Проект "Обдаровані діти руками батьків"

Про матеріал
Матеріал розповідає про велику роль батьків не лише у вихованні дітей, а й проїх можливості брати участь у навчальному процесі, а саме на уроках.
Перегляд файлу

Обдаровані діти руками батьків

(проект «Майстерклас від батьків»)

    Людські взаємини розкриваються найяскравіше в праці

       – коли один щось створює для іншого».                                                                                                                                                                               В.О.Сухомлинський

 Мета сучасної школи полягає в особистісному підході до кожного учня з метою забезпечення розвитку їх пізнавальних інтересів, підвищення загальної культури школярів, формування активної особистості.

 Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мови, пам′яті, логічного мислення. І виявити індивідуальні  особливості учнів можна  під час проведення нестандартних уроків. Саме такими уроками стали уроки в рамках проекту «Майстерклас від батьків». Адже батьки і педагоги – дві найпотужніші сили у процесі становлення особистості кожної людини, роль яких неможливо перебільшити.

 Протягом усієї своєї практичної діяльності я намагаюся зробити батьків справжніми і щирими помічниками школи. Адже від того, як ставляться до школи батьки, залежить і ставлення до неї дітей.

 Набравши до свого класу діточок із дитячого садка, я отримала у помічники і їх батьків. Мені дуже повезло в тому, що татусі і матусі мали професії, особливості яких можна було використати на уроках в початковій школі.

 Таким чином запрацював довготривалий проект, довжиною у навчальний рік -  «Майстерклас від батьків».

 Актуальність проекту полягає у вихованні поваги до батьків, інтересу до їх професій; у формуванні прагнення більше дізнаватися про предмет; у розширенні кругозору та прояву уваги до оточуючих.

 Мета проекту.

  Формувати в учнів уявлення про різноманітність професій, надавати нові знання з предметів очима батьків учнів; розвивати практичні уміння і навички з предметів, моральні, пізнавальні якості; виховувати повагу до батьків та бажання виконувати свою роботу для покращення емоційного стану у інших людей.

Завдання проекту.

  1. Вчити дітей сприймати предметну інформацію від інших людей (батьків).
  2. Розвивати мовлення учнів.
  3. Вчити школярів брати активну участь у підготовці та проведенні уроків (нести відповідальність за якість своєї роботи).

Проблема «Всі професії для школи важливі, всі професії для школи потрібні»

Характеристика проекту: міжпредметний, довготривалий (протягом навчального року), творчий.

Етапи реалізації проекту:

  • Збір даних щодо професій та хобі батьків учнів;
  • Спілкування з батьками щодо можливостей брати участь у проведенні частин уроків;
  • Робота з календарним планом щодо вибору теми уроку, зручної для викладення матеріалу батьками (узгодження дати проведення);
  • Підготовка уроку (вибір та виготовлення наочного матеріалу, опрацювання довідкової літератури);
  • Проведення уроку та презентація матеріалів проекту на сайті школи, в районній пресі.

Перелік проведених уроків із допомогою батьків.

 Першим на урок завітав тато одного з учнів, який працює  вчителем фізики і математики, та провів урок з природознавства на тему «Прилади, необхідні для пізнання природи». Він завітав разом зі своїми вихованцями з 11 класу. Використовуючи зрозумілу для дітей природничу термінологію, розповів про прилади, створені людиною для вивчення природних явищ. Учні із великою зацікавленістю слухали розповідь вчителя-фахівця. У практичній частині уроку дітвора пробувала сама провести доступні для них досліди. Учні отримали задоволення від незвичного уроку і пообіцяли любити і вивчати природу яка нас оточує.

 Кожна матуся вміє готувати для своєї родини різні смаколики. Ця особливість мам стала у нагоді під час проведення уроку з трудового навчання на тему «Виготовлення печива» (пластилін). Але куди цікавіше виготовляти справжні кондитерські вироби. Тому прийшла нам на допомогу одна з мам, яка навчила дітей виготовляти справжні вареники із картоплею та суницею. Діти були в захваті. А варениками нагодували усіх батьків і працівників школи.

 На сучасному етапі в освіті школи велика увага приділяється здоров′язбережувальним технологіям. Найчастіше про здоров′я ми говоримо на уроках «Основи здоров′я». І тут моїм діточкам повезло. Одна з матусь працює у нашому сільському ФАПі, тобто добре знається на різних хворобах, про які може розповісти дітям. Так вийшов цікавий інтерактивний урок на тему «Як захиститися від інфекцій»: матуся розповіла про хвороби, які викликаються шкідливими мікробами; поінформувала про шляхи потрапляння мікробів до організму людини; надала інформацію про правила захисту від інфекцій. В другій половині уроку діти власноруч виготовили марлеві маски для самозахисту від інфекцій.

 На уроках літературного читання постійно виникає проблема як і чим зацікавити учнів багато читати та переказувати прочитаний матеріал. Вихід знайшовся теж випадково. Одна з матусь працює у дитячому садочку вихователем. І який же садочок та без казки. Тому ми з дітьми запропонували свої театралізовані казки «Дідова коза та рак – неборак», «Колосок», «Рукавичка»; виховний захід  на тему «Як Замазурко чистюлею став». Ця проведена робота з допомогою однієї з матусь стала важливою формою для стимулювання творчості учнів на уроках літературного читання. Вона дала змогу ознайомити учнів зі змістом твору в ігровій формі, а також розвивати акторські здібності та мовлення учнів.

 Маленькі глядачі із подивом стежили за подіями та героями казок. Така діяльність учнів початкової школи значно підвищує значимість їх роботи та розвиває  творчі здібності, надає впевненості і відповідальності під час роботи в групі.

 Не залишилися без у ваги і незвичні уроки з фізичної культури, на які приходили вже всі батьки. Адже проводились спортивні сімейні уроки на теми «Здорова родина – сильна Україна», «Тато, мама, я – спортивна сім′я», «Козацькому роду – нема переводу» та ін..

 Такі уроки згуртовували родини, вчили їх працювати і нести відповідальність за роботу в команді. А готувалися до цих уроків теж разом і в різних напрямках: вчили девізи, кричали, пісні; готували необхідний для змагань інвентар; малювали та вручали запрошення; оформлювали за темою спортивну залу.

 Підсумок проекту.

 Робота над проектом викликала інтерес і в учнів і в батьків. Школярі мали змогу отримати багато інформації від інших людей. Вчилися поводитися в нових нестандартних ситуаціях. А батьки отримали можливість самовдосконалюватись та побувати на місці вчителя і побачити цю професію з іншої сторони.

 Проект триває і нині!

docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку