Година спілкування «На крилах мрії»
Мета:
1. Поглибити розуміння сутності понять «мрія», «життєві цілі » та умов, за яких мрії спонукають до розкриття своїх прихованих потреб, можливостей, мотивують до наполегливої праці щодо досягнення бажаного майбутнього, а за яких мрії залишаються нереалізованими бажаннями, фантазіями.
2. Викликати захоплення, почуття поваги до людей, які досягають всього, про що мріяли, часто всупереч численним перешкодам, невдачам, формувати в учнів інтерес до оволодіння мистецтвом досягати омріяного.
3. Формувати переконання, що кожна людина здатна втілити свою заповітну мрію, завдяки чіткій постановці значимих для неї цілей, розробки плану їх досягнення та активних дій щодо їх реалізації, незважаючи на всі бар’єри на цьому шляху.
4. Формувати здатності учнів відрізняти мрії, які спонукають до активної діяльності, здійснення яких робить людину щасливішою, успішнішою від необґрунтованих бажань, фантазій.
Проблемне питання: - Чи може людина літати без крил?
Так, коли вона мріє.
Коли людина замріялася, то українці люблять говорити, що вона «літає десь під хмарами». Це звичайно фразеологізм . Але ми сьогодні з вами й політаємо. У мріях. Відверто поговоримо про те, що потрібно робити якби здійснилися наші мрії. Можливо дізнаємось про що мріють наші однокласники і не тільки вони.
(відповіді дітей)
В академічному словнику української мови значиться
мрія – це те, що створене уявою, фантазією; витвір уяви або думка про щось бажане, приємне.
Девізом нашої відвертої розмови я взяла такі слова:
«Мрія — це те, що ти можеш, якщо захочеш»
Мрії — це частинки нашого життя. Вони роблять життя людини яскравим та наповненим. Завдяки їм люди здатні робити щось неможливе, неймовірне.
У кожної людини — власні мрії. Хтось мріє про новий телефон, хтось — про цікаву подорож, про новий одяг, нову іграшку або смаколик ...
Мрія – це те, про що людина думає, закриваючи очі.
-Пропоную вам закрити очі і помріяти (Спокійна музика)
-Щоб вам хотілося мати найбільше?
-Хтось готовий поділитися своєю найпотаємнішою мрією?
(Учні розповідають про свої мрії).
-А чи знаєте ви, про що мріяли герої наших улюблених мультфільмів
(Учням треба з’єднати героя мультфільма з його мрією)
Вінні Пух…………………..мед
Попелюшка…………черевички
Лисичка…………..колобок
Вовк…………..заєць
- Ви бачите, що навіть у мультфільмах і казках всі про щось мріють і роблять все, щоб ці мрії здійснювались.
Людина теж не може жити без мрії. І так хочеться махнути чарівною паличкою і бажання здійснилось….
Василь Сухомлинський написав ціле оповідання про мрію .
«Якби я мав килим-літак».
(діти стають в коло)
Далеко-далеко за морем, серед високих гір, росте дивовижна квітка.
(показую квітку в руках)
Розцвітає вона ранньої весни і цвіте усе літо до пізньої осені. Має ця квітка предивну властивість: вона очищує повітря. Хто дихає повітрям біля цієї квітки, той ніколи не хворіє.
Якби я мав килим-літак, полетів би за море, опустився б у горах, знайшов би дивовижну квітку і……..
- А що б ви зробили із цією квіткою? Як би ви її використали ?
(даю дітям по черзі квітку і вони відповідають)
Продовження оповідання:
Якби я мав килим-літак, полетів би за море, опустився б у горах, знайшов би дивовижну квітку і зібрав її насіння та привіз додому. Роздав би усім людям по насінинці, щоб у всіх виросла чудова квітка, щоб не було жодної хворої людини, щоб люди жили довго-довго і не хворіли.
Як бачите, бувають мрії не лише для себе, а і для багатьох. Бувають мрії тимчасові,а бувають мрії які впливають на все подальше життя. Це, наприклад, мрії про майбутню професію.
Сторітелінг. Коли я була маленькою, то мріяла стати вчителькою і бути схожою на свою першу вчительку, яку я просто обожнювала. Я добре вчилась, щоб не засмучувати Лідію Степанівну, чемно поводилась, доводила будь-яку справу до кінця, була активною і відповідальною. А потім я багато вчилась і працювала. І ось моя мрія здійснилась.
-Ким ви мрієте стати?
(відповіді учнів)
Як ви думаєте, що потрібно робити уже зараз щоб мати у майбутньому ту професію про яку ви мрієте?
(відповіді дітей)
Значну роль у здійсненні ваших мрій відіграє навчання в ліцеї. Саме тут ви отримуєте необхідну освіту, а освіта - це шлях до успіху. Щоб досягти значних успіхів в житті, потрібно мати міцні знання , велике бажання і багато працювати.
-А чи легко це зробити?
(відповіді учнів)
Так, здійснення мрії - це важка і тривала робота. Інколи тих, хто починає свою справу, мучать сумніви: чи вийде, чи вистачить сил досягти поставлених цілей. А коли все йде не так як ми очікували, то руки самі опускаються і пропадає будь-яке бажання продовжувати справу
Перегляд презентації
-Так, маленький Тарас Шевченко дуже любив малювати і мріяв стати художником. Його батьки-кріпаки не могли вчити хлопчика наукам. Але бажання отримати освіту та навчитись малювати у Тараса було дуже велике. І пройшовши складний життєвий шлях, він сам здійснив свою мрію.
-Визначна співачка Тіна Кароль, яка посварилася з продюсером та була за крок до провалу, дякуючи своїй наполегливості, працелюбності, відповідальності змогла зайняти гідне місце в шоу бізнесі.
-Сергій Корольов - видатний вчений, головний конструктор мріяв про запуск балістичної ракети, про політ людини в космос. Але мрія його здійснилася після довгих років кропіткої роботи, перебування у в’язниці.
-Дімі Монатіку, який пробувався на кастингу у Х-факторі судді проекту сказали, що йому краще танцювати, аніж співати . Діма не опустив руки, вірив у свої можливості і талант, тому і став знаменитим співаком.
-Як ви вважаєте, чи легким був їх шлях до здійснення мрії?
- А щоб дізнатися, що допомогло цим людям втілити в реальність поставлені цілі та не втратити свій запал після багатьох невдач?
Попрацюємо в групах
Виберіть перелік слів, які на вашу думку асоціюються з поняттям «досягнення мрії».
Байдужість, впертість, радість, наполегливість, хитрість, невпевненість,
гордість, сумніви, щастя, витривалість, фантазія, ледарство, працелюбство,
тривога, старанність.
Складання формули мрії
- Виходячи з ваших відповідей, ми можемо вивести «формулу мрії» :
Мрія = віра у власні сили + наполегливість + бажання її досягти +……….
Мріяти ніколи не пізно. Коли людина дорослішає, її дитячі мрії «виростають» разом з нею. Доросла людина мріє вже про перспективну роботу, високий заробіток, про створення сім’ї, про подорожі та багато іншого. Доросла людина може свою мрію зробити метою і досягати її.
- А чи цікавились ви у своїх батьків про що вони мріють?
-Ми запитали про мрії у наших татусів-захисників, воїнів ЗСУ?
Ось вони наші герої (перегляд презентації)
Про що вони мріють – ці мужні, відважні чоловіки?
(перегляд відео, де тато- воїн ділиться своїми мріями)
-Цікаво дізнаватись про мрії дорослих? Продовжимо далі…
(перегляд презентації)
«Усе життя я хотів літати, тому й став конструктором», - пізніше пояснить вибір своєї професії вже відомий конструктор Олег Антонов
Однак за іронією долі юного Антонова не прийняли до авіаційної школи. Та він мрії своєї не полишив: стежив за новинами авіації, працював інструктором авіамодельного гуртка і літав. Пройдуть роки невтомної праці перш ніж талановитий конструктор очолить конструкторське бюро і створить сільськогосподарський літак Ан-2. В народі його ніжно називають "Аннушка", або "кукурузник".
А 1988р в небо піднявся задуманий Антоновим супер-вантажний літак Ан-225 «Мрія». Це - найбільший та найпотужніший у світі транспортний літак, і створений він в Україні, київським КБ імені Антонова. Головний конструктор — Віктор Ілліч Толмачов.
Перегляд відео 1
На фоні відео говорю:
Маса порожнього літака складає 216т, довжина 84м, максимальна швидкість 850 км/год. За годину польоту цей велетень споживає приблизно 18 т пального. Український Ан-225 «Мрія» — це найбільший літак в світі, який поставив більше 200 світових рекордів.
-Які почуття викликав у вас перегляд цього відео?
(гордості, радості, щастя, задоволення……)
Але під час російського вторгнення в Україну 27 лютого 2022 року у результаті повітряної атаки російських окупантів на аеропорт Гостомель ,під Києвом , літак Ан-225 «Мрія», один із найбільших та найпотужніших літаків у світі, був спалений.
Перегляд відео 2
-А що ви зараз відчули?
(смуток, біль, тривогу, печаль…)
Колективна робота «Мрії на крилах»
Пропоную на крилах літачків, які ви виготовили , написати ваші найзаповітніші мрії. З правої сторони – напишіть свою особисту мрію, а з лівої - напишіть мрію всього українського народу.
Нехай ваші мрії здійсняться, нехай українські конструктори (можливо це буде хтось із вас) зроблять нову «Мрію», якою буде захоплюватись увесь світ, а ми будемо нею пишатися.
Перегляд відео 3
Підсумок. Рефлексія.
(діти стають в коло)
Кожен з учнів вибирає речення, яке йому подобається і продовжує
його.
Я здійсню свою мрію, тому що …
Мріяти корисно, тому що …
Щоб здійснити мрію, необхідно …
Давайте скажемо всі разом: «Я хочу, я можу, я зроблю»
Самооцінка
-Якщо вам було цікаво і ви зможете переказати почуте і побачене вдома-
підніміть догори великий пальчик.
-Якщо не все запам’ятали , то покажіть відкриту долоньку