28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Година спілкування "ВІД КОХАННЯ ДО СІМ´Ї "

Про матеріал
Мета: допомогти учням здійснити у майбутньому їх мрію про те, що одного дня вони зустрінуть прекрасну людину протилежної статі, закохаються, одружаться і щасливо проживуть усе своє життя; вчити дітей розумінню і вмінню вирішувати вічні питания дружби і кохання; виховувати духовність у ліцеїстів, довести дітям, що духовність, моральність, здоров’я взаємопов’язані, запобігати раннім формам статевих відносин, розвивати власну думку. Тип заняття: година спілкування з елементами дискусії, інсценізації
Перегляд файлу

ВІД КОХАННЯ ДО СІМ´Ї

Година спілкування

Кухта Людмила Анатоліївна

вихователь, вчитель української мови та літератури

ДБОЗ «Луганський гуманітарно-економічний ліцей-інтернат»

 

Мета: допомогти учням здійснити у майбутньому їх  мрію про те, що одного дня вони зустрінуть прекрасну людину протилежної  статі, закохаються, одружаться  і щасливо проживуть усе своє  життя; вчити дітей розумінню і  вмінню вирішувати вічні питания дружби  і  кохання; виховувати духовність у ліцеїстів, довести дітям, що духовність, моральність, здоров’я  взаємопов’язані, запобігати раннім формам статевих відносин, розвивати власну думку.

Тип заняття:  година спілкування з елементами дискусії, інсценізації

Любов є не що інше, як прагнення щастя для іншого.

Д.Юм

У коханні  втрачають розум, у шлюбі  помічають цю втрату.

Моріц  Сафір

Омар Хайям писав: «Щасливий той, хто жив хоча б хвилинку!»

Джерело щастя - сім’я.

А. Макаренко

ЩАСТЯ

Щастя - це вічна дорога земна,

Щастя - це літо, зима і весна,

Щастя - це сонце, злива і сніг,

Щастя - це пісню ділити на всіх,

Щастя - це віра в добро і любов,

Щастя - це музика вільних дібров,

Щастя - це друзі і рідний твій дім.

Щастя - це світ, подарований всім.

(Тихо звучить музика.  Двоє  ведучих по черзі оголошують теми для обговорення, ставлять запитання хлопцям та дівчатам, потім  підсумовують сказане.)

Вступне  слово вихователя. Дорогі  випускники!  Вам зараз по  16— 17 років,  і, мабуть, кожен замислюється над тим, що таке щастя, кохання, якою має бути сім'я. Напевне, саме у вашому віці активно формуються погляди стосовно цього. Сьогодні ми зібралися, щоб поділитися  своїми думками, обговорити те, що хвилює кожного з вас.

Інтерактивна вправа ‘‘Склади висловлювання”

1 група.  Щастя - це трикутник, а в нім три сторони:  віра,  надія, любов.

Богдан-Ігор Антонин

В житті існує тільки одне щастя - кохати і бути коханою.

Жорж Санд

2 група.  Не ганяйся за щастям:  воно завжди в тобі самому.

Піфагор

Насолоджуватися щастям - велике благо, мати можливість давати його іншим - благо ще більше.

Френсіс  Бекон

З група.  В погоні за щастям іноді потрібно просто зупинитися  і бути щасливим.

Дейл Карнегі

Дбаючи про щастя інших, ми знаходимо своє власне.

Платон

4 група  Найпрекрасніші і  водночас найщасливіші  люди  ті,  хто прожив своє  життя, піклуючись про щастя інших.

В.Сухомлинський

Людина, яка думає тільки про себе і шукає  в усьому свою вигоду, не може бути щасливою.

Сенека

Вихователі.   Щасливий, кому вдалося знайти щасливе життя, але щасливіший, хто вміє користуватися ним.

Г ригорій  Сковорода

Щастя - як здоров’я: якщо його не помічаєш, значить воно є.

Іван Тургенєв

Вичтель.  А як розумієте щастя ви? Чи згодні  ви з тим, про що говорять Сенека, Платон, Сковорода, Сухомлинський та інші?

Інсценізація  за твором Г. Сковороди «Розмова подорожніх про справжнє щастя»

Дійові  особи:  Яків, Афанасій, Григорій.

Афанасій. Люди в житті своєму працюють, а для чого — й самі не знають. Якщо подумати, то вам людським починанням, скільки б їх не було, один кінець - радість серця. Для неї  ми вибираємо друзів, домагаємося великих посад, вишукуємо різні  наїдки, різну музику, влаштовуємо концерти, саджаємо  сади. Словом, різними способами, які тільки можуть бути, стараємося веселити душу свою.

Яків. Однак я чув, що ніде немає  більше  забав і веселощів, як у Парижі й Венеції.

Афанасій.  Вірно, там їх багато. Але поки ти нам їх із  Венеції  привезеш, то ми помремо з нудьги.

Г ригорій  (заходить).  Перестаньте брехати, любі  мої  приятели високі  посади, велике місце,  різні ігри і гуляння. Усі  ваші  задумки не зможуть розвеселити душу і  вгамувати нудьгу.

Одне те, якщо  дізнатися, в чому справжнє щастя людини  і здобути його.

Афанасій.  Правда, ми народилися для справжнього щастя і прагнемо до нього, а життя наше є шлях, як ріка, текучий.

Яків. Я довго шукаю щастя, але знайти його не можу.

Григорій.  Якщо ви справді  хочете знайти його, то скажіть, що для людини найкраще?

Яків.  Краще те, що вище, а вище — всьому голова і кінець.

Григорій.  А чого ви собі в житті  найбільше  бажаєте?

Афанасій.  Я хотів  би стати людиною високопосадовою, щоб мої  підлеглі  були  міцні, добрі, щоб у мене був будинок, як у Венеції, сад, як у Флоренції, щоб був я розумним  і  вченим, благородним  і багатим.

Григорій.  Шкода, що в тебе такі  безглузді  бажання. Ти з твоїми мріями схожий на дерево, яке бажає  в один час бути  і  дубом,  і  кленом,  і  липою,  і  березою... Але милостива мати- природа краще знає, що нам потрібно. Бачу, що не зможемо знайти щастя.

Яків. Чому?

Афанасій.  Чому ж?

Григорій. Тому, що не розуміємо, що воно  таке. Для того, щоб бути щасливим, не треба їздити за моря, колінкувати перед сильними світу сього. Шукаємо щастя по країнах століттями, а воно є  завжди  і  всюди, як риба у воді, так ми в ньому, а воно коло нас шукає нас самих. Немає  його ніде, тому що воно є  всюди. Воно подібне до сонячного сяйва: відкрий тільки вхід йому в душу свою. Воно завжди штовхає в стіну твою, шукає  проходу і  не знаходить, а твоє  серце темне й невеселе. I ти маєш  пізнати себе  і  здобути його.

Вчитель. Як ви думаєте, чому в різних людей різне розуміння щастя?

 Поняття щастя стосується духовного світу людини. А скільки людей - стільки світів. Тож  зрозуміло, що кожен витлумачуватиме щастя по-своєму. Для когось - це задоволення, втіха; для когось - добробут. Хтось щастя розуміє  як удачу, талан. Для інших щастя - це радість.Оскільки кожна людина живе своїм життям, то й відчуття втіхи від нього в кожного своє.

Саме тому й найзагальніші рекомендації  як жити, щоб досягти щастя, є дуже умовними.)

Чи згодні ви з думкою Жорж Санд: « У житті існує  тільки одне щастя – кохати і бути коханою»?

Юність - це час, коли ми повинні перейти від  егоїстичного та інтуїтивного  сприйняття  світу, коли наші  вчинки визначаються миттєвим  поривом  і  не відображають нашого піклування про людину до безкорисного та обдуманого ставлення (в основному на самоконтролі) до життя.  Якщо ми хочемо стати гарними спеціалістами в будь - якій галузі, нам знадобляться довгі роки занять, тренувань. Так  і  щоб стати зрілою особистістю, ми повині  докласти чимало зусиль, долаючи  свій егоїзм

Слово вчителя. Чарівна пора юності, пора пізнання самих себе і довкілля, час, коли майже до кожного приходить перше кохання. З  ним пов'язані  не тільки перші  щасливі неповторні  переживання, а й гіркі та болючі  розчарування. Кожна група отримує  аркуш, на якому описана певна життєва ситуація, що слід розі грати по ролях.

Ситуація 1. 3і мною хочуть дружити багато хлопців  із  нашої  школи, але через те, що я не вживаю спиртного, не курю, не лихословлю, їм соромно. Адже «в моді» девчата, які  повинні уміти все те, що й хлопці. Що мені  робити? Стати такою, як вони?

Ситуація 2.Ми познайомилися з ним два місяці тому і почали зусгрічатися. Він казав, що кохає  мене. Та раптом він мене покинув. Наві ть не пояснив, у чому річ. Я страшенно страждаю, бо дуже кохаю його. Що мені робити?

Ситуація  3. Я любила хлопця, а він мене. Через деякий час ми посварились і тиждень не зустрічалися. А коли я його побачила, він сказав, що не хоче зустрічатися  зі мною, тому що покохав мою подругу.  Так моє кохання зазнало поразки. Я хотіла покінчити життя самогубством, але мене врятували. Життя мені  врятували, а хто врятує  мене від самоти?

Ситуація 4. Я така слабохарактерна: тільки побачу гарного хлопця, одразу закохуюся. Через деякий час це «кохання» минає і я закохуюся в іншого. Сама не знаю, що зі  мною діється. Невже це і є  кохання, про яке стільки пишуть і говорять? (Обговорення ситуацій)

Слово вчителя.  Що може бути гірше повної  самоти? Душа починає  сумувати, якщо поруч немає того, з ким можна було б поділитися своїми радощами та бідами. Людині  властиво не замикатися у собі,  шукати, знаходити щось живе і спільне з іншими людьми. І в той же час, як важко знайти того, хто зрозумів би тебе у всьому до глибини душі, зберігав би всі

твої  таємниці  і  сам нічого  від  тебе не приховував. Тому кожен  шукає  друга. I не просто друга. Хто  скаже,  звідки  береться  це  дивне  почуття,  що  раптом  охоплює  душу, приголомшує  серце,  що  заставляє   зовсім  по-іншому  дивитися  на  людину  протилежної статі?

Практичне завдання

Як ми обираємо супутника(цю)? Розташуйте запропоновані  якості  вашого

супутника(ці) в порядку їх значущості і поясніть свій вибір.

(клас об'єднується в дві групи: хлопці / дівчата)

Для  дівчат:

Добрий

Сильний

Розумний

Красивий

Вірний

Відповідальний

Веселий

Наполегливий  в досягненні своєї  мети

Багатий

 

Для хлопців:

Добра

Розумна

Красива

Вірна

Скромна

Добра господиня

Весела

Наполеглива в досягненні своєї  мети

Любить дітей

Ведучий. Де, на вашу думку, краще знайомитися  і  як?  (Обговорення.)

Звичайно, найкраще робити це на вечірці, у школі, у бібліотеці  тощо, тобто у місці, яке певним чином  промовляє  про людину, котра там  перебуває.

Найбанальніша ситуація — в транспорті. Хлопцеві  не слід починати  із  запитання:  «Як Вас звати?», бо це викликає  захисну реакцію і дівчина відповість:  «А Вам що до того?» Отож спробуйте звернутися по допомогу:  спитайте, як пройти чи проїхати, наприклад, до кіно­театру.  Говоріть спокійно, щиро й переконливо, постарайтеся, щоб  дівчина усміхнулася,

і  ви переможете.  Пам'ятайте, що жінки відчувають, коли їх обманюють (за інтонацією), але водночас прихильні  до тих,  котрі  вміють, як-то кажуть, забивати баки.

Ведуча. Можливо, що ви, дівчата, вважаєте, що першим має  підійти хлопець. Але трапляється, що дівчині хлопець подобається, а от познайомитися,  першою зробити крок  назустріч вона соромиться.  Як бути?  (Обговорення.)

Треба запам'ятати: той, з ким ви хочете познайомитися,  нерідко також бажає  цього, але йому бракує  сміливості та досвіду. А особливо —винахідливостіь, — адже не обов'язково казати:  «Я хочу з тобою познайомитися!!!», — є  безліч  можливостей зробити це замасковано. Втім, дивіться, хлопці, не ловіть гав — дівчатам  може набриднути шукати  приводів для знайомства:  не будьте безпорадними, мобілізуйте також  і  свою фантазію!

Але, звісно, головне не процес  знайомства, а взаєморозуміння, те, про що розмовлятимете потім, що вам обом  цікаво, що єднатиме вас.  Радимо це і дівчатам, і хлопцям.

Вчитель.  Ми маємо навчитися любити одне одного. Зазвичай, потреба у коханні  найбільш властива людині в юності  але закономірний  і  неминучий у цьому віці сплеск пристрасті далеко не завжди викликається власне коханням. Досить часто за це прекрасне почуття сприймається закоханість. «Три джерела має прагнення людини: душу, розум  і тіло. Прагнення душі  породжують дружбу. Прагнення розуму породжують повагу. Прагнення

тіла породжують бажання. Поєднання трьох прагнень породжують любов», — так описує любов давньоіндійський трактат «Гілка персика».

Дівчата засилають сватів

Ведучий.  В Україні колись був звичай, за яким шлюбну пропозицію роблять дівчата.  Таке нерідко трапляється й тепер.

У Бразилії  також це є  узвичаєним. А от індіанки приносять своему обранцеві  горщик  з кашею. Якщо  з´їсть усю — готуйся  до весілля, не доїсть — значить, хоче  подумати, відмовиться від частування — шукай іншого.

У Голландії є один день на рік, коли жінка може побити першого-ліпшого неодруженого чоловіка, котрого зустріне на вулиці, а він, за традицією, не має права боронитися.

Я Вас зустрів...

Ведуча. А як ви ставитеся до вияву ніжних почуттів у багатолюдних місцях?

(Обговорення.)

Юнаки та юнки найчастіше, навіть, не замислюються над там, як слід поводитися, коли навколо — багато людей, а поряд — той, кого кохаєш, і  не можуть втриматися  від виявлення свої х почуттів, хоча  етикет  дозволяє  у таких випадках лише дружній  поцілунок, який є зовнішнім виявом симпатії  або, взагалі, умовністю.

Цілуємо ручку

Ведучий. Були часи, коли вітаючись з жінкою, треба було неодмінно цілувати їй руку. Є цей звичай застарілим, чи це прояв  найвищої гречносгі — кожен  чоловік вирішує для себе сам.

Цікаво, як ви ставитеся до цього звичаю?

Джентльменові слід пам'ятати, що поцілувати руку занадто палко, або, навпаки, недбало, продемонструвати свою невихованість.

Мовою квітів

Ведуча. Чи знають наші хлопці, що, даруючи коханій квіти, можна і без слів сказати дуже багато? Адже квіти мають свою мову.

Ще в Стародавньому Єгипті квітам надавали певних символічних значень. Нині про це майже забули. Хоча вам відомо, що, скажімо, червона троянда — символ кохання, незабудка — квітка пам'яті

Давайте запитаємо у наших хлопців, які квіти вони подарували б своїй подружці та спробуймо розгадати їхню символику.

(Хлопці називають квіти. Ведуча пояснює кожну назву.)

Бузок — щастя

Волошки — радість і віра

Хризантема — квітка осені й печалі

Жоржина — краса

Фіалка — квітка молодих і закоханих

Гвоздика — мужність та хоробрість

Ірис — пристрасть

Камелія — холодність і байдужість

Конвалія — свідчить про згоду і незабуття, квітка закоханих

Мімоза — ніжність

Нарцис — самовпевненість

Ромашка — здоров'я

Орхідея — пристрасне кохання

Троянда — цариця квітів; символізує велике кохання і водночас — швидкоплинність життя.

Мить, зупинися!

Ведучий.  Щороку 10 червня молодь Токіо вирушає до парку Мейя. Юнаки та дівчата не поспішаючи ходять парами. Та й  навіщо поспішати? Сьогодні для них час не існує — бо це так званий День без часу. Молоді  японці приносять у парк годинники: старі кишенькові, поламані будильники  і кидають їх у вогнище.

Що, на вашу думку, символізує цей стародавній обряд спалення речей, які уособлююгь час?  (Обмін думками.)

Так! Це — невмируще кохання двох молодих людей, безмежне щастя закоханих, котрі як відомо, «часу не помічають».

Кохання та зірки.

Вчитель. У створенні сім´ї беруть участь двоє. I зберігати її також мають обоє. Головне постійно пам'ятати, що сім'я — велика цінність, яку важко зберегти й дуже легко зруйнувати. I Він і Вона... Небо і зірки...  Відлунав весільний марш Мендельсона. Стихло галасливе  весілля. Настала чарівна тиша, у якій чутно лише дихання: Його та її. Тепер та в майбутньому усе залежить від самих молодят, від їхнього взаєморозуміння, від їхнього

кохання, вірності та відданості.

Ведучий. Подружнє життя — велике мистецтво, якого слід навчатися ще до шлюбу, обираючи супутника на все життя.

Практичне завдання

Скажіть, для чого ми обираємо собі супутника?  (Для створення сім´ї)

Що, на вашу думку, є сім'я?

Вчитель записує на дошці  визначення сім´ї, які формулюють діти.

Наприклад:

Сім'я - це:

  • спільне проживания;
  • відповідальність;
  • виховання дітей;
  • веселее і цікаве проведення часу;
  • спільне господарювання т.д.

Ведуча. Який вік, на вашу думку, є найкращим для вступу в шлюб? (Обговорення.)

Ведучий. Що ви вважаєте головним для вибору партнера — душевні якості, кохання, матеріальний аспект, фізичну красу?  (Обмін думками.)

Ведуча.  Вибираючи друга чи подругу, ви зробили б це на власний розсуд чи все ж таки порадилися б з батьками?  (Обговорення.)

Ведучий. Чому ж люди створюють сім´ї? (Обмін думками.)

Так. Це пояснюється і природною потребою, і бажанням вирватися з-під батьківської опіки та змінити життя, і прагненням мати дітей, жити у злагоді й взаєморозумінні.

Ведуча. А що, на ваш погляд, є головним для сімейного життя? Взаєморозуміння, кохання  чи заможність?  (Обговорення.)

Ведучий.  Що необхідне для сімейного щастя? (учні пишутъ на аркушах)

(Лунає музика М.Баскова «Что такое счастье”)

Присутнім роздаються папір, маркери і дається 2—З хв на роздуми. Писати краще друкованими літерами. Відповіді зачитуються і групуються за спільними ознаками.

Приміром: кар'єра, любов, коли тебе розуміють, коли немає проблем тощо. Написані відповіді скотчем кріпляться на дошці)

Вчитель. Жодна ваша відповідь не була однозначною, та майже кожен не уявляє себе щасливим без кохання.

Ведучий. Як ви ставитеся до дошлюбних інтимних стосунків? (Обмін думками.)

Будьте мудрі

Ведуча.  Настя з Рівненської області, яка свого часу стала матір'ю у 17 років, захотіла вчитися далі, але треба було доглядати дитину. Тому вона застерігає  усіх 15— 17-річних  дівчат: «Учіться, учіться або принаймні подбайте про протизаплідні засоби!»

Ведучий. Хто, на вашу думку, має бути лідером у сім´ї ?  (Обмін думками.)

Ведуча. У будь-якій парі є лідер і той, кого він веде. Сьогодні «лідерської» вдачі дедалі більше набувають жінки. Як ви до цього ставитеся?  (Обмін думками.)

Вчитель.  И как оказалось, что настоящего мужчину от настоящей женщины отличает только, то, что мужчина может стать отцом, а женщина - матерью.

И следующее задание  будет так и называться  "Модель семьи".  Поскольку инициатива создания семьи в нашем обществе традиционно принадлежит мужчинам, я приглашаю двух мальчиков.

Свою роль (мужа) вы можете играть сами, на место других членов семьи пригласите одноклассников.

Задание следующее: вы должны показать распределение ролей в своей будущей семье.  В ходе работы вам необходимо ответить на вопросы.

Какой будет ваша семья?

Сколько членов семьи?

Кто зарабатывает деньги?

Как  распределяется домашний труд: производство предметов потребления

(приготовление пищи, ремонт одежды, обуви, белья), оказание услуг внутри семьи (уход за детьми, больными, стариками). Вы получаете подручные предметы, которые помогут вам в работе.

В основе создания семьи лежит самое величайшее чувство во Вселенной - любовь. Она объединяет людей и похожих, и совершенно разных, и гламурных, и заучек.

(Музыкальная пауза.Танец)

Показ  "Модели семьи".

Заключне слово класного керівника. Любі хлопщ та дівчата!  Ви стоїте на порозі самостійного життя. Кожен з вас хоче бути щасливим у коханні, у власній сім´ї. Щиро бажаю вам щастя, але пам'ятайте, що воно залежатиме і  від того, кого ви оберете своїм партнером, і особисто від вас самих.

Підбиття підсумків заняття

Можна провести з учасниками групи підсумкову вправу. 

Учасники стають у коло, тримаючись за руки.  Кожний говорить:

«Сьогодні  я  ... (навчився, почував, зрозумів і т. ін.)», і  вся група робить крок уперед.

Після висловлення усіх коло  повинне звузитися.

Даний варіант закінчення заняття сприяє створенню позитивної атмосфери в групі, допомагає учасникам усвідомити особисгі  досягнення

Я бажаю вам досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхнеться.

Будьте щасливі!

Як сонце з-за хмар виглядає,

Так щастя в житті  нам сіяє.

Як птах в височінь свої крила здіймає,

Душі так політ до небес аж сягає.

Як квітка пелюстки свої розкриває,

У щасті людина себе почуває.

Як древо життя, розростається щастя,

В цей час забуває людина нещастя.

Де рі чка життя пропливає далеко,

Вісником щастя стануть лелеки.

Тепер будемо довго те щастя  шукати,

В лісах, болотах і на луках блукати.

Але ж озирнемось навкруги, по колу,

Згадаймо, що щастя завжди є довкола.

Забудемо про горе, про лихо, образи,

I щастя в душі прокинеться зразу.

docx
Додано
26 липня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку