Година запитань "Барви веселки"

Про матеріал
Тема. Барви веселки Мета: вдосконалити знання учнів про навколишні явища, сформувати у учнів уявлення про природні явища, ознайомити з зразками фольклору,виховувати бережливе ставлення до природи. План 1. Як утворюється веселка? 2. Казка «Чому веселка смугаста?» 3. Бесіда на тему «Барви веселки» 4. «ВЕСЕЛКА»
Перегляд файлу

Тема. Барви веселки

Мета: вдосконалити знання учнів про навколишні явища, сформувати у учнів уявлення про природні явища, ознайомити з зразками фольклору,виховувати бережливе ставлення до природи.

План

1. Як утворюється веселка?

2. Казка «Чому веселка смугаста?»

3. Бесіда на тему «Барви веселки»

4. «ВЕСЕЛКА»

Мабуть кожен із нас запитував себе, а звідки з’являється веселка. Чому вона з’являється коли іде дощ? Чому ми не можемо бачити її літнього, жаркого дня? А можливо вона завжди на небі, просто ми не завжди її бачимо?

І все ж таки, як утворюється веселка?

На це запитання є дуже проста відповідь. Денне світло за будь-якої погоди містить усі кольори веселки. Коли повітря дуже вологе, тобто після дощу, і сонячне проміння відбивається у крихітних краплинках води у повітрі, ми можемо милуватись всіма цими кольорами.

Чому веселка смугаста?

Кольорові дуги на небі розвішує після дощу дід Грім. А щоб не плутатись, де яку чіпляти, пофарбував їх у різні кольори.

Пройде дощ над болотом – дід Грім червону дугу над ним приладнає. Щоб і там красивіше стало.

Над полем – оранжеву. Щоб колоски швидше достигали.

Над морем – жовтеньку. Хай рибам світить – їм буде видніше у воді плавати.

Над річкою – зелену. Щоб розділяла голубу воду і голубе небо.

Над лісом – блакитну. Зеленого кольору там і так багато.

Над – горами – синю. Тоді вони здаються ще вищими.

Над лугом – фіолетову. Щоб бджолам було веселіше літати.

Та якось метеликів, що жили в лісі, дощ застав біля річки. Вони там і сховалися у дуплі старої верби. А коли розпогодилось, метелики побачили над річкою зелену дугу і захвилювались:

- Нам би шматочок такої краси

І домовились з тамтешніми жабами помінятися смужечками дуг.

Поки дід Грім дрімав після гуркітливої роботи, метелики й жаби швиденько смужечку блакитної дуги з-над лісу перемістили (пташки їм допомогли) на другу над річкою. А смужку зеленої приладнали до тієї, що над лісом.

Дід Грім нічого не помітив.

Не зауважив він і після наступних дощів, що смужки з різних дуг перемішалися від однієї до другої, аж поки усі сім стали різнокольоровими.

Після зливи над річкою він, як завше, хотів зелену туди почепити, а зеленої немає!

Ох і розсердився ж він! Та як загримить сердито на все небо:

- Хто оце накоїв?! Буде світ без райдуг!

Тільки ж так не можна. Райдуга спускає на землю трохи раю – місця, де всі щасливі. Як же без щастя?

- Непорядок! – сердито загули ведмеді у лісах.

- Хочемо райдугу! – заквакали жаби у лісах.

- Без неї сумно, - затьохкали соловейки.

- Непорядок,  - погодився і дід Грім та й заходився однакові смужечки з рай-дуг визбирувати: червоні до червоних, оранжеві до оранжевих, жовті до жовтих, зелені до зелених…

   А із зеленої, що з-над річки, раптом мале жабеня сплигнуло. Воно там задрімало, ніхто його не помітив, і так на небо з рай-дугою потрапило.

- Ква-ква-ква! – попросило воно діда Грома. – не забирай їз нашої рай-дуги кольорових смужок. Бо як будуть усі зелені, я знову загублюсь.

   І застрибало згори до низу по смужках:

- Ква-червоненька – раз! КВа-оранжева – два!

КВа-жовтенька – три! КВа-зелена – чотири!

КВа-блакитна – п’ять! КВа-синенька – шість!

КВа-фіолетова – сім! КВа-ква-ква – знає всі!

   Дідові Грому його пісенька сподобалася.

- Хай буде так! – гримнув він на все небо.

І спустив до землі кольорові дуги:

- Несіть на землю рай!

Як побачили їх ведмеді,жабки, солов’ї – всім стало весело. Тепер райдуги також називають веселками.

-Хто розвішав веселки?

-Хто допомагав метеликам переносити смужечки веселки?-

- Хто придумав пісеньку про веселку?

-Коли саме з’являється веселка?

-Про що попросило жабеня діді Грома?

ВЕСЕЛКА

Ще гримить далекий грім, дощ над полем поре,

А вже сонце золотим плугом небо оре.

Пролягла з кінця в кінець борозна глибока.

Та лишився ще клинець – смужка не широка.

Як до краю вже дійшло, глянуло круг себе:

семибарвно розцвіло виоране небо.

Рукавом утерло піт.В мозолях долоні.

Стало перше, як і слід, розпрягати коні.

Як затомлений орач, на узгірок стало.

З торби вийняло плескач, навпіл розломало.

А блискучі лемеші зайчики пускають!

Гарно як! Мов у душі янголи літають! В. Верховень

Домашнє завдання.

- Яке, на вашу думку,  має значення кожен колір веселки?

docx
Додано
20 квітня 2019
Переглядів
1571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку