{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Соціально-суспільні, побутові знання. Діти знають:назву нашої країни та її столиці;прапор, герб України;назву рідного міста, адресу, прізвище, ім’я, по-батькові батьків;дні тижня, їх послідовність;назву поточного місяця. Діти вміють: розповідати про свою сім’ю;називати і відрізняти різні частини доби та їх послідовність;розуміти поняття «вчора», «сьогодні», «завтра», називати місяці року. Орієнтовний перелік того, що необхідно дитині знати і вміти на кінець дошкільного періоду
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Знання про природу. Діти мають уявлення:про сезонні зміни в природі;про свійських та диких тварин;про перелітних та зимуючих птахів;про залежність змін у живій природі від змін у неживій природі;про умови, необхідні для росту рослин;про лісові ягоди і гриби;про овочі і фрукти;про дерева, кущі, квіти.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Моторика та координація. Діти вміють:прямо та твердо ходити, бігати, стрибати;точно ловити та кидати м’яча;протягом певного часу носити не дуже легкі та великі предмети;застібати ґудзики та зав’язувати шнурки;проводити на папері прямі рівні лінії;«бачити» рядок у зошиті та писати у ньому;бачити клітинки та точно виконувати по них малюнок.
Назви свої прізвище, ім'я, по батькові. Назви прізвище, ім'я, по батькові тата, мами. Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш - тіткою чи дядьком? У тебе є брат, сестра? Хто старший? Скільки тобі років? А скільки буде через рік? Через два роки? Зараз ранок чи вечір (день чи ранок)? Коли ти снідаєш - увечері чи вранці? Коли ти обідаєш - вранці чи вдень? Що буває раніше - обід чи вечеря? Де ти живеш? Назви свою домашню адресу. Ким працює твій тато, твоя мама? Ти любиш малювати? Якого кольору ця стрічка ( сукня олівець)? Яка зараз пора року - зима, весна, літо чи осінь? Чому ти так вважаєш? Коли можна кататися на санках - взимку чи влітку? Чому сніг буває взимку, а не влітку? Що робить листоноша, лікарка, вчитель? Навіщо в школі потрібна парта, дзвінок? Ти хочеш піти до школи? Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні очі, вуха? Яких тварин ти знаєш? Яких птахів ти знаєш? Хто більший - корова чи коза? Птах чи бджола? У кого більше лап: у півня або у собаки? Що треба зробити, якщо зламав чужу річ?
Умови для успішного навчання. Похвала. Прищеплюйте віру дитини в свої сили. Хваліть. Спілкування. Чим більше дитина спілкується вдома з батьками, друзями, тим легше їй адаптуватися до школи. Читайте казки, дивіться мультфільми разом, обговорюйте, аналізуйте, висловлюйте думки. Відпочинок. Дитина в цьому віці швидко втомлюється. Змінюйте види діяльності кожні 15 хв. Виконуйте розвивальні вправи, грайтесь. Режим. Запровадьте вдома режим та візуально його оформіть – плакат, магнітну дошка з улюбленими героями та зрозумілим дитині розпорядком дня. Творчість. Розвивайте уяву. здібності дитини до творчості. Ліпіть, малюйте, спостерігайте за красою навколишнього світу. Пізнавальна активність. Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті, уваги мислення та бажанням пізнавати світ. Для цього існують спеціальні ігри, головоломки, маленькі домашні експерименти тощо. Вчитель. Зі вступом до школи у дітей з’явиться ще одна авторитетна людина. Завдання батьків - сформувати в дитини позитивне ставлення до вчителя. Позитив. Чим менше страхів та переживань у батьків – тим легше дитині адаптуватися до ролі першокласника.