Година спілкування з елементами тренінгу "Секрети успішного спілкування"

Про матеріал
Пригадати сутність поняття «спілкування»; визначити його роль в житті людини; розглянути рівні спілкування та визначити правила успішної комунікації між людьми; виховувати культуру поведінки та повагу до співрозмовника.
Перегляд файлу

Волинський науковий ліцей

Волинської обласної ради

 

 

 

 

 

 

Секрети успішного спілкування

(Година спілкування з елементами тренінгу для учнів 9кл.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Тетяна Губська

 

 

 

 

 

 

Мета: Пригадати сутність поняття «спілкування»; визначити його роль в житті людини; розглянути рівні спілкування та визначити правила успішної комунікації між людьми; виховувати культуру поведінки та повагу до співрозмовника.

Обладнання: картки із завданнями папір та кольорові олівці, книги «Правила етикету», мультимедійна дошка.

Хід заняття

І. Організаційний етап.

 1. Створення позитивного настрою

Доброго дня всім! Шановні діти, привітаємо наших гостей!

(Діти вітаються). Сідайте будь – ласка.

 Ваш робочий день добігає кінця, ви вже втомлені, але нам ще треба трішки попрацювати Щоб зняти втому, я пропоную вам сісти зручно, закрити очі і думками полинути у будь-який куточок природи. Наприклад до лісу. Уявіть собі, що ви знаходитеся на галявині лісу. Чути спів пташок, шепіт лісу. Доноситься приємний аромат квітів. Легенький вітерець колише гілля дерев. Яка краса! Але потрібно повертатися до уроку. Відкривайте очі. Подивіться один на одного, усміхніться. Побажайте один одному гарного дня.

-           Чи змінився ваш настрій?

-           Як ви думаєте, чому?

-           Так, навіть від одного доброго слова стає краще й радісніше на душі.

  1. Повідомлення теми та мети

Як ви уже зрозуміли, ми сьогодні з вами поговоримо про  «Секрети успішного спілкування».

Тема не є для вас новою, тому ми сьогодні пригадаємо:

-           Що таке спілкування?

-           Яку роль воно відіграє у житті людини?

-           Які рівні спілкування люди використовують?

-           Яких правил необхідно дотримуватися у спілкуванні, щоб зробити його приємним і успішним?

Відомий французький письменник Антуан де Сент- Екзюпері відзначив, що: «Найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування»

Спілкування.. Здавалося б, що ж тут важкого? Чи не так?

Захотілося поговорити із товаришем, знайомим, зустрілися і говори скільки душа бажає. Та насправді не все так просто. І щоб відчути дійсну розкіш спілкування, потрібно багато чого вміти і знати.

ІІ. Основний етап

  1. Актуалізація опорних знань  Вправа «Малюнок вдвох» (12 хв.)

Кожна пара отримує аркуш паперу А-4 і олівці (контрастні)

Завдання: мовчки намалювати малюнок (час виконання 5хв.)

Запитання для обговорення:

-           Чи справилися ви із завданням?

-           Які враження виникли від малюнка?

-           Чи комфортно вам було працювати мовчки?

-           Чи розуміли один одного?

-           Чого не вистачало для порозуміння?

  1. Мозковий штурм «Спілкування – це…»

-           Що ж таке спілкування? (Відповіді дітей)

 Спілкування – це процес взаємодії  між людьми, під час якого відбувається обмін інформацією, досвідом, уміннями і навичками, діяльністю та результатами цієї діяльності.

Спробуйте пригадати, до скількох людей і у яких справах вам доводилося звертатися впродовж дня.

Якщо скласти стислий перелік таких звернень, ви переконаєтесь, що все наше життя проходить у спілкуванні.

Вихователь.Спілкування людей між собою є життєвою необхідністю, адже, жодна людина не може існувати сама по собі. Кожен із нас живе в певному мікросоціумі. Це той невеличкий світ, який оточує кожного з нас – сім’я, друзі, рідні, знайомі, колеги.

На сьогоднішній день коло вашого спілкування обмежене: однолітки –батьки - учителі. Але попереду у вас ціле життя.

Кожен з вас мріє у майбутньому стати успішним. Чи не так?

Найголовніша формула успіху – вміння спілкуватися з людьми Адже від уміння спілкуватися залежить дуже багато в нашому житті.

Спілкування є містком до появи справжніх друзів, досягнення мети, отримання бажаного: роботи, кар'єри.

Зрештою, від уміння спілкуватися залежить те, чи будеш ти взагалі цікавим для людей, а значить, чи зможеш завоювати їх повагу та авторитет. 

  1. Інформаційне повідомлення «Сім рівнів спілкування» (5 хв.)

Вихователь. Встановлюючи стосунки з іншими, ми використовуємо різні рівні спілкування. Психологами визначено сім рівнів спілкування.

I-й рівень – найнижчий або примітивний; це рівень примітивного спілкування, рівень базарної суперечки. Педагог прикріплює картинку, на якій зображене болото, і говорить про те, що хороших стосунків від спілкування на такому рівні не буває.

 ІІ-й рівень спілкування – рівень масок. Педагог вішає над «болотом» картинки «лев» та «зайчик» і пояснює, що часом люди надягають на себе маски, щоб зда- ватися іншими. Так, під маскою лева може ховатися мишка, тобто людина бо- язка, нерішуча, і навпаки, під маскою зайчика може ховатися людина хитра, підступна. Цей рівень спілкування теж є недостатнім.

 ІІІ-й рівень спілкування – стандартизований. Педагог прикріплює картинку, на якій зображено равлика, і пояснює, що це рівень спілкування, коли ми хочемо – спілкуємось, хочемо – ні. Наприклад, ми приходимо на вечір, де ба- гато незнайомих людей. Ми можемо спілкуватися, втім завжди є можливість «сховатися, як равлик, в свою хатку». Це рівень допустимий при спілкуванні з малознайомими людьми.

 ІV-й рівень спілкування – конвенційний. Педагог прикріплює малюнок, на якому зображений журавель і квітки. І пояснює, що це – рівень спілкування, коли спілкуються тільки у справах. Це рівень достатнього спілкування. Ніхто не зачіпає особистих інтересів іншого.

V-й рівень спілкування – діловий. Педагог прикріплює картинку, на якій зоб- ражено мурашник, і пояснює, що кожен виконує свою роль заради якоїсь мети. Цей рівнень забезпечує належне спілкування і зустрічається в школі, на роботі.

VІ-й рівень спілкування – ігровий. Педагог прикріплює метеликів. Це рівень, який може бути між друзями, які все знають один про одного, розуміють на- тяки, жарти.

VІІ-й рівень спілкування – духовний. Педагог прикріплює картинку із зобра- женням сонечка і говорить про те, що цей рівень спілкування зустрічається між найближчими друзями, які можуть розповісти один одному все, навіть най- потаємніше. Проте, цей рівень можна зустріти і між незнайомими, наприклад, у поїзді, коли люди розповідають історії з особистого життя, про які не знають навіть їхні близькі друзі. Як ви думаєте, чому?

Вихователь. Як ви думаєте. Чому люди використовують різні рівні спілкування?

-           Який рівень вам подобається найбільше?

-           Який допоможе досягнути успіху в житті? Чому?

Висновок. Безперечно, найпростіше використовувати примітивний рівень спілкування. Але  якщо людина хоче бути успішною і будує стосунки з іншими, то слід використовувати різні рівні.

  1. Робота в групах  

Завдання:

 Перша група. Записати, яких помилок не слід допускати під час спілкування

Друга група. Скласти правила успішного спілкування

Третя група. Продовжити речення: «Приємний співрозмовник – це…» (записати риси характеру, вміння та навички)

Презентація робіт

  1. Інформаційне повідомлення.

-           Що є найбільш виразним засобом спілкування?

Слово – найбільш виразний засіб людського спілкування.

Відомий педагог Василь Сухомлинський писав: «Слово - найтонший дотик до серця; воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розпеченим залізом, і брудом… Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне — приносить біду. Словом можна вбити й оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу й безнадію і одухотворити, розсіяти сумнів і засмутити, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину і посіяти зневіру, надихнути на працю і скувати сили душі»

-         З усіх видів могутньої зброї, яку винайшло людство за декілька століть, найстрашніше, найбрудніше, найогидніше і найлякливіше – це також слово. Тож добре міркуйте кожного разу, коли збираєтеся використати його як зброю.

  1. Робота з пам’яткою «Секрети успішного спілкування»

-         Існує безліч  правил виконуючи які, можна домогтися високої культури спілкування.

(Діти зачитують та пояснюють)

Вихователь. Сподіваюся, що ці поради допоможуть вам налагодити успішне спілкування з іншими.

ІІІ Заключний етап

Вихователь. У сучасному світі популяризується мода на вживання ненормативної лексики. Психологи із жахом стверджують, що сьогодні непристойні слова – це вже не лайка – просто хлопці і дівчата так… розмовляють.

А ще дослідники вважають, що сповнена лихослів’ям мова завжди була притаманна рабам. Адже в ній звучить відчай, злість і зневага до інших. Вживаючи ненормативну лексику ваші однолітки вважають себе вільними людьми а насправді спілкуються між собою мовою рабів… Над цим варто задуматися.

Мова – втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова.

Максим Рильський

-         Як ви розумієте цей вислів?

-         Іноді  доводиться спілкуватися з людиною, яка може образити.

-         Нерідко буває так, що ми вразливо реагуємо на образи чи грубість. Зазвичай, почувши у свою адресу щось неприємне, людина хоче відповісти тим самим.

-         Та чи правильною буде така поведінка? Чому?

Притча

Декілька чоловіків паплюжили одного мудреця, коли він проходив по їхній вулиці. Але він відповідав їм усмішкою, дякував і бажав здоров’я. Один перехожий запитав у старця:

-         Ти дякував і бажав цим людям здоров’я, невже ти не почуваєш до них гніву й образи?

На що старий відповів:

-         Коли я приходжу на базар, то можу витрачати лише те, що є у мене в гаманці. Так само і під час спілкування з людьми -  я можу витрачати лише те, чим наповнена моя душа.

-         Як ви розумієте останню фразу?

-         Яким чином слід наповнювати свій внутрішній світ?

-         Є один давно відомий спосіб - читання. І повірте, він завжди буде дієвим.

 Я сподіваюся, що після сьогоднішнього заняття, кожен зможе вивести для себе формулу успішної комунікації. Я вам цього щиро бажаю.

Дякую усім за активну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журавель Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
686
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку