Виховна година для 2 класу "Незнайомі люди правила поведінки"

Про матеріал

Мета: розширити знання з основних правил особистої безпеки

з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці.
Ознайомити і вивчити способи уникнення небезпеки.
Розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях,
вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту.
Виховувати спостережливість.

Перегляд файлу

Тема: Незнайомі люди. Правила поведінки.

Мета: розширити знання з основних правил особистої безпеки 
з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці. 
Ознайомити і вивчити способи уникнення небезпеки. 
Розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, 
вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту. 
Виховувати спостережливість. 
Обладнання: малюнки, ілюстрації, таблиці до теми. 
Про безпеку власну дбаємо 
Уроки вдумливо вивчаємо. 
Знаємо правила ми з «Не» 
Пам'ять нас не підведе. 

Хід бесіди:


І. Організаційний момент. (1хв) 
Психонастрій 
. - Доброго ранку!- 
мовлю за звичаєм. 
Доброго ранку 
Кожному зичу я. 
- Доброго дня вам!- 
людям бажаю. 
І посміхаються 
в відповідь люди: 
- Добрі слова ж бо 
для кожного любі. 
ІІ. Оголошення теми і мети   Мотивація навчальної діяльності. (1хв) 
- Сьогодні   ми розглянемо ситуації. в яких ви можете опинитись 
на вулиці, в під'їзді, у ліфті. Ми вивчимо основні дії, коли ви вдома самі, а до вас зателефонували незнайомі або подзвонили у двері. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти здоров'я, майно вашої родини, а можливо, і своє життя. 
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (15хв) 
1.Розповідь учителя. 
Здорова людина не може сидіти лише в стінах свого дому. Щодня ви ходите на вулицю, граєтесь у дворі, в парку, ходите в під'їзді, користуєтесь ліфтом. 
Тебе оточують рідні і близькі, знайомі та незнайомі люди. Знайомих людей багато, ти знаєш, хто вони і як їх звуть. З ними тебе познайомили батьки, рідні. 
Серед незнайомих людей дуже багато хороших і добрих. Проте трапляються й недобрі та злі. Вони задумують зло, тому й називаються зловмисниками. Ті, хто чинить зло – злочинці. Їх важко відрізнити від звичайних людей. Тому їх необхідно остерігатися. 
Давайте пройдемо вашим щоденним маршрутом від дому до школи. 
1. Дзвінок у двері. 
Технологія «Мозковий штурм» 
- Якщо вам подзвонили у двері? 
- Які ваші дії? 
( Розповіді дітей). 
А тепер запам'ятайте основні правила безпеки.  
- Якщо подзвонили у двері, а ти вдома сам, у жодному разі не відчиняй незнайомим людям. 
- На всі прохання чи запитання відповідай відмовою. 
- Якщо незнайомець намагається відкрити двері, зателефонуй у міліцію за номером 102 і чітко назви свою адресу. 
- Якщо вдома немає телефону, поклич на допомогу сусідів через вікно. 
2. В під'їзді. 
Під'їзд – частина вашого будинку. Але в ньому часто можна зустріти незнайомих людей. 
- Як ви повинні поводити себе? 
(Розповіді дітей). 
Треба запам'ятати і завжди виконувати загальноприйняті правила 
безпеки. 
- Перед тим, як відчинити двері і вийти в під'їзд, потрібно подивитись у вічко, чи немає за дверима сторонніх. 
- Якщо ви вийшли, але побачили сторонніх людей, поверніться у квартиру і замкніть двері. 
- Ніколи не просіть незнайомих людей в під'їзді допомогти відімкнути двері. Для цього можна звернутися до добре знайомих сусідів. 
3. У ліфті. 
- Хто з вас постійно користується ліфтом? 
- Які правила користування ліфтом вам відомі? 
( Розповіді дітей ). 
Знайомство з правилами безпеки. 
- Перш ніж увійти до ліфта, пересвідчіться, що до ліфт приїхав, а перед вами підлога. 
- У кабіні ліфта не грайся і не стрибай. 
- Якщо ліфт зупинився, покличте на допомогу. 
- Заходьте у ліфт тільки зі знайомими людьми. 
Довідкове бюро. Цікавинки. 
Ще 2 тисячі років тому в палаці давньоримського імператора Нерона вже існував ліфт. 
Вдруге його винайшов італійський художник, інженер Леонардо да Вінчі. 
Перший ліфт у звичайному багатоповерховому будинку збудували 1672 році у Німеччині. 
У наш час американські винахідники створили ліфт, що розмовляє. Він розповідає пасажирам, як поводитись під час аварії, обов'язково вітається, повідомляє новини, прогноз погоди. 
4. На вулиці. 
На вулиці можна цікаво провести свій вільний час, покататись на велосипеді, роликах, пограти у футбол, інші рухливі ігри. 
Але там можна зустрітися з небезпекою. Щоб попередити її, повинні 
ви виконувати правила безпечної поведінки. 
- Давайте повторимо правила дорожнього руху. 
- Сьогодні до нас у гості на урок завітав. Хто? 
(Світлофор) 
Світлофорик. 
Я – ваш добрий друг, Світлофор. Не дивіться, що я такий маленький. 
Я вже досить старий і дуже багато знаю. Більше ста років я допомагаю 
людям переходити вулицю. Сьогодні мені дуже захотілось зустрітися з 
з вами і дізнатися, чи знаєте ви правила вулиць і доріг. 

Технологія «Мікрофон». 
- Які ви знаєте правила переходу вулиць і доріг? 
(Розповіді дітей). 
Завжди дотримуйся правил дорожнього руху. 
- Вставте пропущені слова. 
Щоб перейти вулицю, підійди до краю тротуару, подивись…(наліво) і впевнись, 
що машин поруч…(немає). Дійди до середини дороги. Подивись…(направо). 
Якщо машин немає, сміливо…(йди) далі. Переходити вулицю треба тільки по…(пішохідному переходу) на…(зелений) сигнал світлофора. Пам'ятай, твоя увага на дорозі – гарантія твоєї безпеки. 
Обережним треба бути не тільки на дорозі, а й навіть у своєму дворі. 
Пам'ятай, що не всі люди бажають іншим добра. 
Ось, послухайте історію, яка трапилась з одним хлопчиком. 
- Хлопчику, хочеш покататися? – запитав незнайомець. 

- Я б із задоволенням, але мені треба спитати дозволу в мами чи тата. 
І хлопчик побіг додому. Коли хлопчик є мамою вийшли у двір, ні машини, ні незнайомця там не було. 
- Наступного разу, - сказала мама, - навіть не запитуй мого дозволу, а відразу відповідай: «Ні!» Сідати в машину до незнайомого чоловіка чи жінки не можна ні в якому разі! 
Запам'ятайте правила поведінки на вулиці, у дворі. 
- Не грайся на вулиці з настанням темряви. 
- Не розмовляй з незнайомцями. 
- Не погоджуйся на пропозиції незнайомців. 
- Не сідай у машину до незнайомих людей. 
- Відмовляйся від ласощів чи іграшок, якщо їх пропонують незнайомці. 
- Обминай п'яних. 
- Не піднімай незнайомих предметів – вони можуть вибухнути. 
- Гуляй у дворі з друзями. 
- Ніколи не можна гратися і прогулюватись біля будов, пустирів, де рідко бувають люди. 
Твоя безпека залежить від твоєї поведінки. 
5. Телефонний дзвінок. 
- Знайома людина – це людина, яку знаєте особисто. Всі решта – люди незнайомі. Якщо зателефонував незнайомець, найкраще з ним не розмовляти взагалі. Або ж розмова може виглядати так. 
(Двоє заздалегідь підготовлених учнів - розігрують діалог). 
Виведення основних правил спілкування телефоном з незнайомцями. 
- Не називайте домашньої адреси. 
- Не називайте номер телефону. 
- Ніколи не говоріть, що дорослих немає вдома. 
- Не вступайте у розмови з незнайомцями, навіть якщо вважаєте тему розмови дуже серйозною.  
VІ. Створення проблемних ситуацій. Знаходження правильного виходу. (10хв)  
Презентація роботи в групах. 
1. Телефонний дзвінок. 
- Я – мамина колега по роботі Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала. Відчини двері. 
(Дверей не відчиняти. Зателефонувати на роботу до мами, до тата – повідомити їх про дзвінок). 

 

2. Дзвінок у двері. 
- Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь! 
(Не відчиняйте. Зателефонуйте сусідам, перепитайте. Вийдіть на балкон, оцініть ситуацію) 
Гра «Поет ти, може, і нездібний, та знати правила потрібно». 
Хоч ви зовсім ще малята, 
але пам'ятайте: 
люди ви – не козенята, 
правила…(вивчайте). 
Якщо ви самі удома, 
то запам'ятайте: 
ви людину незнайому 
в дім свій…(не пускайте). 
Бо дитя не може знати, 
в кого що на думці. 
Незнайомець може мати 
зброю в своїй…(сумці). 
Може речі всі забрати 
і дитину вбити. 
Тож не треба…(відчиняти) – 
краще потерпіти, 
доки тато, доки мама 
не прийдуть до…(хати). 
Вам людину незнайому 
не треба…(впускати). 
Двері добре…(зачиняйте) 
Кожен раз, постійно! 
Правила…(запам'ятайте) 
і живіть…(спокійно)! 
VІІ. Підсумок уроку. (5хв) 
Ось і підійшов урок до кінця. 
- Що нового ви дізнались ? 
- Хто такі незнайомці? 
- На яку пропозицію незнайомця ви б погодилися? 
- Яка служба стане вам у нагоді, якщо виникнуть непорозуміння з незнайомцями? 
- Якими є ваші враження від уроку? 
Нагадайте правила з »Не» в спілкуванні з незнайомцями. 
Складання «Павутинки» (асоціативного куща). Робота в групах. 
- Не розмовляй з незнайомцями. 
- Не погоджуйся на пропозиції незнайомців. 
- Не погоджуйся гратися з незнайомцями. 
- Не грайся на вулиці з настанням темряви. 
Молодці, ви всі гарно працювали. Дякую вам за роботу. 
Я вам сказати мушу, 
що живемо ми лиш раз. 
Бережи себе і друзів 
та згадуй Правила щораз. 

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
5650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку