Година спілкування з елементами тренінгу

Про матеріал

Поруч із вічною проблемою підлітка ким бути невідступно крокує інша - яким стати? Із кого брати приклад? Вибір професії - це одне з головних завдань кожної людини, свідомого громадянина своєї країни, тому, що саме від того, як ви поставитеся до вибору своєї професії, буде залежати і те, ким ви станете і який внесок зробите в розбудову своєї сім'ї, села, держави.

Перегляд файлу

 

 

Година спілкування з елементами тренінгу

 

 

malch61

 

 

 

Підготувала

Класний керівник 9 класу

Максим юк М. М.

2016р.

Мета: ознайомити учнів з різноманітним світом професій, розвивати навички

самоаналізу та саморозвитку, активізувати побудову своєї життєвої перспективи, професійного майбутнього,         зорієнтувати учнів на вибір професії.

Обладнання:

- Плакати(«Формула    вибору    професії»,«Висловлювання     видатних    людей»),
мультимедійний екран, стенди («Орієнтир у світі професій, «Наші очікування»),
пам'ятки для учнів «Стратегія успіху, або як обирати професію».

Епіграф: «Пізнай себе і виконуй свою справу» давньогрецький філософ Платон.

Учень 1.    Куди зовеш мене, мандрівна путь.

Без настанови, без перестороги? Розсипав день незаймані прологи, В котрому з них моя розрада й суть?

 Учень 2.    Ось біжать мої літа,

            Скоро вже сімнадцять,

             Що робить мені тоді,

            Чим мені займатись?

Класний керівник. Добрий день, дорогі учні та шановні гості! Рада вітати Вас на виховній годині «Я обираю майбутнє». Діти! У вас такий прекрасний вік - вік пізнання і перших самостійних рішень, вік, коли у вас з'являється чимало власних проблем.

Ви стоїте на порозі самостійного життя. Адже уже через рік кожен із вас обере собі професію і піде освоювати іі ази.

Кожен новий день приносить нам і нові враження, ми на щось надіємось, чогось очікуємо. А чого очікуєте ви від нашої сьогоднішньої зустрічі? У вас на партах є маленькі кораблики, запишіть свої очікування, і ми їх прикріпимо на березі мрій, а в кінці уроку побачимо, чи перепливуть вони в країну, де мрії збуваються. (Учні прикріплюють свої очікування на «Березі мрій»).

Поруч із вічною проблемою підлітка ким бути невідступно крокує інша - яким стати? Із кого брати приклад? Вибір професії - це одне з головних завдань кожної людини, свідомого громадянина своєї країни, тому, що саме від того, як ви поставитеся до вибору своєї професії, буде залежати і те, ким ви станете і який внесок зробите в розбудову своєї сім'ї, села, держави.

У світі існує безліч професій. А що таке професія? Які асоціації викликає у вас слово «професія»? (відповідь учнів).

Професія - це певний вид праці. У кожної професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальностями. Світ професій дуже великий : їх налічують близько 6 тисяч. Існує кілька класифікацій:

  •                   за знаряддями праці (ручні, механізовані, комп'ютеризовані, автоматичні).
  •                      за метою праці (перетворюючі, гностичні, винахідницькі).
  •                   за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні).
  •                   за умовами праці (робота вдома, в незвичних умовах).

Та найпоширенішою є класифікація за предметом праці Е. Клімова.

  1.    Людина - природа - живі організми, корисні копалини, вода. Професії: рільник, тваринник, агроном, зоотехнік, геолог, лісник, рибовод.
  2.    Людина - техніка - машини, агрегати, види енергії. Професії: слюсар, токар, монтажник, електрик, водій.
  3.    Людина - людина - окремі люди, групи людей.

Професії: учитель, лікар, продавець, медсестра, секретар, журналіст, адвокат.

4. Людина - знакова система - умовні знаки, цифри, коди, формули, схеми.
Професії: касир, бухгалтер, економіст, лінгвіст, математик, програміст.

5. Людина - художній образ - художні образи, твори мистецтва та літератури.

Професії: перукар модельєр, художник, архітектор, фотограф. Кожна людина хоча б раз в житті обирала собі професію. Щоб прийняти правильне рішення, необхідно враховувати ряд факторів власні побажання, психологічні особливості та можливості, не слід забувати й про потреби ринку праці. Існує формула вибору професії, яка в загальному вигляді показує, як прийняти оптимальне рішення. Отже, для того, щоб правильно обирати собі професію, вам необхідно зорієнтуватися в трьох речах:

Визначити, які ваші професійні інтереси і здібності, тобто бажання, мотивація, бажання не тільки отримати результат, а й брати участь у самому процесі. Від здібностей залежить зацікавленість у роботі. Здібності означають вираз «Я хочу». Оцінити здібності, тобто такі індивідуальні якості людини, від яких залежить можливість успішного здійснення діяльності (наприклад темперамент). Такі здібності умовно виражають словами «Я можу».

Дізнатися, які професії користуються попитом у роботодавців, з якими професіями можна знайти собі роботу. Іншими словами, з'ясувати, що на сьогодні «Потрібно».

Формула вибору професії.

Хочу: бажання, цікавість, прагнення

Можу: здібності, таланти, стан здоров'я.

Треба: стан ринку праці, соціально-економічні проблеми в регіоні.

Щоб дійти до виваженого рішення цієї формули, слід зробити декілька кроків. (Учням пропонується пам'ятка «Стратегія успіху, або як обирати професію», додаток

1  Скласти список професій, які вам підходять.

  1.    Скласти список вимог до професій, що обираються.
  2.    Визначити значимість кожної професії.
  3.    Оцінити свою відповідальність вимогам кожної з підходящої професії.
  4.    Підрахувати й проаналізувати результати.
  5.    Перевірити результати.
  6.    Визначити основні практичні кроки до успіху.

Але є деякі аспекти при виборі професії, які від нас не залежать - це стан ринку праці в нашому регіоні. За даними Коломийського центру зайнятості на сьогоднішній день до актуальних належать робітничі професії (додаток 2), які серед молоді не користуються популярністю. А не є актуальними професії юриста, фінансиста, менеджера із продажу, адвоката та інші.

Рекомендації щодо вибору професії психолога школи.

Робота в групах.

1 група.    Уявіть, що вас відправляють на незвичайний острів, де є все необхідне для

життя, але там немає кому працювати. Кого з фахівців якої групи ви б взяли на острів'' Обгрунтуйте свій вибір.

  1. група.    Складіть перелік фахівців, які працюють над будівництвом будинку.
  2. група.     Ваша подруга вирішила стати лікарем.

Якими здібностями та навичками вона повинна володіти'7 (У неї повинна бути добра координація рухів, стійкість уваги, комунікабельність, витримка, врівноваженість, самоконтроль). До якого типу належить ця професія.

Мотиваційна тренінгова вправа. «Аукціон життя».

Роздумуючи над питаннями «Яким спеціалістом стати у майбутньому», кожному з вас насамперед важливо досить чітко розставити пріоритети своїх загальних життєвих цінностей. Обрана професія повинна вкладатися в схему бажаного вами стилю життя, допомагати в досягненні мети. Для того щоб зважити цю ситуацію, пропоную вам взяти участь у грі, яку можна назвати «Аукціон життя». У кожного із вас на парті 10 жетонів, які

під час гри будуть символізувати саме вас: ваші зусилля, ваш час, здоров'я, тобто ваше життя. В процесі гри жетони можна обміняти на той чи інший лот, в якому буде запропоновано 2 «товари». Але придбати можна лише щось одне. Свій вибір серед двох запропонованих альтернатив потрібно робити швидко. Максимальна кількість лотів - 10, але в них може бути різноманітна вартість. Перехід до наступного лоту означає, що попередній знято з «торгів» (додаток 3).

А тепер перегляньте ваші жетони. Чи все, що ви придбали, вам сподобалось? Змінили б ви свій вибір, якби знали всі товари перед початком гри.

  •              Яка покупка подобається вам найбільше?

Чи шкодуєте, що не зробили якусь покупку? 

  •              Чи хотілося б вам деякі правила гри змінити? Пам'ятайте! Правила гри можна змінити , але життя - це не  гра! Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте в минулому рішення.

Наші цінності, мрії багато в чому визначають наше життя, а також те, чи вміємо ми визначати в ньому головне і другорядне.

Залишіть все. що ви придбали на «аукціоні життя», а також те, чого вам не вдалося

придбати, але ви би хотіли мати в житті, в певному порядку   від найважливішого

до менш важливого.

Обмін враженнями. Про що б ми не мріяли, для досягнення цього, по-перше, важливо чітко сформулювати мету,  по-друге,  продумати  кроки  її  досягнення,  враховуючи   реальні  та  потенційні можливості. Зараз кожен із вас спробує скласти план дій для досягнення своєї мрії (Обговорення результатів і складання пам'ятки для учнів «План дій для досягнення своєї мети»).

Зразок нам 'ятки.

  1. Якомога раніше визначити (вид професійної діяльності).
  2. Дізнатись, які здібності потрібні фахівцю цього профілю для успішного здійснення цієї діяльності.
  3. Які важливі риси потрібно в собі розвинути для обраної роботи?
  4. В яких навчальних закладах можна отримати цю професію'.''
  5. Які  перешкоди .можуть  стати  на  обраному  шляху?  Яким   чином  зможу  їх подолати.
  6. Де зможу працювати, маючи освіту за обраним фахом?

Отже, вибір майбутньої професії - дійсно складна задача, та всеодно, - це лише задача, для якої вами напрацьовано алгоритм рішення. Поруч є люди, які готові допомагати, підтримувати, надавати інформацію. Головне - робити конкретні, активні кроки в цьому напрямку. 1 саме тоді ваш вибір буде правильним.

 Вправа «Моє життя» ( 15 хв.)

Мета: допомагати учасникам усвідомлювати широке коло своїх можливостей, дати змогу створити образ свого майбутнього.

Хід Вправи: Учасникам тренінгового заняття пропонується записати найважливіші речі, на які він буде витрачати свій час, сили, здібності протягом наступного року та ресурси, резерви, які будуть необхідні для реалізації цих завдань, бажань та інтересів.

Учням роздається зображення метелика, що символізує наше майбутнє, наше життя, в даному випадку, через рік і зображення гусениці, що символізує наші внутрішні резерви (що потрібно для здійснення цих бажань, цих планів, що треба зробити, щоб досягти цього в майбутньому?). (Додаток 2)

Що треба робити гусениці і скільки докласти зусиль, щоб перетворитися в метелика, і не просто метелика, а в прекрасного і чудового.

Коментар вчителя: Бачення свого майбутнього – складна, але надзвичайно корисна справа. Користь полягає в тому, щоб заповнити «порожнину часу» так, як сама людина вважає за потрібне, а не так, як «прийдеться» і як « вийде». Мати позитивні перспективи – означає бути господарем свого життя.

Ви зробили перший крок склавши план свого життя на рік. Через цей самий час ми з вами зустрінемося і з’ясуємо чи вдалося вам його реалізувати.

Східна притча «Віслюк»

Якось батько з сином мандрували. Батько сидів на віслюку, а син вів віслюка за вуздечку. Раптом вони почули, як один перехожий каже іншому:

 Поглянь на цього бідного хлопчика. Його маленькі ніжки ледь
встигають за віслюком. А жорстокий батько не знає жалю.

Чоловік узяв ці слова близько до серця. Він зліз з віслюка і зве­лів сину їхати верхи. Не минуло й кількох хвилин, як вони зустріли інших перехожих, які почали показувати на них пальцями і хитати головами:

 Яка ганьба! Малий їде верхи, як султан, а його бідолашний
батько біжить слідом.

Хлопчик страшенно зніяковів і попросив батька сісти позаду нього.

 Люди добрі, подивіться на це, — заголосила жінка під
чадрою. — Як вони мучать нещасну тварину! У неї вже хребет про­вис, а старий і малий нероби сидять на ньому, як на канапі.

Батько з  сином мовчки злізли  з  віслюка  і,  понуривши  голо­ви, побрели далі. За рогом вони зустріли   інших   перехожих, почали насміхатися з них:

 Чого це ваш віслюк нічого не робить, не приносить жодної користі, навіть не везе когось із вас на собі?

Батько зітхнув, пригостив віслюка соломою і сказав синові:

 Хоч би що ми робили, хлопче, обов'язково знайдеться той, хто з нами не погодиться. Гадаю, ми самі маємо вирішувати, як нам мандрувати.

Запитання для обговорення

  1.                В чому суть цієї притчі?
  2.                Чи завжди іншим подобається те, що ми робимо?
  3.                Що таке власна думка?

Гра «Скріпка».

Для гри викликаються два учасники, які отримують по одній канцелярській скріпці. їм пропонується за командою на швидкість розігнути скріпку. Після цього, як усі впораються із завданням, дасться наступна команда: кожен повинен повернути своїй скріпці попередній вигляд.

Діти, шо було легше: розігнути скріпку чи її скласти9 Ось так і в житті: швидко можна наробити безглуздих помилок, але виправити їх нелегко, а іноді й неможливо. Домашнє завдання:

Подумайте, що ви вже зараз вмієте робити, щоб заробити гроші, допомагати своїм батькам, отримати власні гроші Складіть оголошення «Шукаю роботу». Напишіть так, щоб зацікавити потенційних роботодавців.

Саме життя підказує нам, як треба жити. А стара легенда повчає. Жив собі на світі чоловік. Прожив життя гідно й чесно, діждався правнуків, настав час йому помирати. Зібралися рідні, плачуть. Підійшов до нього син, і каже: «Тату, навчіть, як на світі без вас прожити»   А батько відповідає: «Коли ти, сину, народився, ми всі стояли і раділи, а ти

один плакав. Живи ж гак, щоб, як доведеться тобі помирати, усі за тобою плакали, а ти один посміхався, не маючи ні жалю, ні гріха».


Жиїтя - це поле шастя й муки,

Тому до труднощів звикай.

Та головне - безсило руки

Ніколи не опускай!


Додаток 1

 

 

Робота в групах.

1 група.    Уявіть, що вас відправляють на незвичайний острів, де є все необхідне для життя, але там немає кому працювати. Кого з фахівців якої групи ви б взяли на острів'' Обгрунтуйте свій вибір.

 

2.група.    Складіть перелік фахівців, які працюють над будівництвом будинку.

 

3група.     Ваша подруга вирішила стати лікарем. Якими здібностями та  навичками вона повинна. До якого типу належить ця професія.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Моє життя через рік

Мої внутрішні ресурси


 



 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
1957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку