Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання в 11 класі. Повторення вивченого з української літератури. Частина 4. Сподіваюся, що така форма повторення матеріалу сподобається педагогам і допоможе їхнім учням швидко та якісно підготуватися до ЗНО.
Завдання з літератури. Частина 4
Назвати персонажа твору.
1. «Сирота – без роду, без племені, без талану і без приюту …»
__________________________________________________________________
2. «Юриста завзятий і хапун такий, що із рідного батька злупить …»
__________________________________________________________________
3. «… був парень на усе село, де жив. Батькові й матері слухняний, старшим себе покірний …»
__________________________________________________________________
4. «Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки ...»
__________________________________________________________________
5. «Кромі того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, - яке у неї добре серце …»
__________________________________________________________________
6. «… чоловік і добрий був би, так біда – хитрий, як лисиця, і на всі сторони мотається, де не посій, там і уродиться …»
__________________________________________________________________
7. «…прямий, як сосна, величавий, бувалий, здатний, тертий, жвавий …»
__________________________________________________________________
8. «… кружляв сивуху і оселедцем заїдав …»
__________________________________________________________________
9. «Як хотів кому пісню творити, розтікався мислю по древу».
__________________________________________________________________
10. Хто був «необачний, недалекоглядний і славолюбний»?
__________________________________________________________________
Назвати твір.
1. Перша україномовна повість нової української літератури.
__________________________________________________________________
2. У тексті 22 пісні-арії.
__________________________________________________________________
3. Мораль більша за обсягом від основної частини.
__________________________________________________________________
4. Події відбуваються у 1185 році.
__________________________________________________________________
5. В основі твору – метаморфоза.
__________________________________________________________________
6. Твір виконується речитативом.
__________________________________________________________________
7. Твір, який у перекладі звучить «Про свободу».
__________________________________________________________________
8. У творі є такі слова: «І поки над білим світом світить сонце буде, - твої думи, твої пісні не забудуть люди…»
__________________________________________________________________
9. У творі є такі слова: «І послухав їх Ігор, пішов на древляни по данину».
__________________________________________________________________
10. Для твору характерна затягнена експозиція.
__________________________________________________________________
11. Твір вважають «праматір’ю українського народного театру».
__________________________________________________________________
Розпізнати твір за ідеєю.
1. Щире захоплення героїчним минулим, глибокий сум із приводу міжусобиць і лиха, заподіяного ординцями.
__________________________________________________________________
2. Утвердження безсмертності українського народу, його ментальності, культури, волелюбного духу ...
__________________________________________________________________
3. Висловлена ідея спорідненої праці.
__________________________________________________________________
4. Заклик руських князів до об′єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів.
__________________________________________________________________
5. Уславлення Б. Хмельницького, який символізує волю.
__________________________________________________________________6. Життєвий ідеал – чисте сумління.
__________________________________________________________________
7. Засудження покірності долі, владі та застарілим народним звичаям, зображення дівчини з народу як ідеалу.
__________________________________________________________________
8. Оспівування високих морально-етичних якостей простої людини.
__________________________________________________________________
Вказати автора за жанром твору.
1. Бурлескно-травестійна поема._______________________________________
2. Байка. __________________________________________________________
3. Соціально-побутова п′єса. _________________________________________
4. Героїчна поема. __________________________________________________
5. Соціально-побутова повість. _______________________________________
6. Малоросійська опера. _____________________________________________
7. Літопис. _________________________________________________________
8. Лірична пісня. ___________________________________________________