводиться досягати вершин не «завдяки», а «всупереч».

 - Геніальний німецький композитор Людвіг ван Бетховен (1770-1827 рр.) у зеніті слави почав глухнути внаслідок хвороби. Задіюючи тільки внутрішній слух, він продовжував народжувати свої безсмертні музичні шедеври.

 - Видатного винахідника Томаса Едісона мама забрала зі школи, бо його там називали нездібним та розумово відсталим. Після 12 років хлопчик вже навіть не намагався здобути академічну освіту, тож не закінчив ні школи, ні коледжу, ні університету. Все, що було у Томаса, – це домашня самоосвіта та безмежне бажання гідно віддячити мамі за її любов, підтримку, розуміння. Автору більше тисячі патентів це вдалося сповна.

3-й учень. Всесвітньо відомий бодібілдер, зірка бойовиків, кумир мільйонів хлопців Арнольд Шварценеггер (нар. 1947 р.) у дитинстві був худеньким, слабким та хворобливим юнаком.

 - А актор Джеймс Ерл Джонс (нар. 1931 р.) у дитинстві жахливо заїкався. Проблеми з вимовою були такі серйозні, що декілька років хлопець практично нічого не говорив... А тепер задумайтеся, скільки зусиль, часу й праці слід було вкласти у роботу над собою, щоб після німоти не тільки зіграти у десятках голлівудських фільмів, а й стати впізнаваним у всьому світі «голосом» Дарта Вейдера із «Зоряних воєн»!

 - Альберт Ейнштейн у школі вважався, якщо сказати сучасною мовою – учнем із початковим рівнем навчальних досягнень. А геніального російського співака Федора Шаляпіна не прийняли в юні роки до церковного хору.

4-й учень. Таких видатних людей багато і в Україні. Т. Г. Шевченко, син селянина-кріпака став великим художником і всесвітньо відомим поетом, брати Клички подивували світ і прославили Україну в боксерському спорті, дівчина з дитбудинку стала зіркою української естради Ані Лорак. Все це досягнуто завдяки наполегливій праці та задаткам, якими були наділені від природи.

5-й учень. Катерина Василівна Білокур. Писати й читати навчилася самотужки. Малюванням в дитинстві не займалася. Про нього дізналася з книжок та від вчителя. Перші спроби малювати робила вуглинкою на шматку домашнього полотна. Не змігши вступити через нестатки в сім`ї до  навчального закладу, удень працювала в полі, на городі. А ввечері малювала. Пензлі виготовляла сама із щетини. Використовувала фарби, які робила з бузини, буряка, калини, цибулі й різних трав. Але це не завадило їй стати відомою народною майстринею України.

Вихователь. Можна наводити ще дуже багато таких прикладів. Але за кожною обдарованою людиною стоїть величезна праця! Якою б талановитою не була особистість, без постійного самовдосконалення та роботи над собою позитивного результату годі й чекати. Про це влучно сказав музикант гурту «The Beatles» Джон Леннон: «Талант – це здатність вірити в успіх. Цілковиту дурницю говорять, начебто я раптом відкрив у собі здібності... Я просто працював!» Тож вроджені задатки насправді нічого не варті, якщо Ви не сформуєте з них навики. Наприклад, той, хто ходить на тренування регулярно, невдовзі обов’язково перевершить досягнення більш талановитого, але лінивого суперника. А чи підкорить музичний Олімп виконавець, який надіятиметься тільки на свій природний дар? Та ні, він завжди буде позаду тих виконавців, які у творчому пориві днюють і ночують на студії.

Як бачимо, талант живиться та зростає завдяки щоденній праці, зусиллям, наполегливості та нестримній вірі. Це ще раз доводять цифри.

3) Повідомлення учнів групи «Статисти»

1-й учень. Щоб досягти високої майстерності, необхідно багато працювати. Талант виявляється тільки в наполегливій творчій праці. Люди, які досягли високого рівня майстерності і всесвітнього визнання, були титанами праці. Так, англійський природодослідник Чарльз Дарвін (1809-1882 р.) понад 30 років збирав наукові матеріали для своєї книги «Походження видів».

2-й учень. Американський учений Томас Едісон (1847-1931 р.) стверджував, що геній — це 1 відсоток таланту і 99 відсотків праці. Він понад 50 років працював у середньому по 19,5 годин щодня. А щоб винайти електричну лампочку, провів до 6000 дослідів лише над обвугленням нитки розжарювання.

3-й учень. Французький письменник Оноре де Бальзак (1799-1850 р.) по 12 і більше разів переписував свої твори.

4-й учень. На думку К. Станіславського, в мистецтві все побудовано на праці. Федір Шаляпін підкреслював, що не вірить в силу лише таланта і покладається перш за все на свідоме творче зусилля, на постійну роботу над собою. Підтвердженням для нього є В. А. Моцарт, який багато працював над своїм геніальним даром( за 35 років життя - 600 творів).

5-й учень. О. Дюма, який написав більше 400 книг, вважав, що в нього руки робітника.

Вихователь. Не легко даються будь які перемоги чи досягнення, успіхи в праці і творчості не падають з неба, їх треба здобувати працею. «Без праці не знайдеш покликання», – казав В. Сухомлинський. Але навіть якщо людина знайшла своє покликання й віддається улюбленій справі, це не означає, що її шлях до успіху прямий і легкий і що їй доводиться робити тільки те, що приємне.  Шлях до успіху пролягає через пошуки, спроби, знахідки і невдачі, переробки, розчарування, падіння і творче піднесення. Не легко дається і вам навчання. Щоб гарно, в повній мірі, творчо підготувати домашнє завдання вам доводиться витрачати не мало часу. І результат буває не завжди ідеальним. Але в класі є учні, яким вдається щось робити краще від інших.

4) Вправа «Продовжіть фразу» (слайд 3)

Кожний член групи продовжує фразу:

  • Часто мене приємно дивував своїми можливостями ......
  • Найбільш обдарована особистість в нашому класі - це ...
  • Краще за всіх уміє в класі вислухати, зрозуміти і підтримати ...
  • Якщо в класі нудно, то значить в ньому відсутній (відсутня)...
  • Мені цікаво спостерігати, як біля дошки відповідає ...
  • Найбільшою мірою захопленість технікою проявляє...
  • Найкраще  у класі співає ...
  • Найкраще у класі танцює ...
  • Найдобрішою людиною в класі можна назвати ..
  • Найкраще у класі малює ...
  • Найнаполегливіший серед однокласників є…
  • Я можу сказати, що найстильніша серед нас…
  • У нашому класі найкреативнішим є ...
  • Здібним учнем можна назвати…

 

 

5) Віртуальна лабораторія

Вихователь. Хочете дізнатися, до чого маєте вроджені нахили?

Зараз я запрошую вас до нашої лабораторії, де ви проведете певні практичні роботи, дослідження.

Дослід № 1

Відомо, що ліва півкуля головного мозку відповідає за операції з літерами і числами, тобто за наше уміння читати, обчислювати і логічно мислити. ЇЇ умовно можна назвати мислителем. А права півкуля відповідальна за уяву, здатність орієнтуватися в просторі, розпізнавати складні об’єкти. ЇЇ можна назвати митцем.

Я пропоную тест, який допоможе з’ясувати, яка з півкуль головного мозку в вас активніша. Намалюйте на аркуші паперу горизонтальну вісімку. Яка петля за розміром менша (права чи ліва), то та півкуля –  провідна.

Дослід № 2 (слайд4)

Інструкція: розклади по три картки на три групи так, щоб у кожній групі було щось спільне.

Наочний матеріал: дев'ять карток; на кожній написано по одному слову: «карась», «орел», « вівця», «пір'я», «луска», «шерсть», «літати», «плавати», «бігати».

 Час виконання – 1 хвилина. (музика)

Оцінка результатів. (слайд 5)

1 -й варіант:

а ) «карась», «орел», « вівця»;

б) «бігати», «плавати», «літати»;

в) «шерсть», «пір'я», «луска».

У цьому варіанті виділено загальні істотні ознаки. Розумовий тип. Логічне мислення. Домінування лівої півкулі.

2 -й варіант:

а ) «карась», «плавати», «луска»;

б) «орел», «літати», «пір'я »;

в) «вівця», «бігати», «шерсть».

Тут предмети і явища узагальнені за їх функціональними ознаками. Художній тип. Образне мислення. Домінування правої півкулі. Синтезування цілісного образу.

3-й варіант: одночасне виконання 1-го і 2-го варіантів тесту. Змішаний тип.

Дослід № 3

- Можливо, трохи вам розібратися в собі допоможе тест з геометричними фігурами. Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло і квадрат, намалюйте чоловічка. Складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Час виконання – 1 хвилина. (музика)

- Тепер підрахуємо кількість трикутників. (діти виконують завдання)

- А тепер слухайте ключ до тесту.( слайд 6)

Перший тип: 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях.

Другий тип: 5 трикутників. Дуже відповідальні люди, хороші організаторські здібності. До дрібниць продумує свою діяльність.

Третій тип: 4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.

Четвертий тип: 3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.

П'ятий тип: 2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людини. Тонко відчуває все нове і незвичайне.

Шостий тип: 1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.

- Звичайно, ці тести не відображають все різноманіття ваших талантів. Але, може бути, вони допоможуть вам задуматися про себе, про свої можливості і почати розвивати вказані здібності. У решті решт це допоможе вам у виборі життєвого шляху.

6) Практична робота «Долонь»

У кожного перед вами паперова долонь, підписана вашим імям. Вам необхідно на кожному пальці цієї долоні написати, що ви вмієте робити, але не просто, а талановито (можете назвати і той рід занять, який представлений вашими роботами на виставці) і у якій сфері діяльності ви вважаєте за можливе застосовувати свої здібності (наука, мистецтво, сільське господарство, промисловість, річковий або морський флот, сфера обслуговування, будівництво, транспорт, робота з обслуговування інших тощо)? (Зачитуються деякі відповіді. Всі долоні клеються на плакат «Кожна дитина талановита» поруч з виставкою учнівських робіт.)

Вихователь. Я думаю, що позитивні якості учнів зроблять наш клас дружнішим, а ваші таланти зроблять наше гімназійне життя ще яскравішим. Але кожному учневі варто зосередити свої зусилля на поглибленому вивченні тих наук, які для нього найбільш цікаві і в царині яких максимально розкриються його здібності, таланти. Отоді можна досягти успіху, незмірно вищого, ніж бал атестату чи ЗНО. Навчання людини, відданій улюбленій справі, не закінчується отриманням документу про освіту. Вона вчиться все життя. «Semper tiro» (завжди учень) – так казав про себе   І. Я. Франко. У процесі праці над своїм творінням, у пошуках його удосконалення людина перш за все удосконалює себе, її інтелект розвивається і збагачується.

 

7) Практичне завдання «Перлини мудрості».

(Тлумачення висловів про талант )

Так, що ж таке талант? На це запитання відповідають відомі й мудрі люди.

 (Слайд 7)

Не існує без явно наполегливого працелюбства ні талантів, ні геніїв. (Д.Менделєєв)

Талант - це перш за все вміння зробити правильний вибір.(Роберт Де Ніро)

Талант бачить і влучає в ціль, в яку важко потрапити; геній влучає в ціль, що її взагалі не бачить ніхто. (Шопенгауер)

Для людини з талантом і любов'ю до праці не існує перешкод. Людвіг ван Бетховен

Талант - це легко робити те, що важко для інших. (Анрі Амієл)

В кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити. (Сократ)

Талант - це дар робити те, чому неможливо ні навчити, ні навчитися. (І. Кант)

Письменник талановитий, якщо він уміє показати нове звичним, а звичне - новим.

(С. Джонсон)

Талант - це віра в себе, в свою силу... (М. Горький)

Талант - це здатність вірити в успіх. Не вірно, коли говорять, що я раптом відкрив в собі здібності. Я просто працював. (Дж. Леннон)

 «Талант розвивається із почуття любові до справи, можливо, навіть, що талант – у суті своїй – і є любов до справи, до процесу роботи». (М. Горький)

«Головна ознака таланту – це коли людина знає, чого бажає». (В. Ключевський)

«Талант – це передусім цілеспрямована воля до перемоги». (Л. Леонов)

«Не буває двох талантів: один для життя, другий для творчості. Одного достатньо і на те, і на інше». (А. Камю)

Без праці талант - це феєрверк: на мить засліплює, а потім нічого не залишається. (Моріс Мартен дю Гар )

Талант – то крапля здібностей і море праці. (Григор Тютюнник)

 

Вихователь. Я пропоную вам вибрати одне із висловлювань, яке сподобалось, і пояснити, як ви його розумієте. (Відповіді учнів)

8) Творче завдання. Кожній групі було домашнє завдання скласти сенкан до слова ТАЛАНТ. ( слайд 8)

 Учень з кожної групи зачитує колективний сенкан. Звучить спокійна музика.

 

9) Поради талановитим

Вихователь. У кожного з вас думка розвивається своєрідним шляхом. У кожного з вас є задатки дарувань, відпо­відно до них потрібно обирати професію.

Що потрібно від учнів для розвитку здібностей?  (Бажання, самодисципліна, знання своїх особливостей, наполеглива праця.)

А  для того, щоб вам було зручніше розібратися, що потрібно робити, щоб розвивати здібності, таланти, я для вас підготувала пам’ятку, з якою ви зможете ознайомитися. В ній на основі аналізу досвіду успішних, видатних людей сформульовано важливу рекомендацію: треба просто вкладати душу в те, що ви робите. Там же ви знайдете корисні поради як  зміцнити пам’ять, розвинути своє мислення: для цього треба правильно харчуватись, виконувати фізичні вправи та наполегливо працювати.

Декілька порад для всіх талановитих:

  • Постійно відточуйте свій талант.
  • Рівняйтеся на кумирів, які Вас надихають.
  • Спілкуйтеся з обдарованими, працьовитими, сміливими особистостями.
  • Знайдіть свого вчителя (наставника, порадника), який стане Вашим авторитетом в улюбленій справі. Відвідуйте майстер класи, уроки, тренінги. Вчитися ж ніколи не пізно!
  • Не бійтеся виглядати смішним чи незграбним. Будьте певні: наполеглива праця завжди результативніша за здібності.
  • Не опускайте рук після невдач та в жодному разі не розчаровуйтеся у собі! Будьте терплячими.
  • Ставте високі цілі й досягайте їх!

 

V. Підсумок

Наша класна година  підходить до кінця.

  • Які відкриття ви для себе зробили?
  • Чи повірили ви в себе?
  • Тож талант – це крапля здібностей чи наполеглива праця?
  • Щоб у майбутньому виконувати улюблену роботу, здобути професію, то що необхідно робити сьогодні?
  • Що ви можете побажати один одному, всім талановитим?

Вихователь. Отже, за результатами вашої роботи я бачу, що у кожного з нас є великий потенціал. Гімназія – це найкраще місце для того, щоб розвивати свої здібності і талант.  Чим різнобічніша діяльність, тим повніше розвиваються ваші обдарування, тим точніше ви можете відповісти на запитання: « Де моє покликання?».

Діти, пам’ятайте слова великого українського філософа Григорія Сковороди про те, що кожна людина повинна знайти «сродну» їй працю, тобто таку справу, яка була б близька її серцю і в якій вона могла б розкрити свої творчі можливості. А талант   розглядайте  як природний початковий капітал: ось у вас є маленьке зернятко, яке потребує бережливого, регулярного догляду. Коли вкласти багато часу, праці, фізичних і духовних сил, дерево вашого таланту буде щедро плодоносити. Але що б ви не робили, чим би ви не займалися в житті – завжди залишайтеся Людьми.

А тепер візьміться за руки та передайте тепло надії один одному і підтримайте своїх однокласників, які виконують пісню «Тобі, Україно!».

Дякую всім! Класна година завершена.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Воронецька Світлана Олексіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
7461
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку