Година спілкування «Як ти розумієш слово дружба?»

Про матеріал
Дана година спілкування сприяє поглибленню та розширенню поняття у дітей про дружбу, навчить учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допоможе усвідомити значимість слова «друг»; сприятиме виникненню дружнього колективу в класі; виховуванню любові, поваги та бережливого ставлення до друзів
Перегляд файлу

Тема:  Як ти розумієш слово дружба?

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Обладнання: Крилаті вислови про дружбу і товаришування, малюнки дітей,

картки для роботи в групах та в парах, слайди, музичні записи, віник з різочками.

 Хід години спілкування

І. Організація класу. Діти у нас сьогодні  завітали гості давайте привітаємо їх.

Доброго ранку

Доброго дня бажаєте ви і бажаю вам я.

Руку другу простягни

Посмішку усім пошли,

Добрий ранок,

Добрий день

Нашу зустріч розпочнем.

Сьогодні ми будемо працювати за правилом 5 пальчиків.

1. Бесіда про мрії і бажання дітей

- Про що ви мрієте найбільше?

(Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)

- Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це?

(Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)

ІІ. Оголошення теми і мети заходу.

- Діти, послухайте вірш, який записаний на дошці:

Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помога.

- Сьогодні ми з вами поговоримо про те чого не можна купити за гроші, про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього?

 IІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Пісня «Першокласники».

Учні тільки нещодавно ви переступили поріг школи тепер ви школярі учні 1 класу. А чи є у вас друзі? Назвіть їх.  Вам було випереджальне завдання намалювати друга і розповісти про нього.

Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.

Усе з чогось починається:

Школа – з порога

Урок – із дзвінка,

А з чого ж починається дружба?

 - Під час підготовки виховної години знайшла вірш, прочитала і подумала:  

- А може це про нас? Подумайте і ви над рядками цього вірша.

 

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і звезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Соню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

 Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення змісту почутого

 

-      Що нагадав вам цей вірш?

-      Як виправити ситуацію в класі?

 У нас немає ти

У нас немає я

Ми єдиний клас

Ми одна сімя.

 Гра:  «Справжній друг»  Пальчик пальчик тук тук тук
Тук тук тук

По цеглиночці тук тук

Плесь плесь раз два три

Ти цеглиночку бери її другу передай

Гру спочатку починай.

Якщо названа якість є якістю справжнього друга то діти підніміть жовту цеглинку  якщо не є якістю справжнього друга то піднімають червону цеглинку.

(Якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )

2.   Перегляд відео « Мудрі казки. Не треба ображати друзів».

- Чи можна сказати, що наш клас – дружний?( Так.)

- Які вчинки доводять, що це так?

Можливі відповіді дітей:(Разом проводимо свята. Разом вітаємо іменинників.

Допомагаємо один одному одягатися швидко.Допомагаємо у навчанні.

Разом граємося та відпочиваємо. Все це хороші вчинки.)

- Чим ви можете допомогти другу, коли у нього поганий настрій?

3. Перегляд уривку мультфільму «Просто так!».

- А зараз перегляньте уривок з мультфільму «Просто так» і дізнаємося, як хлопчик підтримав ослика?

- То як хлопчик підтримав ослика?

- Чим був здивований ослик?

- Що це було просто так?

- Отож, і ми повинні чинити по відношенню один до одного добрі справи, не чекаючи від цього якоїсь похвали, а просто так!

Фізкультхвилинка

IV. Закріплення та осмислення знань.

- Я пропоную послухати вірш і визначити, чи добре поводився зі своїми друзями наш наступний герой.

Новий велосипед

Славкові, що з квартири сорок,

Велосипед купили вчора.

Він зразу в двір його потяг,

Прудкого та дзвінкого.

Все хизувався ним, та нас

Не підпускав до нього.

Просила Іра: «Славчик, дай

Проїхать до паркану!»

А він Ірині: «Не займай,

Бо дам – так враз відстанеш!»

Просив Юрко: «Ну дай хоч раз

Проїду метрів двісті!»

А він Юркові: «Ач, який!

Собі купи – та їзди»!

Ми відійшли. Славко ж гуляв

Ще довго на подвір’ї.

А ви скажіть: поступлять так

Із вами друзі вірні?

Обговорення

- Не говорячи слова «НІ», скажіть, чи будуть діти дружити зі Славком? Чи будуть у хлопчика вірні товариші?

- Які риси характеру Славка відкрилися вам у вірші?

-Якби ви зустріли такого Славка, що б ви йому порадили?

Щоб люди вас поважали, приязно ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

Вчитель: Дякую діти, ви мене переконали, що вмієте дружити, що вам відомі правила дружби і ви знаєте найголовніший закон дружби: цінуй своїх друзів.

4. Гра «Квітка дружби».

— А зараз я пропоную кожній групі скласти квітку дружби. На пелюстках запишіть якість, необхідну для дружби. Пелюстками з написами доповніть серединки квітів.

Діти пишуть на пелюстках слова і складають квіти. Коли робота закінчена, зачитують якості, необхідні для дружби.

Учні приходять до висновку, що таких якостей дуже багато. Треба виховувати їх у собі. Тільки тоді будеш мати справжніх друзів.

5. Вправа «Гронування»

- Яким би ви хотіли бачити свого друга (подружку)? Серед особистісних якостей виберіть потрібні.

друг : привітний лінивий заздрісний справедливий вірний надійний хитрий байдужий чуйний пихатий, жадібний відвертий спокійний глузливий.

Дружба справді допомагає в житті, але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.

Уникай агресивних дій та думок, інакше може спалахнути бійка. В народі кажуть, що сильніший не той, хто вдарив, а той, хто стримався.

Твоє шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до тебе. Друзі цінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість…

Не звертати уваги? Неможливо, адже він твій друг. А кидати друга в біді неправильно. Дотримуйся правил дружби і тебе називатимуть справжнім другом, у тебе буде багато друзів, життя твоє стане радісним.

6. Висновки (діти складають закон про дружбу)

- завжди прислухатися одне до одного;

- не брехати одне одному;

- не кривдити та не обзивати одне одного:

- завжди підтримувати одне одного;

- не залишати одне одного в біді;

- завжди чинити по справедливості;

- завжди поступатися одне одному;

- допомагати одне одному

7. Скарбничка народної мудрості.

Вчитель. Народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок.

- Діти, я пропоную вам позмагатися. Я читаю вам початок прислів’я, а ви його продовжуєте:

- Не май 100 рублів, а май 100 (друзів).

- З ким поведешся, того й (наберешся).

- Друга шукай, а знайдеш (тримай).

- Друга шукай, а знайдеш – (бережи).

- Старий друг кращий за нових ( двох).

- Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, (хто ти).

- Друзі пізнаються у (біді).

- Вірний приятель – то найбільший (скарб).

8.  Дослідження «Сила дружби».

  • Поглянуть, у мене в руках оберемок із 30 тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи. Давайте спробуємо його переламати.

Чи вдалося це зробити?  Як ви думаєте чому?

  • Так, сила цього оберемку ховається у його єдності. Прутиків багато, вони всі зв’язані разом, тому і нам важко було це зробити. А якщо я розв’яжу оберемок, і дам кожному з вас одну паличку і запропоную її зламати, чи зможете ви це зробити? Давайте спробуємо!

Чи вдалося це зробити? Чому?

  • Справді, одну паличку ми швидко переламали, бо вона одна-одненька, тоненька і маленька. Легко вам було це зробити чи ні?
  • Так і серед людей, коли ти сам один, - тебе легко образити, тобі сумно, важко. А коли ти маєш друзів – ви вже, як оцей оберемок прутиків, що я спочатку показувала, - сильні, міцні, жваві, єдині, ви – разом і в цьому ваша міць. Пам’ятайте, - друзів потрібно берегти.

VII. Підсумок уроку.

Підсумкова бесіда.

— Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали в групах та вчились дружнім стосункам.

— Що нового ви дізнались і чому навчилися на уроці?

— Що таке дружба? Що означає дружити?

На згадку про наш урок кожен учень отримує пам’ятки.

Пам’ятка!

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

 

doc
Додано
18 березня 2023
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку