Година спілкування "Вивчаємо права дитини з героями казок"

Про матеріал
Даний захід допомагає продовжувати вивчати права дитини на прикладах героїв казок, вчити дітей свідомо оцінювати ситуацію, аналізувати вчинки героїв та в активній формі обговорювати можливість виходу з конфліктної ситуації, виховувати доброзичливість, чуйність.
Перегляд файлу

Година спілкування

           «Вивчаємо права дитини з героями казок».

Мета: продовжити вивчати права дитини на прикладах героїв казок, вчити дітей свідомо оцінювати ситуацію, аналізувати вчинки героїв та в активній формі обговорювати можливість виходу з конфліктної ситуації, виховувати доброзичливість, чуйність вчити вирізняти несправедливість, розвивати почуття власної гідності і розвивати творчі здібності дітей.

Обладнання: маски казкових героїв, ілюстрації до казок, статей з «Конвенцій прав дитини»; «Квітка Добра», Конституція України, Конвенція про права дитини; конверт з телеграмами.

                                                Хід заняття

  Слово вихователя: 

  Доброго дня! Ми так чемно привітались, побажаємо ж доброго, приємного дня всім. Щоб цей день приніс щось хороше і радісне, привітні посмішки. А крім привітань, які ще слова можуть створити гарний настрій?

Здається,  до нас хтось завітав. Так, це – Мудра Сова. Вона дізналася, що у нас сьогодні незвичайне заняття. Просить вас про допомогу. (Заходить Сова)

Мудра Сова.-Ось тут, в цьому конверті,  знаходяться телеграми від казкових героїв. Вони звернулися до мене по допомогу. Я зрозуміла, що порушуються їхні права. Але самій мені важко розібратися з цим. Тож допоможіть знайти рішення. Ось,  тримайте телеграми.

Вихователь. Ну що ж, допоможемо казковим героям? То ж про що ми будемо сьогодні вести мову? ( Про права казкових героїв). Ми зможемо їм допомогти, адже ви вже знаєте, які права має дитина. То можливо такі права мають і казкові герої? А давайте ми пригадаємо деякі з них. Нам допоможуть ілюстрації.( На дошці – ілюстрації уривків з казок.)

  • право на життя;
  • право на житло;
  • право на свободу.

Вихователь. Ці права записані у таких книжках: «Конституція»  і

 « Конвенція про права дитини» (Демонстрація  книг.).

 Послухайте першу телеграму: « Допоможіть! Нас хочуть з’їсти!».

Щось не дуже зрозуміло. А ну давайте подивимось, що трапилось. (Виходять козенята, коза і вовк).

- Ой, ой, яке лихо! Хтось  хоче з’їсти козенят?

- Як ми зможемо допомогти малятам?

- Що ми можемо порадити вовкові?

От ми і врятували козенят. Як можна назвати дії вовка? (Злочин.) Чому? (Він порушив права козенят на життя.)

Вихователь. Наступна телеграма теж про неприємності: «Допоможіть! Мене вигнали з хатини!». Хто прислав телеграму? З якої казки? Дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

           І брехуха, і рогата

           І баньката, й бородата

           Обдурила свого діда

          Принесла в родину біду

          Хату в зайчика украла

         Жити в цьому домі стала.

Про яку казку загадка?  (Коза - Дереза.) Про кого йде мова? А хто просить допомогти? (Зайчик) Що неправильно вчинила Коза – Дереза? Яке право порушила Коза – Дереза? Що ми можемо  порадити Козі – Дерезі? Хто зміг допомогти Зайчику?

Вихователь. А це телеграма повідомляє про інше лихо. «Допоможіть! Мене зла мачуха - королева вигнала в ліс і звеліла лісникові вбити мене». Скажіть, від кого може бути ця телеграма?  (Білосніжка.)

Вихователь.) А чи правда, що королева краща за Білосніжку? Чому вона наказала відвести в ліс дівчину? Які права Білосніжки порушила королева? (На життя і батьківську турботу). Що можна порадити королеві?

 Вихователь. Залишається у мене ще одна телеграма: «Темний  ліс. Мудрій Сові».

«Допоможіть, врятуйте мене! Полонив мене страшний змій. Княжна». Яка це княжна?  З якої казки?  Здається, я знаю.  А ви?  Подивіться на ілюстрації. Вони вам допоможуть. Яка це казка?  Хто врятує княжну?  (Котигорошко). Чиї права були порушені? Ким?

Вихователь. Закінчилися телеграми. Ми як змогли, так допомогли порадами героям казок. Ну що ж, сова, ти задоволена. Залишайся з нами. Ви гарно попрацювали, а після цього ви маєте право і відпочити.

                                         Фізкультхвилинка

Вихователь. Коли ви робили вправи, ви посміхались. Іі від ваших доброзичливих посмішок почала  розквітати квітка Добра. Ви можете допомогти їй стати яскравішою і красивішою. Для цього ви маєте згадати і записати на її пелюстках, що лежать на ваших партах ті добрі справи, які ви робите вдома, в школі, у бабусі, в гостях. І нехай ця квітка Добра розквітне на нашій дошці. А ми почуємо про ваші гарні добрі справи. Другокласники допоможуть першокласникам записати. (Дидактична гра «Квітка Добра

Діти  прикріплюють  пелюстки на дошці, утворюється квітка). Бачите, скільки добрих справ можете ви зробити. Адже це зовсім не важко, але так приємно для оточуючих.

                         Доброта з роками не старіє

                         Доброта від холоду зігріє

                         І якщо вона як сонце світить

                         То радіють і дорослі й діти.

І я бажаю вам тепла, радості й добра. Дякую.  

 

 

   

 

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
1901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку