Година спілкування з батьками на тему: «Виховні можливості родини»

Про матеріал
Мета: підвищувати психологічну грамотність батьків щодо виховання дитини в сім’ї; створювати сприятливі психологічні умови родинного виховання; установлювати ефективний емоційний контакт, стимулювати нові моделі взаємодії між дитиною й батьками; забезпечувати збереження психічного, психологічного та психосоматичного здоров’я дитини; наочно демонструвати викривлення поведінкових і мовних шаблонів у вихованні дитини; залучати батьків до співпраці з колективом ЗДО.
Перегляд файлу

Година спілкування з батьками  на тему: «Виховні можливості родини»

 

Мета: підвищувати психологічну грамотність батьків щодо виховання дитини в сім’ї; створювати сприятливі психологічні умови родинного виховання; установлювати ефективний емоційний контакт, стимулювати нові моделі взаємодії між дитиною й батьками; забезпечувати збереження психічного, психологічного та психосоматичного здоров’я дитини; наочно демонструвати викривлення поведінкових і мовних шаблонів у вихованні дитини; залучати батьків до співпраці з колективом ЗДО.

Хід Добрий день, шановні батьки. Ми дякуємо вам, що ви знайшли час і завітали в дитячий садок, де так люблять ваших дітей, піклуються про них. Тема нашої зустрічі: «Виховні можливості родини». Сім’я – одна з найбільших цінностей, створених людством і нас сьогодні об’єднала спільна проблема – виховання дитини в сім’ї.

Привітання « Тепле слово»

Мета: активізувати учасників, створити позитивну атмосферу групової взаємодії, умови для ефективної співпраці.

Учасникам пропонується по черзі назвати «тепле» слово, від якого у них одразу покращується настрій. Потім батьки за допомогою лічилки «зима - весна» об’єднуються у дві команди. 

Правила роботи в групі

Мета: зосередити увагу учасників на дотриманні правил роботи в групі. 

Психолог. Щоб наша зустріч була продуктивною, пропоную дотримуватись певних правил.

        Бути активними.

        Слухати і чути.

        Вимкнути телефон.

        Поважати думку іншого.

        Не перебивати одне одного.

Вправа «Самоаналіз»

Мета: допомогти усвідомити особливості родинного виховання.

Психолог. Зараз я пропоную вам зробити самоаналіз виховання дітей. Це допоможе  розібратися у ваших відношеннях з дитиною. Пропоную декілька тверджень, якщо ви завжди поступаєте так, як сказано, то виставляєте фішку зеленого кольору, якщо не завжди – жовтого, ніколи не робите так – червоного.

1.        У вихідні дні приділяю дитині якнайбільше уваги, намагаюся урізноманітнити наш вільний час.

2.        Намагаюся завжди зрозуміти дитину, її вчинок, уважно вислуховувати.

3.        Завжди приділяю увагу своїй дитині, цікавлюся її інтересами, граюся, закріпляю матеріал, який опанувала дитина в дитсадку.

4.        Завжди читаю або розповідаю казки на ніч.

5.        Ніколи не підвищую голосу на дитину, не показую, що в мене поганий настрій.

Вправа: «Асоціація»

Мета: надати змогу батькам краще зрозуміти свою дитину, усвідомити її індивідуальні якості.

Батькам пропонується на кожну літеру ім’я дитини добрати прикметники, які найбільш повно характеризують її особистість.

Вправа «Народна мудрість»

Мета: активізувати учасників шляхом використання творів усної народної творчості. Психолог. Важко переоцінити вплив родини на розвиток та виховання дітей. Мати і батько – головні природні вихователі дитини.  Недарма в народі кажуть: «Яблучко від яблуні недалеко падає». Шановні батьки , знайдіть та об'єднайте дві частини одного прислів’я. 

      Який явір, такий тин, який батько, такий син.

      Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.

      Хто дітям в усьому потурає, той потім сльози проливає.

      Коли тато каже «так», мати – «сяк», росте дитина як будяк.

      Умів дитя народити, умій і навчити.

      Коли дитину не навчиш у пелюшках, то не навчиш і в подушках.

А які народні приказки та прислів’я про виховання дітей знаєте ви?

Соц. педагог. Важливе місце  в сімейних взаєминах належить спілкуванню. Ефективне спілкування з дитиною залежить від того:

      що говорити; як говорити;

      коли говорити.

 

Експеримент «Склянка води» Нам потрібні:       

      склянка води – дитина (чиста, проста, наївна);

      сіль – грубі, солоні слова;

      перець – пекучі, образливі слова;

      грудка землі – неуважність, байдужість.

Усе добре змішуємо – отримуємо стан дитини. Скільки мине часу, доки все осяде, забудеться? А варто лише легенько збовтати – і все підніметься на поверхню. А це знову стреси, неврози…

Висновки. Шановні батьки, допоможіть дитині. Адже сім’я створює для маленької людини унікальне середовище любові, довіри, розуміння, прийняття. Батьківська любов творить дива!

Вправа «Прийоми ефективного спілкування»

Мета: підвищити психологічну компетентність батьків.

Соц.педагог. Шановні батьки, скажіть, будь ласка, що потрібно, щоб спілкування з дитиною було ефективним?

Прийоми ефективного спілкування:

      Відкладіть справи заради розмови з дитиною. Під час спілкування з дитиною не варто робити іншу роботу. Дитина може подумати, що вона для вас нецікава.

      Розмова повинна відбуватися на рівні зросту дитини.

      Мова вашого тіла повинна демонструвати, що ви уважно слухаєте дитину.

      Підтримуйте дитину усмішкою, обіймами, поглядом під час розмови.

      Тон вашого мовлення повинен бути довірливим.

Помилки під час спілкування з дитиною:

      Ігнорувати.

      Віддавати накази.

      Погрожувати.

      Читати мораль, повчати.

      Давати відразу готові рішення.

      Критикувати, ображати.

      Наводити свої здогади.

      Проводити розслідування. Залякувати під час бесіди.

      Нагадувати про минулі провини.

      Ставити в приклад інших дітей.

      Вести монолог, а не діалог.

Вправа «Ситуації»

Мета: закріплювати отримані знання.

Батьки отримують картки їз ситуаціями та визначають, яку помилку допущено та як потрібно відповісти. Відбувається обговорення.

Ситуація 1

-         Мамо, я хочу тобі щось розказати. Сьогодні таке в садочку було!!!

-         Добре, доню, мий руки і сідай обідати, - каже, не обертаючись і не відриваючись від своєї роботи мама.

-         Мамо, я тобі хочу стільки розповісти!

-         Добре, добре, сідай, зараз будемо обідати.

Мама й далі зосереджено порається по господарству, залишаючи доньку на самоті зі своїми переживаннями.

-         Мамо, хіба тобі не цікаво?

-         Цікаво. Розкажеш пізніше.

Ситуація 2

-         Мамо, дивись, який малюнок я тобі намалював! Гарно?

-         Гарно?! Але ти весь брудний. Скільки разів казати, малюй обережно! Чому інші діти можуть бути чистими, а ти постійно брудний? Інші діти як діти, а ти… Горе ти моє! Ти справжній нечепура!

Вправа «Щаслива родина»

Мета: створити модель емоційно – благополучної родини.

Психолог. Прошу відповісти на запитання: «Що ви вкладаєте в поняття «щаслива родина?»

Батьки на аркуші ватману за допомогою слів, схем, малюнків зображують своє бачення цього поняття. Потім порівнюють і обговорюють.

Шановні батьки! Любіть дитину. Знаходьте радість у спілкуванні з нею. Частіше пригортайте її, цілуйте, обіймайте. Дайте їй місце в своїй родині. Розмовляйте з дитиною, цікавтеся її справами і проблемами.  Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки. Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, ліпити, наклеювати. Не виховуйте з дитини лише споживача, нехай вона буде рівноправним членом вашої сім’ї, матиме свої права та обов’язки.

 

Вправа «Коло вражень»

Мета: підведення підсумків, зворотній зв’язок.

Всі учасники сідають у коло, кожен по черзі висловлює свої  враження,

пропозиції. Батьки отримують пам’ятки – поради.

  

Список літератури

1. Манжульянова О. Виховання любов’ю.//Психолог дошкілля. - 2013. - №10 2. Косарєва О. Партнерська взаємодія з дитиною.//Палітра педагога. – 2005. - №3 3. Робота психолога з батьками/Упоряд. Т. Гончаренко. – К., 2006.

4.        Собчишина Л. Білі плями сімейного виховання.//Психолог дошкілля. – 2017. - №1

5.        Ярова Т. Стежиною батьківської мудрості.//Психолог дошкілля. – 2012. - №1  

 

 

pdf
Додано
11 березня
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку