20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Я та інші Урок Я досліджую світ за програмою О.Я.Савченко, 1клас

Про матеріал
Тема: Я та інші Мета: розширити уявлення про сім’ю, про стосунки між членами родини . Формувати бажання дбати одне про одного, звертатися за допомогою , вчити складати родовідне дерево; розвивати мислення,мовлення дітей; виховувати любов до членів своєї родини,гордість за свій рід, бажання допомагати батькам. Обладнання: малюнки родинного дерева,фотографії,ноутбук, проектор, екран,перегляд і слухання пісні Н.Яремчука «Родина». Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Ранкова зустріч 1.Вітання. - Діти, утворіть коло, візьміться за руки, усміхніться,привітайтеся і побажайте один одному гарного дня. 2.Обмін інформацією. - Як можна вас,дітей, назвати в класі? ( класна сім я) - Як ви повинні жити у класі між собою? - А що таке сім я? (сім’я – це колиска кожної людини, яка складається з батьків та дітей.) 3. Групове заняття. Робота в групах Вправа «За що мене любить мама? (Діти по черзі розповідають, за що любить їх мама. Якщо дитина не може дати відповідь, допомогти їй. Наголосити, що мами всі люблять своїх дітей). 4. Щоденні новини - Яка пор року? - Який місяць? - Який сьогодні день? - Яка дата? - Яка погода? - Чи є опади? Черговий учень відмічає погоду в календарі природи. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про сім’ю, основні обов’язки в сім’ї, та про шанобливе ставлення до старших. Вивчення нового матеріалу. Розповідь з елементами бесіди про сім’ю,рід. -З кого складається ваша сім’я? (Відповіді дітей) - Діти, щодня після уроків ви приходите до дому, де на вас чекають : мама, тато, бабуся,дідусь,братик чи сестричка. Скажіть, яким одним словом можна об’єднати усіх своїх рідних? - Тато і мама дали вам життя,вони доглядали за вами,коли ви були ще зовсім маленькі, співали вам колискові,притискали до свого серця. Вони й зараз піклуються про вас, допомагають, турбуються,радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають вас до праці і дуже-дуже люблять вас. Сім'я,мов сонечко,зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Родина – це гніздечко любові і тепла для кожного з нас. Отже, сім'я складається з тата, мами, дітей. Можна ще сказати так-з батьків та дітей. Так, родина — найдорожче для кожного з нас. Ви зовсім по-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей. 7.Фізхвилинка 6. Робота з підручником 1.Робота за малюнком (с.12) Працюємо разом. Розгляд малюнка на сторінці. - Хто з вас єдина дитина в сім’ї? - З ким живуть ще бабусі або дідусі? - У кого є брат? - У кого є сестра? - Хто з вас живе тільки з одним із батьків? - Яку особливу роль відіграє в сім’ї кожен член родини? - Чому ти важливий для своєї сім’ї? - Що ти можеш зробити, щоб членам сім’ї було жити ще краще? - Як би ти жив, якби не було сім’ї? - Ти колись сумував за своєю сім’єю? - Ти хочеш, щоб братів і сестер було більше? Менше? - Чим у своїй сім’ї ти пишаєшся? - Що особливого є у твоєї сім’ї? Створення родинного дерева Зараз я пропоную вам скласти сімейне дерево. (приклад на дошці) Для цього нам необхідно на альбомних аркушах намалювати дерево, а на його гіллі, в листочках, зображення членів вашої родини. (Пісня Н.Яремчука « Родина ») Гра ,,Асоціативний кущ’’ Мама тато брат сестра СІМ’Я дідусь бабуся тітка дядько подруга сусід - Які слова тут зайві? - Чому? 4. Вправа ,,Круглий стіл’’ - Зараз передаючи сердечко,кожен із вас не замислюючись ,дасть відповідь на питання - Що таке ,на вашу думку, сім’я? (назвавши своїх найближчих родичів - маму,тата,бабусю ,дідуся. Ці люди отчують вас від народження ,виявляють постійну турботу та повагу.(розповіді дітей про свої родини,використовуючи фотографії) 5.Вправа ,, Мікрофон’’ - Діти,уявіть ,що потрапили на безлюдний острів ,де не має вашої родини. -З якими б незручностями ви б зустрілися? - Ви побачили з якими незручностями ми зустрілися б без батьківської опіки. - Як ви думаєте , яка родина називається міцною? Висновок. Якщо родина ,скріплена любов’ю і повагою то вона міцна. Заключна частина 9. Читання оповідання В.Сухомлинського ,,Хай я буду ваша, бабусю’’ На краю села живе старенька бабуся Марина. — У неї немає нікого-нікогісінько, — часто говорить матуся маленькій Марійці. Марійка з матусею живуть через дорогу від бабусі Марини. Устане вранці Марійка, гляне на бабусине подвір’я: сидить старенька на стільчику, гріється на сонці й пильно-пильно дивиться на неї, Марійку. Марійка біжить до бабусі, вітається: — Добрий день, бабусю. — Добрий день, Марійко, — радісно відповідає бабуся. — Посидь біля мене, дитино. Марійка посидить трохи, послухає казку. Але довго сидіти не хочеться. Ваблять луки, — он скільки метеликів там літає. Вабить річка, — який пісочок чистий там на березі, яка вода тепла... Марійка збирається йти, а бабуся зітхає. — Чого ви зітхаєте, бабусю? — Бо нікому й слова промовити. Одна я, однісінька... — Хай я буду ваша, бабусю, — тихо шепоче Марійка й цілує її в старечу, зморщену щоку. — Добре, дитинко, будеш моя, — усміхається бабуся Марина. До вечора Марійка бігає в лузі, купається, милується метеликами. А тоді й прибіжить на бабусине подвір’ячко й защебече: — Я не забула, що я ваша, бабусю! Тільки в лузі бігати хочеться! - Чому дівчинка пожаліла бабусю? - Розіграти дану ситуацію. Підсумок уроку 1.- Що таке сім’я? - Як ви розумієте? - За що ти любиш свою сім’ю? 2. Теми для щоденника вражень. - Що я розкажу друзям. - Моя сім я – це… - Моє родинне дерево.
Перегляд файлу

Тема:  Я та інші

Мета:  розширити уявлення про сім’ю, про стосунки між членами родини . Формувати бажання дбати одне про одного, звертатися за допомогою , вчити складати родовідне дерево;  розвивати мислення,мовлення дітей;  виховувати любов до членів своєї родини,гордість за свій рід,  бажання допомагати батькам.

Обладнання: малюнки родинного дерева,фотографії,ноутбук, проектор, екран,перегляд і слухання пісні Н.Яремчука  «Родина».                                                    

                         Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Ранкова зустріч

1.Вітання.

   - Діти, утворіть коло, візьміться за руки, усміхніться,привітайтеся і побажайте один одному гарного дня.

2.Обмін інформацією.

- Як можна нас,дітей, назвати в класі? ( класна сім я)

- Як  ви повинні жити у класі між собою?

-А що таке сім я? (сім’я – це колиска кожної  людини, яка складається з батьків та дітей.)

3. Групове заняття.

    Робота в групах

Вправа «За що мене любить мама?  (Діти по черзі розповідають, за що любить їх мама. Якщо дитина не може дати відповідь, допомогти їй. Наголосити, що мами всі люблять своїх дітей).

4. Щоденні новини

- Яка пор року?

- Який місяць?

- Який сьогодні день?

- Яка дата?

- Яка погода?

- Чи є опади?

Черговий учень відмічає погоду в календарі природи.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про сім’ю, основні обов’язки в сім’ї, та про шанобливе ставлення до старших.

Вивчення нового матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди про сім’ю,рід.

-З кого складається ваша сім’я?  (Відповіді дітей)

- Діти, щодня після уроків ви приходите до дому, де на вас чекають : мама, тато, бабуся,дідусь,братик чи сестричка. Скажіть, яким одним словом можна об’єднати усіх своїх рідних?

    - Тато і мама дали вам життя,вони доглядали за вами,коли ви були ще зовсім маленькі, співали вам колискові,притискали до свого серця. Вони й зараз піклуються про вас, допомагають, турбуються,радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають вас до праці і дуже-дуже люблять вас. Сім'я,мов сонечко,зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Родина – це гніздечко любові і тепла для кожного з нас. Отже, сім'я складається з тата, мами, дітей. Можна ще сказати так-з батьків та дітей.

 Так, родина — найдорожче для кожного з нас.

Ви зовсім по-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей.

7.Фізхвилинка

6. Робота з  підручником

1.Робота за малюнком  (с.12)

Працюємо разом. Розгляд малюнка на сторінці.

- Хто з вас єдина дитина в сім’ї?

- З ким живуть ще бабусі або дідусі?

- У кого є брат?

- У кого є сестра?

- Хто з вас живе тільки з одним із батьків?

- Яку особливу роль відіграє в сім’ї кожен член родини?

- Чому ти важливий для своєї сім’ї?

- Що ти можеш зробити,  щоб членам сім’ї було жити ще краще?

- Як би ти жив, якби не було сім’ї?

- Ти колись сумував за своєю сім’єю?

- Ти хочеш, щоб братів і сестер було більше? Менше?

- Чим у своїй сім’ї ти пишаєшся?

- Що особливого є у твоєї сім’ї?

Створення родинного дерева

Зараз  я пропоную вам скласти сімейне дерево. (приклад на дошці)

Для цього нам необхідно на альбомних аркушах намалювати дерево, а на його гіллі, в листочках, зображення членів вашої родини.

(Пісня Н.Яремчука « Родина »)

Гра ,,Асоціативний  кущ’’

 

 Мама                                                             тато                                            брат

 

сестра

                                                             СІМЯ                                 дідусь

 

бабуся                                                 тітка                          дядько

                           подруга                                  сусід

- Які слова тут зайві?

- Чому?

4. Вправа ,,Круглий стіл’’

-Зараз передаючи  м’ячик ,кожен із вас не замислюючись ,дасть відповідь на питання 

 -Що таке ,на вашу думку, сім’я? (назвавши своїх найближчих родичів -  маму,тата,бабусю ,дідуся. Ці люди отчують вас від народження ,виявляють постійну турботу та повагу.(розповіді дітей про свої родини,використовуючи фотографії)

5.Вправа ,,Мікрофон’’

-Діти,уявіть ,що потрапили на безлюдний острів ,де не має вашої родини.

-З якими  б незручностями ви б зустрілися?

-Ви побачили з якими незручностями  ми зустрілися б без батьківської опіки.

- Як ви думаєте , яка родина називається міцною?

Висновок.  Якщо родина ,скріплена любов’ю і повагою то вона міцна.

Заключна частина

9. Читання оповідання В.Сухомлинського ,,Хай я буду ваша, бабусю’’

На краю села живе старенька бабуся Марина.
— У неї немає нікого-нікогісінько, — часто говорить матуся маленькій Марійці. Марійка з матусею живуть через дорогу від бабусі Марини.
Устане вранці Марійка, гляне на бабусине подвір’я: сидить старенька на стільчику, гріється на сонці й пильно-пильно дивиться на неї, Марійку.
Марійка біжить до бабусі, вітається:
— Добрий день, бабусю.
— Добрий день, Марійко, — радісно відповідає бабуся. — Посидь біля мене, дитино.
Марійка посидить трохи, послухає казку. Але довго сидіти не хочеться. Ваблять луки, — он скільки метеликів там літає. Вабить річка, — який пісочок чистий там на березі, яка вода тепла...
Марійка збирається йти, а бабуся зітхає.
— Чого ви зітхаєте, бабусю?
— Бо нікому й слова промовити. Одна я, однісінька...
— Хай я буду ваша, бабусю, — тихо шепоче Марійка й цілує її в старечу, зморщену щоку.
— Добре, дитинко, будеш моя, — усміхається бабуся Марина.
До вечора Марійка бігає в лузі, купається, милується метеликами. А тоді й прибіжить на бабусине подвір’ячко й защебече:
— Я не забула, що я ваша, бабусю! Тільки в лузі бігати хочеться!

-Чому дівчинка пожаліла бабусю?

-Розіграти дану ситуацію.

Підсумок уроку

1.- Що таке сім’я?

   - Як ви розумієте?

   - За що ти любиш свою сім’ю?

2. Теми для щоденника вражень.

  - Що я розкажу друзям.

  - Моя сім я – це…

  - Моє родинне дерево.

 

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
1199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку