ПРОЕКТ
«Нагодуй птахів
узимку,
вони віддячать тобі
влітку»
2-3 класи
Зміст
1 . Автор проекту
2 . Назва проекту
3 . Ключове питання
4 . Тематичні питання
5. Змістові питання
6 . Стислий опис
7 . Навчальні цілі та очікувані результати навчання
8 . Діяльність учнів
9 . Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
10 . Вхідні знання та навички
11. Учнівські роботи
11. 1. Творчий звіт групи «Рятівники»
11. 2. Творчий звіт групи «Помагайки»
11. 3. Оформлення стінгазет
12. Інше
12. 1. Фотоальбом
12. 2. Презентація
12. 3. Слайди
12. 4. Брошура
13. Методичні матеріали
14 . Дидактичні матеріали
15 . Список використаних джерел
16 . Додаткове приладдя та витратні матеріали
17 . Ресурси Інтернету
18 . Оцінювання знань та вмінь учнів
19. Захист проекту
Учасники проекту:
Керівник: вчитель Кец Людмила Вікторівна
Кец Анастасія Анатоліївна (9 років) – командир загону «Помагайки»
Костянецький Олег Андрійович (9 років)
Кашперук Ліля Валентинівна (8 років)
Мазур Людмила Петрівна (9 років)
Савчук Дмитро Андрійович(9 років)
Лук’янов Артем Васильович (8 років)
Керівник: вчитель Тимощук Валентина Миколаївна
Костина Назар Олександрович (8 років) – керівник загону «Рятівники»
Романюк Радіон Русланович (8 років)
Зелена Марина Вікторівна (8 років)
Рибіцький Олег Олександрович (8 років)
Безцінна Світлана Василівна (9 років)
Автори проекту
Тимощук Валентина Миколаївна
Кец Людмила Вікторівна
Назва проекту
«Нагодуй птахів узимку, вони віддячать тобі влітку»
Ключові питання
Скажіть-бо, люди, як без птахів жити?
Про що співають пташки взимку?
Тематичні питання
Чи потребують птахи нашої допомоги?
Як допомогти пташкам перезимувати?
Чому пташки гинуть взимку?
Змістові питання
Які птахи зимують в нашій місцевості?
Що їдять пташки взимку?
Як можна зробити годівницю своїми руками?
Як оспівані птахи у народній творчості?
Анотація
Під час екскурсії до осіннього лісу учні 2-3 класів з цікавістю спостерігали, як перелітні птахи збираються у зграї. Це зацікавило дітей і виникло питання «Які птахи залишаються зимувати у нашій місцевості?? Як їм допомогти пережити лют іморози?» Так і виникла ідея проекту «Нагодуй птахів узимку, вони віддячать тобі влітку». Діти розподілили завдання для кожного класу. Встановили терміни виконання проекту. Склали ретельний план роботи. Учні робили все гуртом, підтримуючи одне одного. Багато дітей в школі вивісили годівнички. Їх робили разом з батьком або дідусем та під час заняття гуртка «Умілець». Діти про це охоче розповідали. Також, діти добирали прислів’я та приказки, загадки, скоромовки, в яких говориться про птахів. Для залучення громадськості до збереження птахів були випущені стіннівки «Помагайки » та «Рятівники», проведений конкурс малюнків «Зимуючі птахи», інші види робіт.
Класи
2-3 класи
Навчальні цілі та очікувані результати навчання
- розширити і уточнити знання дітей про птахів;
- сформувати уявлення про спосіб життя птахів нашої місцевості взимку;
- виховувати бережливе ставлення до пернатих друзів;
- активізувати бажання допомогтиїм в холодну пору року
- розвивати дослідницьку діяльність учнів;
- вести спостереження за конкретним видом птахів
Діяльністьучнів
- дізнаються про зимуючи хптахів з енциклопедій, довідників, художньої літератури, зі скарбнички народної мудрості;
- з’ясовують, які годівниці потрібні для зимуючих птахів, які матеріали потрібні, як їх виготовити;
- виготовляють годівниці та розвішують їх на пришкільній ділянці, біля житлових будинків;
- добирають корм для зимуючих птахів;
- складають рецептурну книгу кормів для птахів;
- створюють слайди «Пташиний ресторан», презентацію «Птахи у кадрі», фотоальбом «Ось ми які, помічники й рятівники»,
- проводять конкурс малюнків «Зимуючі птахи»;
- оформлюють стіннівки «Помагайки», «Рятівники».
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
4 місяці (листопад – лютий)
Вхідні знання та навички
- грамотно формулювати та представляти власні думки;
- шукати та добирати інформацію з різних джерел;
- мати навички роботи в офісних програмах;
- використовувати мультимедійнітехнічні засоби;
- вміти готувати повідомлення;
- вести спостереження;
- уміти малювати.
Матеріали та ресурси
- принтер
-цифровий фотоапарат
- засоби для зв'язку з інтернетом
-сканер
- комп'ютери
Учнівські роботи
Творчий звіт групи «Рятівники» (Додаток 1)
Творчий звіт групи «Помагайки»(Додаток 2)
Стінгазети
Інше
Методичні матеріали
Буклет вчителя
Година спілкування «Свято зимуючих птахів» (Додаток 7)
Дидактичні матеріали
Дидактичні матеріали вчителя
Список використаних джерел
1.Журнал «Розкажіть онуку»
2.Журнал «Початкове навчання і виховання»
3.Журнал "Юный натуралист".
4.Енциклопедія "Я пізнаю світ".
5. Т. Чамата «Легенди України» ( про птахів),Харків, «Промінь», 2009
Додаткове приладдя та витратні матеріали
Папір, матеріал для годівничок, зерно, фарби, ватман, клей, ножиці,нитки.
Ресурси Інтернету
http://all-pages.com/img/repphotos2/repphoto_3653_7829.jpg
http://www.floranimal.ru/gallery/big/1351.jpg
http://img-fotki.yandex.ru/get/39/ankudrya.2/0_169cb_a2a267e5_XL
http://kemclub.ru/best/3440680.jpg
http://img-fotki.yandex.ru/get/3111/astra-alaya.27/0_1caa0_4a14dd22_XL
Оцінювання знань та вмінь учнів
Оцінювання діяльності учнів відбувається згідно з розробленими критеріями
Захист проекту
Хід захисту проекту
І. Організаційний момент.
Вітання в колі.
(Усі разом) Холодно зараз в лісах і лугах.
Холодно зайчикам, лискам, птахам,
Затишно, тепло в класі у нас.
Доброго дня вам, вітаюя вас.
Діти, який у вас настрій?
(Діти показують свій настрій смайлами).
ІІ. Актуалізація опорни хзнань.
"Мозкова атака".
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
Надання необхідної інформації.
За календарем зима починається 1-го грудня. Учені вважають початком зими 22 грудня - найкоротший день року. Сонце в цей день піднімається невисоко над обрієм. У природі зима настає щороку в різний час. Початком зими вважають дату, коли встановиться стійкий сніговий покрив.
Ось і настала довгоочікувана зима в нашій місцевості. Скоро усе вкриється пухнастою ковдрою. Ударить перший морозець. Він скує береги і засклить ставок суцільною прозорою шибкою. Проміння сонця буде відсвічуватися в цьому дзеркалі. Край берега будуть витанцьовувати сонячні зайчики.
Дрімає зимовий ліс. Холод скував дерева. Застигли білі берези і могутні дуби. Ніби все завмерло. Але про життя в лісі нагадує ланцюжок слідів на снігу.
Учитель показує малюнок "Сліди птахів".
Щоб дізнатися, чиї це сліди, маємо попрацювати в групах.
IV. Дослідницька діяльність. Робота в групах.(Додаток 8)
V. Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей.
VI. Узагальнення здобутих знань.
VIІ. Презентація отриманих результатів.
VIІІ. Підсумок. Виставка проектів.
ІХ. Година спілкування «Свято зимуючих птахів»(Додаток 7)
Очікуваний результат
Діти стануть більш гуманно ставитися до зимуючих птахів, до природи рідного краю.
Більшість дітей зробить годівнички, які розвісили у дворі школи. Школярі будуть допомагати птахам у скрутну зимову пору.
Учні будуть знати, чому більшість птахів від нас завжди відлітають, а деякі птахи залишаються зимувати. Від цього проекту ми очікуємо, що в учнів підвищиться діагностика екологічної культури і загальна вихованість.
Висновок
Результати проекту, зацікавленість дітей та їх активна участь під час підготовки до проекту довели доцільність його проведення.
Діти психологічно та інформаційно були готові до участі в проекті. Вони зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено виконували конкретні доручення, працювали в групах.
Інформація мала достовірний та науковий характер.