Година спілкування "Толерантність у нашому суспільстві"

Про матеріал
Година спілкування має на меті сформувати чітке розуміння поняття "толерантність", навчити шукати виходи з проблемних ситуацій, формувати позитивне ставлення до себе та оточуючих.
Перегляд файлу

Толерантність у нашому суспільстві

Мета: формувати розуміння поняття «толерантність», розвивати вміння аналізувати життєві ситуації, засвоїти навички толерантної поведінки.

Обладнання: аркуші з висловлюваннями видатних людей про толерантність, яблука, аркуші, олівці, клейкі стікери.

Хід проведення

І Вступ

Доброго дня. Сьогодні наша розмова присвячена толерантності. 16 листопада світ відзначає День толерантності. Останнім часом стало модно говорити про толерантність. Для нашої свідомості це слово незвичне. Нам ближче слово – терпимість.

Термін «толерантність» увійшов до юридичної практики у 17 столітті і як записано у Декларації принципів толерантності, цей термін означає повагу, прийняття і правильне розуміння багатого розмаїття культур нашого світу, наших форм самовираження й способів прояву людської індивідуальності.

Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критичні відносно до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Толерантна людина не ділить світ на дві частини – чорне та біле, тому готова вислухати і зрозуміти іншу точку зору.

ІІ Вправа «Вислови про  толерантність»

Учні працюють у парах. Кожна пара отримує аркуш з висловлюванням виданих людей про толерантність. Завдання кожної пари – прочитати та обговорити це висловлювання.

  • Гідність людини полягає в тому, щоб любити тих, хто її ображає (Марк Аврелій)
  • Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба і допомога і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості (Гвічардіні).
  • Нам потрібні реформи, а не революції. Нам потрібне толерантне, досконаліше,людяніше суспільство (Сахаров)
  • Ваша думка для мене глибоко ворожа, але за ваше право її висловити я ладен віддати своє життя (Вольтер)

ІІІ Вправа «Асоціативний ряд»

Учні продовжують працювати в парах. Кожна пара отримує аркуш із вертикальним словом «толерантність». Завдання кожної пари  - на кожну літеру дібрати рису, притаманну толерантній людині.

Т – терпимий, товариський, тактовний;

О – оптимістичний, об’єктивний;

Л – лагідний, лояльний;

Е – енергійний, елегантний;

Р – розсудливий;

А – активний, акуратний;

Н – надійний;

Т – терплячий;

Н – ніжний, незалежний;

І – інтелігентний;

С – співчуваючий;

Т – тактовний, товариський;

Ь –

ІV Вправа «Яблуко»

Якщо ми ближче познайомимося з людиною, більше дізнаємося про неї, то її неповторність буде очевидною.

Запрошуються 5 учнів, кожен обирає собі яблуко. Уважно розглядає його, запам’ятовує, визначає особливу прикмету. Потім всі складають яблука до кошика. Завдання – знайти своє яблуко.

V Вправа «Групове малювання»

Кожен учень бере аркуш та кольорові олівці. Починає малювати те, що вважає за потрібне. За сигналом передають свої малюнки сусідові, а отримують малюнки сусіда і продовжують його малювати.

  • Які почуття у вас виникали, коли побачили, що домалював вам сусід?

VІ Вправа  «Обговорення ситуації»

Учні об’єднуються у 3 групи. Кожна група отримує ситуацію. Завдання групи – обговорити та запропонувати вирішення ситуації.

Ситуація 1

Дмитро має нетипову для хлопця зачіску - занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?

Ситуація 2

Юрко постійно виявляє неповагу, брутальний щодо своїх однокласників. Що робити?

 Ситуація 3

Андрій часто пропускає уроки без поважної причини. Як ставитися до цього?

VІІ Вправа «Валіза в дорогу»

Учні стають у коло. Отримують клейкі стікери. По черзі виходять у центр кола. Усі інші говорять, що є гарного  в цій людині і дають стікер з відповідним записом. І так кожен збирає валізку гарних якостей.

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку