Гра - вікторина для 2 класу "Правила дорожнього руху знай - життя і здоровя зберігай"

Про матеріал

В нашому закладі, де я працюю, дуже велику роботу ми проводимо про попередження дитячого травматизму. Це і ігри, вікторини, бесіди, квести та багато іншого. Хочу запропонувати для вас розробкугри - вікторини про безпеку на дорозі.

Перегляд файлу

Гра – вікторина «Правила дорожнього руху знай – життя і здоров’я зберігай»

Мета: розширитизнанняучнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор та його призначення; розвивати пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати  вміння обережно поводитися на вулиці, берегти своє здоров’я..

1.Ведучий: Відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність дуже часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть особистого життя. Таке трапляється з різних причин, але, особливо тоді, коли людина потрапляє на вулицю і не дотримується її законів. І, на жаль, частіше нещасні випадки трапляються з дітлахами.

Хочу вам сказати, що навіть тисячі років тому вже існували правила дорожнього руху. Мисливці з давніх давен  викладали позначки з гілочок на стежках, коли хотіли комусь повідомити про напрямок , в якому вони пересуваються.

Отже, поговоримо сьогодні про правила дорожнього руху і згадаємо те, що ви вже знаєте з попередніх занять.

2.Ведучий на дошці зашифровані слова  ( «СВІТЛОФОРИК»    і    «ПІШОХОДИК» ).

Гра «Дозволено, заборонено»

І проспекти, і бульвари, всі шумливі в наші дні.

Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні.

Це … (дозволено).

Пустувати тут, де люди … (заборонено).

А бабусі дати місце, це… (дозволено).

Йти, коли червоне світло … (заборонено).

На зелене навіть дітям йти … (дозволено).

Дітям гратись на дорозі… (заборонено).

Знати правила дорожні це … (дозволено).

3.Ведучий: З цим завданням ви добре впоралися. А зараз проведемо невеличку розминку:  ви повинні відгадати запропоновані загадки.

  • Йде з села до села,
    А з місця не зрушить. (Дорога).
  • Маленькі будиночки
    По місту біжать.
    А в цих будиночках
    Люди сидять. ( Автобуси, трамваї, тролейбуси ).
  • Я не їм вівса, ні сіна,
    Дайте випити бензину.
    Усіх коней обжену,
    Кого хоч  наздожену. ( Машина ).
  • Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
    Підморгне червоним оком – стоїмо. ( Світлофор ).

4.Ведучий:  Вікторина «Вулиці нашого міста»

  • Які будинки на вулиці, де знаходиться наша школа?
  • Який рух на нашій вулиці – односторонній чи двосторонній?
  • Де повинні ходити пішоходи? Де повинні їздити машини?
  • Де і як потрібно переходити вулицю?
  • Які знаки світлофора ви знаєте?
  • Чи можна гратися на вулиці?

Ведучий:  . А зараз  проведемо для вас невеличкий екскурс у минуле.

1-й учень: Ще у далекі часи з появою перших кінних упряжок, виникло безліч проблем. По дорозі вони рухалися назустріч один одному, візники не бажали поступатися дорогою пішоходам. В результаті чимало потрапляли під колеса, отримували травми. Тоді було придумано перші правила дорожнього руху. Як ви думаєте які? (Діти дають відповіді: встановили правосторонній рух, на перехрестях з’явилися регулювальники, які стежили за рухом транспорту).

2 учень:А чи знаєте ви, що першим правила дорожнього руху ввів ще Петро І. І він же видав указ про покарання за порушення цих правил.

3 учень: Пізніше, коли з’явилися перші автомобілі, придумали перші світлофори. Чи може хто-небудь сказати, коли і де поставили перший світлофор?

4 учень:Перший світлофор з’явився в 1924 році на вулицях Москви. Він мав форму круга із стрілкою і був встановлений в самому жвавому місці руху міського транспорту в тогочасній Москві.

Гра «Вгадай, який знак»2. Гра «Дорожні знаки»

Матеріали та обладнання: таблички з дорожніми знаками.

Хід гри: –  Шановні учасники, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки і відгадайте, який це знак.

1). Подивись, ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! ( знак «Дiти»)

2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.   (знак «Пішохідний перехід»)

3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій! (знак «Місце зупинки автобуса»)

4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити.       (знак «Автозаправка»)

5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід.      (знак «Підземний пішохідний перехід»)

6).  Машини мчать на швидкостях,
А ось назустріч знак:
Зображено на ньому поїзд,
Ну що ж це є за знак?       (знак «Залізничний перехід»)

 7.Ведучий:Молодці, я бачу, що ви всі дуже добре знаєте дорожні знаки. Адже ви зустрічаєтесь з ними щодня, коли ідете в школу. А зараз проведемо фізхвилинку на увагу.

  • Я перевірю, чи вмієте ви бути уважним і чи знаєте сигнали світлофора.

( Проводиться гра, ведуча «переключає» сигнали на світлофорі. На зелений діти легенько притоптують ногами, на жовтий – плещуть в долоні, на червоний – стоять тихо.)

9. Ведучий: І знову невеличкий екскурс в стародавнє минуле.

1учень:  Ще задовго до появи справжнього автомобільного транспорту  люди  не тільки ходили пішки, а й їздили, бо коні були завжди. Міцно сиділа в сідлі людина і в руках тримала віжки, часто смикала їх. Кінь швидко скакав туди, куди веліла їй людина.

3 учень: Минав час, але нещасних випадків не зменшувалось. І тоді люди самі вирішили: треба розділити потоки їздових і пішоходів. Мостили дороги і будували спеціальні доріжки для пішоходів, які називали французьким словом «тротуар».

4 учень: А колись, щоб позначити безпечний перехід через болото, річку, струмок, люди втикали лозинки – позначки. Саме на такі позначки схожі і сучасні переходи. Їх сьогодні називають «зебра».

 

Всі разом: Повторюйте всі на світі правила дорожні,

Бо без них, ой, люди добрі, прожити не можна!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Земляная Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чугуй Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
12951
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку