Тестові завдання допоможуть учням узагальнити матеріал із української літератури за 9 - 11 клас. Переглянувши завдання, старшокласники повторять ідеї, жанри, авторів, героїв творів, вивчених за курс старшої школи.
І. Тестові завдання на встановлення відповідності
-1-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Віють вітри, віють буйні» |
А |
Сатирична бурлескно-травестійна поема |
2 |
«Бджола і Шершень» |
Б |
Повість |
3 |
«Енеїда» |
В |
Пісня |
4 |
«Земля» |
Г |
Байка |
-2-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Гайдамаки» |
А |
Вірш |
2 |
«Заповіт» |
Б |
Поема |
3 |
«Лісова пісня» |
В |
Пісня |
4 |
«За світ встали козаченьки» |
Г |
Драма-феєрія |
-3-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Маруся» |
А |
Трагікомедія |
2 |
«Блакитна панна» |
Б |
Новела |
3 |
«Я(Романтика)» |
В |
Сентиментальна повість |
4 |
«Мина Мазайло» |
Г |
Вірш |
-4-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Кайдашева сім’я» |
А |
Вірш |
2 |
«Молюсь і вірю» |
Б |
Повість |
3 |
«Україна в огні» |
В |
Кіноповість |
4 |
«Сом» |
Г |
Усмішка |
-5-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Моя автобіографія» |
А |
Балада |
2 |
«Ой летіла стріла» |
Б |
Усмішка |
3 |
«Місто» |
В |
Повість |
4 |
«Тіні забутих предків» |
Г |
Урбаністичний роман |
-6-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Дитинство» |
А |
Роман у віршах |
2 |
«Наталка Полтавка» |
Б |
Новела |
3 |
«Всякому місту-звичай і права» |
В |
Драма |
4 |
«Маруся Чурай» |
Г |
Пісня |
-7-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«De libertate» |
А |
Новела |
2 |
«Intermezzo» |
Б |
Трагікомедія |
3 |
«Хіба ревуть воли, як ясла повні» |
В |
Вірш |
4 |
«Мартин Боруля» |
Г |
Соціально-психологічний роман |
-8-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«О слово рідне! Орле скутий…» |
А |
Новела |
2 |
«Камінний хрест» |
Б |
Оповідання |
3 |
«Максим Гримач» |
В |
Вірш |
4 |
«Чорна рада» |
Г |
Історичний роман |
-9-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Contra spem spero» |
А |
Кіноповість |
2 |
«І мертвим, і живим, і ненародженим…» |
Б |
Вірш |
3 |
«Кавказ» |
В |
Послання |
4 |
«Зачарована Десна» |
Г |
Сатирична поема з елементами лірики |
-10-
|
Назва твору |
|
Жанр твору |
1 |
«Різдво» |
А |
Послання |
2 |
«Три зозулі з поклоном» |
Б |
Вірш |
3 |
«Вершники» |
В |
Новела |
4 |
«До Основ’яненка» |
Г |
Роман у новелах |
ІІ. Тестові завдання на встановлення відповідності
-1-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Віють вітри, віють буйні» |
А |
І. Франко |
2 |
«Бджола і Шершень» |
Б |
О. Кобилянська |
3 |
«Енеїда» |
В |
Г. Сковорода |
4 |
«Земля» |
Г |
Маруся Чурай |
|
|
Д |
І. Котляревський |
-2-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Гайдамаки» |
А |
Леся Українка |
2 |
«Ви знаєте, як липа шелестить» |
Б |
Т. Шевченко |
3 |
«Лісова пісня» |
В |
І. Франко |
4 |
«Мойсей» |
Г |
М. Рильський |
|
|
Д |
П. Тичина |
-3-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Маруся» |
А |
Пантелеймон Куліш |
2 |
«Блакитна панна» |
Б |
М. Хвильовий |
3 |
«Я(Романтика)» |
В |
Микола Куліш |
4 |
«Мина Мазайло» |
Г |
Микола Вороний |
|
|
Д |
Г. Квітка-Основ’яненко |
-4-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Кайдашева сім’я» |
А |
Остап Вишня |
2 |
«Молюсь і вірю» |
Б |
Павло Тичина |
3 |
«Україна в огні» |
В |
Олександр Довженко |
4 |
«Сом» |
Г |
Іван Нечуй-Левицький |
|
|
Д |
Максим Рильський |
-5-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Моя автобіографія» |
А |
Олександр Довженко |
2 |
«Бондарівна» |
Б |
В. Підмогильний |
3 |
«Місто» |
В |
М. Коцюбинський |
4 |
«Тіні забутих предків» |
Г |
Народна балада |
|
|
Д |
Остап Вишня |
-6-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Подвійне коло» |
А |
Ліна Костенко |
2 |
«Наталка Полтавка» |
Б |
Ю. Яновський |
3 |
«Всякому місту-звичай і права» |
В |
І. Котляревський |
4 |
«Маруся Чурай» |
Г |
М. Хвильовий |
|
|
Д |
Г. Сковорода |
-7-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«De libertate» |
А |
Панас Мирний |
2 |
«Intermezzo» |
Б |
Григорій Сковорода |
3 |
«Хіба ревуть воли, як ясла повні» |
В |
І. Карпенко-Карий |
4 |
«Мартин Боруля» |
Г |
М. Коцюбинський |
|
|
Д |
В. Стефаник |
-8-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«О слово рідне! Орле скутий…» |
А |
Пантелеймон Куліш |
2 |
«Камінний хрест» |
Б |
Марко Вовчок |
3 |
«Максим Гримач» |
В |
Василь Стефаник |
4 |
«Чорна рада» |
Г |
Олександр Олесь |
|
|
Д |
І. Карпенко-Карий |
-9-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Contra spem spero» |
А |
Тарас Шевченко |
2 |
«І мертвим, і живим, і ненародженим…» |
Б |
Леся Українка |
3 |
«Любіть Україну!» |
В |
Іван Франко |
4 |
«Зачарована Десна» |
Г |
Володимир Сосюра |
|
|
Д |
Олександр Довженко |
-10-
|
Назва твору |
|
Автор твору |
1 |
«Різдво» |
А |
Ю. Яновський |
2 |
«Три зозулі з поклоном» |
Б |
Богдан-Ігор Антонич |
3 |
«Вершники» |
В |
Тарас Шевченко |
4 |
«До Основ’яненка» |
Г |
Григір Тютюнник |
|
|
Д |
Олександр Олесь |
ІІІ. Тестові завдання на встановлення відповідності
-1-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Слово о полку Ігоревім» |
А |
Сава Федорчук |
2 |
«Бджола і Шершень» |
Б |
Зевс |
3 |
«Енеїда» |
В |
Степан Радченко |
4 |
«Земля» |
Г |
Святослав |
|
|
Д |
Бджола |
-2-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Гайдамаки» |
А |
Датан |
2 |
«Сон» |
Б |
Килина |
3 |
«Лісова пісня» |
В |
Маруся Кайдашиха |
4 |
«Мойсей» |
Г |
Ярема |
|
|
Д |
Оповідач-п’яничка |
-3-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Маруся» |
А |
Мокій |
2 |
«Балада про соняшник» |
Б |
Доктор Тагабат |
3 |
«Я(Романтика)» |
В |
свитник Василь |
4 |
«Мина Мазайло» |
Г |
Василь Кравчина |
|
|
Д |
Сонце |
-4-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Кайдашева сім’я» |
А |
Сабанєєв |
2 |
«Подвійне коло» |
Б |
Мелашка |
3 |
«Україна в огні» |
В |
Лаврін Запорожець |
4 |
«Сом» |
Г |
Оверко Половець |
|
|
Д |
Залізна рука міста |
-5-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Моя автобіографія» |
А |
пан Каньовський |
2 |
«Бондарівна» |
Б |
учитель Iван Максимович |
3 |
«Місто» |
В |
Гутенюкова Марічка |
4 |
«Тіні забутих предків» |
Г |
Іван Іскра |
|
|
Д |
Степан Радченко |
-6-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Подвійне коло» |
А |
Микола |
2 |
«Наталка Полтавка» |
Б |
Половець Андрiй |
3 |
«Всякому місту-звичай і права» |
В |
Гриць Бобренко |
4 |
«Маруся Чурай» |
Г |
Чіпка |
|
|
Д |
Федір-купець |
-7-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«De libertate» |
А |
Іван Ґудзь |
2 |
«Intermezzo» |
Б |
Гервасій Гуляницький |
3 |
«Хіба ревуть воли, як ясла повні» |
В |
Три білих вівчарки |
4 |
«Мартин Боруля» |
Г |
Богдане-герою |
|
|
Д |
Сірко |
-8-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Тигролови» |
А |
Кирило Тур |
2 |
«Камінний хрест» |
Б |
Іван Іскра |
3 |
«Максим Гримач» |
В |
Катря |
4 |
«Чорна рада» |
Г |
Медвин |
|
|
Д |
Дід |
-9-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Хіба ревіть воли, як ясла повні» |
А |
Брюховецький |
2 |
«Три зозулі з поклоном» |
Б |
Пан Польський |
3 |
«Чорна рада» |
В |
Сашко |
4 |
«Зачарована Десна» |
Г |
Марфа |
|
|
Д |
Маруся Чурай |
-10-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Шаланда в морі» |
А |
Націєвський |
2 |
«Три зозулі з поклоном» |
Б |
Надійка |
3 |
«Мартин Боруля» |
В |
Семен |
4 |
«Місто» |
Г |
Мусій Половець |
|
|
Д |
Софія |
ІV. Тестові завдання на встановлення відповідності:
-1-
|
Назва твору |
|
Ідея твору
|
1 |
«Слово о полку Ігоревім» |
А |
возвеличення праці, яка є смислом щасливого життя; засудження ліні, ледарства, крадіжки. |
2 |
«Бджола і Шершень» |
Б |
земля повинна бути для людини, а не людина для землі. |
3 |
«Енеїда» |
В |
заклик до єдності князів, оскільки їх ворогування між собою спричиняє послабленню держави, засудження між князівських уособиць. |
4 |
«Земля» |
Г |
єдність селянина з рідною землею. |
|
|
Д |
висміювання українських панів і чиновників, козацьких старшин, їх паразитичного життя, обжерливості, пияцтва, нікчемних сварок і водночас уславлення патріотизму, вірності обов’язку, мужності, товариської солідарності. |
-2-
|
Назва твору |
|
Ідея твору
|
1 |
«Гайдамаки» |
А |
оспівування краси людських взаємин, пориву до щастя, незбагненної сили великого кохання. |
2 |
«Сон» |
Б |
єдність селянина з рідною землею. |
3 |
«Лісова пісня» |
В |
визволення українського народу з-під колоніального гніту як головна мета. |
4 |
«Мойсей» |
Г |
засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів. |
|
|
Д |
необхідність перегорнути трагічну сторінку історії, по-сучасному оцінити минуле; заклик до єднання слов’янських народів; усвідомлення того, що здобуття незалежності — ідеал історичного розвитку нації. |
-3-
|
Назва твору |
|
Ідея твору
|
1 |
«Маруся» |
А |
вимріяне майбутнє не може наблизити людина з роздвоєним «я», ціною злочину його не побудувати. |
2 |
«Балада про соняшник» |
Б |
необхідність перегорнути трагічну сторінку історії, по-сучасному оцінити минуле; заклик до єднання слов’янських народів; усвідомлення того, що здобуття незалежності — ідеал історичного розвитку нації. |
3 |
«Я(Романтика)» |
В |
поет повинен прагнути високості в поезії, укорінюючись при цьому в рідному ґрунті, у національній творчості; тільки той творець може відкрити сонце поезії, хто, поглянувши на це сонце, навіки ним захоплюється. |
4 |
«Мина Мазайло» |
Г |
засудження соціальної нерівності, що перешкоджала щасливому життю героїв, уславлення гуманізму, щирості, чесності, доброти, палкого почуття кохання. |
|
|
Д |
викриття суспільних антиукраїнських явищ, засудження міщанства, національної упередженості й зверхності(великодержавного шовінізму). |
-4-
|
Назва твору |
|
Ідея твору
|
1 |
«Кайдашева сім’я» |
А |
виховання любові до природи. |
2 |
«Подвійне коло» |
Б |
утвердження ідеї невмирущості української нації, високої моралі українців у кривавий час воєнного лихоліття. |
3 |
«Україна в огні» |
В |
засудження соціальної нерівності, що перешкоджала щасливому життю героїв, уславлення гуманізму, щирості, чесності, доброти, палкого почуття кохання |
4 |
«Сом» |
Г |
засудження братовбивства і недотримання закону народної моралі «тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду» — протиставлення загальнолюдських цінностей класовим. |
|
|
Д |
засудження індивідуалізму егоїстичних натур і норм народної моралі, що є головними причинами духовної роз’єднаності в родині. |
-5-
|
Назва твору |
|
Ідея твору
|
1 |
«Моя автобіографія» |
А |
розкриття характеру людини, яка підкорює місто. |
2 |
«Бондарівна» |
Б |
у гумористичній формі висвітлити фактори, які впливають на формування митця. |
3 |
«Місто» |
В |
оспівування високого й красивого почуття кохання. |
4 |
«Тіні забутих предків» |
Г |
утвердження ідеї невмирущості української нації, високої моралі українців у кривавий час воєнного лихоліття. |
|
|
Д |
возвеличення волелюбства, мужності, нескореності, засудження жорстокості, підступності. |
-6-
|
Назва твору |
|
Ідея твору |
1 |
«Подвійне коло» |
А |
незнищенність українського народу (особистості з багатим духовним світом), глибока віра в його (її) духовну силу і могутність. |
2 |
«Наталка Полтавка» |
Б |
засудження суспільних вад; щасливий той, хто має чисте сумління. |
3 |
«Всякому місту-звичай і права» |
В |
засудження братовбивства й недотримання закону народної моралі «тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду» — протиставлення загальнолюдських вартостей класовим. |
4 |
«Маруся Чурай» |
Г |
оспівування духовної величі людини з народу. |
|
|
Д |
утвердження ідеї невмирущості української нації, високої моралі українців у кривавий час воєнного лихоліття. |
-7-
|
Назва твору |
|
Ідея твору
|
1 |
«De libertate» |
А |
важливість ролі митця в суспільстві; людина щаслива й повноцінна лише в гармонії з природою. |
2 |
«Intermezzo» |
Б |
заклик любити життя, цінувати й берегти все те прекрасне, що робить людину духовно багатою і щасливо |
3 |
«Хіба ревуть воли, як ясла повні» |
В |
викриття бюрократизму й судової системи, заснованої на хабарництві; засудження підміни особистісних цінностей становою належністю. |
4 |
«Мартин Боруля» |
Г |
заперечення боротьби з несправедливістю через злочин, пролиття крові. |
|
|
Д |
воля — найбільше багатство, уславлення Б. Хмельницького. |
-8-
|
Назва твору |
|
Ідея твору
|
1 |
«Тигролови» |
А |
єдність селянина з рідною землею. |
2 |
«Камінний хрест» |
Б |
обстоювання не спотвореного майновими розрахунками родинного щастя. |
3 |
«Максим Гримач» |
В |
возвеличення родини, подружньої відданості, гуманних основ життя, народної моралі, етичних ідеалів. |
4 |
«Чорна рада» |
Г |
утвердження думки про необхідність національної злагоди українців, про те, що провідною силою для розумної організації українського суспільства є його національна еліта (культурна, освічена, здатна до мудрого державотворення). |
|
|
Д |
перемога добра над злом; за будь-яких обставин кожен передусім має бути Людиною. |
V. Тестові завдання на встановлення відповідності:
-1-
|
Назва твору |
|
Уривок із поезії |
1 |
«Пісня про рушник» |
А |
|
2 |
«Гімн» |
Б |
|
3 |
В |
|
|
4 |
«Ви знаєте, як липа шелестить» |
Г |
|
|
|
Д |
Я знаю, дід та баба - це коли є онуки, |
|
Назва твору |
|
|
1 |
«Заповіт» |
А |
|
2 |
«Чого являєшся мені у сні» |
Б |
|
3 |
«De libertate» |
В |
|
4 |
«До Основ’яненка» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-2-
-3-
|
Назва твору |
|
|
1 |
«Енеїда» |
А |
|
2 |
«Contra spem spero» |
Б |
|
3 |
«Молюсь і вірю» |
В |
|
4 |
«О панно Інно» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-4-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Різдво» |
А |
|
2 |
«Любіть Україну!» |
Б |
|
3 |
«Кавказ» |
В |
|
4 |
«Балада про соняшник» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-5-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Українське альфреско» |
А |
|
2 |
«Як добре те, що смерті не боюсь я» |
Б |
|
3 |
«Лебеді материнства» |
В |
|
4 |
«Арфами, арфами» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-6-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Лісова пісня» |
А |
|
2 |
«Гайдамаки» |
Б |
|
3 |
«О земле втрачена, явися!» |
В |
|
4 |
«Блакитна панна» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-7-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Чари ночі» |
А |
|
2 |
«Катерина» |
Б |
|
3 |
«Страшні слова, коли вони мовчать» |
В |
|
4 |
«Дума про Марусю Богуславку» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-8-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Віють вітри, віють буйні» |
А |
|
2 |
«Ой Морозе, Морозенко» |
Б |
|
3 |
«Сон» |
В |
|
4 |
«Маруся Чурай» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-9-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Бондарівна» |
А |
|
2 |
«Чи не той то Хміль» |
Б |
|
3 |
«Мені однаково» |
В |
|
4 |
«Молюсь і вірю» |
Г |
|
|
|
Д |
|
-10-
|
Назва твору |
|
Герой твору |
1 |
«Маруся Чурай» |
А |
|
2 |
«Сон» |
Б |
|
3 |
«Лісова пісня» |
В |
|
4 |
«Дума про Марусю Богуславку» |
Г |
|
|
|
Д |
|