Гра - квест "Я+ТИ=МИ"

Про матеріал
Розробка даного виховного заходу спрямована на виховання любові до своєї Батьківщини, піднесення патріотичного духу серед учнів середньої ланки. Під час виховного заходу учні згадують набуті знання про Україну, видатних людей сьогодення й минулого. Цікаві факти про українську мову, культуру та традиції не залишають байдужим жодного . Учні усвідомлюють необхідність збереження та подальший розвиток культурних надбань українського народу.
Перегляд файлу

Тема: Гра - Квест « Я+ТИ=МИ»

Мета: Познайомити учнів з видатними українцями, їх життєвим шляхом. Знайомити учнів зі світом професій. Сприяти усвідомленому вибору майбутньої професії. Розвивати стосунки між членами групи, комунікативні здібності учнів, навички самоорганізації на спільну діяльність; визначити творчий потенціал дітей та їх лідерські риси. Створити умови для формування позитивного відношення до життя, вміння використовувати тільки мирні способи вирішення конфліктів. Виховувати патріотів України, формувати почуття прекрасного засобами української літератури.

Обладнання: Карти,картки із завданнями, інструментарій для колажу, фото відомих людей України, листи формату А4,А-3, маршрутний лист, анкета команди.

 

Попередня робота

1.Поділ на команди (за допомогою кольорових квіток).

2.   Придумати назву і девіз команди.

3.   Виготовити емблему своєї команди.

Хід гри

І. Організаційний момент

     Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

     Для учнів гра відбувається в межах школи. Учасникам видаються завдання, якщо вони вірно розгадують їх за певний проміжок часу, то отримують папірець у вигляді частинки карти (додаток 1), в якому зашифровано номер чи назву кабінету, де їх чекатиме наступне завдання. В кінці гри-квесту обидві команди складають з частинок карту, на якій вказано місце-схованка скарбу.

     Розробляються оцінювальні маршрутні листи (додаток 1) для кожної команди  з назвами станцій. До програми КВЕСТУ долучаються вчителі, які будуть відповідальними за кожну станцію, контролюватимуть хід виконання завдань та виставлятимуть бали за правильні відповіді. На відповідних станціях прикріплюються таблички з написами станцій гри. Завдання команд: ходити по станціях за маршрутним листом і відповідати на запитання.

команда, яка набрала найбільшу кількість балів, – переможці. ІІ. Мотивація та повідомлення мети і завдань гри-квесту

Вчитель:Пам’ять – одна із найцікавіших властивостей людини. Так, як не можна забувати своїх батьків, так не можна забувати свій народ та його історію.

Учень:

Народ без пам'яті - це не народ,

Це човен, що жбурляє бурне море, Йому не треба прав, та ще й свобод, Покірний він й нікого не поборе.

Народ без пам'яті спокійно спить,

Це сон, який триває вже віками,

Тож Україну мусим пробудить,

Щоб правди сила знову була з нами!

(Роман Нічік)

Вчитель Так, як не можна забувати своїх рідних і близьких ні в хвилини радості, ні в години печалі, так не можна забувати землі нашої, бо це першооснова. З неї ми вийшли, до неї ми прийдемо. Людина не може називатися людиною, якщо вона не має ні мови, ні пісні, ні землі, ні роду, ні пам’яті.

Учень:

Любов у нас до Батьківщини Іде із серця глибини. Ми — патріоти України,

Її ми дочки і сини.

Тут народились ми й живемо, Тут щастя випало рости. Палку любов в серцях несемо Ми — українці, я і ти! І сила, й мудрість до людини Від Матері-Вітчизни йде.

Ми — патріоти України

І кращої нема ніде!

(Надія Красоткіна)

Вчитель: Увага! Увага! Наша гра- квест починається!

Для успішного проходження команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте покроково і злагоджено.

Крок 1

Заповніть всією командою анкету, видану на початку гри (додаток 1).

Крок 2

Черговість етапів визначається підказками для пошуку і виконанням завдань учасниками команди.

Крок 3

Після того, коли зібрані всі частини карти і розшифровано код анаграми, команда здає свій маршрутний лист.

Вчитель: А зараз, щоб дізнатися це буде наша перша зупинка, капітани мають розшифрувати криптограми (Додаток 2).

І Станція «Видатні українці сьогодення»

(командам пропонується набір фото відомих українців і прізвища з іменами, учасники команди мають зробити колаж і з’єднати фото з відповідним прізвищем (додаток 2). Після того, як учасники виконають завдання вчитель віддає їм частину карти і підказку для наступного кроку )

Підказка 

Ця наука — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми її й вивчаємо,

Щоб краще рідну землю нашу знати.

А як пізнали — серцем прикипіли.

Для себе цілий всесвіт враз відкрили.

Якого роду-племені ми діти.

І як нам далі в світі жити. (Діти здогадуються, що це кабінет історії і біжать до історика, щоб отримати наступне завдання).

ІІ Станція «Хрестики -нулики» (додаток 3)

(На станції «Хрестики-нулики Майстер гри (вчитель історії) пропонує зіграти команді 3 раунди гри хрестики-нулики. Поставити свій «Х» команда має право тоді лише, коли правильно відповість на питання. Якщо команда відповіла неправильно, то тоді «О» ставить Майстер гри. Після трьох раундів гри підраховується загальна кількість перемог. Для повної і швидкої перемоги команді необхідно набрати 9- балів. Після гри діти отримують частину карти і підказку).

Підказка 

Дітям дається листок паперу (додаток 4), на якому зашифроване слово, якщо вони його правильно відгадають, то зможуть виконати наступне завдання. Розкодувавши слово, діти направляються в кабінет трудового навчання. 

ІІІ Станція «Інтуїція» (додаток 4)

Вчитель: Шановні учасники команд! Вашій увазі буде запропоновано запитання, що стосуватиметься вибору професії видатним українцем. Ні для кого не секрет, що вибір майбутньої професії – не просте завдання. Часто отримавши диплом про професійну освіту, людина усвідомлює, що отримана професія - «не її». Тому, трапляється так, що потрібно починати професійне навчання з початку. Виявляється, багато видатних українців, тих, хто досяг висот професійної майстерності та здобув визнання в світі, теж на початку вибирали професію ніяк не пов’язану з працею життя. Пропонуємо вам проявити інтуїцію і спробувати відгадати, яку освіту здобували наші видатні земляки на початку свого професійного шляху.

Черговість відповідей команд визначається жеребкуванням. В разі, якщо відповідь виявиться неправильною, супротивники можуть надати свої версії відповідей. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Для полегшення пошуку правильної відповіді, вам будуть надані підказки. Одна з запропонованих відповідей – точно правильна. Спробуйте відгадати котра?

Правила зрозумілі? Розпочинаємо! 

Остап Вишня  (Губенко Павло Михайлович)- український письменник, новеліст, класик сатиричної прози ХХ ст.   Начальник медично-санітарного управління Міністерства залізниць УНР. 

image Учитель

image Медик

image Інженер

image Агроном

Правильна відповідь «медик» - навчався в Київській військовофельдшерській школі.

Ілля Ілліч Мечников український науковець волоського походження, один з основоположників еволюційної ембріології, імунології та мікробіології.

Розробив теорії зародкових листків, походження багатоклітинних організмів.

Відкрив  явище  фагоцитозу,  розробив фагоцитарну теорію імунітету (1883).

image Учитель

image Медик

image Зоолог

image Музика

Правильна відповідь :Магістр зоології

Іван Максимович Піддубний  український  спортсмен-борець.

Шестиразовий чемпіон світу з боротьби  (Париж,  Мілан, Франкфурт, НьюЙорк).

Працював

image Вантажником  image Ковалем 

image Залізничником  image Циркачем 

Правильна відповідь :Вантажником в севастопольському порту

Васи́ль Олекса́ндрович Сухомлинський  український радянський педагог, публіцист, письменник, поет.

image Учитель

image Медик

image Інженер

image Агроном

Правильна відповідь :Медик. Кременчуцький медичний технікум

Васи́ль Андрійович Симоненко український поет і журналіст, один з найбільш яскравих представників покоління «шістдесятників»

image Токар 

image Медик

image Журналіст  image Філолог

Правильна відповідь :Журналіст. Закінчив факультет журналістики Київського університету.

Олександр Петрович Довженко  український

письменник, кінорежисер, кінодраматург, художник, класик світового кінематографу.

image Учитель

image Медик

image Біолог 

image Музика

Правильна відповідь : Вчитель. Глухівський  вчительський інститут

Святослав Іванович Вакарчук український рок-музикант, поет, автор пісень, лідер групи «Океан Ельзи». Заслужений артист України (2005) 

image Учитель

image Фізик-теоретик

image Інженер

image Диригент 

Правильна відповідь : Навчався на фізичному факультеті Львівського університету (спеціалізація — теоретична фізика). Друга вища освіта — економіст-міжнародник. Кандидат фізико-математичних наук.

 

Леся Українка (справжнє ім'я Лариса Петрівна Ко́сач-Кві́тка) українська письменниця, перекладач, культурний діяч. Брала активну участь в українському національному русі.

image Хімік 

image Учитель

image Журналіст 

image Художник 

Правильна відповідь : Художник – навчалася у школі Олександра Мурашка в Києві. З цього періоду залишилась одна картина. 

Амосов Микола Михайлович   український лікар, учений в галузі медицини та біокібернетики, громадський діяч, академік Національної академії наук України (1969) та Академії медичних наук

України (1993), лауреат Ленінської премії (1961), Державної премії УРСР (1978, 1988) і Державної премії України в галузі науки і техніки (1997). Директор Інституту серцево-судинної хірургії (1983 1988). Доктор медичних наук (1953), Герой України.

image Учитель

image Медик

image Біолог 

image Інженер 

Правильна відповідь : Механік. Механічний технікум.

Іван Якович Франко́  видатний український письменник, поет, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч. Доктор філософії

image Філософ 

image Медик

image Біолог 

image Інженер 

Правильна відповідь : Філософ. Франко вступив на філософський факультет Львівського університету.

Підказка

Вчитель віддає обом командам листок з ребусом (додаток 5), який потрібно відгадати. Відгадавши ребус діти відправляються у кабінет української літератури.

ІV Станція «Народна мудрість»

(Кожна з команд отримує конверт з розсипаними прислів’ями та приказками. Завдання скласти якомога більше прислів’їв та приказок правильно (додаток 6). Виконавши завдання діти отримують частину карти і підказку.

Підказка 

Стародавні греки знали Й цю науку, описали:

Її назва з двох частин

Є земля і опис з тим.    (Географія)     

Зайдіть в цей кабінет і виконайте завдання суворого вчителя для того, щоб рухатися далі та отримати частину карти.

V   Станція «Ерудит»

 (Вчитель задає питання про Україну кожній з команд, якщо відповідь правильна , то команда отримує 1 бал, якщо ні команда-соперник має змогу заробити бали. Після завершення конкурсу вчитель віддає дітям частину карти і зачитує підказку для наступного завдання).

1.       В Україні цей мінерал добувають з давніх часів з ропи солоних озер.

( Галіт, кухонна, кам’яна сіль)

2.       Район найбільшого видобутку нафти та газу. ( Дніпрово – Донецька нафтогазоносна провінція)

3.       Найвища точка рівнинної частини України. ( Гора Берда, 515 метрів)

4.       Площа України. ( 603,7 тис. км2)

5.       Скільки відсотків в Україні займають височини? ( 25%)

6.       Найбільше озеро за площею в Україні. ( Ялпуг)

7.       Крайня західна точка України. ( Місто Чоп, село Соломонове)

8.       Географічний центр України. ( околиця селища Добровеличківка Кіровоградської області).

9.       Коли вперше згадується назва « Україна»? (В 1187 році в Київському літописі)

10.   Раптове підвищення рівня води в річці після зливових або тривалих дощів називається …… ( паводок)

11.   Які за походженням Шацькі озера? ( Карстові)

12.   В якому кліматичному поясі знаходиться більша частина України? (

Помірному)

13.   За віком Українські Карпати належать до …. ( молодих гір).

14.   Найвища температура була зареєстрована в …… області. ( Луганській).

15.   Руда ртуті називається …. ( кіновар)

16.   Найбільший кам’яновугільний басейн. ( Донецький)

17.   Найвища точка України і її висота. ( Гора Говерла, 2061 метр)

18.   З якими країнами межує Україна на півночі? ( Білорусь, Росія)

19.   Скільки відсотків території України займають низовини? ( 70%)

20.   Найглибше озеро України. ( Світязь)

21.   Крайня східна точка України. ( Село Червона Зірка Луганської області)

22.   Центр Європи ( Закарпатська область Рахівський район село Ділове)

23.   24 серпня 1991 року – це день….. ( Проголошення незалежності України)

24.   Низький рівень води в річці. ( межень)

25.   Найвисокогірніше озеро України. ( Бребенескул)

26.   В якій природній зоні найбільше боліт ( Полісся)

27.   Клімат Південного берега Криму. ( Субтропічний середземноморський).

28.   Найвища точка Кримських гір. ( Гора Роман-Кош, 1545 метрів).

Підказка:

Там мудрість віків на полицях лежить І просить читати її у цю ж мить.

Вам дасть там Хранитель суворий підказку де стежка до скарбу проляже відразу.( Діти йдуть до бібліотеки).

VІ Станція «Сховище книг»

(У бібліотеці  бібліотекар вручає їм уривок відомого письменника (додаток

7), знайшовши книгу автора, діти в ній знаходять останній шматок карти).

Вчитель: Молодці! Ви справились з усіма завданнями. Збираємо з частин цілу карту і ви зможете побачити де лежать скарби. А підказкою для вас буде ось цей вірш. 

(вчитель зачитує)

Україна – це небо блакитне, А в тім небі – зірки золоті. Сяють нам з високості привітно Ці два кольори, ніжні й прості.            Україна – це жовта пшениця            І блакитні волошки у ній.

           Гей, як любо кругом – подивися! –            В тій країні коханій моїй!

Угорі – небозвід оксамитний, А внизу – колосисті поля.

Край вітчизняний, край наш привітний – Рідне небо і рідна земля.

Здогадалися, про яке місце йдеться у вірші? Так, свої скарби шукайте біля прапору України.

Всі йдуть до прапору, знаходять біля нього с скриньці скарби, а на днізаохочувальний приз – цукерки.

Вчитель: Ви успішно подолали всі перешкоди на своєму шляху, показали свої знання, силу, кмітливість, а допомогла вам у цьому дружба і взаєморозуміння. Тож будьте завжди дружними, веселими, доброзичливими. 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

І команда

1.     За легендою засновник міста Києва.

2.     Коли було прийнять християнство на Русі?

3.     Князь – завойовник.

4.     Послідовний запис історичних подій в Київській Русі.

5.     Найбільша річка Київської Русі

6.     На які три гілки розділились слов’яни під час великого переселення народів?

7.     Перший князь Київської Русі

8.     Князь, що ввійшов  в історію як «Віщий»?

9.     Князь що охрестив Київську Русь?

ІІ команда

1.     Особа, у руках якої була зосереджена вся повнота влади в Київській Русі?

2.     Ким з князів було запроваджено християнство на Русі 3. Князь, що ввійшов  в історію як «Віщий»

4.     Коли почалось правління князя Олега?

5.     Руський князь вбитий під час збору данини.

6.     Київський князь, син Ігоря та Ольги.

7.     Розпад київської русі на удільні князівства – це… 8.За правління якого князя збудовано Софіївський собор?

9.     Віра в багатьох богів та потойбічних духів?

10.Автор «Повісті минулих літ».

 

image

Додаток 6

image Нема на світі другої України, немає другого Дніпра.

image Україна одному — до границь його ланів, а другому — від колиски до гробу серед злиднів.

image Наша слава – Українська держава.

image Без верби і калини немає України.

image Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.

image На чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.

image Жити – Вітчизні служити.

image Нема в світі, як своя країна!

image Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.

image За народ і волю віддамо життя і долю.

image Без відваги зазнаєш зневаги.

image За морем тепліше, та вдома миліше.

image Будь-кому мила своя країна.

image Нове у нас тепер життя – старому не буде вороття.

 

image

Додаток 7

І команда

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма.

І блідний місяць на ту пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі, То виринав, то потопав.

Ще треті півні не співали,

Ніхто нігде не гомонів,

Сичі в гаю перекликались, Та ясен раз у раз скрипів.

      (Т.Г. Шевченко «Причинна»)

image

 

 

Додаток 7

ІІ команда

Думи мої, думи мої, Квіти мої, діти!

Виростав вас, доглядав вас,- Де ж мені вас діти?

В Україну ідіть, діти!

В нашу Україну,

Попідтинню, сиротами,

 

А я — тут загину.

Там найдете щире серце

І слово ласкаве, Там найдете щиру правду,

А ще, може, й славу...

 

Привітай же, моя ненько,

Моя Україно,

Моїх діток нерозумних, Як свою дитину.

image


Додаток 5

  

image     

КРИПТОГРАМА

 

22 20 19 21 23 11 3 18 11 14

10 1 16

 

 

                   ВОЛОДИМИР КЛИЧКО           ВОЛОДИМИР КЛИЧКО

                               ВІТАЛІЙ КЛИЧКО       ВІТАЛІЙ КЛИЧКО

                                                    РУСЛАНА                               РУСЛАНА

imageОЛЕГ СКРИПКА   ОЛЕГ СКРИПКА АНДРІЙ ШЕВЧЕНКО     АНДРІЙ ШЕВЧЕНКО СЕРГІЙ РЕБРОВ       СЕРГІЙ РЕБРОВ

                          ЛІЛІЯ ПІДКОПАЄВА                             ЛІЛІЯ ПІДКОПАЄВА

                             АННА БЕЗСОНОВА     АННА БЕЗСОНОВА

                                 ОЛЬГА СУМСЬКА         ОЛЬГА СУМСЬКА

                                 БОГДАН СТУПКА         БОГДАН СТУПКА

                               СЕРГІЙ ПРИТУЛА       СЕРГІЙ ПРИТУЛА

ВОЛОДИМИР ЗЕЛЕНСЬКИЙ        ВОЛОДИМИР ЗЕЛЕНСЬКИЙ

                                       БОРИС ПАТОН                БОРИС ПАТОН

                              МИКОЛА АМОСОВ      МИКОЛА АМОСОВ

image                     image 

image      image 

image          image 

image                            image 

image                  image 

 

image 

 

image

 

 

СПОРТ

 

 

КІНО

 

 

НАУКА

 

 

ТЕЛЕБАЧЕННЯ

 

 

МУЗИКА

 


3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

imageХ

 

 

 

imageО

 

 

 

 

 

 

1

image 


image 

ОСТАП ВИШНЯ

image 

ІЛЛЯ МЕЧНИКОВ

image 

ІВАН ПІДДУБНИЙ

image 

ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ

image 

ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО

image 

СВЯТОСЛАВ ВАКАРЧУК

image 

ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО

image 

ЛЕСЯ УКРАЇНКА

image 

ІВАН ФРАНКО

image 

МИКОЛА АМОСОВ


Додаток 1

Маршрутний лист

Назва станції

Місце проведення

 І

 

СТАНЦІЯ «ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ

СЬОГОДЕННЯ»

 

 

Спортивний зал

 

ІІ

 

СТАНЦІЯ «ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ»

 

 

 

Кабінет 

Історії

 

ІІІ

 

СТАНЦІЯ «ІНТУЇЦІЯ»

 

 

 

Кабінет

Трудового навчання

 

ІV

 

СТАНЦІЯ «НАРОДНА МУДРІСТЬ»

 

 

 

Кабінет Української

літератури

 

 

V

 

СТАНЦІЯ «ЕРУДИТ»

 

 

 

Кабінет

Географії 

 

VI

 

СТАНЦІЯ «СХОВИЩЕ КНИГ»

 

 

 

Бібліотека 

           image

Додаток 1

Анкета команди

Назва команди______________________________________________

Девіз________________________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________ ____________________________________________________________

____________________________________________________________

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

Учасники 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Міра Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
18 вересня 2020
Переглядів
1788
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку