Урок. "Добре там жити, де вміють дружити"

Про матеріал

Пропонувати посильний рівень вимог відповідно до рівня навченості та научуваності; вчити учнів концентруватися та максимально викладатися в обмежений час; дати можливість навіть слабкому учневі отримати високу оцінку;створювати умови для свідомого і самостійного вибору учнями рівнязасоєння навчального матеріалу;дати можливість сильним учням проявити свої творчі здібності.

Перегляд файлу

.  Перший урок. 1 клас.

Тема. « Добре тим, хто вміє дружити»

 

Очікувані результати.

Учні знатимуть:

*що їх мала батьківщина і Батьківщина – велика Україна;

*державні та народні символи України;

*правила ціннісних дружніх стосунків, патріотизму;

* як здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.

Учні вмітимуть:

* працювати в колективі та здійснювати колективну роботу;

 допомагати та підтримувати один одного;

*проявляти соціальну відповідальність, чесність, терпимість, доброзичливість до іншого;

* проявляти творчі здібності, артистичні дані, мовлення,

Обладнання:плакат «Якщо дружить увесь клас, успіх буде повсякчас.»

Діти заходять до класу, обираючи дзвіночок певного кольору, для розподілу на групи. (голочками прикріплюють на груди)

                                            Хід уроку

Девіз уроку: « Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна

(Діти і батьки  утворюють коло)

1. Привітання.

Вчитель: 

Першокласники,

Школа двері для вас відчинила

І запрошує вчитись вас.

Бо знання – це велика сила!

Тож навчайтеся! В добрий час!

  10 школа вітає вас із цією визначною подією і хоче вручити символічний  ключик від Країни Знань.

(Учні беруть ключик, усі разом піднімають догори, фото)

2. «Слово - сюрприз»

Коробочка йде по кругу, діти відгадують  слово « дружба».

Діти посилають батькам повітряні поцілунки, батьки їх  ніжно ловлять і об’єднуються у групи за кольором дзвіночків.

3.Робота у групах дітей і партнерів.  Виведення правил дружби.

- З чого ж починається дружба, яких правил треба дотримуватись? Діти з партнерами виконують завдання, обирають і прикріплюють пелюстку до квітки.

1 група.

1. Прочитайте вірш і визначте ключове слово:

Дуже важливо шлях важкий пройти,

Друга вірного в житті собі знайти,

Втішити засмучену людину

І до щастя відшукати стежину,

Бо із другом завжди легше йти.

Не забудьте посмішку з собою взяти,

Бо посмішка робить людину гарнішою,

Ввічливішою, красивішою, ніжною,

Ласкавою і трохи сором’язливою.

2. Посміхніться сусіду.

3. А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей – так, ні))

  •                Посміхайтеся, коли вітаєтесь.
  •                Посміхайтесь, коли пожежа.
  •                Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.
  •                Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.
  •                Посміхайтеся, коли поганий настрій, – і тоді одразу стане легше і світліше на душі.
  •                Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

Отже, перша пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби …

2 група.

1. Ситуація. Прочитайте текст.

Оленка прийшла до Іринки.

-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.

-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!

-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

2. Поміркуйте і пройдіть тест.

А) у виборі друзів будь мудрим;

Б) вибирай друзів наосліп;

3.Визначне ключове слово.

Отже, друга пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить дреге правило дружби …

3 група.

1. Прчитайте вірш, визначне ключове слово дружби.

Якщо друг у тебе є,

Люби його над усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

Вислухати його вчись

З ним секретом поділись

I цукерку вдвох ви з’їжте

Яблуко навпіл розріжте.

2.Знайдіть це слово і у прислів’ї:

Це кожен з нас повинен добре знати.

 Друг – це той, за кого без вагань ти теж готовий все, що є віддати.

3. Отже, третя пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить третє правило дружби …

4 група.

1.Прочитай чарівні мирилочки:

А)Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

Б) Помиримось ми з тобою – не розлити нас водою.

В)

Я козак і ти козак,

Я  вояк і ти вояк,

Щоб в бою стояти мужньо,

Ми повинні бути дружні!

2. Назвіть ключове слово і покажіть як треба миритись.

3. Отже, четверта пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить четверте правило дружби …

5 група.

1.Прочитайте прислів’я: «Добре слово і кішечці приємне»

2. Діти називають 5 добрих слів для друзів, а помічники записують на долоньці.

3. Отже, п’ята пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить п’яте правило дружби …

6 група.

1. Пригадайте, як звати кота з  мультфільма, який завжди говорив: «Давайте жити дружно!» -- До чого він спонукав друзів?

2.Передайте по колу іграшку зі словами -  побажаннями, закінчуючи словами кота Леопольда.

3. Отже, шоста пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить шосте правило дружби …

7 група.

1. Станьте в коло, візьміться за руки. Ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість, любов від ваших чарівних посмішок.

Kak-risovat-serdce-pojetapno-v-redaktore-Inkscape-1

2.Що вас зігрівало?

3.Отже, сьома  пелюсточка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить сьоме правило дружби …

Клас читає ключові слова дружби: посмішка, мудрість, допомагай, вибачаймося, доброта, єдність, любов.

4. Гра «Так - ні». Робота зі значенням слів.

Вчитель: - Діти, а чи є родичами слова дружба  і друг?

На дошці ключове слово друг і слова-ознаки.  Діти відбирають відповідні до друга: порядний,чуйний, жадібний, подільчивий, сердечний, довірливий, хитрий, справжній, щирий, вірний, відвертий, брехливий, поступливий, впертий, подільчивий, добрий,злий.

5.Фізкультхвилинка  «У друзів немає вихідних».

6.Вірші у виконанні учнів.

1 учень.

Якщо хочеш мати друга ,

То поводься чемно дуже.

Віддай частину свого серця,

Тому, хто другом твоїм зветься

2 учень.

Якщо друг у тебе є,

життя радісним стає.

Разом можна все зробити.

То ж без друга не прожити!

3 учень.

Друга вислухати вчись,

з ним секретом поділись.

І цукерку вдвох ви зїжте,

навпіл яблуко розріжте

4 учень.

Якщо дружить увесь клас,

успіх буде повсякчас,

все вам легко удається,

весело усім живеться.

5 учень.

Що одному не під силу,

те гуртом ми зробим сміло.

Бо, як кажуть: «Добре жити

там, де вміють всі дружити».

7.Колективна робота.  Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти.

 Кольоровий глечик.

Я пропоную унікальну можливість об'єднати всі наші кольори  в одне ціле. (Я буду називати колір, а той хто помітить його у себе на парті буде підходити до мене і ділитися ним з нами).Почнемо з білого  як символу великого і чистого початку. (Насипаю сама)Тепер нехай кожен з вас додасть трохи свого кольору як символ індивідуальності та  єднання.

     1.Білий – великого і чистого початку.

2.ЖОВТИЙ  -  подарує нам  тепло і повагу. Це – колір золота і стиглого колоса.

3.БЛАКИТНИЙ - символізує благородство, ніжність і вірність.

4.ЧЕРВОНИЙ КОЛІР – наділить нас любов’ю.

5.КОРИЧНЕВИЙ - Це колір надійності, міцності, практичності і здорового глузду.Допомагає не витрачати час і сили даремно.

6.БІРЮЗОВИЙ – гармонія і чистота.

     7.РОЖЕВИЙ – наповнить нас ніжністю.

8.СИНІЙ – символ вірності, довір’я і безконечності.

     9.ОРАНЖЕВИЙ – принесе нам славу, велич та гідність.

     10.ЗЕЛЕНИЙ – дасть нам надію на злагоду, мир і спокій.

     11. КРЕМОВИЙ- розширює простір, полегшує сприйняття дійсності, дає впевненість, що все буде в порядку.

    12.СВІТЛО - КОРИЧНЕВИЙ: колір працьовитості і строгості.

    13.БУЗКОВИЙ КОЛІР означає легкість, відкритість, творчість.

    14.  СМАРАГДОВИЙ -  подарує нам  відчуттям вдячності за все, що ми маємо.

А для батьків ми приготували колір мудрості і розуміння, які будуть нам дуже необхідні. ФІОЛЕТОВИЙ

І, нарешті, я додам завершальний білий шар, який буде представляти нас як єдине ціле. Бо білий колір освітлює, оновлює всі кольори.

Вчитель: Подивіться, який чудовий візерунок вийшов! Змішавшись, піски різного кольору утворили єдине, гармонійне ціле!

Як піщинки не зможуть розділитися і знову повернутися в свої стаканчики, так і ми з вами з сьогоднішнього дня будемо  непорушною класною родиною!. Давайте перев’яжемо новонароджений символ життя нашого класу синьо-жовтою стрічкою, символом нашої  з вами Батьківщини. Бо саме своєю працею, своїм старанням, своїми діями ми творимо наше і її майбутнє. Посудина перев’язується стрічкою. Ми з вами будемо зберігати цей пісочок  як талісман, як спогад про наш урок і якщо, не дай Боже, нам буде важко чи сумно ми будемо дивитися на наш пісочок і згадувати, що разом ми велика, непорушна сила. Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей пісочок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас.

У нас немає ТИ.

У нас немає Я.

Ми - єдиний клас.

Ми - одна сім'я.

 

Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими!  А ми всі жили під мирним небом та хай завжди буде світити нам яскраве сонечко.

8.Україна- моя Батьківщина. Робота з картою.

9. Вікторина – інтерв’ю. Проводять діти.

Учні:

*  Як ти вважаєш, дружити повинні тільки діти чи і дорослі?

* А в нашій країні люди дружні?

*  Як називається наша держава?

* Яке місто є столицею України?

* Назвіть  державні символи України?

Вчитель:

-Молодці, ви вже багато знаєте. А зараз пригадайте якого кольору прапор ?

 

-України, візьміть з конструктора цеглинки ,  побудуйте прапор і високо його підніміть!

-Порівняйте з прапором на дошці. У кого правильно, молодці!

-Діти, а чи повинні дружити між собою держави?  Розповідь  вчителя про дружні стосунки, економічні  та торгові зв’язки,

Діти повторюють слова: «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти»

10. Декламування віршів учнями.

6.Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

7.Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

8.Що за школа в нас Нова?

Чути скрізь такі слова.

Думаю, що це цікаво,

Думають так і наші мами.

9. На « відмінно» вчитись будемо –

Ми вам обіцяємо!

Будемо встигати всюди,

Це ми точно знаємо!

10.Ми всі – діти України

Йдемо в НОВУ ШКОЛУ.

Радо приймемо всі зміни,

Все буде чудово!

11.Відчиняйте двері в клас!

Першокласники вже йдуть!

Дзвоник перший кличе нас.

- Як називається наша держава?

- Яке місто є столицею України?

- Назвіть  державні символи України?

Вчитель:

-Молодці, ви вже багато знаєте. А зараз пригадайте якого кольору прапор України, візьміть з конструктора цеглинки ,  побудуйте прапор і високо його підніміть!

-Порівняйте з прапором на дошці. У кого правильно, молодці!

-Діти, а чи повинні дружити між собою держави?  Розповідь  вчителя про дружні стосунки, економічні  та торгові зв’язки,

Діти повторюють слова: «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти»

10. Декламування віршів учнями.

6.Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

7.Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

8.Що за школа в нас Нова?

Чути скрізь такі слова.

Думаю, що це цікаво,

Думають так і наші мами.

9. На « відмінно» вчитись будемо –

Ми вам обіцяємо!

Будемо встигати всюди,

Це ми точно знаємо!

10.Ми всі – діти України

Йдемо в НОВУ ШКОЛУ.

Радо приймемо всі зміни,

Все буде чудово!

11.Відчиняйте двері в клас!

Першокласники вже йдуть!

Дзвоник перший кличе нас.

Всім щасливо! В добру путь.

11. Відео на пісню Тіни Кароль  «Україна – це ти. »  Всі підспівують.

У  всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм одна пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

                       М. Чернявський

1564_html_m29942381.png

 

doc
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку