Толерантність у нашому суспільстві
Мета: формувати розуміння поняття «толерантність», розвивати вміння аналізувати життєві ситуації, засвоїти навички толерантної поведінки.
Обладнання: аркуші з висловлюваннями видатних людей про толерантність, яблука, аркуші, олівці, клейкі стікери.
Хід проведення
І Вступ
Доброго дня. Сьогодні наша розмова присвячена толерантності. 16 листопада світ відзначає День толерантності. Останнім часом стало модно говорити про толерантність. Для нашої свідомості це слово незвичне. Нам ближче слово – терпимість.
Термін «толерантність» увійшов до юридичної практики у 17 столітті і як записано у Декларації принципів толерантності, цей термін означає повагу, прийняття і правильне розуміння багатого розмаїття культур нашого світу, наших форм самовираження й способів прояву людської індивідуальності.
Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критичні відносно до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Толерантна людина не ділить світ на дві частини – чорне та біле, тому готова вислухати і зрозуміти іншу точку зору.
ІІ Вправа «Вислови про толерантність»
Учні працюють у парах. Кожна пара отримує аркуш з висловлюванням виданих людей про толерантність. Завдання кожної пари – прочитати та обговорити це висловлювання.
ІІІ Вправа «Асоціативний ряд»
Учні продовжують працювати в парах. Кожна пара отримує аркуш із вертикальним словом «толерантність». Завдання кожної пари - на кожну літеру дібрати рису, притаманну толерантній людині.
Т – терпимий, товариський, тактовний;
О – оптимістичний, об’єктивний;
Л – лагідний, лояльний;
Е – енергійний, елегантний;
Р – розсудливий;
А – активний, акуратний;
Н – надійний;
Т – терплячий;
Н – ніжний, незалежний;
І – інтелігентний;
С – співчуваючий;
Т – тактовний, товариський;
Ь –
ІV Вправа «Яблуко»
Якщо ми ближче познайомимося з людиною, більше дізнаємося про неї, то її неповторність буде очевидною.
Запрошуються 5 учнів, кожен обирає собі яблуко. Уважно розглядає його, запам’ятовує, визначає особливу прикмету. Потім всі складають яблука до кошика. Завдання – знайти своє яблуко.
V Вправа «Групове малювання»
Кожен учень бере аркуш та кольорові олівці. Починає малювати те, що вважає за потрібне. За сигналом передають свої малюнки сусідові, а отримують малюнки сусіда і продовжують його малювати.
VІ Вправа «Обговорення ситуації»
Учні об’єднуються у 3 групи. Кожна група отримує ситуацію. Завдання групи – обговорити та запропонувати вирішення ситуації.
Ситуація 1
Дмитро має нетипову для хлопця зачіску - занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?
Ситуація 2
Юрко постійно виявляє неповагу, брутальний щодо своїх однокласників. Що робити?
Ситуація 3
Андрій часто пропускає уроки без поважної причини. Як ставитися до цього?
VІІ Вправа «Валіза в дорогу»
Учні стають у коло. Отримують клейкі стікери. По черзі виходять у центр кола. Усі інші говорять, що є гарного в цій людині і дають стікер з відповідним записом. І так кожен збирає валізку гарних якостей.