Тема. Що ми знаємо про нашу країну – Україну
Мета. Ключові компетентності: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної - –дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,компететності з ІКТ - вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою; громадянської – розвивати здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.
Предметні компетентності: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, формувати національну свідомість школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, виховувати патріотів рідної держави, виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку. Відкриття нового знання
Обладнання і матеріали: проектор та екран, ПК, наочність, зошити з природознавства 1 клас Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, . Гільберг Т.Г. Природознавство : підруч. Для загальноосвіт. Навч. Закл.: 1-й кл./ Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. – К. : Генеза, 2012. – 112 с., презентація до уроку, презентація з фізкультхвилинкою.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності
1. Організація класу до уроку.
Діти: Доброго ранку усіх ми вітаємо
Здоров я і миру усім ми бажаємо
Вчитель: Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою, вона чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Плескіт голубої води, шелест зелених дібров, спів пташок, запах і розмаїття квіток, все це дороге серцю, ні з чим не зрівняна природа рідного краю. ( Діти, а рідний край для кожної людини починається з рідної домівки, села, а як називається село в якому ми живемо, а як називається район в якому ми живемо? Село Вознесенка, Мелітопольського району, Запорізької області )
2. Фенологічні спостереження
Як завжди розпочнемо урок з календаря спостережень за погодою та явищами природи. В цьому нам допоможе черговий синоптик. (Виступ синоптика. У рідному краї добігає кінця пора року-зима, місяць лютий. Небо блакитного кольору, на ньому блукають хмари. Температура повітря вранці становила _____ градусів. Вітер ________. Нехай проблеми та невзгоди не роблять вам в життя погоди. Черговий синоптик _________________)
Висновок: Дітки, а навіщо нам потрібні спостереження за погодою? Чи не потрібні (потрібні, щоб знати як одягнутися, взяти з собою парасольку)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Фіксація ускладнення. Постановка проблеми
Дітки, відгадайте загадку
Робота над загадкою І.Січовика
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна).
– Діти, як називається країна, у якій ми живемо?
– Україна.
(Про Україну). Отже, як ви вже здогадалися тема нашого сьогоднішнього уроку є «Що ми знаємо про нашу країну – Україну»
III. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди та використання ілюстрацій
Ми живемо в Україні. Україна – це наша земля, наша країна зі славною багатовіковою історією народу, який протягом багатьох віків боровся за свободу й незалежність. Україна – це велика незалежна держава в Європі.
Україна – це рідна мова, чарівна пісня, чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ. Україна – це наша Батьківщина. Найбільшими містами України є: Київ, Харків, Ужгород, Черкаси.
Дітки, зараз я пропоную вам трішечки відпочити і зробити перерву на фізкультхвилинку.
2. Фізкультхвилинка. (на 15 хв уроку). Відео
3. Бесіда про Київ за ілюстраціями
Діти, а хто знає як називається столиця нашої держави?
Столиця нашої держави – Київ.
В давнину у Києві жив князь Кий зі своїми братами Щеком, Хоривом і сестрою Либідь. Вони збудували це місто, а назвали на честь старшого з братів Кия. Київ це дуже давнє і мальовниче місто. Воно потопає в зелені парків і садів, невпинно росте й оновлюється. Найголовніша вулиця Києва-Хрещатик. Розкинувся Київ на берегах Дніпра.
Виступає учень. Віршик про Київ.
IV. Узагальнення і систематизація знань.
а) за малюнками розказати про міста України (Діти, розгляньте ілюстрації на ст. 86, прочитай назви найвідоміших міст України, яке з міст є столицею нашої держави Київ)
б) опрацювання статті (Читання ланцюжком)
Яка найкрасивіша вулиця Києва? Яка площа найголовніша площа Києва?
в) робота в зошиті з друкованою основою ст 40. Запис на дошці – Київ, Хрещатик.
2. Робота в групах
Учитель пропонує учням об’єднатися у групи по 5-6 осіб за принципом «Квіти» (волошки, маки, барвінки, айстри).
Кожна група отримує набір карток зі словами: країнастбоук, мтеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті.
Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова «Україна».
3.Творча вправа «Скажи своє слово про Україну»
Діти, готуючись до сьогоднішнього уроку ви отримали творче завдання на тему: «Якою ви хочете бачити нашу державу?». Будь-ласка, хто готовий презентувати свої роботи?
Удома учні малюють ілюстрації на тему «Ми любимо свою Україну».
Висновок. Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.
4. Хвилинка релаксації.
Зараз я вам пропоную трішечки відпочити і передивитись відео про Україну.
5. Хвилинка поезії.
Вчитель декламує вірш «Любіть Україну».
V. Рефлексія діяльності. (Підсумок)
- Діти, про що ми говорили на сьогоднішньому уроці?
- Що цікавого було на уроці?
- Про що нове дізналися?
- Чи сподобався вам урок?
Мені теж сьогодні було дуже приємно працювати з вами, дякую вам за співпрацю на уроці, ви всі молодці, давайте собі поопладуємо.
На цьому наш урок закінчено.