Година спілкування. Всесвітній день поезії

Про матеріал
Сценарій можна використовувати на годинах спілкування та на уроках читання (тема "Медіавіконце або медіапроект").
Перегляд файлу

Година спілкування

Всесвітній день поезії

Мета: формувати художньо-літературний смак, розвивати пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, доброзичливе ставлення до однокласників.

Учень. Є поети дорослі, є поети маленькі!

Вони пишуть про мир і війну,

Дружбу і Вкраїну-неньку.

21 березня – це надзвичайний день,

Сумувати, плакати,

Не писати віршів і пісень,

Не фантазувати

І вірші не читати

Всім дівчатам і хлопцям

Суворо забороняється.

 

Учень. Будемо вірші читати,

Будемо вірші складати,

Поезію вихваляти!

Ми запрошуємо Вас

На поетичний свій Парнас.

 

Учень. Добрий день! Ми раді вас вітати в нашому затишному класі. Сьогодні ми зібрались, щоб вшанувати її величність ПОЕЗІЮ. Наш урок присвячений Всесвітньому дню поезії. Це свято щороку 21 березня (в день весняного рівнодення).

 

Учень. Всесвітній день поезії відзначається в Україні з 2004 року. Ми раді вітати всіх, хто любить поезію.

 

Учитель. – Діти, а що для вас значить поезія.Учні  складають «Асоціативний кущ».

 

Члени «Довідкового бюро».

Учень 1. Березень багатий на визначні події для книголюбів і всіх, хто щодня опановує мистецтво слова. 21 березня за ініціативою ЮНЕСКО святкують Всесвітній день поезії.

 

Учень 2. Гарна поезія збагачує словниковий запас і допомагає висловити свою думку.

 

Учень 3. Вірші тренують пам'ять, влаштовуйте челендж – один вірш на тиждень. Покращуйте пам'ять і вже за декілька місяців зможете краще запам’ятовувати.

Учень 4. Вчені Ліверпульського університету провели дослід. Вони спостерігали за тим, як змінюється активність мозку добровольців під час читання поезії. Мозок  людини реагує на кожне слово.

 

Учень 5. Поезія лікує, надихає, смішить. Вона не вимагає від нас багато часу – але вона віддячить нам обов’язково. Всесвітній день поезії – гарна нагода попіклуватися про свою книжкову полицю й поповнити її поезією.

 

Учень. За одним із тлумачень поезія є мистецтвом зображати  прекрасне в слові. Озирніться довкола, відшукайте поезію в буденному, знайомому, але такому, що знову і знову надихає.

 

Учень. В житті – по всякому ведеться,

То біль, то відчай – коло серця

Та от: коли у сад піду,

То світ від буднів відведу.

 

Учень. І дзвін росинки у траві

Перекладу в слова живі

Над мертвим коником заплачу

Ісе навік усім пробачу.

 

Учень. Поезія в душі у нас живе одвічно,

Тому і мова наша ніжна, мелодична

Слова римовані із серця так і рвуться.

Вони віршами чи поезією звуться.

Ми з вами почнемо тренуватись,

Щоб мати право поетами зватись.

 

Реклама.

Гра «Візьми слово в долоні»

Мова – середа, мальва, абетка, стежка, верба, слова, вода, книга, жнива, земля, весна, колискова, день, сова.

Один учень з групи читає слова, а учні плескають в долоні, де буде рима.

Гра «Зупиняюсь, а ви продовжіть»

Мамина пісня лунає,

Мене вона (не минає, звеселяє)

І ніби журавлик літає,

Коли моя мама (співає)

Гра .

Скласти речення з мовною луною.

Піднялися діти – враз – раз.

Розпочнемо гру для нас – нас.

Чи почули діти всі – всі.

Не похмурі в школі дні – ні.

Позбираємо слова – слова.

Щоби мова зацвіла – цвіла.

Не засмітим її, ні – ні.

Школа кожного вітряк – так.

А без неї аж ніяк – так.

 

Учитель. Будемо з вами, мої любі діти, знову вірші ми творити,

А щоб хватило поетичної сили, ми допомоги у поетів просили.

 

1 група. Продовжіть речення.

Вірш – (невеликий поетичний твір, найчастіше з римуванням рядків).

Поет – (людина, яка пише віршовані твори).

Верлібр – (неримовані вірші)

Білий вірш – неримований вірш. Їх писала і Леся Українка.

Автор – (митець, котрий написав будь-який літературний твір).

Монолог – виголошення думок  людиною.

Діалог – (розмова між двома особами).

Лимерики – (нісенітниці).

 

 

Творче завдання

Скласти віршований діалог.

-         Де так довго ти ходив?

-         (Я уроки довго вчив).

-         -Де це, діти, наче бджоли?

-         (Щоб дізнатись, йди до школи)

 

4 група.

Складіть чистомовку. (по два слова)

Ець – ець –

Ка –

Ве –

Же –

Ці –

Во –

 

5 група

Гра « Склади речення за початком»

Чую мову…

(чую мову – веселкову.

-         Колискову.

-         Казкову

-         Нашу основу

-         По слову.

Для усіх груп.

Робота над виразним читанням.

Учитель . Багато віршів покладено на музику. 

Сьогодні на уроці я б хотіла прочитати вам мій улюблений вірш Л. Костенко.

«Мати».

Вона була красуня з Катеринівки.

Було у неї п'ятеро вже вас.

Купляла нам гостинчика за гривеник,

топила піч і поралась гаразд.

 

Ходила в церкву, звісно, як годиться.

Гладущики сушила на тину.

Така була хороша молодиця

і мала мрію гарну і чудну.

 

У ті часи, страшні, аж волохаті,

коли в степах там хто не воював, —

от їй хотілось, щоб у неї в хаті

на стелі небо хтось намалював.

 

Вона не чула зроду про Растреллі.

Вона ходила в степ на буряки.

А от якби не сволок, а на стелі —

щоб тільки небо, небо і зірки.

 

Підсумок конкурсу віршів.

Обговорення:

Колаж «У бібліотеці».

Відгук «Мій улюблений вірш».

Вчитель: Ми згадували сьогодні відомих поетів. Я дякую вам за прекрасне виконання поезії. Ми знайомі з творчістю видатної поетеси Ліни Костенко, яка пише чудові поезії, а 19 березня вона святкує свій день народження.

 

 

 

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку