Година спілкування. Тема : "Тепло своїх долонь і розуму, і серця я Україні рідній віддаю."

Про матеріал
Розширити знання дітей про Україну — Рідну Батьківщину. Формувати громадянські якості учнів: патріотизм, людяність, працьовитість. Розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом. Виховувати любов до рідного краю, історії, до просторів рідної землі, усвідомлення духовної єдності українського народу.
Перегляд файлу

Тема: Тепло своїх долонь і розуму, і серця  я Україні рідній віддаю.

Мета:. Розширити знання дітей про Україну — Рідну Батьківщину. Формувати громадянські якості учнів: патріотизм, людяність, працьовитість.

 Розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом.

Виховувати любов до рідного краю, історії, до просторів рідної землі,  усвідомлення духовної єдності українського народу.

Форма проведення: година спілкування.

Аудиторія: учні 3 класу

Обладнання:   карта і краєвиди України, карта України, зображення державних символів, намальована на білому або кольоровому папері, на партах у дітей кольоровий папір, ножиці, олівці.

Клас святково прикрашений паперовими різнокольоровими сердечками, квітами, на дошці написана тема години спілкування, вірш.

Вчитель.

«Україно, ти для мене диво!

І нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе дивуватися повік».

Ці чудові рядки написав український поет Василь Симоненко. Над усе Василь Симоненко любив свою Батьківщину, яка зветься Україною. Тому, й називає він свою вітчизну - матір’ю.

«Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки батьківщину», 

читаємо ми у вірші «Лебеді материнства» цього чудового поета.

Багато поетів, письменників, художників, композиторів, співаків прославляють свою Батьківщину.

Ми сьогодні на годині спілкування, тема якої : «Тепло своїх долонь і розуму, і серця, я Україні рідній віддаю», теж намагатимемось показати, як ми любимо свою Вітчизну, її неповторну красу, вчимось оберігати і примножувати її багатства, бажання приносити користь країни.

То ж  наша година спілкування  буде присвячена дорогій Батьківщині, милій Україні, яку ми всі дуже любимо, бо найбільше, що є у кожного з нас, — це рідна Вітчизна.

  • А якби вам треба було намалювати свою Батьківщину, то що б ви намалювали?

Відповіді дітей: свій дім, де живу; двір і вулицю; садок, маму і тата; бабусю і дідуся біля хати; нашу родину; школу і шкільне подвір’я; ліс і струмочок …

 Кожен намалював би те, що найдорожче, найрідніше, свій улюблений куточок, де живе, своїх батьків і дідусів та бабусь.

Отже,  діти намалюють велику Україну, свою Батьківщину, бо вона складається з маленьких улюблених куточків, де ви народились і живете, і з тих людей, які її населяють, тобто ваших родин, близьких і знайомих — земляків.

А погляньте на ці краєвиди  — це чарівні куточки нашого краю.   

 Де завжди нас чекає батьківська  домівка , золоті лани, зелені ліси, славетна історія, глибокі озера,  квітучі луки.

  У кожного народу є своя історія, культура, мова, є свої традиції і легенди, казки і прислів’я. Є все це і у народу України: культура, історія, мова, традиції, є свої мрії та надії. Є в нас і велика любов до свого краю, яка відображена в легендах і казках, прислів’ях і приказках.

А скажіть, які прислів’я про рідний край ви знаєте?

«За рідний край життя віддай».

«Кожен край має свій звичай».

 «Де рідний край, там і рай».

 «Краще на своїй стороні кістьми лягти, ніж на чужині слави натягти».

«Радше впадь, але не зрадь».

 «Рідна земля і в жмені мила».

 «Де не є добре, а вдома краще».

 «З рідної сторони і ворона мила» .

«Людина без Вітчизни, як соловей без пісні».

«Жити – Батьківщині служити».

Україна – незалежна держава. Діти, запам’ятайте дату – 24 серпня 1991 року. У цей день було ухвалено Акт проголошення незалежності України, за яким Україна ставала самостійною, демократичною державою. Виборовши волю, Україна визначила свою символіку: герб, прапор і гімн, які уособлюють її історію, її сутність, тобто найбільш характерне для неї.

 (Конституція України, стаття 20).

 Головний в країні знак –

          Це тризубець, знає всяк!

          Під гербом цим Україна –

            Вільна, сильна і єдина!

 Золотий тризуб – символ влади, він зустрічався ще на монетах київського князя Володимира Великого. В ньому відображена триєдність життя: батько, мати, дитина, які символізують силу, мудрість і любов.

          Синє-синє небо чисте,

           А під небом – нива золота,

           Прапор наш – немов лелека

           Крила в небі розправля!

Жовто-блакитний прапор: жовтий колір – колір хліба, життя і сонця; блакитний – колір неба, води і миру.

 Лине пісня величава,

         В ній і гордість, в ній і слава!

         Кожен пісню поважає,

         З гімна день розпочинає!

Національний гімн – святкова пісня «Ще не вмерла Україна» на слова Павла Чубинського, музику Михайла Вербицького.

 Спілкуються в Україні мовою, яку в народі називають солов’їною, бо наче пісня солов’я лунає вона не лише на Україні, але і в інших куточках світу. Хто з вас підкаже, як називається ця співуча, солов’їна мова?(Українська)

1. Мово, моя найчистіша криниця.

     Є і краса, і багатство в тобі.

     Кожен приходить до тебе напитися,

     В радості, в щасті, у тихій журбі.

2. Ти з джерела і струмочка дзвінкого,

    З лісу і поля, з квіток і роси,

    З лугу розквітлого, з небо ясного,

    З грому, веселки й світанку, з краси.

 Інша б мова уже загинула, канула у вічність, зазнавши таких утисків і знущань, а наша, українська, живе, розквітає і молодіє, як і сам народ.

А народ наш мудрий і добрий, чесний і працьовитий, волелюбний і сміливий. Кожна людина — це патріот своєї держави, її свідомий громадянин.

  • А кого називають патріотом?

( Людину, яка любить свою батьківщину,віддана своєму народові).

  • А що означає громадянин?

( Громадянин – це людина , яка постійно мешкає на території держави ).

Отже, кожен громадянин — це патріот своєї Вітчизни, бо любить її, трудиться, щоб країна процвітала, відстоює і бореться за її щастя і незалежність.

 

3. Я патріот, а значить це багато.

   Бо почалося з перших днів життя

   І перших кроків. З батьківської хати

   Й стежинки, що веде у майбуття.

4.З легенди дідусевої і казки,

   І річечки, що сонцем виграє.

   Із ніжних рук, бабусиної ласки

   Й тополі, де гніздо лелека в ’є.

5.Із чистих вод, криниць із журавлями

   Та рушників у хаті на стіні.

   Із щирої любові тата й мами,

   Де завжди добре й затишно мені.

6. Із мови, що у серденько запала

    І музикою дивною звучить,

   Душа дитяча — все запам’ятала.

   Зі мною це повіки буде жить!

7.І не загине з часом, не зітреться,

    Бо народивсь я в чарівнім краю.

   Тепло долонь і розуму, і серця

   Я Україні милій віддаю!

Вчитель. А що треба робити дітям, щоб відчувати себе справжніми громадянами своєї  Вітчизни, її патріотами?

Відповіді учнів: добре вчитись; бути активними у житті класу, школи; любити і берегти природу України; примножувати багатства рідного краю; гартувати свою силу і волю...

8.Учитись треба добре, всім відомо.

     Без знань, умінь в житті не обійтись.

    Старайся, вчись, долаючи утому,

    Йди до мети, злітай сміливо ввись.

9. В житті свій власний голос треба мати,

     Щоб колосом налитим він дзвенів.

     І щоб ніхто не міг тобі сказати,

    Що ти даремно хліб насущний їв. (Олександр Будаш)

Вчитель. Кожна людина повинна прагнути досягти в житті найбільшого. Для того треба розвивати свої здібності й таланти, щоб приносити максимальну користь своїй Україні, віддавати тепло своїх долонь, розуму і серця, щоб наша країна процвітала і всім у ній жилось добре та радісно.

  • А ким хочете ви стати у житті, яку професію мрієте одержати?

(Відповіді учнів).

 Щоб здобути професію, треба у школі добре вчитись, мати відповідний запас знань, бо все в житті починається з малого, за допомогою старанної праці, зусиль. І нічого не буває просто і легко, до всього треба докласти праці.

А законом України передбачена для дітей обов’язкова безплатна середня освіта, яка є стартовим майданчиком для подальшої освіти, а це дуже важливо в житті людини.

Отже, держава дбає про кожну дитину сьогодні, щоб виросла вона розумною, мудрою, освіченою і добре жила. А в свою чергу кожен громадянин повинен дбати про свою Вітчизну, як про рідну матір, трудитись для її процвітання, захищати в час біди.

10. Люблю тебе, моя Вітчизно мила,

     Твої поля і небо голубе.

     Бо ти дала мені малому крила,

     То як же не любить мені тебе!

11.Люблю тебе я, мила Україно!

     І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

    Я буду вчитись в школі на «відмінно»,

    Щоб мною ти гордитися могла!

12.Люблю твої ліси, струмки, джерельця

     І все-усе, що є в моїм краю!

    Тепло долонь і розуму, і серця

    Я Україні милій віддаю!

Звучить пісня  про Україну за вибором учителя.

- Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі. Тут жили наші прадіди, тут живемо ми з Вами. Зачувши рідне слово, ми хвилюємось і де б не були, відчуваємо поклик рідної землі.

У рідному краї серце співає,

Одна Україна і двох не буває.

Вчитель. А зараз кожен учень виріже з кольорового паперу сердечко, обмалює на папері свою долоньку і теж виріже ножицями, і все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших сердець, долонь, наче дівчинка у вінку. Прикріплюючи долоньку, кожен із нас прислухається до свого серця і скаже заповітні та щирі слова про Україну. Яка наша Батьківщина? (Мила, дорога, славна, свята, чудова, чарівна).

Ось результат нашої з вами  колективної роботи. Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.

Вчитель. Слова, що йдуть від серця, найщиріші та найтепліші. Тому настав час скласти колективного вірша про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща… (у світі).

Моя Україна – це ліс і озерця

Безмежні степи і чарівні… (джерельця).

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки… (глибокі).

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже… (сучасні).

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня… (весела).

Це щира, багата, як світ, її мова,

Крилата, така мелодійна,… (чудова).

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – моя… (Україна).

Вона найрідніша, Вітчизна і мати,

То як же нам, дітям, її… (не кохати).

Моя Україна – козацькая слава,

Така волелюбна і мирна… (держава).

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами як мати… (відкрила).

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі… (єдина).

Узагальнення знань, бесіда за питаннями.

  • Як називається наша Батьківщина? (Україна)
  • Як називають людину, яка любить свою Батьківщину, все робить для того, щоб вона стала багатою і щасливою? (Патріот)
  • Як називається символічний знак держави,  в якому відображена триєдність життя: батько, мати, дитина, які символізують силу, мудрість і любов? ( Герб)
  • Урочиста пісня, що є символом держави? (Гімн)
  • Державна мова України? ( Українська)

Поважайте людей і не цурайтеся праці, бо разом ми – єдина велика родина, велика нерушійна сила.

«Для мене найсвятіша нагорода – потрібним буть, красо моя, тобі»

                                                                                                  В. Симоненко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       ЛІТЕРАТУРА

  1. Година спілкування. 3 клас / Упоряд. М.О. Володарська. – Х.: Видавництво «Ранок», 2010. – 160 с. – (Класний керівник)
  2. Дітям про державну та народну символіку України / Упоряд. Л.М. Римар. - Х.: Вид. гр. «Основа», 2004. - 96с.
  3. Народ скаже – як зав’яже : Українські народні прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. – К. : Веселка, 1985. – 114 с.
  4. Савченко О. Я. Виховний потенціал початкової освіти: посібник для вчителів і методистів початкового навчання. – К.: Богданович А. М., 2009. – С.146-156.
  5. В.Симоненко. У твоєму імені живу. «Веселка», К., 1994.
  6. Система виховання у початковій школі ( за Національною програмою виховання МОН України) / упоряд. А.В. Лихва. – 3-тє вид. – Х.: Вид. група «Основа «, 2014. – 373, [3] с. – ( Серія «Початкова школа. Класний керівник».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку