Ранкова зустріч спрямована на налаштування дітей на співпрацю, взаємоповагу, гарний настрій. В ігровій формі відбувається знайомство з планом роботи на день.
Кришня Олена Миколаївна вчитель Андріївської ЗОШ І-ІІІ ст.№1
Ранкова зустріч
Тема. Чим я можу допомогти Землі
Мета. Створення спільноти в групі, розвиток навичок спілкування, соціальних навичок: дати дітям відчуття приналежності, вчити піклуватися один про одного, розвивати довіру поміж дітьми, розвивати уміння говорити і слухати один одного, при розмові звертатися на ім’я створювати позитивний настрій в групі продовжувати розвивати уяву учнів про навколишній світ, підвести їх до усвідомлення, що рослини та тварини можуть зникати назавжди, вчити аналізувати свої вчинки та вчинки однолітків при спілкуванні з природою, вчити бачити красу природи; формувати інформаційно-комунікативну компетентність; розвивати пам’ять, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, співчуття до всього живого, бажання прийти на допомогу природі.
1.Привітання «Комплімент»
Учитель і діти стоять у колі, взявшись за руки.
Учитель.
Як багато нас тут друзів…
Білочубих, карооких,
Синьооких і чорнявих,
І високих, і низеньких,
І кругленьких, і худеньких.
Всіх вас рада привітати
І найкращого бажати…
Учитель і діти передають по колу яскравий м’яч (або будь-яку іграшку) і говорять одне одному «приємні» слова – компліменти: «Оленко, ти сьогодні така весела!», «Назаре, у тебе сьогодні такий хороший настрій!», «Сергію, у тебе сьогодні дуже гарна футболка!» тощо.
Яких друзів ти хочеш мати? Тих, хто тебе розуміє та допомагає? Мабуть, наша планета Земля теж прагне таких друзів. Хочеш їй допомогти й водночас попіклуватися про своє майбутнє? Тоді насамперед навчися бачити красу рідної планети й намагайся її оберігати. Подаруй планеті її зображення. Адже ви — справжні друзі. На все життя!
2. Обмін інформацією
- Діти, а які правила поведінки з природою ви знаєте?
1.Бережіть і охороняйте рослинний і тваринний світ свого рідного краю.
2.Беріть участь в озелененні села
3.У лісі не кидайте запалені сірники, не розводьте багаття
4.Не рвіть дикоростучих квітів
5. Не ловіть диких тварин і птахів.
6.Не руйнуйте диких гнізд і мурашників, не розкопуйте нір тварин.
7.Не галасуйте на природі. Галас лякає звірів і птахів.
8.Не забруднюйте природу непотрібними предмети і відходами.
9.Бережіть криниці, колодязі і водоймища, не кидайте в них сміття.
Щодня надходять тривожні сигнали від вчених про те, що на Землі зникає певний вид рослини чи тварини. І, в першу чергу, це вина людини. Ми висушуємо болота, щоб будувати дороги, міста. А куди діватися жителям болота? Людина тракторами оре степи, щоб вирощувати хліб. А куди подітися тваринам степу? А що буде з рослинами диких степів? Дедалі більше лісів вирубується для запасів деревини. Нам потрібні меблі, будинки, папір. А що робити жителям лісу?
На жаль, люди інколи забувають, що вони — теж часточка природи, що вони повинні її берегти і примножувати. Якщо зникнуть рослини — зникне і людство. Тому в нашій державі видано спеціальні накази про збереження рослин і тварин. Певні види живих організмів захищає закон. Збудовано заповідники. Це такі місця, де забороняється господарська діяльність людини, де забороняється полювання. Дуже важливо, щоб ви, діти, виросли охоронцями природи, шанували рідну землю і берегли її багатства.
Відгадування загадок
1. У хаті зачинилася,
Тихенько причаїлася,
Та сидить німа від страху.
Ви впізнали?.. (Черепаха).
2. У підводній горі,
Живе при норі.
Вісім ніг має,
Ними здобич хапає. (Восьминіг)
3. Величезний цей хижак На людей наводить жах. Проживає в річці Ніл Небезпечний... (крокодил).
4. Маленьке, вузеньке,
По землі в’ється,
До рук не дається. (Вуж)
5. В озері, що біля хати,
Дядечко живе вусатий.
На півметра вуса в’ються,
Та вхопити не даються! (Сом)
В морі плаваю на дні,
Там спокійніше мені,
Як желе мої боки:
І прозорі, і м’які.
Якщо зловиш мене ти — Можу руку обпекти!
(Медуза)
Вудки лиш позакидали, Щось одразу упіймали. Рибонька нівроку,
Ну, а зветься. (окунь).
Не дрімають карасі,
Знають добре геть усі: Стерегтись потрібно злюки, Хижої, страшної... (щуки).
Стась закинув вудку в річку, Піймав рибку невеличку.
Та пустив її з руки,
Бо кусались плавники.
(Йорж)
10. І малеча, й тата, й мами Дружно ходять косяками.
І ми кажемо цій рибі
(Бо смачна вона!) — спасибі! (Оселедець)
11. Не змія, а в’ється,
В руки не дається.
Він не сом, а вуса має.
Хто цю рибу відгадає? (В’юн)
12. Ці розумні свистуни Всім відомі з давнини. Здогадатись ви повинні:
В хвилях граються... (дельфіни)
13. Він плаский, немов тарілка,
І не плаває, де мілко.
Дуже гарним він здається,
Хоч електрикою б’ється.
(Скат)
Хто з цих мешканців живе у річці? Хто — у морі? Хто плаває в океані?
3.Групове заняття
Гра Море хвилюється ...
Спочатку вибирають ведучого. Він зображує руками хвилі і каже:
- Море хвилюється раз.
Море хвилюється два.
Море хвилюється три.
Морська фігура, на місці замри!
Всі завмирають на місці, а ведучий ходить і вибирає кращу фігуру. Той, кого він вибере, танцює танець своєї фігури і стає ведучим.
4. Щоденні новини
Робота з календарем ( куточком природи)
Повідомлення синоптика про погоду
Запропонуйте дітям у щоденниках вражень намалювати тварин, яких запам’ятали.
Вчитель повідомляє розклад занять на день.