Година спілкування "В людини все має бути прекрасним"

Про матеріал
Розробка години спілкування може бути виконитана у виховній роботі 6-7 класів
Перегляд файлу

Година спілкування                                                          

Тема: В людини все має бути прекрасним                                       

Мета: Виховувати толерантних з власною громадянською позицією учнів;

Спрямувати думки й волю учнів на зміцнення власного авторитету

в колективі через самовиховання, подолання хиб і недоліків, становлення

особистості;
Розвивати відчуття самоповаги та поваги до інших людей;

Обладнання: правила спілкування ,  блюдце із цукерками, картки із прислів’ями, вирази для порівняння (надруковані), завдання для командної роботи

Хід заходу

1. Пам’ятка «Правила спілкування».

–Повага.

 - Тактовність.

-Правило піднятої руки.

-Слухати і чути.

-Всі учасники, а не спостерігачі

-вімкненний телефон

Епіграф:

«У людині все має бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки…» А.П.Чехов

Як ви розумієте  вираз письменика? Але відповідь ми з вами сформулюємо наприкінці нашого спілкування.

Сюрприз.

У мене для вас сюрприз. На блюдці для кожного ряду лежить цукерка. Оберіть будь ласка одну, яка вам найбільше сподобається. Як ви думаєте що я хотіла вам показати цим завданням?

2.Учитель. Перш ніж почнете міркувати над цим запитанням, я прочитаю вам притчу В. Сухомлинського.

      «Старий майстер побудував будинок. Став та дивується з боку. «Завтра в цьому будинку поселяться люди», — думав із гордістю майстер.

      У цей час біля будинку грався семирічний хлопчик. Він скочив на щойно зацементований поріг і залишив на ньому слід своєю маленькою ніжкою.

  Навіщо ти зіпсував мою роботу? — запитав майстер.

      Минуло багато років. Хлопчик став дорослим чоловіком. Життя в нього склалося так, що він часто переїжджав із міста в місто, ніде довго не затримувався, ні до чого не прив’язувався душею. Прийшла старість. Згадав літній чоловік своє рідне село, захотілося його відвідати.

      Зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі тільки плечима знизують — ніхто його не пам’ятає.

      Зустрівся по дорозі старенький дідусь та й запитує:

  Щось, можливо, ти залишив після себе? Чи є в тебе син чи донька?

  Ні, не маю, ні сина, ні доньки.

  Можливо, ти посадив деревце чи сад?

  Ні…

  Можливо, ти поле засіяв?

  Ні, не працював.

  А можливо, ти вірші пишеш, пісні складаєш?

  Ні, і цього я не вмію…

  Тоді хто ти такий? Що робив ти все життя?.. Нічого не зміг відповісти літній чоловік. Але раптом згадав ту мить, коли залишив свій слід на порозі одного будинку. Стоїть будиночок, ніби вчора збудований, а на порозі слід дитячої ніжки. «Ось і все, що залишилося після мене на землі — з гіркотою подумав літній чоловік.

      Це так мало! Не так потрібно було прожити своє життя…»

      Ось така історія. Як ви гадаєте, у чому трагедія життя цієї людини?

      Обговорення з учнями

Назвіть професії які можуть залишити слід на землі?

3.Асоціативний кущ. Які риси характерні для «хорошої людини»

4. Гра «З'єднай у пари».

  • Зараз пограємо в гру «З'єднай у групи». З’єднайте слова з поняттями «добро» та «зло». Поясніть чому саме ці слова мають бути з’єднаними.

Любов Працьовитість

Доброта Жадібність

Лінь Добро Байдужість

Милосердя Шляхетність

Заздрість Хвалькуватість

Справедливість Цілеспрямованість

Ненависть Зло Хитрість

Мужність Брехливість

Зарозумілість Пихатість

Співчуття Совість

Мудрість Чуйність

5.Притча про мудреця.

Я розповім вам історію, що трапилася дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. Він вирішив придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в долонях і подумав: «Запитаю я мудреця: скажи о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?» Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший. Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?» І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе в твоїх руках чоловіче».

6.Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

Умови гри. Якщо людина має робити те, що я називаю. Плескаєте в долоні.

1.Допомагати батькам.

2.Чинити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.

3.Не вмиватись.

4.Берегти рідну природу та охороняти її.

5.Шанувати працю інших.

6.Галасувати, коли хтось відпочиває.

7.Бути вихованою, стриманою.

8.Обманювати.

9.Насміхатися із чужого горя.

10.Добре вчитися.

11.Не слухати батьків.

12.Допомагати друзям у біді.

13.Ділитися тим, що маєш.

14.Ображати інших.

15.Захищати слабкого.

16.Спати на уроках.

17.Красти.

18.Любити своїх батьків.

19. Хвалитися.

20.Багато читати.

Бачу, що вам відомо, як має поводитися добра людина.

7.Рефлексія. Кластер. Народна мудрість каже, шо очі – це дзеркало душі.

На дошці є три вирази. Давайте підберем слова які будуть описувати такі «очі»

1Мамині очі

2.Очі лисички

3.Погляд кобри

8. «Народна мудрість». Поясни як ти розумієш прислів’я.

З давніх – давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, доброта, милосердя були основними в житті. Про це народ висловлювався в усній народній творчості. Попрацюйте в групах, зокрема відновіть прислів’я і поясніть, як ви їх розумієте (1 прислів’я на вибір).

1.Де є добрі люди, там біди не буде.

2.Хто людям добра бажає, той і собі має.

3.Роби добро, не кайся, роби зло – зла і сподівайся.

4.Не суди про кавуні по шкірці, а про людину - по сукні.

5.Не одежа красить людину, а добрі діла.

6.Добре діло роби сміло.

7.Світ не без добрих людей.

8.Злість до добра не доводить.

9.Доброму всюди добре.

10. Раз добром налите серце вік не прохолоне.

11. Доброго тримайся, поганого цурайся.

12. Зустрічають по сукні, проводжають по розуму

13. Неказисто дерево, та смачний плід.

14. Шкода краси, яка розуму не має.

Чого нас учать ці прислів’я?

Прислів’я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, тварин, природи; на добро завжди відповідати добром

9. Вірш «Щастя». Як ви думаєте злі люди бувають щасливими? А що потрібно для щастя? Давайте послухаємо вірш «Щастя» у виконанні Колесника Максима.

10.Епіграф. «У людині все має бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки…» А.П.Чехов. Обговорення.

11. Скринька добрих справ 5-В класу.

12.Коло дружби 5-В класу.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Медведєва Анжеліка
    Спасибі. Шукала цікаві ідеї до власного заходу.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
3221
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку