Гра - подорож "Мовознавчий вояж"

Про матеріал
Віртуальна гра-подорож «Мовознавчий вояж» (До Дня української мови та писемності) Яцина Наталія Зіновіївна учитель української мови та літератури Опорного закладу «Коропецька ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Марка Каганця»
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Мова народу - це найбільший національний скарб» Олесь Гончар

Номер слайду 2

Віртуальна гра- подорож

Номер слайду 3

мета: залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати вміння працювати в команді; розвивати творчі здібності дітей, сприяти вихованню національної самосвідомості учнів, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями.

Номер слайду 4

ПУНКТ №1 «Чорна скриня»

Номер слайду 5

Номер слайду 6

ПУНКТ №2 «Алфавітний калейдоскоп» Кабінет географії

Номер слайду 7

ПУНКТ № 3 «Мовно-географічні цікавинки» Кабінет англійської мови

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ПУНКТ № 4 «Перекладач» Кабінет української мови та літератури

Номер слайду 10

Номер слайду 11

ПУНКТ №5 «Мовне асорті» Кабінет історії

Номер слайду 12

ПУНКТ №6 «Історичні постаті»

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

ПУНКТ №7 Класна бібліотека «Творчий»

Номер слайду 16

Підведення підсумків Оголошення переможців Нагородження

Номер слайду 17

Вивчайте мову українську – Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну, Прекрасну, милу і чудову, Як материнську мову колискову!

Номер слайду 18

Гостинно запрошуємо на свято

Перегляд файлу

 

Віртуальна гра-подорож

«Мовознавчий вояж»

(До Дня української мови та писемності)

 

Яцина Наталія Зіновіївна

                                                          учитель української мови та

                      літератури

Опорного закладу

«Коропецька ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                       імені Марка Каганця»

 

 

 

 

 

 

Мета гри-подорожі: залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати вміння працювати в команді; розвивати творчі здібності дітей, сприяти вихованню національної самосвідомості учнів, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями.

 

ПЕРЕБІГ ГРИ-ПОДОРОЖІ:

Вступне слово вчителя: Дорогі друзі! Ми раді вас сьогодні вітати на заході, присвяченому Дню  української писемності та мови.

 Це свято одне з наймолодших державних свят, яке було встановлено 1997 року Президентом України Леонідом Кучмою. В указі було зазначено: 
"Установити в Україні День української писемності і мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця.

 Нестор Літописець-автор  «Повісті минулих літ» - літописного  зведення, складеного в Києві на початку ХІІ століття.   Цей твір є найвидатнішою пам’яткою слов’янської культури. Тому Преподобного Нестора Літописця можна по праву вважати батьком не лише вітчизняної історії, а й словесності.

Разом з розвитком писемного слова український народ став великою нацією, здатною вирішувати питання будь-якої складності й ваги.  На сьогоднішній день людство розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає (!). А зникає мова – перестає існувати й народ!  Мова – це  той  інструмент , який  єднає  націю,  народ у єдине ціле. Це великий  скарб, який треба шанувати, берегти  і  розумно  збагачувати.Світ захоплюється українською мовою, яка належить до трійки наймилозвучніших мов земної кулі.

У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.

За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.

А зараз ми проведемо віртуальну гру-подорож «Мовознавчий вояж», у ході якої ви будете подорожувати віртуальними кабінетами нашої школи. На окремих станціях поповните свої знання цікавою і корисною інформацією про мову.  Команди  будуть виконувати завдання за підказками. Та команда, яка першою здогадається за підказкою про що йдеться, або першою і правильно виконає завдання, отримує 1 бал. Останньою зупинкою  подорожі стане станція «Творча», де ви проявите свої креативні здібності та вміння. Якщо виконаєте всі завдання правильно, то дізнається, чому так важливо знати  українську мову.


СТАНЦІЯ № 1

Завдання 1. «Чорна скриня»

За 5 підказок учні повинні відгадати, що знаходиться в чорній скрині

Підказка 1: Найбільший такий предмет має величезні розміри: 6Х3 метри, а його вага становить 492 кілограми. Висота найменшого такого предмета – 0,3 мм.

Підказка 2: Один із цих предметів був проданий на аукціоні у 2013 році за 24 мільйони доларів .

Підказка 3: Щоб створити цей предмет, людина використовує в середньому 475 годин свого часу .

Підказка 4;В Україні такий предмет вперше зʼявився у 1574 році за сприяння Івана Федорова .

Підказка 5: Грецькою це слово звучить як «бібліа» .

Правильна відповідь: КНИГА.

Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання): Вас чекають у приміщенні, яке може називатися вівліофіка, давні єгиптяни називали його «аптека для душі» , а в перекладі з інших мов воно означає «скриня для книжок».

Правильна відповідь: бібліотека 

Відеоролик «Незвичайні бібліотеки світу»

СТАНЦІЯ № 2

Завдання 2. Алфавітний калейдоскоп.

Розставте слова в алфавітному порядку:

абетка, аби, абзац, амбіції, ангел, амінь, ахати,  береги, верес, дорога,ворог,ера, жар, міф, кафе, піїт.

Підказка (на листочках): Підкресліть передостанню букву в кожному слові. Якщо правильно виконали завдання, прочитаєте місце наступної зупинки.

 

Правильна відповідь: кабінет  географії


Абетка   Береги

Абзац     Верес

Аби         Ворог

Амбіції   Дорога

Амінь      Ера

Ангел       Жар

Ахати        Кафе

                   Міф

                   Піїт

 

 СТАНЦІЯ № 3

Завдання 3. Мовно-географічні  цікавинки.

1.Назва якої птиці складається з 40 "а" (Сорока)

2.Якою косою не можна кости ? (Дівочою, піщаною)

3.Що стоїть посеред Києва? (Є)

4.У небі одна, а в баби дві? (Б)

5.Чим закінчується вечір і починається ранок? (Буквою Р)

 6.Назва якої країни вміщує два займенники по краях, в середині назва маленького коня? (Японія)

7.  Якщо дане слово записати з маленької літери, то буде назва головного убору, а якщо з великої – назва країни (Панама)

8. Яке місто літає? (Орел)

9.Який континент тягнеться від літери А до літери Я? (Австралія)

10.Що є в річці, озері, морі, але немає в океані? (літера Р)

Підказка (на листочках): Щоб потрапити до наступного кабінету, вам потрібно розшифрувати запис, і все стане зрозуміло.

18,1;   3,1,22;   28,7,15, 1,32,23,31;   3;   15,1,2,12,18,7,23,12;   1,18,4,16,12,14,22,31,15,19,13;      17,19,3,11(Цифра дорівнює номеру букви в алфавіті)

 

Правильна відповідь: на вас чекають в кабінеті англійської мови

 Відеоролик «Мови світу»

 

 

СТАНЦІЯ № 4

«Перекладач»

Завдання. Потрібно перекласти подані слова українською мовою, і ви дізнається, у якому кабінеті ваша наступна зупинка.

Ragout – рагу

Lock –замок

Traktor – трактор

Ukraine – Україна

Hawaii – Гаваї

Sleep – сон

Rice – рис

Horse – кінь

Lesson – урок

Book – книга

Film – фільм

Window –вікно

Blood –кров

Mother -мама

 

Правильна відповідь: кабінет української мови та літератури

 

СТАНЦІЯ № 5

                                             «Мовне асорті»

Назви одним словом.

  1. Розділ мовознавства, що вивчає слова як частини мови (морфологія)
  2. Наука про правильне написання слів (орфографія)
  3.   Короткий твір. Поділений на рядки, що римуються (вірш)                                                             
  4. Розташування слів у певному порядку (алфавіт)
  5. Частина мови, що означає дію предмета (дієслово)
  6. Мова нашого народу (українська)
  7. Перший звук  у слові щастя (ш)
  8. Слово з протилежним значенням (антонім)
  9.  Вимова звука у слові з більшою силою голосу (наголос)
  10.  Вірш, у якому перші літери рядків утворюють слово ( акровірш)
  11. Мова однієї особи у діалозі називається (репліка)
  12.  Невеликий за обсягом літературний твір про одну подію з життя головного героя (оповідання)
  13.  Розмова двох осіб називається (діалог)
  14.  Людина, яка навчає (учитель)

У кожному слові-відгадці  підкресліть першу літеру. З цих букв прочитаєте вислів українського поета В.Сосюри : Мова-душа народу.

 

 Відеоролик  «10 фактів про українську мову»

 

 СТАНЦІЯ № 6

 Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання).

Вирушайте в кабінет,  назва якого походить  від дав.-гр. — оповідь, переказ про відоме, досліджене минуле[1]) або діє́пис[2] (діє́пись)[3]  наука, яка вивчає минуле людства.

Правильна відповідь: кабінет історії.

 «Історичні постаті»

 

Учасникам потрібно відгадати історичних постатей,  пов’язаних  із Днем писемності.

  1. Назвіть творців слов’янської писемності. (Кирило і Мефодій)
  2. Він був послідовником знаменитих Кирила і Мефодія. (Нестор Літописець)
  3. Зачинатель сучасної української літературної мови (І.П.Котляревський)
  4. Основоположником сучасної української літературної мови  (Т.Г.Шевченко.)
  5.  Український меценат, на честь якого сьогодні відбудеться конкурс. (Петро Яцик)

    Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання).

Вирушайте в кабінет,  де можна знайти багато цікавої інформації про цих людей.  Правильна відповідь: бібліотека.

          Відеоролик про Кирила і Мефодія

 

 

 

 

 

СТАНЦІЯ № 7

                                            « Творча»

Скласти акровірш до слова «Мова»

Материнська ласкава і дивна 
Од пракореня нашого роду. 
В ній пізнаєш себе як людину. 
А без неї немає народу!

 

Мова наша рідна, красна

О, яка вона прекрасна!
Вона неначе пишна квітка

А цвіт її, як солов'їна пісня.

 

Підказка: знайдіть найбільшу за розміром книгу. На сторінці 148  прочитайте підкреслені букви.

Ключ. Рідна мова-мати єдності, батько громадянства і сторож держави.

Поясніть значення вислову.

Вітаю Вас. Завдання виконані. Подорож успішно завершено.

Підбиваються підсумки подорожі, переможці нагороджуються подарунками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

учасників гри-подорожі

                                      (команда «ВЕРБА»)

№ пункту

 Бали

Підпис вчителя

№1

«Чорна скриня»

 

 

№ 2 «Алфавітний калейдоскоп»

 

 

№3

Мовно-географічні  цікавинки.

 

 

№4

Перекладач

 

 

№5

« Історичні постаті»

 

 

№6

«Творча»

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

учасників гри-подорожі

                                      (команда «КАЛИНА»)

№ пункту

 Бали

Підпис вчителя

№1

«Чорна скриня»

 

 

№ 2 «Алфавітний калейдоскоп»

 

 

№3

Мовно-географічні  цікавинки.

 

 

№4

Перекладач

 

 

№5

« Історичні постаті»

 

 

№6

«Творча»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додав(-ла)
Яцина Наталія
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку