Година спілкування "Який твій друг і партнер?"

Про матеріал

Формувати в учнів початкових класів навички партнерської діяльності і вміння вибирати партнера для виконання спільної роботи; вчити відстоювати свою ідею та прислухатися до думки інших.

Перегляд файлу

Година спілкування «Який він друг і партнер?»

 

Дмитришина Катерина Вікторівна,

 учитель початкових класів Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

Мета: Розкрити поняття «друг», «товариш», «партнер»;  формувати в учнів навички партнерської діяльності і вміння вибирати партнера для виконання спільної роботи; вчити відстоювати свою ідею та прислухатися до думки інших; розвивати бажання співпрацювати, вміння приймати рішення; виховувати ввічливість, коректність у спілкуванні, почуття справедливості, толерантності; вчити дітей допомагати близьким, вдумливо ставитись до вибору подарунків рідним людям та друзям.

Обладнання: зображення казкових героїв, предметні малюнки, олівці, фломастери, альбом, мікрофон для інтерв’ю, чаша з водою, сигнальні картки зеленого кольору, індивідуальні картки з позначками «+» та «-».

 

Хід заняття:

Учитель. Увага! Сьогодні на годину спілкування «Партнер. Вибір партнера» зібралися просто гарні діти, щоб продемонструвати власні ділові якості, здібності, кмітливість, здатність до творчості. З’ясувати, хто такий друг, товариш, партнер, якою буває справжня дружба.

Для цього вам слід об’єднатися у групи:

А  -  за перший стіл сідають ті, у кого найулюбленіший колір червоний;

Б  -  за другий стіл сідають ті, в чиєму імені є буква «а»;

В  -  за третій стіл сідають ті, у кого день народження у січні;

Г  -  за четвертий стіл сідають ті, хто має будь-яку домашню тварину.

(Можливий інший варіант об’єднання учнів на групи.)

  1. Розминка

(Кожна група має набір сигнальних карток зеленого кольору, яку вони підіймають, якщо знають відповідь на питання. Учасники інших груп доповнюють відповіді попередніх виступаючих за бажанням) 

Запитання 1. Як називають людей, які беруть участь у якійсь справі (грі) разом із кимось? (Партнерами)

Запитання 2. Якими якостями має володіти кожен із партнерів? (Поважати думки інших, бути чесним, поважати один одного, вміти домовлятися)

Запитання 3. Назвіть ситуації, в яких простежується партнерство. (Гра, школа, збирання врожаю, гуртки, вистава) Яку партнерську роботу ви виконуєте в школі, удома? (Відповіді дітей)

Запитання 4. Доберіть синоніми до слова партнер. (Учасник гри, співучасник, напарник)

2. Інтервю «Друг та товариш»

Учитель. Діти, дякую вам за відповіді. А зараз на дошці прочитайте речення та  доповніть його словами, яких не вистачає.

У мене є сусід, йому 6 років. Знають всі, що він і я …  . Ми …   . (Відповіді учнів)

  •    Скажіть, скільки  у вас є товаришів?
  •    Чи є справжній друг?
  •    Чому ти вважаєш цю людину справжнім другом?

- Сьогодні ми будемо говорити саме про це.

3. Вправа «Портрет друга»

- Намалюйте портрети своїх друзів.

- Намалюйте поруч те, що ви хотіли б подарувати своєму другові.

- Уявіть, що вам доручили підготувати декорації до лялькової вистави. З ким з учнів ви б хотіли виконувати це завдання? Чому?

- Чи може другом бути для хлопчика дівчинка, а для дівчинки – хлопчик?

- Скільки таких друзів може бути у людини (багато, небагато)?

- Якими б ви хотіли бачити своїх друзів? (чуйними, доброзичливими, щирими, співчутливими, справедливими, вірними, ввічливими, лагідними)

 

4. Вправа «Обери правила для справжніх друзів» (активність в групах)

(Групи отримують написані на аркушах вислови-правила)

Завдання: підкресліть зеленим  кольором вислови-правила, яких повинні дотримуватися справжні друзі:

  •    будь чесним
  •    якщо пообіцяв – виконувати не обов’язково
  •    не впевнений, що зробиш – не обіцяй
  •    якщо помилився – зізнайся
  •    кажи те, що  думаєш
  •    розповідай таємниці
  •    не прощай помилки другові
  •    будь жадібним
  •    думка друга важлива.

5. Розв’язання конфліктних ситуацій (активність в групах)

5.1. Ситуація – дія (учні обговорюють ситуацію в групах та презентують відповідь):

І група - двоє учнів смакують морозивом, а у третього нічого немає;

ІІ група - школярі граються, а в одного немає іграшки;

ІІІ група - ображений учень плаче;

ІV  група - сусід по парті не має ні ручки, ні простого олівця.

5.2. Опитування-блискавка (група, яка першою хоче відповісти  - підіймає зелену сигнальну картку)

  • Ситуація – тест:

Ти прийшов до друга пограти на компютері. А в нього сидить інший хлопчик, якого ти не знаєш. Як ти будеш поводитися?

  •    Чемно привітаєшся.
  •    Гримнеш дверима і підеш геть.
  •    Образишся на свого друга.
  •    Ви всі разом будете гратися.
  • Ситуація – роздум:

Чи є друзями герої таких казок і мультфільмів? Чому?

  •    Герої казки «Ріпка».
  •    Заєць і Вовк з мультфільму «Ну, постривай!»
  •    Леопольд і Мишенята з мультфільму «Кіт Леопольд».
  •    Том і Джері.
  •    Що було б, якби зникли друзі?
  • Ситуація – «Я»:

(Учені в групах обирають та  підіймають сигнальну картку з позначками «+», якщо відповідь «так»; « - » , якщо відповідь «ні». Картки  у кожного учня)

  •    Я робив (робила) своїм товаришам компліменти.
  •    Я пробував (пробувала) усміхатися, навіть коли я не погоджувався (не погоджувалася) з думкою товариша.
  •    Я є гарним товаришем, тому що завдяки мені інші почувають себе добре.
  •    Я завжди намагаюся говорити не надто голосно.

- Я дуже чемно звертаю увагу товаришів, коли вони перестають думати  про поставлене завдання.

 -  Я (допоміг) допомогла упорядкувати наше робоче місце.

Учитель:  Діти! Як ви працювали в групах? (Дружно, допомагали один одному)

-  Працюючи в групах, що вам допомогло швидко виконувати завдання?  (взаємодопомога, підтримка оточуючих…)

- Як можна назвати людину, яка допомагає, співпрацює, розуміє, допомагає? (партнером)

-  Що треба робити, щоб  робота буде виконуватися швидко і правильно? (дотримуватися правил)

6. Вироблення правил партнерства

C:\Users\IraOni\Desktop\-stock-illustration_csp8640856.jpgУчитель: Спробуємо скласти ці правила партнерства.

(Правила пропонують учні, учитель може записувати їх на доці або на підготовленому аркуші, який можна оформити у вигляді контракту. Після того, як роботу завершено, учні можуть підписати контракт або залишити власну  наліпку, демонструючи власну загоду)

Орієнтовні правила партнерства:

  •    Ми поважаємо права інших членів класу та нашої групи.
  •    Ми ніколи не сміємося з чужих помилок.
  •    Ми можемо робити помилки, так ми вчимося за допомогою та через свої помилки.
  •    Ми ділимося своїми думками.
  •    Ми завжди допомагаємо члену групи, якщо він (вона) попросить.
  •    Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші та, якщо треба, запитуємо.
  •    Ми цінуємо старання інших людей.
  •    Ми встановлюємо чергу, робимо свою частину роботи та стараємося її зробити найкраще.
  •    Ми намагаємося не задавати питань учителеві, якщо ми ще не спитали інших членів своєї групи.

Учитель: Спираючись на вироблені правила, виконаємо наступне завдання.

7. Вправа-гра  «Сядьмо рядком, поговоримо ладком»

C:\Users\IraOni\Desktop\1441693849_dwarves-05.png(До класу входить Гном (підготовлена дитина-старшокласник чи хтось із батьків). Він сідає разом із дітьми в коло, ставить у його центр чашу з водою і промовляє слова: «Чаша з водою буде спокійною й гарною, якщо ми будемо так само гарно говорити і чинити». Діти далі разом із Гномом виконують завдання)

  •                   До нас завітали гості з різних казок. Чомусь усі вони сперечаються і просять у вас поради та відповіді на питання “Хто має рацію?”. Допоможемо?

Перший випадок. Зайченя каже білці: «Куди ти лізеш? Тут моє місце!»  А білочка відповідає: «Чому б тобі не сказати “Я хочу тут малювати. Посунься, будь ласка?» Хто з них правий? (Відповіді учнів І групи).

Другий випадок. Вовченя, ображене на ведмежа, кричить: «Думай, куди лапи ставиш!»  Порадьте, як вовченяті краще відповісти ведмедику (Ти наступив мені на лапки. Мені боляче!)  (Відповіді учнів ІІ групи).

Третій випадок. Лисичка каже білочці: «У нас однакові пухнасті хвости. Ми схожі. Будемо друзями!» Якою може бути відповідь білочки? (Відповіді учнів ІІІ групи).

Четвертий випадок. Вовченя каже лисичці: «Ти нічого не робиш, бо ти ледарка». Як залучити лисичку до спільної праці?  (Відповіді учнів ІV групи).

Після аналізу всіх випадків Гном каже: «Вода в чаші спокійна. Ми гуртом правильно розв’язали проблеми й допомогли нашим героям». Правду в народі кажуть: «Ласкаве слово дорожче за золото».

8. Підсумок заняття. Вправа «Давайте дружно жити»

Учитель: Любі діти! Запрошую вас до кола.

(Діти беруться за руки та промовляють тричі слова: «Давайте дружно жити і дружбою дорожити!». Перший раз на місці, другий – обнявшись із учнем, який стоїть зліва, третій – із учнем, який стоїть справа).

 

9. Виконання учнями «Пісенька друзів»

                                                                                              Слова Ю.Ентіна

                                                                                         Музика Р.Гладкова

Дружить з сонцем вітерець

І роса з травою.

Дружить з метеликом квітка,

Дружимо ми з тобою!

Все з друзями навпіл

Поділити ми раді.

Тільки сваритися друзям

Ніколи не треба!

Учитель. Любі друзі! Дякую вам за спільну творчу роботу.

 

 

Список використаних джерел:

  1.               Вітковська О. І. «Я» концепція і самореалізація особистості: актуальна, психологічна проблема професійного самовизначення. Науково – методичний збірник. – Харків, 1996.- с.202-255.
  2.     Палига О. В., Джус М. В. Формування економічного мислення молодших школярів. Методичні знахідки вчителів початкових класів з поглибленим вивченням основ економіки. – Тернопіль: Мандрівець, 2006. – с.10.
  3.     Побірченко Н.А. Партнерство. Навчально-методичний посібник для учнів початкових класів. – Київ, 1999. – с.56-60.
  4.     Сасова І., Нагуманова І. Економіка для молодших школярів. Віта - Пресс, 2000.
  5.     Словник української мови. Академічний тлумачний словник. Том 6, 1975. – с.79

 

1

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку