Що ми знаємо про диких тварин? Підбірка цікавих фактів. мультимедійних вправ та відео допоможуть дізнатися про білочку набагато більше. Заняття здійснює наскрізне екологічне виховання.
Тема: Знайомі незнайомці. Білка
Мета:
познайомити першокласників з умовами проживання та харчування білки. Звернути увагу учнів на те, що білка – всеїдна тварина. Розвивати довільну увагу, зв’язне мовлення через уміння вести діалог вчитель-учень, пізнавальні інтереси. Виховувати культуру поведінки на уроці чи занятті.
Обладнання: мультимедійна презентація «Загадковий звір», музичний відеоряд «Смішні білки», фізкультхвилинка-руханка «Ялиночка», презентація-супровід, уривок з мультфільму «У пошуках бременських музикантів».
Хід заняття:
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
2. Мотивація навчальної діяльності
- Діти! Сьогодні по телевізору у ранковому випуску новин я почула, що з Київського зоопарку, прямо із зачиненої вольєри зник загадковий звір. (Слайд 1)
Давайте спробуємо повернути цього звіра у зоопарк. Для цього треба бути уважним слухачем, активним співрозмовником і слухняним учнем.
Прикмети звіра:
вуса, лапи, хвіст, пухнасте хутро, чорненькі очі та гострі вушка.
Ну що? Ви здогадалися, що це за звір? Доведеться кликати відомих сищиків. Давайте зателефонуємо нашому знайомому мультиплікаційному сищикові.
(Слайд 2)
(Перегляд фрагменту з мультфільму «У пошуках бременських музикантів»)
ІІ. Основна частина
Наші сищики дуже ретельно почали вивчати сліди загадкового звіра, розпитувати свідків, і ось, що вони дізналися. (Перегляд мультимедійної презентації «Загадковий звір») (Слайд 3)
Виявляється, білочка просто скучила за домом на ялинці і вирішила його відвідати, нікого не попередивши. Давайте погостюємо у нашої знайомої білочки.
Ви вже багато сьогодні нового дізналися про білочку. Давайте перевіримо. Чи добрими слухачами ви були.
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в «Так чи ні».
Тобі питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом - ні чи так.
Якщо кмітливий, друже, ти,
То й рима може помогти.
Але вона хитрюща в нас,
Аби не збила з толку враз!
Тягнути час не треба нам –
В процесі гри побачиш сам.
Ну, що? Подумай-но мені
Співає білочка пісні? (Ні).
Як маєш відповідь, дай знак,
Руда й пухнаста білка? (Так)
Чи може повзати на дні
Як раки, білка? (Ні)
Скажи мені, жуків, мурах
Полює білка? (Так)
В дуплі в ялині чи сосні
Живуть маленькі білки? (Так)
Гриби опеньки десь на пні
Збирає білка в кошик? (Ні)
Якщо розсердиться їжак,
Наздожене він білку? (Ні)
Стрибає білка вдалині
Чи є у неї роги? (Ні)
Горішків, шишечок усмак
Наїлась білочка? (Так)
Маленьку білку чорний шпак
Навчив зерно клювати? (Ні)
А білченяток навесні
Виводить мама-білка? (Так)
А під кінець скажіть мені, цікава гра у «Так чи ні?»
Кашу з молоком, дощових черв’яків, річкову рибу, морозиво, ос та джмелів, домашні котлети, пташині яйця, гусениць метеликів, оленячі роги, піцу, лісових мишей, жолуді.
ІІІ. Заключна частина. Перегляд музичного відеоряду «Смішні білки»