Тести з української літератури для підготовки до ЗНО за курс 9 - 11 класів

Про матеріал

Тестові завдання допоможуть учням узагальнити матеріал із української літератури за 9 - 11 клас. Переглянувши завдання, старшокласники повторять ідеї, жанри, авторів, героїв творів, вивчених за курс старшої школи.

Перегляд файлу

І. Тестові завдання на встановлення  відповідності

-1-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Віють вітри, віють буйні»

А

Сатирична бурлескно-травестійна поема

2

«Бджола і Шершень»

Б

Повість

3

«Енеїда»

В

Пісня

4

«Земля»

Г

Байка

-2-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Гайдамаки»

А

Вірш

2

«Заповіт»

Б

Поема

3

«Лісова пісня»

В

Пісня

4

«За світ встали козаченьки»

Г

Драма-феєрія

-3-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Маруся»

А

Трагікомедія

2

«Блакитна панна»

Б

Новела

3

«Я(Романтика)»

В

Сентиментальна повість

4

«Мина Мазайло»

Г

Вірш

-4-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Кайдашева сімя»

А

Вірш

2

«Молюсь і вірю»

Б

Повість

3

«Україна в огні»

В

Кіноповість

4

«Сом»

Г

Усмішка

-5-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Моя автобіографія»

А

Балада

2

«Ой летіла стріла»

Б

Усмішка

3

«Місто»

В

Повість

4

«Тіні забутих  предків»

Г

Урбаністичний роман

 

 

-6-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Дитинство»

А

Роман у віршах

2

«Наталка Полтавка»

Б

Новела

3

«Всякому місту-звичай і права»

В

Драма

4

«Маруся Чурай»

Г

Пісня

-7-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«De libertate»

А

Новела

2

«Intermezzo»

Б

Трагікомедія

3

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»

В

Вірш

4

«Мартин Боруля»

Г

Соціально-психологічний роман

-8-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«О слово рідне! Орле скутий…»

А

Новела

2

«Камінний хрест»

Б

Оповідання

3

«Максим Гримач»

В

Вірш

4

«Чорна рада»

Г

Історичний роман

-9-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Contra spem spero»

А

Кіноповість

2

«І мертвим, і живим, і ненародженим…»

Б

Вірш

3

«Кавказ»

В

Послання

4

«Зачарована Десна»

Г

Сатирична поема з елементами лірики

 

-10-

 

Назва твору

 

Жанр твору

1

«Різдво»

А

Послання

2

«Три зозулі з поклоном»

Б

Вірш

3

«Вершники»

В

Новела

4

«До Основяненка»

Г

Роман у новелах

ІІ. Тестові завдання на встановлення  відповідності

-1-

 

Назва твору

 

Автор  твору

1

«Віють вітри, віють буйні»

А

І. Франко

2

«Бджола і Шершень»

Б

О. Кобилянська

3

«Енеїда»

В

Г. Сковорода

4

«Земля»

Г

Маруся Чурай

 

 

Д

І. Котляревський

-2-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«Гайдамаки»

А

Леся Українка

2

«Ви знаєте, як липа шелестить»

Б

Т. Шевченко

3

«Лісова пісня»

В

І. Франко

4

«Мойсей»

Г

М. Рильський

 

 

Д

П. Тичина

-3-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«Маруся»

А

Пантелеймон Куліш

2

«Блакитна панна»

Б

М. Хвильовий

3

«Я(Романтика)»

В

Микола Куліш

4

«Мина Мазайло»

Г

Микола Вороний

 

 

Д

Г. Квітка-Основяненко

-4-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«Кайдашева сімя»

А

Остап Вишня

2

«Молюсь і вірю»

Б

Павло Тичина

3

«Україна в огні»

В

Олександр Довженко

4

«Сом»

Г

Іван Нечуй-Левицький

 

 

Д

Максим Рильський

-5-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«Моя автобіографія»

А

Олександр Довженко

2

«Бондарівна»

Б

В. Підмогильний

3

«Місто»

В

М. Коцюбинський

4

«Тіні забутих  предків»

Г

Народна балада

 

 

Д

Остап Вишня

-6-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«Подвійне коло»

А

Ліна Костенко

2

«Наталка Полтавка»

Б

Ю. Яновський

3

«Всякому місту-звичай і права»

В

І. Котляревський

4

«Маруся Чурай»

Г

М. Хвильовий

 

 

Д

Г. Сковорода

-7-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«De libertate»

А

Панас Мирний

2

«Intermezzo»

Б

Григорій Сковорода

3

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»

В

І. Карпенко-Карий

4

«Мартин Боруля»

Г

М. Коцюбинський

 

 

Д

В. Стефаник

-8-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«О слово рідне! Орле скутий…»

А

Пантелеймон Куліш

2

«Камінний хрест»

Б

Марко Вовчок

3

«Максим Гримач»

В

Василь Стефаник

4

«Чорна рада»

Г

Олександр Олесь

 

 

Д

І. Карпенко-Карий

-9-

 

Назва твору

 

Автор твору

1

«Contra spem spero»

А

Тарас Шевченко

2

«І мертвим, і живим, і ненародженим…»

Б

Леся Українка

3

«Любіть Україну!»

В

Іван Франко

4

«Зачарована Десна»

Г

Володимир Сосюра

 

 

Д

Олександр Довженко

-10-

 

Назва твору

 

Автор  твору

1

«Різдво»

А

Ю. Яновський

2

«Три зозулі з поклоном»

Б

Богдан-Ігор Антонич

3

«Вершники»

В

Тарас Шевченко

4

«До Основяненка»

Г

Григір Тютюнник

 

 

Д

Олександр Олесь

ІІІ. Тестові завдання на встановлення  відповідності

-1-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Слово о полку Ігоревім»

А

Сава Федорчук

2

«Бджола і Шершень»

Б

Зевс

3

«Енеїда»

В

Степан Радченко

4

«Земля»

Г

Святослав

 

 

Д

Бджола

-2-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«Гайдамаки»

А

 Датан

2

«Сон»

Б

Килина

3

«Лісова пісня»

В

Маруся Кайдашиха

4

«Мойсей»

Г

Ярема

 

 

Д

Оповідач-пяничка

-3-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«Маруся»

А

Мокій

2

«Балада про соняшник»

Б

Доктор Тагабат

3

«Я(Романтика)»

В

свитник Василь

4

«Мина Мазайло»

Г

Василь Кравчина

 

 

Д

Сонце

-4-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«Кайдашева сімя»

А

Сабанєєв

2

«Подвійне коло»

Б

Мелашка

3

«Україна в огні»

В

Лаврін Запорожець

4

«Сом»

Г

Оверко Половець

 

 

Д

Залізна рука міста

-5-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Моя автобіографія»

А

пан Каньовський

2

«Бондарівна»

Б

учитель Iван Максимович

3

«Місто»

В

Гутенюкова Марічка

4

«Тіні забутих  предків»

Г

Іван Іскра

 

 

Д

Степан Радченко

-6-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«Подвійне коло»

А

Микола

2

«Наталка Полтавка»

Б

Половець Андрiй

3

«Всякому місту-звичай і права»

В

Гриць Бобренко

4

«Маруся Чурай»

Г

Чіпка

 

 

Д

Федір-купець

-7-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«De libertate»

А

Іван Ґудзь

2

«Intermezzo»

Б

Гервасій Гуляницький

3

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»

В

Три білих вівчарки

4

«Мартин Боруля»

Г

Богдане-герою

 

 

Д

Сірко

-8-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Тигролови»

А

Кирило Тур

2

«Камінний хрест»

Б

Іван Іскра

3

«Максим Гримач»

В

Катря

4

«Чорна рада»

Г

Медвин

 

 

Д

Дід

-9-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Хіба ревіть воли, як ясла повні»

А

Брюховецький

2

«Три зозулі з поклоном»

Б

Пан Польський

3

«Чорна рада»

В

Сашко

4

«Зачарована Десна»

Г

Марфа

 

 

Д

Маруся Чурай

-10-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Шаланда в морі»

А

Націєвський

2

«Три зозулі з поклоном»

Б

Надійка

3

«Мартин Боруля»

В

Семен

4

«Місто»

Г

Мусій Половець

 

 

Д

Софія


ІV. Тестові завдання на встановлення  відповідності:

-1-

 

Назва твору

 

Ідея  твору

 

1

«Слово о полку Ігоревім»

А

возвеличення праці, яка є смислом щасливого життя; засудження ліні, ледарства, крадіжки.

2

«Бджола і Шершень»

Б

земля повинна бути для людини, а не людина для землі.

3

«Енеїда»

В

заклик до єдності князів, оскільки їх ворогування між собою спричиняє послабленню держави, засудження між князівських уособиць.

4

«Земля»

Г

єдність селянина з рідною землею.

 

 

Д

висміювання українських панів і чиновників, козацьких старшин, їх паразитичного життя, обжерливості, пияцтва, нікчемних сварок і водночас уславлення патріотизму, вірності обов’язку, мужності, товариської солідарності.


-2-

 

Назва твору

 

Ідея твору

 

1

«Гайдамаки»

А

оспівування краси людських взаємин, пориву до щас­тя, незбагненної сили великого кохання.

2

«Сон»

Б

єдність селянина з рідною землею.

3

«Лісова пісня»

В

визволення українського народу з-під колоніального гніту як головна мета.

4

«Мойсей»

Г

засудження самодержавства й кріпосництва в Росій­ській імперії, вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів.


 

 

Д

необхідність перегорнути трагічну сторінку істо­рії, по-сучасному оцінити минуле; заклик до єднання слов’янських наро­дів; усвідомлення того, що здобуття незалежності — ідеал історичного розвитку нації.

-3-

 

Назва твору

 

Ідея  твору

 

1

«Маруся»

А

вимріяне майбутнє не може наблизити людина з роздвоєним «я», ціною злочину його не побудувати.

2

«Балада про соняшник»

Б

необхідність перегорнути трагічну сторінку істо­рії, по-сучасному оцінити минуле; заклик до єднання слов’янських наро­дів; усвідомлення того, що здобуття незалежності — ідеал історичного розвитку нації.

3

«Я(Романтика)»

В

поет повинен прагнути високості в поезії, укорінюючись при цьому в рідному ґрунті, у національній творчості; тільки той творець може відкрити сонце поезії, хто, поглянувши на це сонце, навіки ним захоплюється.

4

«Мина Мазайло»

Г

засудження соціальної нерівності, що перешкоджала щасливому життю героїв, уславлення гуманізму, щирості, чесності, доброти, палкого почуття кохання.

 

 

Д

викриття суспільних антиукраїнських явищ, засудження міщанства, національної упередженості й зверхності(великодержавного шовінізму).

-4-

 

Назва твору

 

Ідея твору

 

1

«Кайдашева сімя»

А

 виховання любові до природи.

2

«Подвійне коло»

Б

утвердження ідеї невмирущості української нації, ви­сокої моралі українців у кривавий час воєнного лихоліття.

3

«Україна в огні»

В

засудження соціальної нерівності, що перешкоджала щасливому життю героїв, уславлення гуманізму, щирості, чесності, доброти, палкого почуття кохання

4

«Сом»

Г

 засудження братовбивства і недотримання закону народної моралі «тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду» — протиставлення загальнолюдських цінностей класовим.

 

 

Д

засудження індивідуалізму егоїстичних натур і норм народної моралі, що є головними причинами духовної роз’єднаності в родині.

-5-

 

Назва твору

 

Ідея  твору

 

1

«Моя автобіографія»

А

розкриття характеру людини, яка підкорює місто.

2

«Бондарівна»

Б

у гумористичній формі висвітлити фактори, які впливають на формування митця.

3

«Місто»

В

оспівування високого й красивого почуття кохання.

4

«Тіні забутих  предків»

Г

утвердження ідеї невмирущості української нації, ви­сокої моралі українців у кривавий час воєнного лихоліття.

 

 

Д

возвеличення волелюбства, мужності, нескореності, засудження жорстокості, підступності.

-6-

 

Назва твору

 

Ідея  твору

1

«Подвійне коло»

А

незнищенність українського народу (особистості з бага­тим духовним світом), глибока віра в його (її) духовну силу і могутність.

2

«Наталка Полтавка»

Б

засудження суспільних вад; щасливий той, хто має чисте сумління.

3

«Всякому місту-звичай і права»

В

засудження братовбивства й недотримання закону на­родної моралі «тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду» — протиставлення загальнолюдських вартостей класовим.

4

«Маруся Чурай»

Г

оспівування духовної величі людини з народу.

 

 

Д

утвердження ідеї невмирущості української нації, ви­сокої моралі українців у кривавий час воєнного лихоліття.

-7-

 

Назва твору

 

Ідея твору

 

1

«De libertate»

А

важливість ролі митця в суспільстві; людина щаслива й повноцінна лише в гармонії з природою.

2

«Intermezzo»

Б

заклик любити життя, цінувати й берегти все те прекрасне, що робить людину духовно багатою і щасливо

3

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»

В

викриття бюрократизму й судової системи, заснованої на хабарництві; засудження підміни особистісних цінностей становою належністю.

4

«Мартин Боруля»

Г

заперечення боротьби з несправедливістю через зло­чин, пролиття крові.

 

 

Д

 воля — найбільше багатство, уславлення Б. Хмель­ницького.

-8-

 

Назва твору

 

Ідея  твору

 

1

«Тигролови»

А

єдність селянина з рідною землею.

2

«Камінний хрест»

Б

обстоювання не спотвореного майновими розрахунка­ми родинного щастя.

3

«Максим Гримач»

В

возвеличення родини, подружньої відданості, гуман­них основ життя, народної моралі, етичних ідеалів.

4

«Чорна рада»

Г

утвердження думки про необхідність національної зла­годи українців, про те, що провідною силою для розумної організації українського суспільства є його національна еліта (культурна, освічена, здатна до мудрого державотворення).

 

 

Д

перемога добра над злом; за будь-яких обставин кожен передусім має бути Людиною.


V. Тестові завдання на встановлення  відповідності:

-1-

 

Назва твору

 

Уривок  із  поезії

1

«Пісня про рушник»

А

 

2

«Гімн»

Б

 

3

«Стилет чи стилос»

В

 

4

«Ви знаєте, як липа шелестить»

Г

 

 

 

Д

Я знаю, дід та баба - це коли є онуки, 
а в них сусідські діти шовковицю їдять.

 

Назва твору

 

 

1

«Заповіт»

А

 

2

«Чого являєшся мені у сні»

Б

 

3

«De libertate»

В

 

4

«До Основяненка»

Г

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 -2-

 -3-

 

Назва твору

 

 

1

«Енеїда»

А

 

2

«Contra spem spero»

Б

 

3

«Молюсь і вірю»

В

 

4

«О панно Інно»

Г

 

 

 

Д

 

 -4-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«Різдво»

А

 

2

«Любіть Україну!»

Б

 

3

«Кавказ»

В

 

4

«Балада про соняшник»

Г

 

 

 

Д

 

-5-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Українське альфреско»

А

 

2

«Як добре те, що смерті не боюсь я»

Б

 

3

«Лебеді материнства»

В

 

4

«Арфами, арфами»

Г

 

 

 

Д

 

 -6-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«Лісова пісня»

А

 

2

«Гайдамаки»

Б

 

3

«О земле втрачена, явися!»

В

 

4

«Блакитна панна»

Г

 

 

 

Д

 

 -7-

 

Назва твору

 

Герой твору

1

«Чари ночі»

А

 

2

«Катерина»

Б

 

3

«Страшні слова, коли вони мовчать»

В

 

4

«Дума про Марусю Богуславку»

Г

 

 

 

Д

 

 -8-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Віють вітри, віють буйні»

А

 

2

«Ой Морозе, Морозенко»

Б

 

3

«Сон»

В

 

4

«Маруся Чурай»

Г

 

 

 

Д

 

-9-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Бондарівна»

А

 

2

«Чи не той то Хміль»

Б

 

3

«Мені однаково»

В

 

4

«Молюсь і вірю»

Г

 

 

 

Д

 

 -10-

 

Назва твору

 

Герой  твору

1

«Маруся Чурай»

А

 

2

«Сон»

Б

 

3

«Лісова пісня»

В

 

4

«Дума про Марусю Богуславку»

Г

 

 

 

Д

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурбела Людмила Василівна
    Дуже дякую! Хороші тести для 11-класників.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
12703
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку