Тема: Гра - Квест « Я+ТИ=МИ»
Мета: Познайомити учнів з видатними українцями, їх життєвим шляхом. Знайомити учнів зі світом професій. Сприяти усвідомленому вибору майбутньої професії. Розвивати стосунки між членами групи, комунікативні здібності учнів, навички самоорганізації на спільну діяльність; визначити творчий потенціал дітей та їх лідерські риси. Створити умови для формування позитивного відношення до життя, вміння використовувати тільки мирні способи вирішення конфліктів. Виховувати патріотів України, формувати почуття прекрасного засобами української літератури.
Обладнання: Карти,картки із завданнями, інструментарій для колажу, фото відомих людей України, листи формату А4,А-3, маршрутний лист, анкета команди.
Попередня робота
1.Поділ на команди (за допомогою кольорових квіток).
2. Придумати назву і девіз команди.
3. Виготовити емблему своєї команди.
Хід гри
І. Організаційний момент
Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.
Для учнів гра відбувається в межах школи. Учасникам видаються завдання, якщо вони вірно розгадують їх за певний проміжок часу, то отримують папірець у вигляді частинки карти (додаток 1), в якому зашифровано номер чи назву кабінету, де їх чекатиме наступне завдання. В кінці гри-квесту обидві команди складають з частинок карту, на якій вказано місце-схованка скарбу.
Розробляються оцінювальні маршрутні листи (додаток 1) для кожної команди з назвами станцій. До програми КВЕСТУ долучаються вчителі, які будуть відповідальними за кожну станцію, контролюватимуть хід виконання завдань та виставлятимуть бали за правильні відповіді. На відповідних станціях прикріплюються таблички з написами станцій гри. Завдання команд: ходити по станціях за маршрутним листом і відповідати на запитання.
команда, яка набрала найбільшу кількість балів, – переможці. ІІ. Мотивація та повідомлення мети і завдань гри-квесту
Вчитель:Пам’ять – одна із найцікавіших властивостей людини. Так, як не можна забувати своїх батьків, так не можна забувати свій народ та його історію.
Учень:
Народ без пам'яті - це не народ,
Це човен, що жбурляє бурне море, Йому не треба прав, та ще й свобод, Покірний він й нікого не поборе.
Народ без пам'яті спокійно спить,
Це сон, який триває вже віками,
Тож Україну мусим пробудить,
Щоб правди сила знову була з нами!
(Роман Нічік)
Вчитель Так, як не можна забувати своїх рідних і близьких ні в хвилини радості, ні в години печалі, так не можна забувати землі нашої, бо це першооснова. З неї ми вийшли, до неї ми прийдемо. Людина не може називатися людиною, якщо вона не має ні мови, ні пісні, ні землі, ні роду, ні пам’яті.
Учень:
Любов у нас до Батьківщини Іде із серця глибини. Ми — патріоти України,
Її ми дочки і сини.
Тут народились ми й живемо, Тут щастя випало рости. Палку любов в серцях несемо Ми — українці, я і ти! І сила, й мудрість до людини Від Матері-Вітчизни йде.
Ми — патріоти України
І кращої нема ніде!
(Надія Красоткіна)
Вчитель: Увага! Увага! Наша гра- квест починається!
Для успішного проходження команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте покроково і злагоджено.
Крок 1
Заповніть всією командою анкету, видану на початку гри (додаток 1).
Крок 2
Черговість етапів визначається підказками для пошуку і виконанням завдань учасниками команди.
Крок 3
Після того, коли зібрані всі частини карти і розшифровано код анаграми, команда здає свій маршрутний лист.
Вчитель: А зараз, щоб дізнатися це буде наша перша зупинка, капітани мають розшифрувати криптограми (Додаток 2).
(командам пропонується набір фото відомих українців і прізвища з іменами, учасники команди мають зробити колаж і з’єднати фото з відповідним прізвищем (додаток 2). Після того, як учасники виконають завдання вчитель віддає їм частину карти і підказку для наступного кроку )
Підказка
Ця наука — це пройдене життя,
Та без минулого немає майбуття.
Для того ми її й вивчаємо,
Щоб краще рідну землю нашу знати.
А як пізнали — серцем прикипіли.
Для себе цілий всесвіт враз відкрили.
Якого роду-племені ми діти.
І як нам далі в світі жити. (Діти здогадуються, що це кабінет історії і біжать до історика, щоб отримати наступне завдання).
(На станції «Хрестики-нулики Майстер гри (вчитель історії) пропонує зіграти команді 3 раунди гри хрестики-нулики. Поставити свій «Х» команда має право тоді лише, коли правильно відповість на питання. Якщо команда відповіла неправильно, то тоді «О» ставить Майстер гри. Після трьох раундів гри підраховується загальна кількість перемог. Для повної і швидкої перемоги команді необхідно набрати 9- балів. Після гри діти отримують частину карти і підказку).
Підказка
Дітям дається листок паперу (додаток 4), на якому зашифроване слово, якщо вони його правильно відгадають, то зможуть виконати наступне завдання. Розкодувавши слово, діти направляються в кабінет трудового навчання.
Вчитель: Шановні учасники команд! Вашій увазі буде запропоновано запитання, що стосуватиметься вибору професії видатним українцем. Ні для кого не секрет, що вибір майбутньої професії – не просте завдання. Часто отримавши диплом про професійну освіту, людина усвідомлює, що отримана професія - «не її». Тому, трапляється так, що потрібно починати професійне навчання з початку. Виявляється, багато видатних українців, тих, хто досяг висот професійної майстерності та здобув визнання в світі, теж на початку вибирали професію ніяк не пов’язану з працею життя. Пропонуємо вам проявити інтуїцію і спробувати відгадати, яку освіту здобували наші видатні земляки на початку свого професійного шляху.
Черговість відповідей команд визначається жеребкуванням. В разі, якщо відповідь виявиться неправильною, супротивники можуть надати свої версії відповідей. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Для полегшення пошуку правильної відповіді, вам будуть надані підказки. Одна з запропонованих відповідей – точно правильна. Спробуйте відгадати котра?
Правила зрозумілі? Розпочинаємо!
Остап Вишня (Губенко Павло Михайлович)- український письменник, новеліст, класик сатиричної прози ХХ ст. Начальник медично-санітарного управління Міністерства залізниць УНР.
Учитель
Медик
Інженер
Агроном
Правильна відповідь «медик» - навчався в Київській військовофельдшерській школі.
Ілля Ілліч Мечников український науковець волоського походження, один з основоположників еволюційної ембріології, імунології та мікробіології.
Розробив теорії зародкових листків, походження багатоклітинних організмів.
Відкрив явище фагоцитозу, розробив фагоцитарну теорію імунітету (1883).
Учитель
Медик
Зоолог
Музика
Правильна відповідь :Магістр зоології
Іван Максимович Піддубний український спортсмен-борець.
Шестиразовий чемпіон світу з боротьби (Париж, Мілан, Франкфурт, НьюЙорк).
Працював
Вантажником Ковалем
Залізничником Циркачем
Правильна відповідь :Вантажником в севастопольському порту
Васи́ль Олекса́ндрович Сухомлинський український радянський педагог, публіцист, письменник, поет.
Учитель
Медик
Інженер
Агроном
Правильна відповідь :Медик. Кременчуцький медичний технікум
Васи́ль Андрійович Симоненко український поет і журналіст, один з найбільш яскравих представників покоління «шістдесятників»
Токар
Медик
Журналіст Філолог
Правильна відповідь :Журналіст. Закінчив факультет журналістики Київського університету.
Олександр Петрович Довженко український
письменник, кінорежисер, кінодраматург, художник, класик світового кінематографу.
Учитель
Медик
Біолог
Музика
Правильна відповідь : Вчитель. Глухівський вчительський інститут
Святослав Іванович Вакарчук український рок-музикант, поет, автор пісень, лідер групи «Океан Ельзи». Заслужений артист України (2005)
Учитель
Фізик-теоретик
Інженер
Диригент
Правильна відповідь : Навчався на фізичному факультеті Львівського університету (спеціалізація — теоретична фізика). Друга вища освіта — економіст-міжнародник. Кандидат фізико-математичних наук.
Леся Українка (справжнє ім'я Лариса Петрівна Ко́сач-Кві́тка) українська письменниця, перекладач, культурний діяч. Брала активну участь в українському національному русі.
Хімік
Учитель
Журналіст
Художник
Правильна відповідь : Художник – навчалася у школі Олександра Мурашка в Києві. З цього періоду залишилась одна картина.
Амосов Микола Михайлович український лікар, учений в галузі медицини та біокібернетики, громадський діяч, академік Національної академії наук України (1969) та Академії медичних наук
України (1993), лауреат Ленінської премії (1961), Державної премії УРСР (1978, 1988) і Державної премії України в галузі науки і техніки (1997). Директор Інституту серцево-судинної хірургії (1983– 1988). Доктор медичних наук (1953), Герой України.
Учитель
Медик
Біолог
Інженер
Правильна відповідь : Механік. Механічний технікум.
Іван Якович Франко́ видатний український письменник, поет, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч. Доктор філософії
Філософ
Медик
Біолог
Інженер
Правильна відповідь : Філософ. Франко вступив на філософський факультет Львівського університету.
Підказка
Вчитель віддає обом командам листок з ребусом (додаток 5), який потрібно відгадати. Відгадавши ребус діти відправляються у кабінет української літератури.
(Кожна з команд отримує конверт з розсипаними прислів’ями та приказками. Завдання скласти якомога більше прислів’їв та приказок правильно (додаток 6). Виконавши завдання діти отримують частину карти і підказку.
Підказка
Стародавні греки знали Й цю науку, описали:
Її назва з двох частин
Є земля і опис з тим. (Географія)
Зайдіть в цей кабінет і виконайте завдання суворого вчителя для того, щоб рухатися далі та отримати частину карти.
(Вчитель задає питання про Україну кожній з команд, якщо відповідь правильна , то команда отримує 1 бал, якщо ні команда-соперник має змогу заробити бали. Після завершення конкурсу вчитель віддає дітям частину карти і зачитує підказку для наступного завдання).
1. В Україні цей мінерал добувають з давніх часів з ропи солоних озер.
( Галіт, кухонна, кам’яна сіль)
2. Район найбільшого видобутку нафти та газу. ( Дніпрово – Донецька нафтогазоносна провінція)
3. Найвища точка рівнинної частини України. ( Гора Берда, 515 метрів)
4. Площа України. ( 603,7 тис. км2)
5. Скільки відсотків в Україні займають височини? ( 25%)
6. Найбільше озеро за площею в Україні. ( Ялпуг)
7. Крайня західна точка України. ( Місто Чоп, село Соломонове)
8. Географічний центр України. ( околиця селища Добровеличківка Кіровоградської області).
9. Коли вперше згадується назва « Україна»? (В 1187 році в Київському літописі)
10. Раптове підвищення рівня води в річці після зливових або тривалих дощів називається …… ( паводок)
11. Які за походженням Шацькі озера? ( Карстові)
12. В якому кліматичному поясі знаходиться більша частина України? (
Помірному)
13. За віком Українські Карпати належать до …. ( молодих гір).
14. Найвища температура була зареєстрована в …… області. ( Луганській).
15. Руда ртуті називається …. ( кіновар)
16. Найбільший кам’яновугільний басейн. ( Донецький)
17. Найвища точка України і її висота. ( Гора Говерла, 2061 метр)
18. З якими країнами межує Україна на півночі? ( Білорусь, Росія)
19. Скільки відсотків території України займають низовини? ( 70%)
20. Найглибше озеро України. ( Світязь)
21. Крайня східна точка України. ( Село Червона Зірка Луганської області)
22. Центр Європи ( Закарпатська область Рахівський район село Ділове)
23. 24 серпня 1991 року – це день….. ( Проголошення незалежності України)
24. Низький рівень води в річці. ( межень)
25. Найвисокогірніше озеро України. ( Бребенескул)
26. В якій природній зоні найбільше боліт ( Полісся)
27. Клімат Південного берега Криму. ( Субтропічний середземноморський).
28. Найвища точка Кримських гір. ( Гора Роман-Кош, 1545 метрів).
Підказка:
Там мудрість віків на полицях лежить І просить читати її у цю ж мить.
Вам дасть там Хранитель суворий підказку де стежка до скарбу проляже відразу.( Діти йдуть до бібліотеки).
(У бібліотеці бібліотекар вручає їм уривок відомого письменника (додаток
7), знайшовши книгу автора, діти в ній знаходять останній шматок карти).
Вчитель: Молодці! Ви справились з усіма завданнями. Збираємо з частин цілу карту і ви зможете побачити де лежать скарби. А підказкою для вас буде ось цей вірш.
(вчитель зачитує)
Україна – це небо блакитне, А в тім небі – зірки золоті. Сяють нам з високості привітно Ці два кольори, ніжні й прості. Україна – це жовта пшениця І блакитні волошки у ній.
Гей, як любо кругом – подивися! – В тій країні коханій моїй!
Угорі – небозвід оксамитний, А внизу – колосисті поля.
Край вітчизняний, край наш привітний – Рідне небо і рідна земля.
Здогадалися, про яке місце йдеться у вірші? Так, свої скарби шукайте біля прапору України.
Всі йдуть до прапору, знаходять біля нього с скриньці скарби, а на днізаохочувальний приз – цукерки.
Вчитель: Ви успішно подолали всі перешкоди на своєму шляху, показали свої знання, силу, кмітливість, а допомогла вам у цьому дружба і взаєморозуміння. Тож будьте завжди дружними, веселими, доброзичливими.
Додаток 3
І команда
1. За легендою засновник міста Києва.
2. Коли було прийнять християнство на Русі?
3. Князь – завойовник.
4. Послідовний запис історичних подій в Київській Русі.
5. Найбільша річка Київської Русі
6. На які три гілки розділились слов’яни під час великого переселення народів?
7. Перший князь Київської Русі
8. Князь, що ввійшов в історію як «Віщий»?
9. Князь що охрестив Київську Русь?
ІІ команда
1. Особа, у руках якої була зосереджена вся повнота влади в Київській Русі?
2. Ким з князів було запроваджено християнство на Русі 3. Князь, що ввійшов в історію як «Віщий»
4. Коли почалось правління князя Олега?
5. Руський князь вбитий під час збору данини.
6. Київський князь, син Ігоря та Ольги.
7. Розпад київської русі на удільні князівства – це… 8.За правління якого князя збудовано Софіївський собор?
9. Віра в багатьох богів та потойбічних духів?
10.Автор «Повісті минулих літ».
Додаток 6
Нема на світі другої України, немає другого Дніпра.
Україна одному — до границь його ланів, а другому — від колиски до гробу серед злиднів.
Наша слава – Українська держава.
Без верби і калини немає України.
Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.
На чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.
Жити – Вітчизні служити.
Нема в світі, як своя країна!
Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
За народ і волю віддамо життя і долю.
Без відваги зазнаєш зневаги.
За морем тепліше, та вдома миліше.
Будь-кому мила своя країна.
Нове у нас тепер життя – старому не буде вороття.
Додаток 7
І команда
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма.
І блідний місяць на ту пору
Із хмари де-де виглядав,
Неначе човен в синім морі, То виринав, то потопав.
Ще треті півні не співали,
Ніхто нігде не гомонів,
Сичі в гаю перекликались, Та ясен раз у раз скрипів.
(Т.Г. Шевченко «Причинна»)
Додаток 7
ІІ команда
Думи мої, думи мої, Квіти мої, діти!
Виростав вас, доглядав вас,- Де ж мені вас діти?
В Україну ідіть, діти!
В нашу Україну,
Попідтинню, сиротами,
А я — тут загину.
Там найдете щире серце
І слово ласкаве, Там найдете щиру правду,
А ще, може, й славу...
Привітай же, моя ненько,
Моя Україно,
Моїх діток нерозумних, Як свою дитину.
Додаток 5
22 20 19 21 23 11 3 18 11 14
10 1 16
ВОЛОДИМИР КЛИЧКО ВОЛОДИМИР КЛИЧКО
ВІТАЛІЙ КЛИЧКО ВІТАЛІЙ КЛИЧКО
РУСЛАНА РУСЛАНА
ОЛЕГ СКРИПКА ОЛЕГ СКРИПКА АНДРІЙ ШЕВЧЕНКО АНДРІЙ ШЕВЧЕНКО СЕРГІЙ РЕБРОВ СЕРГІЙ РЕБРОВ
ЛІЛІЯ ПІДКОПАЄВА ЛІЛІЯ ПІДКОПАЄВА
АННА БЕЗСОНОВА АННА БЕЗСОНОВА
ОЛЬГА СУМСЬКА ОЛЬГА СУМСЬКА
БОГДАН СТУПКА БОГДАН СТУПКА
СЕРГІЙ ПРИТУЛА СЕРГІЙ ПРИТУЛА
ВОЛОДИМИР ЗЕЛЕНСЬКИЙ ВОЛОДИМИР ЗЕЛЕНСЬКИЙ
БОРИС ПАТОН БОРИС ПАТОН
МИКОЛА АМОСОВ МИКОЛА АМОСОВ
|
СПОРТ |
|
||||||||
|
КІНО |
|
||||||||
|
НАУКА |
|
||||||||
|
ТЕЛЕБАЧЕННЯ |
|
||||||||
|
МУЗИКА |
|
||||||||
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
Х |
О
|
1
Додаток 1
№ |
Назва станції |
Місце проведення |
І |
СТАНЦІЯ «ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ СЬОГОДЕННЯ»
|
Спортивний зал |
ІІ |
СТАНЦІЯ «ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ»
|
Кабінет Історії |
ІІІ |
СТАНЦІЯ «ІНТУЇЦІЯ»
|
Кабінет Трудового навчання |
ІV |
СТАНЦІЯ «НАРОДНА МУДРІСТЬ»
|
Кабінет Української літератури
|
V |
СТАНЦІЯ «ЕРУДИТ»
|
Кабінет Географії |
VI |
СТАНЦІЯ «СХОВИЩЕ КНИГ»
|
Бібліотека |
Додаток 1
Анкета команди
Назва команди______________________________________________
Девіз________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________ ____________________________________________________________
____________________________________________________________
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
|
14 |
|
15 |
|
16 |
|