Проєкт "Нагодуй птахів взимку - вони віддячать тобі влітку"

Про матеріал
Проєкт покликаний познайомити дітей з птахами, які зимують у нашій місцевості, користю, яку вони приносять, та спонукає учнів допомагати птахам перезимувати. Матеріал допоможе класному керівникові залучити учнів до спостережень, групової роботи, досліджень, узагальнення матеріалу тощо.
Перегляд файлу

 

 

 

ПРОЕКТ

 

«Нагодуй птахів

узимку,

вони віддячать тобі

влітку»

 

2-3 класи

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

1 . Автор проекту

2 . Назва проекту

3 . Ключове питання

4 . Тематичні питання

5. Змістові питання

6 . Стислий опис

     7 . Навчальні цілі та очікувані результати навчання

8 . Діяльність учнів

9 . Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту

10 . Вхідні знання та навички

        11.  Учнівські роботи

             11. 1. Творчий звіт групи «Рятівники»

             11. 2. Творчий звіт групи «Помагайки»

             11. 3. Оформлення стінгазет

12. Інше

12. 1. Фотоальбом

12. 2. Презентація

12. 3. Слайди

12. 4. Брошура

13. Методичні матеріали

14 . Дидактичні матеріали

15 . Список використаних джерел

16 . Додаткове приладдя та витратні матеріали

17 . Ресурси Інтернету

18 . Оцінювання знань та вмінь учнів

19. Захист проекту

 

                                                              

 Учасники  проекту:

Керівник: вчитель Кец Людмила Вікторівна

Кец Анастасія  Анатоліївна (9 років) – командир   загону «Помагайки»

Костянецький Олег Андрійович (9 років)

Кашперук Ліля Валентинівна (8 років)

Мазур Людмила Петрівна (9 років)

Савчук Дмитро Андрійович(9 років)

Лук’янов Артем Васильович (8 років)

 

Керівник: вчитель Тимощук Валентина Миколаївна

Костина Назар Олександрович (8 років) – керівник  загону  «Рятівники»

Романюк Радіон Русланович (8 років)

Зелена Марина Вікторівна  (8 років)

Рибіцький Олег Олександрович (8 років)

Безцінна Світлана Василівна (9 років)

 

Автори  проекту

Тимощук  Валентина  Миколаївна

Кец  Людмила  Вікторівна

Назва проекту

«Нагодуй птахів узимку, вони віддячать тобі влітку»

Ключові питання

Скажіть-бо, люди, як без птахів жити?

Про що співають пташки взимку?

Тематичні питання

Чи потребують птахи нашої допомоги?

Як допомогти пташкам перезимувати?

Чому пташки гинуть взимку?

Змістові питання

Які птахи зимують в нашій місцевості?

Що їдять пташки взимку?

Як можна зробити годівницю своїми руками?

Як оспівані птахи у народній творчості?

Анотація

Під час екскурсії до осіннього лісу учні 2-3 класів з цікавістю спостерігали, як перелітні птахи збираються у зграї. Це зацікавило дітей і виникло питання «Які птахи залишаються зимувати у нашій місцевості?? Як їм допомогти пережити лют іморози?» Так і виникла ідея проекту «Нагодуй птахів узимку, вони віддячать тобі влітку». Діти розподілили завдання для кожного класу. Встановили терміни виконання проекту. Склали ретельний план роботи. Учні робили все гуртом, підтримуючи одне одного. Багато дітей в школі вивісили годівнички. Їх робили разом з батьком або дідусем та під час заняття гуртка «Умілець». Діти про це охоче розповідали. Також, діти добирали прислів’я та приказки, загадки, скоромовки, в яких говориться про птахів. Для залучення громадськості до збереження птахів були випущені стіннівки «Помагайки » та «Рятівники», проведений конкурс малюнків «Зимуючі птахи», інші види робіт.

Класи

2-3 класи

Навчальні цілі та очікувані результати навчання

- розширити і уточнити знання дітей про птахів;

- сформувати уявлення про спосіб життя птахів нашої місцевості взимку;

- виховувати бережливе ставлення до пернатих друзів;

- активізувати бажання допомогтиїм в холодну пору року

- розвивати дослідницьку діяльність учнів;

- вести спостереження за конкретним видом птахів

Діяльністьучнів

- дізнаються про зимуючи хптахів з енциклопедій, довідників, художньої літератури, зі скарбнички народної мудрості;

- з’ясовують, які годівниці потрібні для зимуючих птахів, які матеріали потрібні, як їх виготовити;

- виготовляють годівниці та розвішують їх на пришкільній ділянці, біля житлових будинків;

- добирають корм для зимуючих птахів;

- складають рецептурну книгу кормів для птахів;

- створюють слайди «Пташиний  ресторан»,  презентацію «Птахи у кадрі», фотоальбом «Ось ми які, помічники й рятівники»,

- проводять конкурс малюнків «Зимуючі птахи»;

- оформлюють стіннівки «Помагайки», «Рятівники».

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту

4 місяці (листопад – лютий)

Вхідні знання та навички

- грамотно формулювати та представляти власні думки;

- шукати та добирати інформацію з різних джерел;

- мати навички роботи в офісних програмах;

- використовувати мультимедійнітехнічні засоби;

- вміти готувати повідомлення;

- вести спостереження;

- уміти малювати.

Матеріали та ресурси

- принтер

-цифровий фотоапарат

- засоби для зв'язку з інтернетом

-сканер

- комп'ютери

Учнівські роботи

Творчий звіт групи «Рятівники»  (Додаток 1)

Творчий звіт групи «Помагайки»(Додаток 2)

 Стінгазети

 

 

 

G:\DCIM\100OLYMP\P3220677.JPG

 

Інше

  • Фотоальбом «Ось  ми  які, помічники  й  рятівники»(Додаток 3)
  • Презентація "Птахи у кадрі"(Додаток 4)
  • Слайди «Пташиний  ресторан»(Додаток 5)
  • Брошура «Відгадай,  хто  я?»  (Додаток 6)

 

Методичні матеріали

Буклет  вчителя

 

Година спілкування «Свято зимуючих птахів» (Додаток 7)

Дидактичні матеріали

Дидактичні матеріали вчителя 

Список використаних джерел

1.Журнал «Розкажіть онуку»

2.Журнал «Початкове навчання і виховання»

3.Журнал "Юный натуралист".

4.Енциклопедія  "Я пізнаю світ".

5. Т. Чамата «Легенди України» ( про птахів),Харків, «Промінь», 2009

Додаткове приладдя та витратні матеріали

Папір, матеріал для годівничок, зерно, фарби, ватман, клей, ножиці,нитки.

Ресурси Інтернету

http://all-pages.com/img/repphotos2/repphoto_3653_7829.jpg

http://www.floranimal.ru/gallery/big/1351.jpg

http://img-fotki.yandex.ru/get/39/ankudrya.2/0_169cb_a2a267e5_XL

http://kemclub.ru/best/3440680.jpg

http://img-fotki.yandex.ru/get/3111/astra-alaya.27/0_1caa0_4a14dd22_XL

 

Оцінювання знань та вмінь учнів

Оцінювання діяльності учнів відбувається згідно з розробленими критеріями

Захист проекту

Хід захисту проекту

І. Організаційний момент.
Вітання в колі.

(Усі разом) Холодно зараз в лісах і лугах.
Холодно зайчикам, лискам, птахам,
Затишно, тепло в класі у нас.
Доброго дня вам, вітаюя вас.

Діти, який у вас настрій?
(Діти показують свій настрій смайлами).

ІІ. Актуалізація опорни хзнань.
"Мозкова атака".

  1. Відгадайте загадку.
    Троє коней у зими,
    Швидко мчить вона саньми,
    Шлях морозом скутий.
    Дивні коні у зими.
    Коней тих назвали ми...
    (грудень, січень, лютий)
  2. Робота з календарем. Гра "Мікрофон".
    • Яка зараз пора року? (Зима.)
    • Назвіть зимові місяці (Грудень, січень, лютий.)
    • Який зараз місяць? (Грудень.)
    • Яка це частина мови? (Іменник.)
    • Визнач рід, число, відмінок цього слова.
    • Яке число? (9 грудня.)
    • Стан неба? (Похмуре.)
    • Яка температура порівняно з осінньою? (Нижча.)
    • Чому? (Бо сонце опустилося нижче і погано нагріває землю.)
    • Які зміни відбулися в природі взимку? (Відлетіли птахи, люди одягаються тепліше, випав сніг, є мороз тощо.)

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
Надання необхідної інформації.

За календарем зима починається 1-го грудня. Учені вважають початком зими 22 грудня - найкоротший день року. Сонце в цей день піднімається невисоко над обрієм. У природі зима настає щороку в різний час. Початком зими вважають дату, коли встановиться стійкий сніговий покрив.
Ось і настала довгоочікувана зима в нашій місцевості. Скоро усе вкриється пухнастою ковдрою. Ударить перший морозець. Він скує береги і засклить ставок суцільною прозорою шибкою. Проміння сонця буде відсвічуватися в цьому дзеркалі. Край берега будуть витанцьовувати сонячні зайчики.

Дрімає зимовий ліс. Холод скував дерева. Застигли білі берези і могутні дуби. Ніби все завмерло. Але про життя в лісі нагадує ланцюжок слідів на снігу.

Учитель показує малюнок "Сліди птахів".
Щоб дізнатися, чиї це сліди, маємо попрацювати в групах.

IV. Дослідницька діяльність. Робота в групах.(Додаток 8)

V. Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей.

  1. Бесіда.
    • Яких птахів називають зимуючими? (Тих, що на зиму не відлітають у вирій.)
    • Які птахи зимують у нас? (Сорока, ворона, синиця).
    • Назвіть зимових гостей з півночі. (Снігур.)
    • Що вам відомо про цих птахів?
  2. Фізхвилинка
    Крильця пташки розправляють,
    Їх до сонця піднімають.
    Потім можна політати
    І комашок поганяти.
    На галявину злетілись,
    Там зерна вони наїлись.
    Потім знову полетіли,
    У гніздечко хутко сіли.

VI. Узагальнення здобутих знань.

  1. Робота в групах. (Додатки 1, 2)
    Фізхвилинка
    Вправа для очей. Діти заплющують очі, учитель називає птахів, а учні розплющують очі, коли почують назву пташки, яка зимує у їх місцевості. (Зозулі, іволги, шпаки, солов’ї, журавлі, синиці, горобці.)

VIІ. Презентація отриманих результатів.

  1. Оцінювання та самооцінювання проекту. (Додаток 9)
  2. "Крісло автора".
    • Розкажи про снігура?
    • Доведи, чому синиця належить до найкорисніших комахоїдних птахів.

VIІІ. Підсумок. Виставка проектів.

  • Що ви дізнались нового під час роботи над проектом?
  • Чого ви навчились?
  • Чим ми можемо допомогти птахам узимку?

 

ІХ. Година спілкування «Свято зимуючих птахів»(Додаток 7)

 

Очікуваний результат
Діти стануть більш гуманно ставитися до зимуючих птахів, до природи рідного краю.
Більшість дітей зробить годівнички, які розвісили у дворі школи. Школярі будуть допомагати птахам у скрутну зимову пору.
Учні будуть знати, чому більшість птахів від нас завжди відлітають, а деякі птахи залишаються зимувати. Від цього проекту ми очікуємо, що в учнів підвищиться діагностика екологічної культури і загальна вихованість.

Висновок
Результати проекту, зацікавленість дітей та їх активна участь під час підготовки до проекту довели доцільність його проведення.
Діти психологічно та інформаційно були готові до участі в проекті. Вони зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено виконували конкретні доручення, працювали в групах.
Інформація мала достовірний та науковий характер.

 

 

 

docx
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку