Готуємося до ЗНО. Творчість Тараса Шевченка. Тести

Про матеріал

Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання в 11 класі. Повторення вивченого з української літератури. Творчість Тараса Шевченка. Тести. Сподіваюся, що запропонований матеріал сподобається педагогам і допоможе їхнім учням швидко та якісно підготуватися до ЗНО.

Перегляд файлу

Тарас Шевченко

1. Роки життя і місце народження Т. Шевченка:

А 1769-1838, с. Чорнухи на Полтавщині   Б 1800-1850, Київ   В 1796-1888, Канів  Г 1814-1861, с. Моринці на Черкащині

2. У якому році Т. Шевченка було викуплено з кріпацтва?

А 1798  Б 1838   В 1789  Г 1821

3. Де навчався Т. Шевченко?

А у Києво-Могилянській академії  Б у Харківському університеті  В в університеті Вільно (Вільнюсі)  Г у Санкт-Петербурзькій Академії мистецтв

4. Рік виходу першої збірки поезій Т. Шевченка «Кобзар»:

А 1798  Б 1838   В 1789  Г 1840

5. Коли Шевченко побував в Україні?

А у 1898 р.  Б у 1838р. і 1861 р.  В у 1843 р. і 1845 р.  Г у 1840 р.

6. Коли і за що був заарештований Т. Шевченко?

А 1798 р. за неадекватну поведінку на царському прийомі  Б 1838 р. за сатиричний портрет царя  В 1847 р. за участь у Кирило-Мефодіївському   братстві та сатиричну поему «Сон» (комедія)   Г 1845 р. за поїздку в Україну і формування серед тамтешніх селян  антицарських настроїв

7. Де і ким Т. Шевченко відбував заслання?

А рядовим в Оренбурзькому окремому корпусі із забороною писати та малювати  Б рядовим у Васильківському окремому корпусі із забороною писати та малювати  В поручиком у Забайкальському окремому корпусі                 Г поручиком в Оренбурзькому окремому корпусі

8. Рік виходу другого видання поезій Т. Шевченка «Кобзар»:

А 1798  Б 1860   В 1789  Г 1821

9. Вкажіть, коли відбулося перепоховання Т. Шевченка в Україні                       (Канів на Черкащині):

А 1 січня 1798 р.  Б 22 травня 1861 р.  В 9 березня 1861 р.                                  Г 31 грудня 1861 р.

10 Вкажіть, у чому полягає світове значення творчості Т. Шевченка:

А питання про світову велич Шевченка є надуманим і не відповідає рівню творчості поета  Б у широкій історичній тематиці його творчості                              В у специфічному способі розкриття ролі Бога в житті кожної людини                          Г Т. Шевченко «відстояв у многоликості людства лице і характерну поставу свого народу» і водночас вказав йому шляхи подальшого поступу

11. Хто з письменників сказав про Т. Шевченка: «Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури»?

А І. Франко   Б М. Коцюбинський  В Є. Маланюк  Г М. Рильський

12. Чий портрет було намальовано, щоб викупити Шевченка з кріпацтва?

А Т. Шевченка  Б В. Жуковського   В К. Брюллова  Г І. Сошенка

13. Т. Шевченко походить із:

А дворянського роду  Б родини селян  В родини священика  Г родини кріпаків     Д робітничої родини

14. Заслання Шевченко відбував:

А у Сибіру  Б на Кавказі  В на Уралі   Г на Соловках  Д на Далекому Сході

15. «Катерина» Т. Шевченка за жанром:

А трагедія  Б комедія  В повість  Г поема  Д оповідання

16. Батьком Катерининої дитини був:

А бідний чумак  Б польський шляхтич  В проїжджий запорожець                     Г сільський староста    Д російський офіцер

17. В кінці поеми «Катерина» спокусник зустрічає свого позашлюбного сина, який на той час є :

А чумаком  Б гетьманським джурою  В бурсаком  Г поводирем у кобзаря                Д рекрутом

18. Рядки

          Чурек і сакля – все твоє;

          Воно не прошене, не дане,

          Ніхто й не возьме за своє,

          Не поведе тебе в кайданах.

з твору Т. Шевченка

А «Заповіт»  Б «Мені однаково»  В «І мертвим, і живим»  Г «Кавказ»             Д «Гайдамаки»

19. Зображені у «Гайдамаках» події відбуваються під час:

А Хмельниччини  Б Руїни  В Коліївщини   Г Тарасової ночі  Д повстання під проводом Северина Наливайка

20. Гонта убив своїх дітей, тому що…

А вони були католиками   Б боявся, щоб вони не потрапили до рук ляхам                В вони були потурчені  Г не хотів, щоб вони живцем згоріли в уманському замку  Д не хотів віддавати їх на муки татарам

21. За легендою, «свячені ножі» гайдамакам були прислані…

А Петром І  Б Карлом ХІІ  В Катериною ІІ  Г Іваном Мазепою   Д Богданом Хмельницьким

22. Ярема взяв собі прізвище

А Перебендя  Б Гамалія  В Беринга  Г Лушня  Д Галайда

23. Разом з Іваном Гонтою на чолі гайдамаків стояв

А Іван Богун  Б Тарас Трясило  В Іван Сірко  Г Семен Палій  Д Максим Залізняк

24. Гайдамаки повстали проти

А ляхів   Б москалів  В турків  Г шведів  Д татар

25. Найбільш драматичні події «Гайдамаків», пов’язані з убивством Гонтою своїх дітей, відбуваються

А у Черкасах  Б у Вінниці  В у Чигирині  Г в Умані   Д у Полтаві

26. Т. Шевченко назвав «Сон» («У всякого своя доля…»)

А трагедією  Б комедією   В драмою  Г елегією  Д феєрією

27. Рядки

          Кохайтеся, чорнобриві,

          Та не з москалями,

           Бо москалі – чужі люде,

           Роблять лихо з вами.

з твору Т. Шевченка

А «Сон»  Б «Заповіт»  В «Катерина»   Г «І мертвим, і живим»                            Д «Причинна»

28. У якому із своїх творів Т. Шевченко ставить царя в один ряд із псарями й гончими?

А «Єретик»  Б «Кавказ»   В «Юродивий»  Г «Великий льох»   Д «Неофіти»

29. З якої поезії рядки?

            У нас же й світа, як на те –

            Одна Сибір несходима,

            А тюрм! А люду!.. Що лічить!

            На всіх язиках все мовчить,

            Бо благоденствує!

А «Сон»  Б «Єретик»  В «Кавказ»   Г «Гайдамаки»  Д «І мертвим, і живим...»

30. Гнівною сатирою на царизм стала поема Шевченка:

А «Сон» («Гори мої високії…»)  Б «Сон» («На панщині пшеницю жала»)               В «Юродивий»  Г «Сон» («У всякого своя доля»)  Д «Неофіти»

31. Який твір Шевченка починається словами «Реве та стогне Дніпр широкий»?

А «Причинна»  Б «Катерина»  В «Наймичка»  Г «Тополя»

32. Перший відомий нам твір Шевченка називається:

А «Гамалія»  Б «Катерина»  В «Гайдамаки»  Г «Кобзар»   Д «Причинна»

33. Віршовий розмір наведеного нижче уривка:

          Реве та стогне Дніпр широкий,

          Сердитий вітер завива…

А ямб   Б хорей  В дактиль  Г анапест  Д амфібрахій

34. Який прийом яскраво виражений у наведених нижче рядках?

          Не вернуться сподівані,

          Не вернеться воля,

          Не вернуться запорожці,

          Не встануть гетьмани,

          Не покриють Україну

          Червоні жупани.

А гіпербола  Б епітет  В тавтологія  Г алегорія  Д анафора

35. Осуд колоніальної політики царської Росії звучить у поемі:

А «Кавказ»   Б «Сон»  В «Єретик»  Г «Юродивий»  Д «Великий льох»

36. Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?

          Вітре буйний, вітре буйний!

          Ти з морем говориш,

          Збуди його, заграй ти з ним,

          Спитай синє море…

А епітет  Б метафора  В персоніфікація  Г порівняння  Д алегорія

37. Який прийом яскраво виражений у наведених нижче рядках?

          Не журиться Катерина –

          Слізоньки втирає…

          Не журиться Катерина –

          Вмиється сльозою.

А антитеза   Б тавтологія  В алегорія  Г риторичне звертання   Д порівняння

38. Образ Прометея є у поемі:

А «Єретик»  Б «Кавказ»   В «Неофіти»  Г «Юродивий»   Д «Сон»

39. З якої поезії рядки?

          Зійде сонце,

          Осушить, пригріє;

          А онуки? Їм байдуже,

          Панам жито сіють.

А «Сон»  Б «Гайдамаки»  В «Кавказ»  Г «Єретик»  Д «Стоїть в селі Суботові»

40. Віршовий розмір наведеного нижче уривка:

          Сонце гріє, вітер віє

          З поля на долину.

А ямб  Б хорей   В дактиль  Г анапест  Д амфібрахій

41. Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?

          Німець скаже: «Ви моголи».

          «Моголи! Моголи!»

А синекдоха   Б перифраза  В метафора  Г алегорія  Д персоніфікація

42. Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?

          Серце в’яне, співаючи,

          Коли знає за що.

А метафора   Б епітет  В порівняння  Г алегорія  Д гіпербола

43. З якої поезії рядки?

          Борітеся – поборете,

          Вам Бог помагає!

          За вас правда, за вас слава

          І воля святая!

А «Сон»  Б «Єретик»  В «Гайдамаки»  Г «Кавказ»   Д «Неофіти»

44. Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?

          І Коллара читаєте

          З усієї сили,

          І Шафарика, і Ганка…

А синекдоха  Б перифраза  В метафора  Г алегорія  Д метонімія

45. Назвіть твір, з якого взяті наведені рядки. Яка ідея твору?

          Отаке-то на сім світі

          Роблять людям люде!

          Того в’яжуть, того ріжуть,

          Той сам себе губить…

          А завіщо? Святий знає.

          Світ, бачся, широкий,

          Та нема де прихилитись

          В світі одиноким.

А «Причинна», вболівання за долю бідного козака

Б «Катерина», засудження моральних норм, за якими батьки виганяють свою дочку з дому, а пан-офіцер може позбиткуватися з простої людини

В «Наймичка», суто лірична поезія, без елементів сюжету, моралізаторства

Г «Тополя», можливість перевтілення людини в живу природу

46. Яка мета звернення Т. Шевченка у поемі «Гайдамаки» до героїчного минулого України?

А паралель «минуле – сучасне» необхідна Шевченкові для протиставлення світу високих пристрастей і героїзму світові тиранства і рабської покори

Б паралель «минуле – сучасне» необхідна Шевченкові для утвердження героїки його сучасників

В змалювання героїчної краси і величі народу

47. Якого персонажа поеми «Гайдамаки» Т. Шевченко називає «сирота убогий»?

А М. Залізняка  Б І. Гонту  В Лейбу  Г ксьондза  Д Ярему Галайду

48. Розкрийте підтекст авторських слів «Той мурує, той руйнує» з поеми «Сон» («У всякого своя доля…»)

А йдеться про недосконалість суспільства, де працю одних використовують і нищать інші

Б показано великомасштабність вибору професії членами суспільства

В уміння однієї людини виконувати декілька доручень одночасно

Г хто не працює, того й поганяють

49. Який символічний образ поеми «Кавказ» передає незламність, титанізм народу?

А неситий орел  Б Прометей   В Бог  Г Сибір

50. Укажіть літературний термін за його визначенням: злобне, в′їдливе висміювання глибоких вад вдачі персонажа, подій та явищ громадського й побутового життя…

А іронія  Б гумор  В гротеск  Г сарказм   Д гіпербола

51. Використання художнього прийому сну в однойменній поемі Шевченка дала авторові змогу (переважно):

А передати настрій і почуття героя, власні думки з приводу існуючої соціальної нерівності

Б уникнути розкриття гостро-соціальних проблем

В показати всю панораму суспільного життя Російської імперії ХІХ ст.

Г додати фантастичності в сюжет

Д продемонструвати контраст між Росією та Україною

52. Вкажіть, про кого наведені слова (поема «Сон»):

«Сміються та лають батьків своїх, що змалечку Цвенькать не навчили По-німецькій»:

А політичних в’язнів  Б царя і царицю  В своїх «землячків-перевертнів»                  Г знедолених селян

53. Яку ідейну та художню роль виконує сміх у поемі «Сон»                        Т. Шевченка?

А відволікання від надто серйозних проблем

Б заперечення, гостре осміяння й глумління над світом насильства і зла

В дотримання норм бурлескно-травестійного жанру

Г такий прийом традиційно властивий українській літературі

54. Рядки

          Учітеся, читайте,

          І чужому научайтесь,

          Й свого не цурайтесь.

з твору Т. Шевченка

А «Кавказ»  Б «Заповіт»  В «І мертвим, і живим…»   Г «Сон»  Д «Думи мої, думи мої…»

55. Рядки

          І мене в сім′ї великій,

          В сім′ї вольній, новій

          Не забудьте пом′янути

          Незлим тихим словом.

з твору Т. Шевченка

А «Катерина»  Б «Гайдамаки»  В «Кавказ»  Г «Заповіт»   Д «Сон»

56. Як назвав Т. Шевченко цикл віршів, написаних під час ув’язнення в Петропавловській фортеці?

А «Думи мої…»  Б «Три літа»  В «В казематі»  Г «На чужині»                            Д  «Невольнича лірика»

57. Кого з кобзарів Шевченко описав так:

Старий,сліпий, - хто його не знає?

Він усюди вештається

Та на кобзі грає

А хто грає,того знають

І дякують люде:

Він їм тугу розганяє:

Хоть сам світом нудить.

А Олексія Розума  Б Григорія Любистка  В Остапа Вересая Г Перебендю

58. З якої поезії рядки?

          Нема на світі України,

          Немає другого Дніпра,

          А ви претеся на чужину

          Шукати доброго добра…

А «І мертвим, і живим…»  Б «Ісая. Глава 35»  В «Сон»  Г «Кавказ»                           Д «Заповіт»

59. З якого твору слова:

«Споконвіку Прометея

Там орел карає,

Що день божий довбе ребра

Й серце розбиває»

А «Наймачка»  Б «Причина»  В «Кавказ»  Г «Сон»

60. Яка з поезій Т. Шевченка дала назву одному з періодів його творчості?

А «Великий льох»  Б «Кавказ»  В «Ісая. Глава 35»  Г «Заповіт»  Д «Три літа»

61 Яка з наведених рис не є характерною для раннього періоду творчості   Т. Шевченка?

А сентименталізм  Б інтерес до незвичайного, яскравого, фантастичного                В правдиве зображення дійсності  Г культ держави Д піднесений стиль мови

62. У якому році був написаний «Заповіт» Т. Шевченка?

А 1841 р.  Б 1845 р.  В 1860 р.  Г 1861 р.

63. Укажіть твір Т. Шевченка, написаний російською мовою:

А «Художник»   Б «Назар Стодоля»  В «Катерина»  Г Причинна»                           Д «Русалка»

64. Розмістіть епізоди поеми «Катерина» в порядку їх появи у творі.

А любовний епізод і народження позашлюбного сина

Б самогубство героїні

В вступ-звернення до дівчат-селянок

Г вигнання Катерини з дому

Д випадкова зустріч Катерини з Іваном

65. Установіть відповідність між фрагментами твору і його назвою.

1. Реве та стогне Дніпр широкий…                          А «До Основ′яненка»

2. Наша дума, наша пісня не вмре, не загине...       Б «Заповіт»

3. Кохайтеся чорнобриві, та не з москалями…       В «Катерина»

4. Кайдани порвіте і вражою злою кров′ю               Г « Мені однаково...»                            

    волю окропіте.                                                        Д «Причинна»

5. Та не однаково мені, як Україну злії люде           

    присплять…                                                                        

66. Який твір починається словами «Реве та стогне Дніпр широкий»?

А «Катерина»  Б «Причинна»   В «До Основ′яненка»  Г «Гайдамаки»             Д «Гамалія»

67. До якого жанру віднесено твір Т. Шевченка «Катерина»?

А балада  Б ліро-епічна поема героїчного характеру  В сатирична поема           Г ліро-епічна соціально-побутова поема   Д драматична поема

68. Укажіть, у чому простежується зміна ідейно-тематичної спрямованості творів    Т. Шевченка у період після 1843 року.

А заглиблення у фольклорні джерела  Б надреальне змалювання дійсності  В звернення до античних образів і сюжетів  Г соціально-критична, реалістична спрямованість творчості

69. У якій поемі Т. Шевченко художньо трансформував міф про Прометея?

А «Сон» («У всякого своя доля...»)  Б «Кавказ»   В «Єретик»  Г «Неофіти»            Д «Великий льох»

70. Ідея поеми «Кавказ» - це критика:

А кріпосницької системи царської Росії  Б національної ворожнечі між народами Кавказу і росіянами  В загарбницької політики царської Росії                      Г байдужого ставлення інтелігенції до історичної пам′яті  Д української інтелігенції за зраду національних інтересів

71. Установіть відповідність між цитатою з твору Т. Шевченка і художньо-виражальними засобами, застосованими в ній.

1. Кати знущаються над нами,                         А алегорія, антитеза

    А правда наша п′яна спить («Кавказ»).       Б антитеза

2. Кругом неправда і неволя,                            В гіпербола

    Народ замучений мовчить,                           Г уособлення, антитеза

    А на російському престолі                            Д поєднання уособлення з

    Кабан годований сидить  («Єретик»).          порівнянням                                                           

3. Тополі… стоять собі; мов                             Е пестливі слова

    Сторожа, розмовляють з полем» («Сон»).       

4. Той мурує, той руйнує («Сон»).

5. І внучатам із клуночка гостинці виймає –

    і хрестики, й дукачики,

    й намиста разочок («Наймичка»).

72. Що з наведених ознак не є характерним для періоду творчості                      Т. Шевченка 1847-1857 років?

А мотиви суму, самотності  Б автобіографічність окремих творів                      В основні акценти – роздуми про сенс, мету життя людини    Г інтерес до незвичайного, таємничого, фантастичного

73. Яку назву мав цикл поезій, написаних Тарасом Шевченком під час ув′язнення в Петербурзі 1847 року?

А «Три літа»  Б «В казематі»   В «Мальовнича Україна»  Г «В неволі»

75. У яких рядках поезії «Мені однаково…» уміщена основна думка твору?

А «В неволі, плачучи, умру…»  Б «В неволі виріс між чужими…»                    В «Малого сліду не покину / На нашій славній україні…»  Г «Та не однаково мені, / Як Україну злії люде / Присплять, лукаві, / І в огні її окраденую збудять…»

76. Укажіть схематичний варіант визначення виду римування у фрагмені поезії Т. Шевченка:

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

А аабба  Б аббаб   В абаба  Г ааббб  Д абааб

77. Визначте художньо-виражальний засіб, ужитий у рядках:

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива.

А персоніфікація, епітет   Б метонімія  В синекдоха, епітет  Г символ                      Д власне метафора

78. Визначте вид рими в рядках поеми Т. Шевченка «Сон» («У всякого своя доля…»):

Лечу, лечу, а вітер віє,

Передо мною сніг біліє…

А чоловіча  Б жіноча   В дактилічна

79. Де було видруковане перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка?

А у Києві  Б у Санкт-Петербурзі   В у Москві  Г у Львові  Д в Женеві

80. Який твір відкриває перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка?

А «Причинна» Б «Думи мої, думи мої…»   В «Тополя»  Г «Перебендя»                 Д «Катерина»

81. Яку проблему порушує Т. Шевченко в поемі «Катерина»?

А виїзду українців за кордон  Б наслідків переселення народів  В утримання військових цивільним населенням  Г соціальної нерівності і трагічної долі селянки в тогочасному суспільстві   Д легковажності дівчат

82. Якої пори року загинула Катерина (Т. Шевченко «Катерина»)?

А навесні  Б пізньої весни  В пізньої осені  Г взимку  Д ранньої весни

83. Що стало основою для написання Т. Шевченком поеми «Гайдамаки»?

А народні перекази  Б історичні пісні та легенди  В матеріали петербурзьких архівів Г особисті враження від розповідей діда та фольклорні твори                       Д спогад про особисту участь

84. Хто є головним героєм поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?

А Ярема  Б М. Залізняк  В І. Гонта  Г титар Д повсталий народ

85. Де Т. Шевченко написав «Заповіт»?

А у Петербурзі  Б у Переяславі   В на засланні  Г в Ягодині  Д в Києві

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Баєвська Алла Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 березня 2018
Переглядів
27487
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку