Година спілкування «Ярмарок професій»

Про матеріал

Ким стати у майбутньому? На це запитання потрібно шукати відповідь з дитинства. Обговорення палітри професій допоможе учням зробити правильний вибір дороги у майбутнє. Після цієї години спілкування виникне більше запитань, аніж відповідей. Проте це добре. Чим більше дитина захоче дізнатися про обране заняття, тим охочіше навчатиметься.

Перегляд файлу

Година спілкування

Тема: Ярмарок професій

Мета :

Ознайомити учнів з палітрою світу професій. Узагальнити та систематизувати знання  про класифікацію професій. Виявляти початкові професійні інтереси школярів з метою надання допомоги у визначенні  майбутнього заняття. Здійснювати системну профорієнтаційну роботу.

Обладнання: презентації  Power Point, відеоролик-фізкультхвилинка «Ялинка», картки зі словами, таблиця «Папуга».

Хід заняття:

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми і завдань заняття. Мотивація

Доброго дня, мої любі четвертокласники! Мені навіть не віриться, що зовсім скоро я називатиму вас сумним і урочистим словом «Випускники», випускники початкової школи. А чи знаєте ви, яке питання найчастіше ставлять перед собою випускники? Це питання «Ким бути?».

  • Діти, а хто вже визначився з майбутньою професією?
  • Чому ви її обрали?

Я бачу розгубленість у ваших очах, невпевненість. Тоді я саме вчасно обрала тему для нашого спілкування. Сьогодні ми пригадаємо найпоширеніші та найнеобхідніші професії у житті людини, а також відкриємо формулу вибору професії.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

А запрошую я вас сьогодні на ярмарок.                                     Слайд 1

Це таке веселе людне місце, де можна придбати найрізноманітніший крам, почути найцікавіші  плітки, або й самому попліткувати, розважитися, спробувати свої інтелектуальні можливості. Це не звичайний  базар чи ринок, це «Ярмарок професій».  Всі товари цього ярмарку так чи інакше пов’язані з професіями. Ще при вході до ярмарку можна почути, як продавці запрошують:                        (Читають учні)

                                                                                                                  Слайд 2

Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!

Господарі й гості – глядіть, не минайте!

На ярмарок прошу гуртом, поодинці!

Чекають на вас там чудові гостинці!

На ярмарку нашім веселім, багатім!

Є чим дивуватись і є що придбати!

На цьому ярмарку вам не потрібні гроші. Бо розплачуватися за придбаний крам ви будете своїми знаннями. А їх у вас, я знаю напевно, вистачить на всі мої товари.

(Учні самостійно обирають інтелектуальні ігри, назва яких вказана на різнокольорових кульках каруселі (Слайд 3). За блоки правильних відповідей учні одержують від «папужки» картки зі словами: «Надія», «Упевненість у своїх силах», «Правильний вибір», «Мрія», «Віра у щасливе майбутнє», «Улюблена справа», «Блискучі знання».

                                            «Весела карусель»                                      Слайд 3

Асоціації

  1. Борошно, піч, хліб – пекар.
  2. Сірники, вогонь, пожежний шланг – пожежник.
  3. Тканина, швацьке знаряддя, пальто – кравець.
  4. Кермо, дорога, дорожні знаки – водій (шофер).
  5. Папір, ручка, книга – письменник.
  6. Гривні, калькулятор, гаманець – бухгалтер.
  7. Креслення, макет, будинок – архітектор.
  8. Телескоп, ракета, планета – космонавт.
  9.  Зерно, колоски, комбайн – хлібороб.
  10.  Море, човен, риба – рибалка.

Корисна порада

При виборі професії  можна скористатися формулою:                         

«Хочу, можу, потрібен»

Для цього потрібно скласти три списки професій:

  •  ті, які здаються привабливими, подобаються;
  •  відповідають Вашим здібностям, талантам і можливостям;
  •  на які існує попит.

Якщо у всіх трьох списках опиняться однакові професії, вибір зроблений!

Бліц-вікторина

1. Керівник підприємства, школи.    (Директор)                              

2. Педагог.                                            (Вчитель)                                                                                  

3. Смішний циркач.                              (Клоун)                                                                     

4. «Лікує» автомобілі.                          (Автослюсар)                                                           

5. Керівник Української держави.       (Президент)                                              

6. Готує їжу.                                           (Кухар)                                                                                

7. Лікує тварин.                                      (Ветеринар)                                                              

8. Крутить „бублик”?                             (Водій)                                                      

9. Місить тісто.                                        (Пекар)                                          

10. Що виготовляли бондарі?                (Діжки)

  1. Зводить стіни.                                (Будівельник)
  2. «Батько» лісу.                                (Лісник)
  3.  Ганяє м’яч.                                     (Спортсмен)
  4.  Душевний співрозмовник.           (Психолог)
  5.  Обмінює гроші на товари.            (Продавець)
  6.  Розуміється на тортах.                  (Кондитер)
  7.  Пише картини.                               (Художник)
  8.  Керує оркестром                             (Диригент)
  9.  Знається на римах                           (Поет)
  10. Лічить зірки                                      (Астроном) 

Бюро знахідок

Умови гри: на слайдах учні бачать зображення знарядь праці, реквізиту або зображення техніки, пов’язаних з певною професією. Розглянувши слайд, діти називають цю професію.

Правильні відповіді:

Шахтар, державний автоінспектор,  пілот, програміст (оператор комп’ютерного набору), електрик, столяр, театральний актор, оператор, співак, військовий.

Відео «Шість кадрів»

Умови гри:

На слайді протягом 5 секунд демонструється зображення певної професії. Учні, проаналізувавши побачене, називають заняття людини вголос.

ІV. Фізкультхвилинка «Ялинка»

Прийміть в подарунок від працівників лісу цей веселий танець.

V. Закріплення знань

- Які слова ви придбали у веселого папужки?

- Про що вони свідчать?                 (Що все у житті складеться добре)

- Чи змінили ви сьогодні плани на майбутню професію?

- Якщо ви і тепер ще не визначилися, якщо і тепер професії не заграли для вас своїми барвами, то пропоную переглянути «Палітру професій».

(Слайд 1.  «Телевізор»)

VІ. Підсумок заняття

Ким би ви не стали у майбутньому, пам’ятайте одне золоте правило: треба завжди залишатися Людиною! На все добре.

 

 

docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1309
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку